بیشتر رسانه‌های منطقه معتقدند مرگ ماجد سناریوی سعودی‌ها برای جلوگیری از افشای اسرار حمایت‌های بندر بن سلطان از گروه‌های تروریستی منطقه بوده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده بابک زنجانی

بابک زنجانی نام میلیاردر جوانی است که این روزها بیش از گذشته نامش بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته و به تیتر اصلی روزنامه‌ها تبدیل شده است. دوشنبه گذشته بود که دادستان کل کشور از بازداشت بابک زنجانی به اتهام مسائل مالی خبر داد.

بر اساس گزارش کیهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای علت بازداشت او را در قالب این عبارات توضیح داد که زنجانی پس از تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور به لحاظ اینکه از کشور فرار نکند بازداشت و در اختیار بازپرس است. البته سخنگوی قوه قضائیه تنها به این جمله بسنده کرد که اتهام بابک زنجانی مالی است و از بیان جزئیات آن براساس قانون معذور است.

در همین حال، دیروز قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها به توضیحاتی پیرامون پرونده پرحاشیه و مسئله‌دار بابک زنجانی پرداخت. قاضی سراج از ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده زنجانی خبر داد و تاکید کرد: سازمان بازرسی پیش از بازداشت بابک زنجانی به پرونده وی ورود پیدا کرده است.


تقویت تيم مذاكرات هسته‌اي برای مذاکرات آتی

معاون وزير خارجه از سازماندهي دوباره تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي خبر داده و گفته ايران براي حضور در مذاكرات مربوط به توافق نهايي هسته‌اي با تغييراتي حاضر خواهد شد. عباس عراقچي اين خبر را در شرايطي اعلام كرده كه چندي پيش هم برخي نمايندگان مجلس از تشكيل يك شوراي فرا قوه‌اي براي نظارت بر مذاكرات هسته‌اي خبر داده بودند هر چند كه اين خبر هيچ‌گاه به تاييد رسمي نرسيد. بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، حتي خود عراقچي هم در اظهار نظري گفته بود از وجود چنين شورايي بي‌اطلاعم. با اين حال كمي بعد يكي، دو نماينده ديگر اعلام كردند چنين شورايي بيشتر نظر مشورتی خواهد داشت و در روند مذاكرات دخالتي نخواهد داشت. به هر حال هنوز خبرهاي مربوط به تشكيل اين شورا در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت كه عراقچي خبري جديد را منتشر كرده و هدف از سازماندهي دوباره تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را تقويت تيم مذاكره‌كننده ايراني دانسته است. قرار است نفرات جديدي به تيم مذاكره‌كارشناسي ايراني اضافه شوند. عراقچي همچنين از قرار ملاقات خود با نمايندگان اروپايي مذاكره‌كننده گروه 5+1 خبر داده است.


كاسبي‌ با آمار مهاجران

روزنامه وطن امروز مهم ترین خبر امروز خود را به تناقضات اطلاعاتی اعلام شده از سوی مسئولان در خصوص آمار ایرانیان خارج از کشور اختصاص داد. روزنامه وطن امروز نوشت:  تناقض در اعلام آمار ایرانیان مقیم خارج چند سالی است که آشکارا به چشم می‌آید و این آمار بسته به منافع افراد و نهادهای داخلی جابه‌جا می‌شود. در مهرماه 1389 تعداد ایرانیان خارج کشور 5 میلیون نفر اعلام شد؛ اعلام این آمار البته در آستانه «همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج» بود و احتمالا منافع اقتصادی در آن دخیل بوده است!

آنچه در طول سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم، تلاش برای اعلام آمار ایرانیان مقیم خارج حتی تا مرز 6 میلیون نفر بوده است و این موضوع در برخی اظهارنظرها به چشم می‌خورد.

علی‌اصغر شعردوست، دبیر اسبق شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور تعداد ایرانیان مقیم خارج را 3 تا 6 میلیون نفر اعلام کرده و دلیل این اختلاف را نبود آمار مشخص دانسته بود. همچنین معاون پشتیبانی و تشریفات شورایعالی ایرانیان خارج از کشور در آبان‌ماه سال 1391 گفته بود: «بیش از 5 میلیون نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند که حدود 7 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.» وی که امسال با حفظ سمت، به عنوان قائم‌مقام دبیرکل امور ایرانیان خارج از کشور نیز منصوب شد چندماه قبل از این اظهارات، در سخنانی محیرالعقول گفته بود: «براساس آمار، تعداد ایرانیان خارج از کشور تا 8 میلیون نفر ذکر شده است!» (3 خردادماه 91)


قمپز فراکسیون 9 نفره برای فراکسیون 200 نفره!

عضو فراکسیون 8-9 نفره اصلاح‌طلبان در مجلس مدعی شد اصلاح‌طلبان مجلس ملاحظه رئیس مجلس و فراکسیون رهروان را می‌کنند!

روزنامه کیهان نوشت: محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمی در مصاحبه با مجله مثلث مدعی شد با نزدیکی انتخابات مجلس‌آرایش سیاسی مجلس صد درصد تغییر می‌کند و حتما قدرت فراکسیون رهروان ولایت شکسته می‌شود.

او در پاسخ این سوال که آیا احتمال یکی شدن  فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت وجود دارد؟ گفت: بله، همین‌طور است زیرا آنها در هر صورت متوسل به هر فعل و انفعالی می‌شوند تا این وضعیت را حفظ کنند، البته در حال حاضر نظر افکار عمومی این نیست، مگر آنکه دولت نتواند به خوبی عمل کند.

خبرنگار پرسید «یعنی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت از فراکسیون رهروان ولایت جدا می‌شوند و یک فراکسیون جدیدی تشکیل می‌دهند؟» و تابش جواب داد: متوجه نمی‌شوم، اصلاح‌طلبان و حامیان دولت چه کار به رهروان ولایت دارند؟ (خبرنگار: قبول ندارید در حال حاضر بخشی از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در فراکسیون رهروان ولایت حضور دارند؟» تابش:) الان ما ملاحظه رهروان ولایتی‌ها را کرده‌ایم تا وزن و احترام رئیس مجلس حفظ شود(!)

دستور ويژه براي بررسي خودروهاي ورود موقت

خراسان نوشت: بر اساس دستورات مسئولان اجرايي به دستگاههاي مربوطه، مقرر شده هرچه سريعتر نسبت به جمع آوري آمار مربوط به خودروهاي ورود موقت شده به داخل کشور چه از طريق "کارنه تير" و يا با صدور پروانه ورود موقت اقدام و ليست مربوطه شامل مواردي چون نام وارد کننده، مهلت اعتبار پروانه و تضمين اخذ شده ارسال شود. در اين بخشنامه همچنين تاکيد شده است که بايد ليست خودروهايي که مهلت ورود آنها به کشور سپري شده است، سريعا جمع آوري و ارسال شود.

حدف اتوماتيك متكي

روزنامه تهران امروز نوشت: محسن كوهكن نايب رئيس جبهه پيروان خط امام در پاسخ به اين سوال كه آيا متكي از شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري استعفا داده است، گفت: مطابق آنچه كه نماينده انجمن فارغ‌التحصيلان شبه قاره هند اعلام كرده است، آقاي متكي از دبيركلي اين انجمن استعفا داده و از آنجا كه شوراي مركزي جبهه پيروان از دبيران تشكل‌هاي زيرمجموعه خود تشكيل شده است، وي به صورت اتوماتيك‌وار از شوراي مركزي جبهه پيروان حذف شده است. وي افزود: البته موضوعي دال بر اينكه متكي از جبهه پيروان خط امام و رهبري استعفا داده باشد نيست.

نظرخواهي يک وزير از کارمندان براي درآمدزايي

بر اساس گزارش روزنامه خراسان، بر اساس بخشنامه اي که يکي از وزراي اقتصادي به دستگاهها و سازمانهاي زير مجموعه خود ارسال کرده، از کارمندان و مديران اين دستگاهها خواسته شده است کليه امکانات و عرصه هايي که از نظر آنها مي تواند باعث توليد درآمد براي آن دستگاه شود را به همراه پيشنهادهاي خود به دفتر وي ارسال کنند. در اين دستور همچنين تاکيد شده است که درآمد زايي نبايد وظايف حاکميتي اين وزارتخانه را خدشه دار کند.

روایت بی‌بی‌سی از بیچارگی‌های اوباما در سال 2013

«سال 2013 سالی توفانی برای دولت اوباما بود و به محبوبیت اوباما در میان مردم آمریکا، ضربه زد».

روزنامه کیهان نوشت: بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی نوشت: سال 2013 سال دشوار و نفس‌گیری برای اوباما بود. بیشتر اولویت‌های داخلی دولت آقای اوباما در سال 2013 ناتمام باقی ماند یا شکست خورد، طرح محدود کردن مالکیت خصوصی سلاح‌های مرگبار به جایی نرسید، وعده اصلاح قانون مهاجرت عملی نشد. اختلافات بر سر بودجه، دولت فدرال را در پاییز دو هفته به حالت نیمه‌تعطیل درآورد. اما ضربه سنگین‌تر در ماجرای بیمه درمانی معروف اوباما به اعتبار او وارد شد. ایرادهای فنی وب‌سایت این بیمه چندی است که زبانزد عموم و نماد ضعف و ناکارآمدی دولت شده است.

بی‌بی‌سی می‌افزاید: این در حالیست که در عرصه بین‌المللی هم اوضاع چندان بر وفق مراد باراک اوباما پیش نرفت. افشای اسرار سری‌ترین سازمان جاسوسی آمریکا (ان‌اس‌ای) توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق این سازمان، از نظر امنیتی و دیپلماتیک یک رسوایی کم‌سابقه برای دولت باراک اوباما بود، به خصوص که معلوم شد ان‌اس‌ای تلفن رهبران کشورهای دوست مانند اسرائیل، آلمان و برزیل را هم شنود می‌کرده است.

این تحلیلگر در عین حال می‌افزاید: تماس تلفنی تاریخی او با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، رسما تابوی گفت‌وگو و مذاکره آمریکا با جمهوری اسلامی را شکست. توافق هسته‌ای ژنو هر چند هنوز گامی مقدماتی و متزلزل به حساب می‌آید، به باور دولت آقای اوباما و بسیاری از ناظران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی او در سال 2013 است.


وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس خوب است

مرتضي آقاتهراني گفت: وحدت چيز خوبي است و همه بايد در اصول يگانه عمل كنيم، وحدتي كه در زبان است در عمل هم بايد باشد. به گزارش روزنامه تهران امروز، وي درباره اظهارات يك نماينده اصولگرا مبني بر اينكه اصولگرايان براي وحدت در انتخابات آتي مجلس تلاش مي‌كنند، گفت: اين موضوع خوب است اگر بتوانند.


سکوت وزارت خارجه در برابر سعودي‌ها!

مرگ ماجد الماجد، افسر سعودی که عامل اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت بود؛ در رسانه‌های منطقه‌ای به عنوان خبر نخست مورد بررسی قرار گرفته است. بیشتر رسانه‌های منطقه معتقدند مرگ ماجد سناریوی سعودی‌ها برای جلوگیری از افشای اسرار حمایت‌های بندر بن سلطان از گروه‌های تروریستی منطقه بوده است.

به گزارش «وطن امروز»، پس از مرگ این افسر اطلاعاتی سعودی، شاید تمام نگاه‌ها در منطقه به ایران بود تا ببینند واکنش دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به این سناریو چه خواهد بود. تحرکات وسیع عربستان برای جلوگیری از دسترسی ایران به ماجد الماجد موضوع قابل انکاری نبود و از نگاه تحلیلگران منطقه‌ای، مورد ماجد الماجد، یک نبرد دیپلماتیک مهم میان ایران و عربستان بود. اعترافات سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام درباره چگونگی حمله به سفارت ایران و عوامل پشت پرده آن می‌توانست یک برگ برنده بزرگ برای ایران باشد، برگ برنده‌ای که تا مدت‌ها می‌توانست شیطنت‌ها و مزاحمت‌های سعودی‌ها علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد و این موضوع قطعا می‌توانست به حفظ جان شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور منجر شود.


احضار دوباره احمدی نژاد به دادگاه
 
محمود احمدی‌نژاد امروز باید در دادگاه حضور پیدا کند.  دادگاه کیفری استان تهران برای بار دوم محمود احمدی‌نژاد را برای بیان دفاعیاتش در مورد شکایت کمیسیون اصل 90 مجلس و شاکیان خصوصی احضار کرده است. روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در روزهای پایانی خرداد 92 با ارسال احضاریه‌ای برای محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران وی را برای پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه وی در روز 5آذر ماه به دادگاه فراخوانده بود. اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در این شعبه تشکیل شد، اما وی به دلایل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرد. این در حالی است که سیامک مدیرخراسانی قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده محمود احمدی‌نژاد بیان کرده بود به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افسانه ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    مشرق نمیشه دهنتو ببندی
  • مجنون ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    مرگ ماجد سناریوی سعودی‌های نامرد بود. خدا لعنت شون کنه این سگ وهابی های نامرد رو
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    برخی با شانتاژ در رسانه ها و مجلس در حال انتقام از مردم حماسه ساز 9 دی هستند
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    لابد حضرات وزارت خارجه در مقابل جنايتهاي كفتارهاي وهابي حاكم بر سرزمين وحي ازسياست نرمش قهرمانانه استفاده كرده اند!!!!!!!!!!
  • م ص ر ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    مگه دهن مشرق بازه؟؟؟؟
  • علی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    اعتدال این دولت یعنی همین چیزهایی که می بینید سکوت در برابر آمریکا و کلیه دوستان و یاران آمریکا ایستادن در مقابل پیروان خط امام و ارزش ها و .........
  • مهدی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    این سعودی ها باید بلاخره سر جاشون نشونده بشن!!!
  • حبیب ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    این احمدی نژاد بد بخت می خاست دادگاه اینا را(مهدی هاشمی) بگیره دادگاه خودشو گرفتن اینا بااین کار می خواهند قدرتشونا به بقیه نشون بدن که دیگه کسی توی تاریخ پیدانشه که جلو ..../ چه طور این ادمای بی بصیرت خون به دل اقامون امام خامنه ای می کنند
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    از نرمش قهرمانانه اینها فقط نرمش را بلدند .
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    از سیاست خارجه دولت اعتدال هیچ انتظاری نداشته باشید، 4 سال بهشون فرصت میدیم ببینیم با دیپلماسی لبخند چیکار میکنن
  • عبدالرضا ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    چرا فقط دنبال الماجد هستند ؟ چرا به دنبال همراه وی نباشند اون که زنده و دست سازمان اطلاعات ارتش لبنان می باشد . اون هم دست کم از ماجد الماجد نیست و دارای اطلاعات خوبی است چون همراه الماجد فرد بی سواد نیست و احنمال این دست راست وی باشد.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    آمریکائی ها دقیقا قاعده بازی با صدام را سر این سعودی ها دارند پپاده می کنند تا با رضایت بین المللی و به نفع غرب و بوسیله هرکس که باشد این سعودی های ضد مسلمان را محو کنند - چون سیاستمداران عربستانی خود شیفته شده اندو باور می کنند که سایه دیوار راا فکر می کنند سایه خودشان است و دیواری که سایه آمریکا بر سر آن هاست دارد بر سر آن ها خراب می شود
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    در غیر اینصورت باید وزارت امور خارجه کشور و تیم ظریف را سر جاش نشوند
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    به خانواده سلام برسونید
  • علی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    کیک و ساندیس میخواد، داری بهش بدی؟؟
  • محسن ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    مشرق دهن نداره که،قلم داره.رئیس جمهور گفته همه باید صریح القلم بشن.اونوقت تو میگی مشرق دهنشو ببنده
  • مردم ایران ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    هیچکس قادر به محاکمه قلب مردم نیست ما عاشقانه محمود حامی مردم را دوست داریم تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    آقا دادگاه نمیره به تخلفاتش رسیدگی شه بعد انتظار داره براش مناظره هم ترتیب بدن.
  • عقیل فلاح لیاولی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    ایران از عربستان ترس دارد ، حاجی های ایرا را گشتند ، سفارت ایران را منفجر کردند ، دستور گشتن شیعه را داده اند و ... باز هر سال میلیاردها پول بی زبان ایران در بازار عربستان به جیب ..ها ریخته می شود ، راستی چرا مسئولین نظام از دولت عربستان حساب می برند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس