کد خبر 400222
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

علاالدین بروجردی با بیان اینکه دود آتش جنگ یمن به چشم عربستان خواهد رفت، خواستار توقف عملیات نظامی در این کشور شد.

به گزارش مشرق، علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، ضمن محکومیت حمله عربستان به یمن گفت: این آتش افروزی بدون تردید پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد و با توجه به حساسیت‌های منطقه جهان اسلام در ابعاد گسترده‌ای دچار بحران می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه عربستان آتش جنگ جدیدی در منطقه برافروخته نشان از بی توجهی و بی مسئولیتی به مشکلات امت اسلامی است و دود این آتش به چشم خود عربستان خواهد رفت چرا که جنگ همیشه محدود به یک نقطه باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و مردم یمن هم به دفاع از تمامیت ارضی کشورشان خواهند پرداخت، تصریح کرد: امیدواریم که این عملیات نظامی هر چه سریع تر متوقف و مشکل یمن از طرق سیاسی حل شود.

بروجردی با تاکید بر نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن، گفت: آمریکا در راس اتش افروزی در منطقه است از این کار حمایت کرده و بدون شک عربستان و تعدادی کشورهای شورای همکاری عرب نیز بدون مجوز آمریکا دست به این اتش افرزوی نزده و این اختیار را ندارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید هر چه سریع تر نقطه پایانی بر این درگیری گذاشته شود، تاکید کرد: آمریکا بعد از بحرانی که سال های طولانی است به عراق و سوریه و افغانستان تحمیل کرده در عمل بحران و کشتار دیگری را به جهان اسلام آغاز کرده و این اقدام به شدت محکوم است.

منبع: مجلس نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    حرکت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای مأموریت های جدید این نیرو به سمت جمهوری یمن می تواند روحیه مناسبی به ارتش و نیروهای انصار الله و مردم یمن بدهد. جالب است که بدانید که مردم یمن نسبت به سایر کشورهای عربی بیشترین سلاح را در اختیار دارند ولی در حوادث 4 سال اخیر از سلاح های خویش استفاده نکردند. یمن نسبت به سایر کشورهای عربی یکی از آزادترین و دمکراتیک ترین نظام های سیاسی را دارند. اون وقت کشورهایی که حتی یک انتخابات آزاد در آن ها برگزار نشده است مدعی حمایت از حقوق مشروع دولت مستعفی و از دوره مإموریت گذشته آن کشور هستند!!!
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    امیدوارم حوثی ها موشکهای ضد کشتی داشته باشن چون الان 4 کشتی جنگی مصری برای بلوکه کردن آبهای یمن و جلوگیری از کمک رسانی ایران به یمنی ها، در راه منطقه هستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس