به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





اعلام نبرد مسلحانه به خاطر برپایی نماز جماعت در تلویزیون

"امیر عباس فخرآور” جاسوس موساد و ضد انقلاب فراری که این روزها به شدت از تحریم علیه ملت ایران حمایت می کند در تازه ترین اظهارات فیسبوکی خود در واکنش به برپایی نماز جماعت حین مناظره زنده در تلویزیون به تخریب صدا و سیما پرداخت.

ی با اشاره به این اقدام ارزنده و ارزشی که برای اولین باردر صدا و سیما اتفاق افتاده است نوشت: «بی شرمی  در رسانه ملی  بد جوری حال به هم زن شده است. به برگزاری اذان و نماز جماعت در یک برنامه مناظره زنده اقتصادی در صداوسیمای جمهوری اسلامی توجه کنید. مناظره را قطع کردند و کارشناسان اقتصادی به همراه فیلم بردارها و تماشاچی ها ریختن وسط استودیو که  نماز بخوانند.  همین کارها را می کنند که آدم بد جوری وسوسه می شود اعلام نبرد مسلحانه کند.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حرکات‌عجیب‌خواننده‌‌لس‌آنجلسي در کنسرت!

ناتوانی شهرام کاشانی، خواننده‌ی ساکن لس‌آنجلس از اجرای ترانه‌هایش در کافه‌ای در شهر کلن آلمان با اعتراض مردم و عذرخواهی برگزار کنندگان و تیم نوازنده‌های او همراه شد.

کاشانی از همان آغاز و زمانی که خواست اولین ترانه‌اش را بخواند گفت "خسته" است و سپس روی زمین دراز کشید! او چند بار تلاش کرد ترانه‌هایش را در حالت نشسته بخواند که از ادای کلمات ناتوان بود و در نهایت با اعتراض ایرانیانی که به تماشای برنامه‌اش آمده بودند از روی سن بیرون برده شد!

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واکنش کاربران شبکه اجتماعی به عکس حاشیه‌ساز خانم بازیگر

یکی از بازیگران زن کشورمان عکسی را در صفحه شخصی‌ یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که این عکس با واکنش شدید کاربران این شبکه اجتماعی روبرو شده است.

این بازیگر زن کشور با انتشار تصویر یک سگ نوشته است: «دختر قشنگ من .. ادرى خانوم ، بامعرفت ترين و مهربون ترين حيوان جهان مگه اينكه من مرده باشم و كسى به اين بچه حرف بدى بزنه .. يا به من .. يا اينكه توى كامنتها به ديگران حرف بدى بزنه .. باهم مهربون باشيم .. كوچكترين بى احترامى = بلاك»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سانسور شرم آور در روزنامه دولت ..؟!

واقعا روزنامه ایران کجا ایستاده است و چرا رسانه رسمی دولت حتی مانند رسانه‌های بیگانه و صرفا در جهت تظاهر به انصاف، ابعاد دیگر این نظرسنجی را مورد اشاره قرار نداده و به سانسور مطالبی پرداخته که حتی رسانه‌های بیگانه از سانسور آن شرم داشته‌اند؟

دکتر فواد ایزدی طی یادداشتی در کیهان و با اشاره به سانسور یک نظر سنجی که در آن مردم کشورمان به مقاومت در برابر زیاده خواهی غرب واکنش نشان داده اند، نوشت:

هفته گذشته، مرکز پژوهش‌های افکار عمومی و تحولات اجتماعی دانشگاه تهران نتایج یکی از نظرسنجی‌های خود از مردم کشور که به صورت متداول انجام می‌دهد را منتشر کرد.

 این نظرسنجی، که مصاحبه‌های آن در مهرماه سال 1393 انجام گرفته بود، نتایجی مشابه با نتایج سایر موسسات افکارسنجی ایرانی و خارجی داشته و حاکی از حمایت قاطع مردم از برنامه هسته‌ای کشور و مخالفت آنها با هرگونه عقب‌نشینی از دستاوردهای کشورمان در این حوزه بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


معرفی 16 تیم‌ جام‌ ملتهای‌ آسیا/ 6
تیمی که در حسرت بردن ایران مانده است

طوفان زرد در آرزوی صعودشانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. (معرفی کامل ورزشگاه های میزبان جام ملتهای 2015 آسیا +عکس)

گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
نوع بیماری پادشاه سعودی/ احتمال تحقیق و تفحص از صداوسیما/ ردپای چند شهردار در پرونده «پدیده شاندیز»/ بانک مرکزی: توزیع ثروت بهتر شد

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****


*کیهان

سانسور معمای رشد 4 درصدی و افزایش بیکاری در نشریات حامی دولت

روزنامه‌های حامی دولت گزارش مرکز آمار درباره دو رقمی شدن و افزایش نرخ بیکاری را از صفحات اول خود حذف کردند تا مسئله را به سبک و شیوه خاص خود حل کرده باشند! افزایش نرخ بیکاری در حالی است که دولت می‌گوید رشد اقتصادی 4/1 درصدی شده است.آمار جدید حاکی از افزایش نرخ بیکاری به رقم 10/5 درصد- یک درصد افزایش- نسبت به فصل گذشته است. روزنامه‌های شرق، آفتاب یزد، ایران، فرهیختگان، آرمان، شهروند، مردم‌سالاری، مردم امروز و... با وجود تبلیغات خلاف واقع قبلی در صفحات اصلی خود، این‌بار ترجیح دادند از کنار این خبر عبور کنند و حتی کوچک‌ترین تیتری را نیز به این خبر اختصاص ندهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جوانی که «آقا» دوست دارد با او محشور شود

«فرشاد پور مقدم» به تاریخ 14 خرداد 1339 شمسی در اهواز متولد شد. با قرار گرفتن در مسیر نهضتِ «حضرت روح الله» نام خود را به «محمدرضا» تغییر داد و از فعالین در این خیزش اسلامی بود.
«محمدرضا پورمقدم» از نیروهای نازنین و دوست داشتنی سپاه اهواز بود.  عکسی که به همراه «مقام معظم رهبری» (نماینده ی وقت امام در شورای عالی دفاع و امام جمعه ی تهران) از ایشان به جا مانده است، احتمالا در زمستان سال 1359 شمسی به ثبت رسیده است. پس از شهادت «محمدرضا» در 5 مهرماه 1360 شمسی، حضرت «آقا» بر روی نسخه ای از آن عکس، چنین نگاشته است:

بسمه تعالی
خداوند در قیامت هم این حقیر را با این شهید عزیز شما محشور فرماید.
سیدعلی خامنه ای


پیکر پاک شهید «محمدرضا پورمقدم» در گلزار شهدای «اهواز» تا ظهور مولایش، به امان گذاشته شده است.

روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات


جوانی که «آقا» دوست دارد با او محشور شود+عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تقدیر و تحلیل شریعتمداری از پیام 9 دی روحانی/ هشدار درباره بولتن نویسان فعال در نهاد ریاست جمهوری

شخصیت آقای دکتر روحانی به گواهی سوابق ایشان در جبهه مدعیان اصلاحات قابل تعریف نیست و نباید خدای نخواسته بر این تصور باشند که در میان اصولگرایان جایی ندارند! و اینکه؛ زین سوی ره قافله باز است.

حسین شریعتمداری طی یادداشتی ضمن تقدیر از پیام 9 دی رئیس جمهور، در یادداشتی نوشت:
1- دو سال قبل در یکی از یادداشت‌های کیهان به ترفند «مارپیچ‌سکوت» که از پیچیده‌ترین ترفندهای عملیات روانی است اشاره کرده و آورده بودیم «مارپیچ‌سکوت- SILENCE  SPIRAL-  بر این نظریه تکیه دارد که افراد جامعه اگر احساس کنند دیدگاه و نظر آنها نسبت به فلان موضوع در «اقلیت» است و اکثریت مردم، دیدگاه و نظری متفاوت با آنان دارند، به طور معمول و براساس یک قاعده تجربه شده - استثناها مورد نظر نیست - علاقه و تمایلی به ابراز نظر و عقیده خود نخواهند داشت و افراد خنثی و بی‌تفاوت نیز ترجیح می‌دهند در همان جهت ابراز عقیده کنند که تصور می‌کنند نظر اکثریت مردم است» کارشناسان عملیات روانی از ترفند مارپیچ سکوت که اصلی‌ترین بخش اجرای آن برعهده رسانه‌هاست برای القاء دیدگاه مورد نظر خود به عنوان «دیدگاه و باور اکثریت مردم»! در جامعه حریف استفاده می‌کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ولایتی: تجربه مقابله با توطئه نفتی را داریم

شاید از اولین تحلیلگرانی است که وقتی موضوع مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و هسته‌ای مطرح می‌شود نام وی در ذهن متبادر می‌شود؛ دیپلمات کهنه‌کاری که 16 سال در رأس وزارت امور خارجه فعالیت کرده و به خوبی ظرافت‌های کار سیاست‌ خارجی را می‌شناسد.

علاوه بر آن نماینده مردم تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، و سکانداری وزارت خارجه، هم‌اکنون مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای انقلاب فرهنگی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل بعد از آغاز موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی، با حضور تاثیرگذار در مجامع عمومی نسبت به ریشه تحولات در منطقه مباحث تحلیلی‌ای را مطرح کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آمار کامل تقابل های ایران و عراق
ایران 11 سال بدون باخت مقابل عراق

تیم ملی ایران امروز (یکشنبه) در آخرین دیدار دوستانه خود قبل از جام ملت های ۲۰۱۵ به مصاف عراق می رود.

ایران و عراق تاکنون ۲۲ بار با هم روبرو شده اند که ۱۳ برد برای ایران و ۴ برد برای عراق ثبت شده و ۵ بازی نیز به تساوی انجامیده است. ایران ۳۰ گل و عراق ۱۵ گل به ثمر رسانده اند.

عراق اولین تیم عربی در تاریخ است است که تیم ملی ایران با آن روبرو شده است. در اولین بازی رسمی بین دو تیم که ۱۱ خرداد ۱۳۴۱ در امجدیه انجام شد، ایران و عراق در یک بازی دوستانه به تساوی ۱-۱ دست یافتند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


14 امتیاز دلنشین برای سریال "پرده نشین"

سريال پرده نشين آقازاده‌‌ها و جوانان فعال در صحه اقتصاد را از بلندپروازي‌هاي توأم با روياپردازي و ريسك‌هاي بزرگ بدون پشتوانه و وسوسه ثروت‌هاي بزرگ و آسان پرهيز مي‌دهد.

در آخرين روزهاي ماه صفر، آخرين قسمت از سريال دلنشين پرده‌نشين، از شبكه اول سيما پخش شد. سريالي كه توانست در طول يك ماه، مردم را در سراسر كشور براي ديدن داستاني جذاب و پركشش، پاي تلويزيون‌ها بنشاند و تجربه‌اي جديد و موفق به كارنامة عملكرد رسانه ملي بيفزايد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشف‌ پراید بمبگذاری‎ شده‌ در دیرالزور

منابع امنیتی از کشف یک دستگاه خودرو پراید بمبگذاری شده توسط ارتش سوریه در استان دیرالزور خبر می دهند.

به گزارش پایگاه لبنانی العهد، ارتش سوریه روز گذشته یک دستگاه خودرو «پراید» بمبگذاری شده را استان دیرالزور کشف و خنثی کرد.

کشف‌ پرایدبمبگذاری‎شده‌در دیرالزور+تصاویر

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


"عیّاش" داعش را بشناسید

روزنامه "هرالد سان" نوشت: "محمود عبداللطیف" که استرالیایی الاصل است، در ملبورن زندگی اش را به بطالت و هرزگی می گذراند و وقت خود را در کلوب های شبانه ملبورن و شب نشینی و زن بارگی و گاهی حضور در استادیوم ها تلف می کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سیاسی‌کاری در وزارت علوم نتیجه داد!

جعفر مهراد استاد دانشگاه شیراز، با اشاره به آمار تولید علم کشورمان در سال 2014، گفت: پژوهشگران ایرانی در طول سال 2014 میلادی تعداد 26 هزار و 494 مدرک تولید کردند که از سوی پایگاه استنادی تامسون رویترز که در ایران به آی اس آی معروف است ثبت و نمایه شد.

وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: میزان تولیدات علمی ایران در سال 2013 میلادی 29 هزار و 985 مدرک است که در مقایسه با سال 2012 میلادی که ایران موفق به تولید30 هزار و 185 مدرک شده است تعداد200 مدرک کمتر است. آمار تولید علم ایران در سال 2011میلادی نیز تعداد 28 هزار و 363 مدرک است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    لیسانس دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس