به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





زنی‌که پلیس فرانسه دنبال اوست

سه روز پس از حمله به مجله شارلی ابدو و حوادث پس از آنکه به کشته شدن ۱۷ نفر در فرانسه منجر شد، دولت این کشور به منظور بحث و بررسی نحوه اتخاذ سیاست‌های آینده نشستی اضطراری برگزار کرده است.

«برنار کازنوو» وزیر کشور فرانسه گفته است که این کشور همچنان در شرایط بالای هشدار قرار دارد.

کازنوو همچنین گفت که برای محافظت از کشور اقدامات بیشتری اتخاذ خواهد شد.

زنی‌که پلیس فرانسه به دنبال اوست+عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله ناکام جبهةالنصرة به الزهراء

حمله تروریست‌های تکفیری جبهة النصرة وابسته به القاعده به دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهراء در استان حلب سوریه ناکام ماند.

نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی ضمن به هلاکت رساندن ۸۰ تروریست جبهة النصرة توانستند سه زره پوش این گروه تروریستی را منهدم کنند و چهار دستگاه خودرو از جمله دو دستگاه تانک را به غنیمت بگیرند.



برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


به دنیا آمدن نوزاد در برف نیم‌متری

نجاتگران  تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  طی یک عملیات 15 ساعته امدادی سخت و نفسگیر موفق شدند مادر بارداری را در روستای برزین از خطر حتمی نجات دهند.

سیدعلی سیدی مسئول تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  گفت: روز گذشته جمعه 19 دی‌ماه حوالی ساعت ساعت 20:30 از طریق شبکه بهداشت ورزقان  با جمعیت هلال احمر ورزقان تماس و خبر از وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای دور افتاده ورزقان به نام " برزین" دادند.



برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بررسی تخلفات "پدیده شاندیز" در مجلس

حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فساد شرکت پدیده شاندیز در کمیسیون اصل 90 خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون اصل 90 به صورت جدی مشغول بررسی پرونده پدیده شاندیز است و برای این منظور کمیته‌ای در کمیسیون تشکیل شده که به بررسی ابعاد این موضوع بپردازد و پس از برگزاری جلساتی با مسئولین مربوطه و انجام تحقیقات لازم، به جمع‌بندی برسد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برشی از تاریخ/ 24
مطهری دوست داشت روحانی چه کاره شود؟

حسن روحانی درباره آشنایی و ارتباطش با شهید مطهری در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: آقای مطهری از سال‌های اولیه آَشنایی من با ایشان، یعنی از سال 1348- به‌ویژه در سال‌های 1352 و 1353- همواره با سخنرانی‌های نسبتاً تند و انقلابی من خیلی موافق نبود و می‌گفت: شما نباید تند و احساسی سخنرانی کنید، بلکه سخنرانی‌های ما باید علمی و تحقیقی باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حاشیه‌های صحن علنی مجلس؛
اعلام تنفس پس از سخنان جنجالی یک نماینده/نمایندگان با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» مانع ادامه نطق مطهری شدند/ برخورد فیزیکی مطهری با نمایندگان

حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌حسن ابوترابی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، پس از تشنج در هنگام نطق جنجالی علی مطهری نماینده مردم تهران اعلام تنفس جلسه علنی را اعلام کرد و نشست پارلمان غیرعلنی شد.

بر اساس این گزارش، هنگامی که علی مطهری سخن از خلاف قانون بودن حصر سران فتنه گفت، نمایندگان با فریاد‌های (2-2) و «مرگ بر فتنه‌گر» مانع از ادامه نطق او شدند که در اینجا ابوترابی در تذکری به مطهری گفت که شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جام ملتهای آسیا 2015 - استرالیا؛
حواشی قبل از بازی ایران - بحرین

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین ساعت 12.30 امروز به وقت تهران آغاز می‌شود.

*علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که در استرالیا حضور دارد بعد از بازی تیم ملی قرار است فردا به تهران بازگردد.

*تماشاگران ایرانی برای بازی امروز تیم ملی برنامه‌های ویژه‌ای دارند. آنها قرار است از میادین اصلی به سمت ورزشگاه پیاده‌روی کرده و تیم ملی را تشویق کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تبلیغ و ضد تبلیغ به سبک صهیونیستی؛
خون‌خواری که محبوب دلها شد

رویکرد افکار عمومی صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که تنها کسانی پیروز "دموکراسی صهیونیستی" خواهند بود که بیشترین آمار قتل و جنایت را در کارنامه فعالیت‌های نظامی خود ثبت کرده باشند، موج حضور نظامیان و عناصر سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در عرصه سیاست امروز این رژیم گواه این مطلب است.

رقابت‌های انتخاباتی سران رژیم صهیونیستی برای جذب حداکثری آراء ساکنان سرزمین‌های اشغالی با نزدیک شدن به زمان انتخابات زودهنگام کنیست رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است. آنچه در این میان قابل توجه است اینکه رسانه‌های این رژیم حتی از فضای جنجالی حاضر برای تبرئه خود در قبال جنایت‌هایی استفاده می‌کنند که سال‌ها پیش بر ضد مردم لبنان و فلسطین مرتکب شده‌اند.

خون‌خواری که محبوب دلها شد/ در حال ویرایش

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گفت‌و‌گوی حاح قاسم سلیمانی و حاج محسن رشید درباره حاج احمد کاظمی؛
چرا «حاج قاسم» احساس یتیمی می کرد؟

چهل روز پس از شهادت حاج احمد کاظمی، سرلشکر رشید و سرلشکر قاسم سلیمانی به گفت‌و‌گو در رابطه با شخصیت شهید کاظمی می‌پردازند که به مناسبت سالگرد شهادت این سردار شهید به بازنشر این مطلب پرداخته ایم.

رشید: بسم الله الرحمن الرحیم. بحث ما درباره شهید احمد کاظمی است، فرمانده نیروی زمینی سپاه.

کاظمی، لشکر نجف اشرف را با همه‌ی وجودش ساخت

چرا «حاج قاسم» احساس یتیمی می کرد؟

رویکردی که در بررسی فرماندهان شهیدمان داریم، یکی در جنگ است و دیگری بعد از جنگ؛ در جنگ ما معتقدیم یک فرمانده با شناخت لشکرش و هرآنچه که این لشکرش در صحنه جنگ انجام داده شناسایی می‌شود، یعنی اگر ما بخواهیم شهید احمد کاظمی را بشناسیم باید لشکر 8 نجف را در جنگ، شناسایی کنیم و ببینیم که این لشکر در صحنه جنگ چه کرده است، چون ایشان فرمانده این لشکر بوده و این فرماندهان ما هم، مثل خود جنابعالی(سردار سلیمانی)، مثل شهید خرازی، مثل بقیه، اینها انسان‌هایی بودند که از صفر تا صد یگان را(گردان، تیپ و لشکر) با تمام وجودشان از اساس ساختند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کودک دو ساله در قلعه‌گنج بلعیده شد

علی پرنگ فرمانده انتظامی قلعه‌گنج، در قلعه‌‌گنج اظهار کرد: عصر روز گذشته مبنی بر وقوع یک حادثه در کشتزار ذرت با پلیس شهرستان تماس گرفته می‌شود و بلافاصله یگان انتظامی سرخ‌قلعه به محل حادثه اعزام و از نزدیک این مسئله را بررسی می‌کنند.

فرمانده انتظامی قلعه‌گنج بیان کرد: دختر بچه دو ساله بعد از رها کردن دست مادر خود به سمت کمباین می‌رود و توسط دستگاه بلعیده شده و در دم جان می‌دهد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛
حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان

حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندرسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های زنجیره اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز خبری - تحلیلی بر همایش وحدت اصولگرایان و مناسبات برائت‌جویانه آنان با طیف سیاسی محمود احمدی‌نژاد آغاز کردند. از سوی دیگر سودای ریاست بر معاونت سیاسی همچنان در ذهن اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ اصلاح‌طلبان برای فشار به رحمانی فضلی برای او «گزینه سازی» می‌کنند و حتی وزیر کشور را مخالف پیشنهاد‌های رییس‌جمهور قلمداد کردند، در همین راستا روزنامه مردم ‌امروز از جمشید انصاری به‌عنوان گزینه جدید رونمایی کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ادی از شهید ابراهیم هادی؛
وقتی عراقی ها فهمیدند با برادرانشان می جنگند

گردان‌های سپاه و نیروهای گروه چریکی شهید اندرزگو از ابتدای جنگ تحمیلی در مناطق گیلانغرب و سرپل ذهاب حضور داشتند و کار شناسایی قبل از عملیات به عهده آنها بود آن‌ها به عنوان نیروهای خط‌شکن عملیات را آغاز کردند و مناطق مهم و استراتژیک نظیر تنگه حاجیان و تنگه گورک و منطقه برآفتاب و ارتفاعات سرتتان و چرمیان و دیزه‌کش و فریدون هشیار و قسمت‌هایی از ارتفاعات شیاکوه و مناطق اطراف آن و همه روستاهای دشت گیلانغرب آزاد شد.

وقتی عراقی ها فهمیدند با برادرانشان می جنگند

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نامه صادق آهنگران به رهبر معظم انقلاب

پیرو اهدای یک جلد کلام‌الله مجید از طرف رهبر انقلاب به حاج صادق آهنگران -که در اختتامیه جشنواره عمار صورت گرفت- حماسه خوان امام و شهدا، نامه‌ای به فرمانده کل قوا مرقوم داشت که در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر امام عاشورایی و مقتدای عاشوراییان که بیعت سرخ ما با او در امتداد افق خونین کربلا جاودانه خواهد شد انشاء‌الله.

تنها تداعی خمینی، حضرت سیدعلی!

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
با این همه تحریم چیزی هم از توافق ژنو ماند؟/ شایعه مرگ کاسترو برای 639 امین بار/ پاسخ پوتین به آمریکا چه خواهد بود؟/ ورود متفاوت سیا به تحریم ایران

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

وطن امروز

پاسخ پوتین به آمریکا چه خواهد بود؟

محمد ایرانی: «اگر کاهش قیمت فرآورده‌های انرژی تعمدا روی دهد، این امر کسانی را که این محدودیت‌ها را ایجاد کرده‌اند نیز دربرخواهد گرفت. مشکلاتی بروز خواهد کرد که اوضاع را نه‌تنها برای روسیه بلکه برای شرکای ما نیز وخیم‌ خواهد کرد.»

 این جملات متعلق به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدراتیو روسیه است. دانستن اینکه چه کشورهایی بیشترین آسیب را از کاهش قیمت نفت خواهند دید، از جهاتی دشوار به نظر می‌رسد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس