محورهای اصلی اخبار روزهای گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تلاش‌های ایران جهت پیدا کردن جایگزینی برای دولت نوری مالکی، دلایل حمایت ایران از حماس، دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو، و محکومیت یک مأمور پلیس ایران به دو سال زندان می‌شود.

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روزهای گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تلاش‌های ایران جهت پیدا کردن جایگزینی برای دولت نوری مالکی، دلایل حمایت ایران از حماس، دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو، و محکومیت یک مأمور پلیس ایران به دو سال زندان می‌شود.

جروزالم‌پست/ ایران به دنبال تشکیل دولت جدید در عراق

یک مقام ایرانی روز سه‌شنبه (14 مرداد) گفت کشورش در تلاش است تا جایگزینی برای نخست‌وزیر عراق نوری المالکی پیدا کند و یک دولت جدید در بغداد تشکیل دهد.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی

این مقام ایرانی که به شرط فاش نشدن نامش با رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت: "ما به این نتیجه رسیده‌ایم که مالکی نمی‌تواند وحدت عراق را حفظ کند، اما آیت‌الله سیستانی هنوز امیدهایی داشت... در حال حاضر، آیت‌الله سیستانی نیز نظر ما را در مورد المالکی تأیید می‌کند."

این مقام مسئول گفت سفیر ایران در تهران در بغداد رایزنی با گروه‌های سیاسی و برخی از نامزدهای بالقوه را در مورد این موضوع آغاز کرده است، اما اذعان کرد که پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای مالکی دشوار است. وی خاطرنشان کرد: "گزینه‌های زیادی نیستند که بتوانند وحدت عراق را حفظ کنند."

یدیعوت آحارانوت/ ایران حماس را از ورشکستگی نجات داد

عملیات صخره سخت حماس را تضعیف و آسیب‌های بلندمدت به آن وارد کرده است. تونل‌هایی که طی سال‌ها توسط حماس کنده شده بود، در عرض چند ساعت توسط سپاه مهندسی ارتش اسرائیل بمباران شد. ده‌ها تن از نیروهای اصلی این سازمان طی هر هفته درگیری کشته شدند، و موشک‌هایی که به سختی به دست آورده بودند به لطف پدافند گنبد آهنین "تلف" شد.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی

خیانت حماس به محور ایران و سنی‌ها در طول جنگ داخلی در سوریه، این سازمان را به انزوای اقتصادی و سیاسی کشاند. با این وجود، حماس که در حال حاضر توسط دشمنان خود یعنی اسرائیل و مصر محاصره شده، چاره‌ای جز برگشت به جبهه ایران ندارد. از سوی دیگر، ایران نگران بود که در نتیجه جنگ حزب‌الله در سوریه، مقاومت را از دست بدهد و به همین خاطر به دنبال راهی برای از سرگیری فعالیت‌های تروریستی علیه اسرائیل بود. حماس هم راهی جز پذیرش پیشنهاد ایران و از سرگیری جنگ در برابر اسرائیل نداشت.

در همین راستا، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران اخیراً اعتراف کرد که تهران در حمایت از حماس و ارسال "فناوری ساخت سلاح" به غزه دست داشته است. در حال حاضر یک بیل‌بورد بزرگ در غزه نصب شده که پرچم فلسطین و ایران را در کنار هم به تصویر کشیده و در کنار آن به چهار زبان از تهران قدردانی شده است.

علی خامنه‌ای رهبر ایران نیز اخیراً خطاب به فلسطینیان، خواستار گسترش مبارزات ضداسرائیلی از غزه به کرانه باختری شده است. مطبوعات عربی گزارش داده‌اند که رهبر ایران قصد دارد با صدور یک فتوا همه مسلمانان را به آغاز جهاد در برابر "دشمن صهیونیستی" دعوت کند.

هاآرتص/ ایران و آمریکا در ژنو درباره برنامه هسته‌ای دیدار کردند

مقامات ارشد آمریکا و ایران روز پنج‌شنبه (16 مرداد) پیرو مذاکرات هسته‌ای، در ژنو برای خروج از بن‌بست بر سر برنامه اتمی تهران با هم دیدار کردند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا ریاست هیئت آمریکایی را به عهده دارد و این هیئت شامل وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز می‌شود.

تایمز اسرائیل/ مأمور پلیس ایران به خاطر قتل یک وبلاگ‌نویس به زندان محکوم شد

رسانه‌ها روز شنبه (11 مرداد) گزارش دادند که یک پلیس ایرانی به خاطر قتل غیرعمد یک وبلاگ‌نویس در سال 2012، به سه سال زندان، 74 ضربه شلاق و دو سال تبعید در داخل کشور محکوم شده است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی

جسد "ستار بهشتی" 35 ساله که در تاریخ 12 اکتبر سال 2012 به دلیل انتقاد از حکومت ایران در اینترنت دستگیر و در زندان مخوف کهریزک بازداشت شده بود، در تاریخ 3 نوامبر در سلولش پیدا شد. گروه‌های مخالف حکومت در ایران در آن زمان ادعا کردند که مرگ بهشتی بر اثر شکنجه بوده است.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده‌اند دادستان تهران حکم داده که مرگ بهشتی "احتمالاً به دلیل شوک پس از چندین ضربه به نقاط حساس بدن و یا ناشی از فشار روانی شدید" بوده است.

این دادگاه حکم داد که قتل بهشتی "غیرتعمدی" بوده است. در سوی دیگر، وکیل خانواده این وبلاگ‌نویس به حکم دادگاه شکایت کرده است. "گیتی پورفضل" در این‌باره تصریح کرد: "وقتی روزنامه‌نگارها به شش سال زندان محکوم می‌شوند، حکم سه سال برای قتل، تعجب‌آور است."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مودی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آره شما درست میگین ... اگه تونل های حماس رو در همون هفته اول زدید و هر هفته هم تعداد زیادی از رزمنده هاشونو کشتید و گنبد آهنین تون هم سوراخ نشد پس چرا در بدر دنبال آتش بس هستید؟!!!
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    رفتن مالکی یعنی سقوط کامل عراق.
  • مهدی ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    منظورشون از گنبد اهنین همون گنبد پوچالی یا گنبد ابنباتی که از 5230 موشگی که توسط رزمندگان مقاومت شلیک شده تنها تونسته 1132 تا شو بزنه هههه درود بر رزمندگان مقاومت  
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    متشکر -واقعا تحلیل از زبان روزنامه های دشمن جذاب است-
  • جمالی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    جنگ غزه نشان داد که دست برتر با فلسطینیان بوده فقط اسراییل باکمک رسانه های وابسته به استعمار جنگ روانی را دنبال می کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس