گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل اظهارات ظریف درباره پایان دادن به تلاش‌های اسرائیل در خدشه‌دار کردن وجهه ایران، رأی منفی مجلس به استیضاح ظریف، انفجار در انبار نفتی در قزوین، پیامدهای آزمایش هسته‌ای کره شمالی بر مذاکرات هسته‌ای ایران، سخنان عراقچی درباره خراب‌کاری‌های "نیروهای تاریکی"، و سفر مشاور امنیت ملی اوباما به اسرائیل برای مشورت گرفتن از سران رژیم صهیونیستی می‌شود.

جروزالم پست/ ظریف وزیر خارجه ایران می‌گوید تلاش‌های اسرائیل برای تهدیدآمیز جلوه دادن ایران را به شکست کشانده است

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پاسخ به انتقادهای اصولگرایان به توافق موقت هسته‌ای با غرب و ضمن جواب دادن سؤالات نمایندگان مجلس این کشور گفت که توانسته به تصویرسازی اسرائیل از ایران "به عنوان یک خطر" به خاطر آرمان‌های هسته‌ایش پایان دهد.

اسرائیل

وزیر خارجه ایران نتانیاهو را به "بی‌شرمانه صحنه‌سازی کردن و گفتن این‌که ایران هولوکاست را انکار می‌کند و می‌خواهد بمب هسته‌ای بسازد تا یک هولوکاست دیگر به وجود آورد" متهم کرد. ظریف افزود: "اما من و همکارانم داریم به دنیا می‌گوییم ایران با ضدیهودیت و نسل‌کشی مخالف است."

جروزالم پست/ مجلس ایران به استیضاح ظریف به خاطر موضع وی درباره هولوکاست رأی منفی داد

در آخرین نبرد اصولگرایان ایران برای تضعیف اقدامات روحانی رئیس‌جمهور این کشور در برقراری رابطه با غرب، محمد جواد ظریف روز سه‌شنبه توانست از رأی استیضاح مجلس به خاطر خودداری وی از انکار هولوکاست جان سالم به در ببرد. در این جلسه مجلس، 75 نفر از اعضای اصولگرای مجلس درباره مسائل مختلف از وزیر خارجه سؤال کردند، به ویژه درباره موضع او درباره اسرائیل "نامشروع" و "دروغ هولوکاست."

اسرائیل

مجلس ایران در نهایت به استیضاح ظریف رأی منفی داد که این رأی منفی برای میانه‌روها پیروزی محسوب می‌شود. میانه‌روهای ایران می‌خواهند تصویر ضدیهودی ایران را که توسط محمود احمدی‌نژاد ساخته شده بود از بین ببرند. انکار هولوکاست از انقلاب اسلامی ایران به این سو در سخنرانی‌های عمومی مقامات این کشور یک موضوع غالب بوده است. احمدی‌نژاد کشتار دسته‌جمعی یهودیان به دست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم را "یک افسانه" خوانده بود.

جروزالم پست/ انفجار بزرگ در انبار نفت در شمال ایران

سه‌شنبه انفجاری در یک انبار نفتی در شمال غربی ایران رخ داد. از تلفات این حادثه آمار ضد و نقیضی گزارش شده است: خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد که این حادثه تلفاتی نداشته، در حالی که خبرگزاری فارس گزارش داد که حدود 50 نفر در این حادثه آسیب دیده‌اند که حال برخی از این افراد وخیم است. این انفجار در یک انبار ذخیره نفت در جنوب شرقی شهر قزوین رخ داد، اما به گزارش ایرنا دلیل حادثه هنوز مشخص نشده است.

اسرائیل

جروزالم پست/ آیا آزمایش هسته‌ای کره شمالی روی مذاکرات ایران و 1+5 تأثیر می‌گذارد؟

کره شمالی ممکن است همین روزها چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را از سال 2006 تا کنون انجام دهد. ایران و کره شمالی دو کشور "ولگردی" محسوب می‌شوند که بازی‌شان با ظرفیت‌های هسته‌ای بیش‌ترین تهدید را برای دنیا ایجاد می‌کند. موضوع بحث تأثیر کره شمالی بر دیپلماسی هسته‌ای ایران بسیار واضح است: اولاً این‌که دو کشور تا چه اندازه در مسائل فنی هسته‌ای با هم همکاری خواهند کرد، و دوماً این‌که رفتار یکی در مذاکرات بر رفتار دیگری چه تأثیری دارد.

افرادی که می‌خواهند موضع سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران اتخاذ کنند نگران هستند که گزارش‌های همکاری مخفیانه هسته‌ای بین دو کشور صحت داشته باشد، به ویژه در فناوری‌های موشکی. به علاوه این‌که تصور می‌کنند ایران مرتباً خط و نشان‌های غرب را نادیده گرفته، چون کره شمالی را نمونه‌ای می‌داند که ثابت کرده این خط و نشان کشیدن‌ها صرفاً روی کاغذ است.

از سوی دیگر افرادی که نگران همکاری بین دو کشور نیستند، معتقدند هیچ‌کدام تخصص لازم برای کمک به دیگری را ندارد، چرا که تأسیسات دو کشور بر مبنای دو راه متفاوت به سمت بمب هسته‌ای طراحی شده است. به علاوه، تردید دارند که تأثیری بین دو طرف وجود داشته باشد، چون اهداف، سطوح قدرت، و شرایط ژئوپولتیک و منطقه‌ای دو کشور با هم تفاوت دارد.

نکته دیگر این‌که روحانی بر خلاف رهبر تازه و جوان کره شمالی، پخته‌تر و بیش‌تر معتمد به نفس است و کم‌تر نگران آن‌که موضعش در مقابل غرب سرسختانه باشد. وی همچنین همه نوع تقابل‌های کوچک‌تر آمریکا علیه ایران را نادیده می‌گیرد، چون می‌خواهد هر طور شده به توافقی دست پیدا کند تا ایران بتواند برنامه هسته‌ایش را تا سطح خاصی حفظ کند.

اسرائیل

ضمناً، ایران احتمالاً نتیجه می‌گیرد که اگر از گزینه‌های پیش رویش به خوبی استفاده کند می‌تواند حتی امتیازاتی را دریافت کند که کره شمالی از دریافت آن‌ها عاجز بود. هر چه باشد تهران همین الآن هم اندکی از تحریم‌ها را لغو شده می‌بیند و در عین حال ظرفیت غافلگیری هسته‌ای را حفظ کرده که اکثر کشورهای غربی هم آن را خواهند پذیرفت.

اما حتی اگر هیچ دلیل دیگری هم وجود نداشته باشد، تفاوت در شرایط رهبر کره شمالی و روحانی رئیس‌جمهور ایران احتمالاً این نتیجه را به دست می‌دهد که آزمایش سلاح هسته‌ای کره شمالی مذاکرات هسته‌ای آمریکا و ایران را آن‌قدرها از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد کرد.

هاآرتص/ دیپلمات ایرانی می‌گوید: "نیروهای تاریکی" تلاش می‌کنند مانع توافق هسته‌ای شوند

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه ایران در گفتگو با گاردین در تهران "نیروهای تاریکی" را به تلاش برای تخریب توافق جامع بین ایران و جامعه جهانی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرد. وی تصریح کرد: "تخریب‌گران همه جا هستند و توافق نمی‌خواهند. نیروهای تاریکی هستند که این روند را دوست ندارند. واضح است که برخی افراد نمی‌خواهند این مسئله از راه صلح‌آمیز و منطقی حل و فصل شود."

اسرائیل

اگرچه عراقچی از شخص یا کشور خاصی نام نبرد، اما به گفته خبرنگار گاردین، اظهارات وی خطاب به دولت اسرائیل بود. عراقچی همچنین افزود که مذاکره‌کنندگان در داخل ایران هم تحت فشار شدید هستند. اصولگرایان امتیازات قبلی که ایران داده را محکوم می‌کنند. عراقچی همچنین گفت: "مشخص است که ایران یک کشور پلورالیستی است و نظرات مختلفی در آن وجود دارد. برخی هستند که می‌گویند اصلاً نباید مذاکره کنیم. برخی افراد در مجلس هستند که به مذاکرات به شدت انتقاد دارند و ما باید به آن‌ها پاسخ بدهیم. باید به همه صداها اجازه بدهیم شنیده شوند."

تایمز اسرائیل/ سوزان رایس، دستیار اوباما برای مشورت در اسرائیل

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما چهارشنبه همراه با هیئتی آمریکایی وارد اسرائیل شد و به دیدار گروه مشاوره‌ای آمریکا و اسرائیل رفت، انجمنی برای مذاکرات سطح بالا بین اورشلیم و واشینگتن درباره مسائل امنیتی دوجانبه و منطقه‌ای. رایس در این دیدار همکاری‌های امنیتی بین آمریکا و اسرائیل را ستایش کرد و گفت این همکاری‌ها هرگز قوی‌تر از سطح کنونی نبوده‌اند.

اسرائیل

رایس قرار است در چارچوب امیدها درباره رسیدن به توافق هسته‌ای و مذاکرات شکننده صلح به رهبری آمریکا با فلسطینیان، طی سفر خود به منطقه با سران رده بالای اسرائیل و فلسطین دیدار کند. با این حال، مذاکرات هسته‌ای با تهران است که موضوع اصلی سفر رایس و مذاکرات جهارشنبه و پنج‌شنبه او با نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل خواهد بود.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که دیدارهای رایس "هیچ تحول جدیدی درباره موضوع ایران" ایجاد نخواهد کرد و "این فرصتی است برای نمایندگان آمریکا و اسرائیل در سطوح بالا برای بحث درباره این موضوع به علاوه بسیاری موضوعات دیگر."




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    هیچ کس با اصل مذاکره مخالف نیست بلکه با شیوه و نتایج محتمل آن مخالف است. درست مثل هدفمند کردن یارانه ها!هیچ کس در سال 89با اصل هدفمندی مخالف نبود بلکه با شیوه اجرا و نتایج محتمل آن مخالف بودند.چیزی که امروز بعد از گذشت 4سال از آن دلواپسی ها !!! در شیوه اجرا و نتایج آن خود را نشان داده است
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    درود بر ظریف عزیز و دلسوز. ای کاش کشور ما ظریف زیاد داشت دلواپس نمیخواییم!!
  • ميرحسين ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    درودبر ظريف
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    از اسمت مشخصه منحرفی نتیجتا باید هم به ظریف درود بفرستی هم میرحسینو هم ظریف در یک راستا هستند خخخخخخ
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    بر خلاف دولت قبلی این دولت بر اساس فکر و اصول جلو میره . مچکریم روحانییییییییییییییی عزیز
  • گوجه سبز ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    یکی از همین نیروهای تاریکی مشرقه:-)
  • صفی آبادی ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    هی بگید داخل، هی بگید داخل!!! اینجوری که وزارت خارجه پیش میره، احتمالا تا چند وقت دیگه میگن مقصر تحریم ها مردم هستند!!!!
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    شما صهیونیستای کثیف تو یه زمینه موفق شدین اونم انتقام گرفتن از احمدی نژاد بود . ولی کور خوندین خدا هرکسی را خواست عزیز میکند و مهر او از دلمان نمیرود هرچند فعلا دور دوره شماست
  • قزوینی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    عجب صهیونیستها احمق هستند من بعنوان یک قزوینی درجریان اتش سوزی بودم انبار روغن ماشین به مقدار 20تن بود روغنهارا برای مهار اتش داخل جوب اب ریختند ومردم با جهار لیتری وظرفهای بزرگ روغنها را جمع کردند بردند فروختند وکلی کیف کردند مصداق شعر تاقاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان بااین کار مردم زمینهای کشاورزی هم سالم ماند وکلی روغن 40لیتری 4000تومان نصیب مردم شد درضمن مااز اینکه اسراییل وامریکا بما پشت کرده اند بسیار خرسندیم خخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس