در کنار حضور پرشور و دشمن‌شکن ملت ایران، ماجرای مهمی که از نگاه برخی ناظران مغفول مانده، طنین گرم و پررونق شعار «مرگ بر آمریکا» بود. این بار مدعیان اصلاح‌طلبی برخلاف 3 ماه پیش که خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از راهپیمایی 13 آبان شده بودند، ماجرا را به سکوت برگزار کردند

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***
سکوت مدعیان مقابل شعار مرگ بر آمریکا

به گزارش کیهان، در کنار حضور پرشور و دشمن‌شکن ملت ایران، ماجرای مهمی که از نگاه برخی ناظران مغفول مانده، طنین گرم و پررونق شعار «مرگ بر آمریکا» بود. این بار مدعیان اصلاح‌طلبی برخلاف 3 ماه پیش که خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از راهپیمایی 13 آبان شده بودند، ماجرا را به سکوت برگزار کردند چرا که از تصاعد میزان نفرت و انزجار ملت ایران نسبت به سیاست‌های خصمانه و منافقانه شیطان بزرگ در همین چند ماه اخیر خبر داشتند. در حقیقت برخلاف 3 ماه پیش، دیگر رسانه یا سیاستمدار اصلاح‌طلبی نبود که جرأت کند و مانند 3 ماه پیش خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شود. آن هنگام یکی از همین چهره‌های سیاسی حتی نسبت دروغی را هم به حضرت امام(ره) مبنی بر موافقت ایشان با حذف شعار مرگ بر آمریکا داد که با انتشار اظهارات متواتر حضرت امام خمینی در دفاع از شعار مرگ بر آمریکا- حتی در ماه‌های پایانی عمر شریفشان- دروغ بودن این ادعا ثابت گردید.
در هر صورت آنچه یقین و تردیدناپذیر است این که آلودگان به حمایت از فتنه، چاره‌ای جز ابراز ندامت و عذرخواهی به خاطر آن خیانت بزرگ ندارند.

ادبیات خس و خاشاکی زیبنده آقای روحانی نیست

در ستون سرمقاله روزنامه مردم سالاری مطلبی با عنوان «فرزندان انقلاب»نوشته شده توسط علی ودایع اختصاص یافت است، نویسنده در این سرمقاله خطاب قرار دادن روحانی می‌نویسد: دولت تدبیر و امید ضعف‌هایی دارد که باید ضمن توجه به مخالفان نسبت به رفع آنها تلاش کند. در این میان ادبیات خس و خاشاکی زیبنده آقای روحانی نیست. برخی به حق نگران معادلات دیپلماتیک دولت تدبیر و امید هستند که رئیس جمهوری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور باید پاسخگوی آنها باشد اما منتقدان هم باید با سعه صدر مسائل را مورد پردازش قرار دهند تا به همصدایی با رسانه‌های معاند مبتلا نشوند. رسانه عریض و طویل با هزینه‌های گزاف،در مقابل رسانه‌های خارج نشین که با مهندسی افکار عمومی اداره می‌شود در رقابت است. نگاه پوپولیستی جام جم به مسائل دیپلماتیک که بیشتر پس از تفاهم نامه ژنومیان ایران و 1+5 نمود پیدا کرده است؛با نگاه غیر حرفه ای و مسئله دار، هرروز مخاطبان بیشتری را به سمت نگاه مغرضانه رسانه‌های غربی سوق می‌دهد. آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و هرکس که مدافع آنها باشد در میان فرزندان انقلاب جایی ندارد اما این موضوع باعث نمی‌شود که برخی رسانه‌ها از واشنگتن غول منفی و مهار نشدنی بسازند.


گزينه حضور ملت در برابر همه گزينه‌ها


روزنامه تهران امروز در یادداشتی به قلم امير دبيري‌مهر درباره اظهارات مقامات آمریکایی درباره گزینه های روی میز می نویسد:  35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تردیدی وجود ندارد که این رویداد یکی از مهم‌ترین حوادث دوران‌ساز جهان معاصر بوده است. انقلابي كه براي «استقلال ايران»؛ «آزادي مردم»، «برقراري جمهوريت و مردمسالاري» و«حاكميت ارزش‌هاي الهي و اسلامي در همه شئونات كشور» آغاز شد و در بهمن 1357 به‌ثمر رسيد و در 35سال گذشته ضمن عبور از موانع و بحران‌هاي فراوان به بهاي والايي كه خون صدها هزار شهيد است به دستاوردهاي ارزشمندي رسيده؛ ولي همچنان براساس منطق استوار استمرار انقلاب، آرمان‌هاي نخستين را جست‌وجو مي‌كند. اين آرمان‌ها از چنان نيرو و قوت ودروني برخوردارند كه هنوز شور و حال انقلابي يك ملت را مثل روز‌هاي نخست بيدار نگه مي‌دارد و حماسه‌هاي با شكوهي مانند حماسه حضور مردم در راهپيمايي 22بهمن را رقم مي‌زند.

ديروز در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي مجددا مردم ايران با سلايق و ديدگاه‌ها و عقايد مختلف با وحدت‌نظر حول سه مفهوم مقدس يعني «ايران عزيز» و «نظام جمهوري اسلامي» و «انقلاب اسلامي» به خيابان‌ها آمدند و ضمن گراميداشت سالروز نهضت بزرگ اسلامي خويش با آرمان‌هاي نخستين اين انقلاب شكوهمند مردمي تجديد بيعت كردند.اما حضور شكوهمند ملت ايران در 22 بهمن امسال از جهاتي واجد اهميت فراواني است كه مي‌تواند زمينه‌ساز توفيقات كشور در عرصه‌هاي مختلف در روزهاي آينده باشد. مردم ايران در شرايطي با كشور و انقلاب و نظام و رهبر خود تجديد بيعت كردند كه در هفته‌هاي اخير مقامات آمريكايي به‌جاي اعتماد‌سازي و جبران مافات دشمني‌هاي گذشته در فضاي پيش امده بعد از توافق ژنو با خوي استكباري و مهاجمانه و گستاخانه مجددا به تكرار مواضع نابخردانه و شكست خورده خود در سال‌هاي گذشته پرداختند و با تهديد مردم ايران از وجود گزينه‌هاي مختلف روي ميز تصميم‌گيري مقامات كاخ سفيد سخن گفتند ادعايي كه حاوي تهديد‌هاي تكراري و پوشالي است.تهديدهايي كه در 35 سال گذشته در مواقعي مثل جنگ و ترور و كودتا كه جامه عمل پوشيده نيز تاثير بر عزم پولادين اين ملت عزت طلب و پيشرفت خواه نداشته است و عجيب است كه تصميم‌گيران آمريكايي با اين همه تجربه شكست در توسل به تهديد و زور باز به اين ريسمان پوسيده دست مي‌آويزند و گويي عقلانيت سياسي در واشنگتن دچار جزر و مد مي‌شود. در چنين شرايطي و با اين حضور ميليوني مردم در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مهم‌ترين پشتوانه قدرت و اقتدار دولت و دستگاه ديپلماسي كشور يعني حمايت مردمي به بهترين و صريح‌ترين شكل خود را نشان داده و پيام خود را به بدخواهان ملت در صحنه بين‌المللي رسانده است و آن پيام اين است كه آرمان‌هاي تاريخي اين ملت يعني پيشرفت و استقلال وآزادي و مردمسالاري ديني و حيات معنوي، آرمان‌هايي كاملا خردمندانه و صلح طلبانه و مترقي است و چنيني آرمان‌هايي به هيچ قيمتي قابل اغماض و عدول نيست و نه تنها آمريكا بلكه همه جهان هم به تعبير امام راحل عظيم‌الشان نمي‌توانند روي خواسته‌هاي بحق يك ملت متمدن و ريشه‌دار پا بگذارند و در اراده ملي كشور خدشه‌اي وارد سازند و بهترين گزينه آنها احترام و سر فرود آوردن در برابر اين آرمان‌هاست.

اميد است همه دست‌اندركاران و مديران و مسئولان كشور در بخش‌هاي مختلف با درك اهميت امانتي كه از جانب اين ملت بزرگ به آنها واگذارشده، خود را براي خدمت هرچه بيشتر و بهتر به ملت عزيز مهيا سازند و به‌طور خاص دستگاه ديپلماسي با تكيه بر اين حمايت و اراده سترگ ملي روند مذاكرات پيش رو را با قوت و اقتدار بيشتر براي افزايش منافع ملي در تعامل با قدرت‌هاي جهاني ادامه دهد و طرف‌هاي مقابل نيز به خوبي درك كنند كه مذاكره‌كنندگان و نمايندگان ملت در صحنه‌هاي مختلف جز در چارچوب خواسته‌ها و مصالح و منافع مردم توان و اختيار مذاكره و معامله‌اي نداشته و آنها نيز فقط با زبان تكريم و احترام و به رسميت شناختن حقوق حقه مردم ايران مي‌توانند با نمايندگان ملت مذاكره كنند.


می‌خواهند به ملت ما ضربه بزنند

روزنامه وطن امروز ستون یادداشت روز،روزنامه خود را به مطلبی با عنوان«می‌خواهند به ملت ما ضربه بزنند»نوشته شده توسط پرویز سروری اختصاص داد:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به صورت ویژه‌ای با شعار مرگ بر آمریکا عجین و پاسخ محکمی به یاوه‌سرایی‌های آمریکایی‌ها بود. این پاسخ از این جهت امسال قاطع‌تر از گذشته بود که آنها با موضوع مذاکره یک برخورد سلبی کردند و نشان دادند بیانات رهبر حکیم انقلاب مساله درستی بود که آمریکایی‌ها نه قابل اعتماد و نه به دنبال مذاکره واقعی هستند. غربی‌ها احساس‌شان این است که ما از روی ضعف وارد مذاکره شده‌ایم. اظهارات سخیف مقامات آمریکایی بر این دلالت می‌کند که آنها از میز مذاکره برای ضربه‌زدن به منافع ملت ایران می‌خواهند استفاده کنند. به همین دلیل رهبر انقلاب به مرکز کانون فتنه که آمریکاست، اشاره کردند و مشخصا این راهپیمایی نمایانگر پاسخ معینی به گزینه‌های روی‌میز آمریکا بود و آمریکایی‌ها باید بدانند که با ادامه این روند حتما امکان بزرگ و فرصت طلایی‌ای که ملت ما به آنها داده است را از دست می‌دهند و بعید است چنین فرصتی بار دیگر برای آمریکایی‌ها ایجاد شود. البته رهبر انقلاب فرمودند از برکات مذاکرات اخیر این بود که دشمنی آمریکا آشکار شد.

این فرمایش از جهات مختلف قابل تدقیق است. یک عده در داخل کشور ما تحلیل‌شان این بود که اگر ما باب مذاکره را باز کنیم، گره‌های اقتصادی کشور باز شده و در نتیجه آن بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود اما دیدیم نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بر گره‌ها افزوده شد و این نشان داد رویکرد مقاومت راه‌حل پیشرفت کشور است. البته در جهت پیشبرد اهداف انقلاب همه به نحوی وظیفه دارند. یکی از وظایف اصلی در این بین بر عهده رسانه‌هاست تا با انتقادات سازنده مسؤولان را در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب کمک کنند. البته ریاست محترم جمهوری در سخنرانی خود در روز 22 بهمن اظهارنظری کردند که باعث تعجب بود.

آقای روحانی گفتند در این 6 ماه گذشته از عمر دولت فضای مطبوعات بازتر شده است. این اظهارنظر درحالی است که در این مدت شاهد برخورد با برخی رسانه‌های منتقد دولت بوده‌ایم. گله ما از دولت یازدهم این است که متاسفانه شعارهایی که داده شد در بعد رسانه‌ها اصلا تحقق نیافته و رفتار دولت با رسانه‌ها رفتار بسته‌ای است. البته به نظر می‌رسد این اظهارنظر ایشان در حوزه آزادی مطبوعات شاید از این بابت باشد که رسانه‌های اصلاح‌طلب امکان بیشتری پیدا کرده‌اند و رسانه‌های اصولگرا کاملا در محدودیت قرار گرفته‌اند. حتی نوع حمایتی هم که وزارت ارشاد از مطبوعات دارد کاملا جهت‌دار و غیرعادلانه و غیرمنصفانه است.


پازل آمریکا برای مذاکرات کامل‌تر می‌شود؟

امیر حسین یزدان پناه در مطلبی که با عنوان "پازل آمریکا برای مذاکرات کامل تر می شود؟" در ستون یادداشت روز ، روزنامه خراسان به چاپ رساند اینگونه نوشت:

پازلی که تشخیص قطعات آن تا هفته های پیش کمی سخت به نظر می رسید حالا کم کم دارد تکمیل می‌شود و مواضع برخی مقامات آمریکایی، قطعاتی را شکل می‌دهد که در نهایت ساختار این پازل را تکمیل می کند و مسیری را زیرسازی می کند که به مذاکرات جامع ایران و 1+5 منتهی می شود. شواهد نشان می دهد که آمریکایی ها بحث هایی غیر از موضوعات هسته‌ای را به زمین مذاکرات کشانده اند. «موشک‌های بالستیک ایران» مهم ترین این بحث‌هاست. موضوعی که مستقیماً ساختار دفاعی کشور را هدف قرار داده است. به این مستندات توجه کنید:
1- حدود 2 هفته پیش «جیمز کلاپر» رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود به سنا گفت که «اگر ایران بخواهد سلاح هسته ای بسازد همه زیرساخت هایش را دارد اما هنوز تصمیم نگرفته است و توافق ژنو شرایطی را ایجاد کرد که اگر ایران چنین تصمیمی بگیرد ما آن را بلافاصله شناسایی خواهیم کرد.» واضح است که اهمیت این نظر بسیار زیاد است اما یکی از مهم ترین جملات این گزارش درباره ایران آن جایی است که او می گوید: «ایران بزرگترین موجودی موشک های بالستیک را در خاورمیانه دارد. پیشرفت های ایران در پرتاب حامل های ماهواره های فضایی [توسعه صنعت فضایی و] پرتاب موشک هایی با برد بلند، برای تهران انگیزه توسعه موشک های بالستیک قاره پیما را ایجاد می کند.» (وب سایت اداره اطلاعات ملی آمریکا- 29 ژانویه 2014) این گزارش جدی ترین نشانه، طی مدت سپری شده از امضای توافق ژنو بود که از شکل گیری فضایی جدید برای تاثیرگذاری بر مذاکرات پیش رو با ایران حکایت می کرد. در این پاراگراف 2 موضوع هدف گذاری شده است:

الف- در منطقه ای که رژیم صهیونیستی بزرگترین زرادخانه تولید «موشک های بالستیک» و کلاهک های اتمی است، ایران به عنوان انبار موشک های بالستیک معرفی شده است.

ب- توسعه علوم فضایی ایران که موضوعی غیرنظامی و کاملا علمی و مبتنی برفناوری های نوین است، عاملی برای توسعه «موشک های بالستیک» قاره پیما درایران توصیف شده است. «موشک های بالستیک» وجه مشترک این 2 هدف است تا به این ترتیب بخشی ازپازل آمریکا برای شکل دهی مذاکرات جامع آماده شود.

2- این موضع را البته 10 روز بعد «وندی شرمن»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی در کمیته استماع سنا به زبانی دیگر و البته با صراحت بیشتر تکرار کرد: «درست است که در این 6 ماه (اجرای توافق ژنو) ما نتوانسته ایم جلوی تولید همه موشک های بالستیک ایران که می‌توانند کلاهک هسته ای حمل کنند را بگیریم اما در واقع این چیزی است که باید برای رفتن به توافق جامع در نظر داشت و باید بخشی از آن (توافق) باشد.» (فِری بِیکِن-4 فوریه 2014) «شرمن» صراحتاخبر از این می دهد که آمریکا قرار است در مذاکرات جامع برای رسیدن به توافق ژنو بحث موشک های بالستیک را هم روی میز بگذارد.

3-این پازل وقتی کامل تر می شود که همزمان با مذاکرات نمایندگان آژانس و ایران در تهران، آسوشیتدپرس در خبری مدعی شد که «بازرسان آژانس فهرستی تهیه و به مقامات ایران تحویل داده و خواهان بررسی آن شده اند .دسترسی به برخی اطلاعات رایانه‌های تاسیسات هسته ای و مراکز تولید موشک ، برخی از موارد موجود در این لیست است.»گرچه یک مقام ایرانی حاضر در مذاکرات دیروز وجود چنین فهرستی را تکذیب کرد اما اصل وجود خبر آسوشیتدپرس می تواند نشانه ای باشد که موضوع موشک های ایران در دستور کار فشار بر ایران قرار دارد.

4- در این میان اظهارات صریح سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تردیدی درباره نگاه آمریکا به این موضوع باقی نگذاشت. حتی پس از واکنش ایران به طرح موضوعات موشکی در مذاکرات و «خط قرمز» خواندن این بحث ها برای ایران، «برنادت میهان» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهارنظری صریح از لزوم بررسی این موضوع در گفت و گوهای جامع سخن گفت: «ایران باید به قطعنامه های شورای امنیت مربوط به برنامه هسته ای خود رسیدگی کند و یکی از این موضوعات تمام فعالیت های موشکی است که قادرند سلاح هسته ای حمل کنند...بنابراین این موضوع باید در طول مذاکرات جامع مطرح شود...»(واشنگتن فِری بِیکِن -10 فوریه 2014) تمام این نکات و حقایق نشان می دهد طرح برنامه موشکی ایران و پرداختن به این موضوع در کنار تشریح ارتباط میان برنامه موشکی ایران با توسعه صنایع و علوم فضایی، قطعاتی تامل برانگیز و هشدار دهنده برای پازل فشار و زیاده خواهی در مذاکرات جامع را شکل می دهد. پیش بینی این رفتار آمریکا حدود 3 ماه پیش، در12 آبان از سوی رهبر انقلاب بیان شده بود: «...اگر یک روزى هم مسئله هسته اى حل شد - فرض کنید جمهورى اسلامى عقب نشینى کرد؛ همان که آنها می خواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه  دیگر را به تدریج پیش می کشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه  به قول خودشان خاورمیانه حمایت می کنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که اینها سرِ قضیّه  هسته اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند...»


تعیین رئیس جدید انجمن دفاع از آزادی مطبوعات

روزنامه دولتی ایران در قسمت دیگه چه خبر نوشت: خبر دیگر این که فائزه هاشمی به ریاست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتخاب شد. همچنین اعضای این انجمن در آخرین نشست خود بدرالسادات مفیدی را به‌عنوان نایب رئیس این انجمن انتخاب کردند. عباس صفایی‌فر هم همچنان دبیر وسخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات باقی ماند. انجمن دفاع از آزادی مطبوعات سال 1377 ایجاد شد و در سال 1380 مجوز خود را از وزارت کشور گرفت. کدیور دبیرکل این انجمن بود و شمس الواعظین، سحرخیز و محمدجواد مظفر از اعضای پیشین هیأت رئیسه این انجمن بودند.


احتمال خداحافظی نعمت‌زاده از دولت

روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود درباره تغییرات گسترده در دولت می‌نویسد: در حالی که چند روزی از استعفای رئیس سازمان میراث فرهنگی سپری نشده، "خرداد نیوز" نسخه اینترنتی روزنامه - اصلاح‌طلب آرمان - از بروز اختلاف در تیم مدیریتی دولت و آغاز تغییرات گسترده در وزارت صنعت، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئول دفتر رئیس جمهور پرده برداشت و نوشت:
"جابجایی در میان مدیران امری طبیعی و لازمه سامان بخشی بهینه به حوزه‌های مختلف و وسیع امور اجرایی است. افرادی که براساس توانایی‌ها، مقتضیات و ظرفیت‌های تازه بروز یافته و لزوم تغییرات انسجام بخش از جایگاهی به جایگاه دیگر می‌روند تا برون‌دادی مقبول را رقم بزنند."

به گزارش سایت خرداد این روزها شایعات پررنگی در خصوص چند جابجایی بزرگ در دولت به گوش می‌رسد. منابع مطلع خبراز سه تغییر عمده در دولت می‌دهند. تغییراتی که هنوز نهایی نشده اما صحبت و بحث در خصوص آن به گوش می‌رسد. گویا محمد رضا نعمت‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی و وزیر صنعت و معدن و تجارت، بزودی دولت را ترک خواهد کرد و  ظاهراً پیشنهاد تصدی وزارت به محمد نهاوندیان رئیس دفتر دکتر روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شده است.
در همین رابطه خبر می‌رسد که قرار است حسین فریدون برادر رئیس جمهور و مشاور عالی وی جایگزین نهاوندیان در دفتر رئیس جمهوری شده و سمت ریاست دفتر رئیس جمهوری را برعهده بگیرد.
از سوی دیگر خبر می‌رسد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری در حال حاضر قرار است به جای نهاوندیان سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را برعهده بگیرد.
خردادنیوز نوشت: در طول مدت سپری شده از عمر دولت، نعمت‌زاده با انتقادات پرشماری روبرو شد. شنیده‌ها همچنین حاکی از این است که درخواست جدایی نعمت‌زاده از دولت توسط شخص خود وی به رئیس جمهوری داده شده است و از سوی دیگر خبر می‌رسد که نهاوندیان اختلافاتی در نهاد ریاست جمهوری با برخی از افراد پیدا کرده است که قصد رفتن به وزارت صنایع را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صبا ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    مرگ برآمریکا!مرگ بر تفکر آمریکایی!
  • منو چهر راستی بروجنی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    این گروه آقایان اینقدر پر رو هستند که به آسانی ر نگ عوض کرده و نان نشانرا به نرخ روز می خورند .آمدن آنها از به همراه ایل و تبارشان ، نشان ترس و غضب مردم می باشد .بگذریم که عده ای پاچه خوا ر حما یتشان می کنند ولی از چشم ملت افتاده اند.
  • دانشجو ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    مگه اونجا ساندویچ می دن ؟
  • ناشناس ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    کوری عصا کش کوری دگر شود.
  • لبیک یا خامنه ای ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    اینم از یاسرشون که میره قفل میشکنه و کتک کاری میکنه حتی به روحانی هم رحم نکردند این خبر مستدل که پس از گذشت یکروز اصلا تکذیب نشد http://jahannews.com/vdcf11dmvw6dmca.igiw.html
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    عالیجنابان سیری ناپذیر!!!!!
  • آرش ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    این انتخاب کاملاً صیحی و به جا !!!! در راستای تکمیل زنجیره خفقان رسانه‌های اصولگرا است تا دیگر هیچ کس جرئت انتقاد نداشته باشد! زمانی گفتیم در پس حسن روحانی، کسی دیگر در رأس است. حالا کم کم داره اثبات میشه
  • سید ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    ساندویچ خور مبارک باد
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    مطبوعات چه وضعی بشه با ریاست فائزه؟...؟دوستان قضییه کلمبیا...لب ساحل...و...یادتون میاد آزادی مطبوعات با خاندان هاشمی... خانه از پایبست ویران است...
  • هادی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    با این عقبه 6 ماهه که من از آقایون دیدم، بعید نیست که با وقاحت تمام قول هایی به آمریکا و آزانس در مورد حقوق بشر، بحث موشکی و نظامی و قضیه سوریه و حزب الله داده باشند یا بدهند. سیاست اینها اینه که در مقابل بیگانگان و در جلسات خصوصی مطابق خواسته آنها قول و وعده بدهند و عمل کنند و در داخل هم مطابق خواست مردم شعار دهند! شعارشان برای ماست و عملشان برای دشمنان!
  • ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    بار الها پروردگارا به حرمت نام مقدس خودت؛ به حرمت خانه کعبه؛ به حرمت پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی صل الله علیه وآله و سلم؛ به حرمت ائمه اطهار علیهم السلام ؛ به حرمت چهارده نور مقدس؛ به حرمت مقربان درگاهت؛ به حرمت قطره قطره خون شهدا ؛ به حرمت آه دل مظلومان عالم؛ به حرمت ماه رمضان المبارک؛ دشمنان داخلی نظام را اگر قابل هدایت نیستندرسوا وریشه کن ونابودشان بفرما؛ آمین یا رب العالمین
  • جواد ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    مردمی که به صحنه میان پشتیبان مملکت بوده و هستند و وقتی که روحانی در تماس تلفنی با اوباما مردم را به دو گروه افراطی و غیر افراطی تقسیم میکنه این تظاهرات مواضع ما را چندان مستحکم نمیکنه تا وقتی که سخنرانش روحانی باشه.
  • ارمین ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    روحانی باهوشترین ونجیبترین ریس جمهور ایران بعد انقلاب است ودشمنان او دشمنان ملت ایرا ن هستند.
  • ارمین ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    روحانی باهوشترین ونجیب ترین ریس جمهور ایران در 30سال اخیر میباشد ودشمنان او دشمنان ملت ایران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس