گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل وتوی طرح ممنوعیت واتس‌اپ توسط روحانی، ترس اسرائیل از توافق هسته‌ای بد غرب با ایران، سؤال بزرگ غنی‌سازی در مذاکرات هسته‌ای، تحلیل جروزالم‌پست از فریب‌کاری‌های ایران، انتقاد ایران از عدم حضور اسرائیل در کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، "مفید" خواندن نشست هسته‌ای روز چهارشنبه توسط سازمان ملل، و تحلیل یک متخصص هسته‌ای اسرائیلی در فاصله ده ساله ایران با سلاح هسته‌ای می‌شود.

تایمز اسرائیل/ گفته می‌شود روحانی رئیس‌جمهور ایران ممنوعیت واتس‌اپ را وتو می‌کند

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران طرح فیلتر کردن واتس‌اپ را وتو کرده است. شبکه‌های اجتماعی در ایران به دلیل آن‌که غیر اسلامی یا برای رژیم این کشور مضر محسوب می‌شوند معمولاً بلوکه می‌شوند. این سیاست جنجال‌برانگیز است و این بار پیشنهاد فیلتر کردن واتس‌اپ موجب ایجاد شکافی بین دولت روحانی و کمیته 13 نفره سانسور اینترنت شده است.

اسرائیل

محمود واعظی وزیر ارتباطات در این‌باره گفت: "مسئله ممنوعیت واتس‌اپ مطرح شد. رئیس‌جمهور دستور داده است تا این ممنوعیت متوقف شود... تا زمانی که جایگزینی برای آن‌ها نداریم، دولت با فیلتر کردن آن‌ها مخالف است." مقامات دولتی ایران نیز حمایت خود را از ممنوعیت گسترده‌تر در استفاده از وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند.

هاآرتص/ نتانیاهو بعد از دیدار با رایس: اسرائیل از توافق بد با ایران می‌ترسد

دیدار روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در قدس نشان می‌دهد که نظرات اسرائیل درباره مسئله هسته‌ای ایران تا چه اندازه با دولت اوباما اختلاف دارد.

رایس در این دیدار تأکید کرد که دولت آمریکا همچنان معتقد است که بهترین راه برای توقف برنامه هسته‌ای ایران دیپلماسی است. این در حالی است که دفتر نتانیاهو یک ساعت پس از دیدار دو طرف بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد که اسرائیل نگران است که یک "معامله بد" در حال شکل گرفتن باشد.

اسرائیل

به گفته این بیانیه، نتانیاهو معتقد است: "یک معامله بد به ایران اجازه می‌دهد تا ظرفیت‌های هسته‌ای خود را حفظ کند. بهتر است اصلاً به توافق نرسیم تا این‌که به یک توافق بد برسیم."

دبکافایل/ رایس در بیت المقدس: غنی‌سازی، سؤال بزرگ مذاکرات است

مقامات اسرائیلی می‌گویند در جلسه روز چهارشنبه بین سوزان رایس و نتانیاهو موضوع اصلی گفتگو اصرار اسرائیل بر محروم کردن ایران از ظرفیت‌های غنی‌سازی در توافق هسته‌ای آینده بوده است. یکی از مشاورین دولت اسرائیل در این‌باره گفت: "خوشحال می‌شویم ببینیم که 20 ژوئیه بدون هیچ معامله‌ای بگذرد."

اسرائیل

یکی از مقامات آمریکایی هم به شرط مخفی ماندن نامش تصریح کرد: رایس "به نمایندگی از طرف شش قدرت" به اسرائیل رفته و افزود: "سؤال غنی‌سازی، این‌که ایران چه تعداد سانتریفیوژ می‌تواند داشته باشد، سؤال بزرگی است."

جروزالم پست/ نقشه‌های ایران

متأسفانه باید بپذیریم که ایران بسیار خوب عمل کرده است. آیت‌الله‌های تهران توانسته‌اند کشورهای 1+5 را فریب بدهند. اما واقعیت این است که نه تنها ایران توانسته پرده‌ای از فریب جلوی چشمان جامعه جهانی بکشد، بلکه کشورهای دنیا اکنون در نهایت استیصال تلاش می‌کنند تا فریب بخورند. بدین ترتیب در حالی که ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازدید معادن و تأسیسات اورانیوم در ایران می‌روند، این کشور برنامه واتس‌اپ را فیلتر می‌کند، چون مالک جدید این کمپانی یک "صهیونیست یهودی آمریکایی" است.

اسرائیل

آزمون واقعی اهداف ایران را نباید در قول‌هایی جستجو کرد که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای این کشور می‌دهند، بلکه باید در جنبه‌های دیگر به دنبال آن‌ها گشت. مثلاً جایی که آزادی‌های اولیه مردم ایران را انکار می‌کنند و هرکجا و هرکسی که باشند نفرت خود را آشکارا نسبت به همه یهودیان اظهار می‌کنند.

تایمز اسرائیل/ سوریه، کره شمالی و اسرائیل اولویت‌های دستور کار نشست سلاح‌های کشتار جمعی

نمایندگان ایران و عربستان سعودی در این نشست از خودداری اسرائیل از شرکت در کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای انتقاد کردند. "عبدالله المعلمی" نماینده عربستان در سازمان ملل گفت که سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل "مانعی بزرگ" بر سر راه امنیت و ثبات خاورمیانه هستند.

اسرائیل

غلامحسین دهقان نماینده ایران نیز گفت که سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل کشورهای همسایه را تهدید می‌کند. در عین حال، "ران پروسور" نماینده اسرائیل هم ایران را "بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم" خواند.

یدیعوت آحارانوت/ اتحادیه اروپا: مذاکرات هسته‌ای شش جانبه با ایران "مفید" بود

سازمان ملل اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که متخصصین هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی پیش از مذاکرات هفته آینده "نشستی مفید" در نیویورک داشته‌اند. یکی از سخنگویان این سازمان گفت که مذاکرات با هدف "تعمیق بیش‌تر" دانش درباره مسائل برگزار شد و به آمادگی برای مذاکرات سطح بالای سیاسی درباره توافق جامع کمک کرد که قرار است 13 مه در وین برگزار شود.

اسرائیل

تایمز اسرائیل/ متخصص هسته‌ای: ایران ده سال با بمب فاصله دارد، اما نخست‌وزیر سیاست‌بازی می‌کند

"یوزی ایلام" که 10 سال مدیر کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل بوده است، بر خلاف تخمین‌های اسرائیل و آمریکا معتقد است ایران با ساخت سلاح هسته‌ای ده سال فاصله دارد. وی می‌گوید: "من مطمئن نیستم ایران بخواهد بمب بسازد. شاید صرفاً قانع باشند به این‌که به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل شوند تا یک قدرت منطقه‌ای باشند و همسایگانشان را بترسانند."

اسرائیل

ایلام همچنین نتانیاهو را به نگران کردن افکار عمومی اسرائیل درباره ایران برای رسیدن به اهداف سیاسی خود متهم کرد. وی گفت: "نتانیاهو دارد از تهدید ایران برای رسیدن به انواع اهداف سیاسی استفاده می‌کند." اما توضیحی نداد که اهداف این استراتژی نخست‌وزیر ممکن است چه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    کسانی که به بقیه می گفتند هم صدای اسرائیل هستند حال خودشان هم صدا شده اند
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    بله دیگه وقتی مشکلات اساسی مملکت رو کنار بذاریم و بر سر یک مساله ساده اینطوری جبهه بگیریم همین می شه آقای روحانی دارید ما رو به کجا می برید ؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    یکی از مشاورین دولت اسرائیل در این‌باره گفت: "خوشحال می‌شویم ببینیم که 20 ژوئیه بدون هیچ معامله‌ای بگذرد." این یک فریب است آنها در پشت در های بسته شان کاملا خوشحال هستند.
  • میترا1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    گفته می‌شود روحانی رئیس‌جمهور ایران ممنوعیت واتس‌اپ را وتو می‌کند !!!!!!!!!!!!!!!!11 همش بازی با افکار عمومیه اینو همه خوب میدونن!
  • منیره ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    حیف که از لحاظ فنی امکانش نیست وگرنه به این کامنت باید 200 تا مثبت بدم بعضی ها خوششون میاد که...
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    هه. مشکلات اساسی و همین مشکلات کوچیک درست میکنن. میخوایید دور مملکت یه دیواربکشیم!!!!؟؟
  • شفق ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    جناب روحانی مگه نمی دونن که از نظر حقوقی اجازه واستادن جلوی کمیته فیلترینگ رو ندارن؟ یادش به خیر من حقوقدانم نه سرهنگ
  • جی جی ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    ای کاش آقای روحانی به همون سیاست مداریش ادامه می داد و در سایر امور دخالت نمی کرد
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام من با دیال آپ میام که تو کشور عزیزم ایران با سرعت 500 بایت بر ثانیه - اشتباه نکنید بایت نه کیلو بایت - به من سرعت میده لطفا حجم سایت را کم کنید تا ما هم بتوانیم با این سرعت نجومی که توسط نخبگان بومی تهیه شده اط مطالب عرضنده شما استفاده کنیم با تشکر از فیلترینگ که همه چیز صهیونیستی را فیلتر میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس