گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل به زانو درنیامدن ایران در مذاکرات هسته‌ای، مخالفت دادگاه فدرال آمریکا با آزادی یک ایرانی زندانی در این کشور، اصرار سازمان ملل بر گنجاندن موضوع حقوق بشر در مذاکرات هسته‌ای ایران، لغو تحریم‌های اروپا علیه دانشگاه صنعتی شریف، کوتاه آمدن ایران در موضوع تعداد سانتریفیوژها، و خودداری تهران از دخالت مستقیم نظامی در عراق می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ ظریف: ایران مقابل خواسته‌های غرب به "زانو" درنخواهد آمد

محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در سایت یوتیوب پیامی تصویری منتشر و طی آن اعلام کرد که ایران آماده است تا گام‌هایی را بردارد که به دنیا اطمینان دهد برنامه هسته‌ایش صلح‌آمیز خواهد ماند، اما در عین حال برای رسیدن به توافق با قدرت‌های جهانی "زانوی تسلیم" نخواهد زد.

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

به نظر می‌رسد پیام وزیر خارجه ایران پاسخی است به هشدارهای اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر این‌که تهران هنوز ثابت نکرده که آرمان‌های اتمی‌اش صلح‌آمیز هستند. ظریف با اشاره به این‌که توافق هسته‌ای، تاریخ‌ساز خواهد بود، افزود: اما "به کسانی که هنوز هم معتقدند تحریم‌ها ایران را به میز مذاکره کشاند، تنها می‌توانم بگویم که فشار طی هشت سال گذشته امتحان شده، در واقع طی 35 سال گذشته امتحان شده است. این فشارها تا کنون مردم ایران را به زانوی تسلیم درنیاورده است. اکنون هم این اتفاق نیفتاده، و در آینده هم نخواهد افتاد."

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز پیش‌تر به رسانه‌های ایرانی گفته بود: "ما تا 20 ژوئیه و بسته به این‌که مذاکرات چگونه پیش برود، تصمیم خواهیم گرفت که مذاکرات را تمدید کنیم، موقتاً متوقف کنیم، و یا حتی آن‌ها را پایان بدهیم." وی همچنین گفت که "هر محدودیتی که با آن توافق کنیم، کوتاه‌مدت و به شکل آزمایشی خواهد بود."

تایمز اسرائیل/ آزادی متهم پرونده اسناد سرقتی ایران رد شد

یک قاضی فدرال با آزادی مهندس پیمان‌کار سابق که با دستگاه دفاعی آمریکا کار می‌کرده و اکنون به تلاش برای انتقال اسناد حساس نظامی به ایران متهم شده، مخالفت کرد. "مظفر خزائی" متهم است که قصد داشته مدارکی را از کمپانی‌هایی که قبلاً برای آن‌که کار می‌کرده، از جمله کمپانی سازنده موتور جت «پرت اند ویتنی» به ایران انتقال دهد.

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

یدیعوت آحارانوت/ سازمان ملل اصرار کرد مذاکرات هسته‌ای ایران شامل حقوق بشر نیز بشود

"ناوی پیلای" کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه گفت: مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی باید شامل نگرانی‌ها درباره حقوق بشر نیز بشود.

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

پیلای تصریح کرد: "موارد متعدد اعدام در نتیجه محکمه‌هایی که به نظر ما عادلانه نیستند و یا محکمه‌هایی که بر اساس اتهامات ساختگی هستند، همگی نگرانی‌های بزرگی هستند. من به شدت اصرار دارم که هر مذاکره‌ای با ایران وضعیت حقوق بشر در این کشور را به طور کامل شامل شود."

تایمز اسرائیل/ دادگاه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه دانشگاه ایرانی را لغو کرد

یک دادگاه اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه تحریم‌های 28 کشور علیه یکی از دانشگاه‌های برجسته ایران را به خاطر ادعاها مبنی بر شرکت این دانشگاه در برنامه هسته‌ای این کشور لغو کرد.

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبرگ تصریح کرد: توقیف دارایی‌های دانشگاه صنعتی شریف نمی‌تواند ادامه یابد، چون اتحادیه اروپا نتوانسته مدارک کافی در این‌باره ارائه دهد. با این وجود، دادگاه اعلام کرده که توقیف اموال دانشگاه ایرانی همچنان برای دو ماه دیگر ادامه خواهد یافت تا این دانشگاه نتواند از اموال آزاد شده خود بلافاصله استفاده کند. به علاوه، در این مدت کشورهای تحریم‌کننده فرصت خواهند داشت تا بار دیگر مدارکی را ارائه دهند تا اتحادیه اروپا بپذیرد که این تحریم‌ها همچنان پابرجا بماند.

این مورد نشان می‌دهد که تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل پنهان‌کاری آژانس‌های جاسوسی ملی کشورهای عضو این اتحادیه در حال حاضر به بن‌بست رسیده است. دادگاه می‌گوید شواهدی که ارائه شده شامل برخی مدارک ناکافی به علاوه یک سند محرمانه بوده که بخشی از دلیل دولت‌‌های تحریم‌گر را تشکیل می‌داده است، اما این سند به خاطر آن‌که کشور ارائه دهنده "مخالف افشاگری چه کلی و چه جزئی" است، در اختیار قاضی قرار نمی‌گیرد.

اتحادیه اروپا در سال 2012 ادعا کرده بود دانشگاه شریف از "فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران در زمینه گسترش سلاح‌های اتمی حمایت کرده" و این دانشگاه را تحریم کرده بود.

تایمز اسرائیل/ تلاش نهایی در مذاکرات "تاریخی" هسته‌ای ایران

محمدجواد ظریف روز پنج‌شنبه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "با توجه به پیچیدگی و وابستکی چندین مسئله که برای توافق جامع باید روی آن‌ها اتفاق‌نظر باشد، بسیار دشوار است که نتیجه مذاکرات را پیش‌بینی کنیم."

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

این در حالی است که مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون پیش‌تر گفته بود که "آگاه نیست" که درباره تمدید مهلت رسیدن به توافق نهایی بحث‌هایی صورت گرفته باشد.

یدیعوت آحارانوت/ دیپلمات‌های غربی: ایران خواسته‌های خود را در مذاکرات هسته‌ای وین کاهش داد

دیپلمات‌های غربی روز پنج‌شنبه گفتند: ایران خواسته‌های خود را در مذاکرات وین با قدرت‌های جهانی درباره اندازه برنامه غنی‌سازی هسته‌ای آینده خود کاهش داده است، اگرچه دولت‌های غربی به تهران اصرار می‌کنند این خواسته‌ها را هنوز هم کم‌تر کند.

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

یک دیپلمات غربی در این‌باره خاطرنشان کرد: "ایران تعداد سانتریفیوژهایی را که می‌خواهد کاهش داده، اما این تعداد هنوز هم به طور غیرقابل قبولی زیاد است. یک مقام ارشد دولتی آمریکا هم به خبرنگاران گفت: ظرفیت غنی‌سازی آینده ایران در هر توافق نهایی که صورت بگیرد، "از ظرفیت کنونی کم‌تر خواهد بود."

یدیعوت آحارانوت/ مقام ایرانی: هیچ کمک نظامی مستقیمی به عراق در مبارزه با داعش نکرده‌ایم

روزنامه عربی "الحیات" به نقل از یک منبع رسمی ایرانی روز جمعه شرکت جنگنده‌ها یا خلبان‌های ایرانی در جنگ علیه داعش و در کنار نیروهای عراقی را تکذیب کرد.

ایران بالأخره در مذاکرات هسته‌ای کوتاه آمد/

این مقام ایرانی تصریح کرده که تهران آماده است تا در سطوح مختلف دیپلماسی و اطلاعاتی با عراق همکاری کند، اما قصد دخالت مستقیم در جنگ را ندارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    افرین ظریف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس