به برنامه ریزی اصلاح طلبان برای فتح بهارستان اشاره کرد و گفت: حزب اعتماد ملی از احزاب پر قدرت کشور است و برای مجلس آینده برنامه‌های خاص دارد و در فرصت مناسب آنها را بیان می‌کند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


بالاخره چی بود؟! بی‌مورد یا حماسه؟!

مرور اظهارات علی مطهری به فاصله یک روز شدت هویت دوگانه‌ای که در وی پدید آمده را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، مطهری اولین‌بار با حمایت ویژه احمدی‌نژاد در ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان قرار گرفت و توانست به مجلس برود. او اما به تدریج به جریان‌های نفاق و فتنه آلوده شد تا جایی که شبکه دولتی انگلیس به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی تحریک‌کننده آشوب سال 88، سال گذشته از مطهری به عنوان اصلاح‌طلب جدید یاد کرد.
وی روز گذشته ضمن نطقی در مجلس که بوی حمایت از سردمداران فتنه را می‌داد از 9 دی تجلیل کرد و گفت: سالروز نهم دی‌ماه سال 88 را گرامی می‌دارم. راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در این روز، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه، به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند.
نکته عجیب اینکه مطهری یک روز قبل از همین سخنان، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تخطئه حماسه 9 دی پرداخته و گفته بود: تجمع 9 دی تجمع بی‌موردی بود (!) زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردند باید از تجمع خودداری شود، تجمع کردن در نهم دی بی‌مورد بود.


فتنه 88 نقض آشکار حقوق شهروندی

وطن امروز نوشت:
تلاش‌های اخیر دولت روحانی– ولو به شکل تبلیغاتی– درباره تدوین لایحه حقوق شهروندی را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود دولت فعلی براساس تکلیف قانونی خویش و در راستای دفاع از حقوق شهروندی شهروندان ایرانی عملا پا به میدان گذاشته و با طرح یک دعوای حقوقی– کیفری نزد مراجع بین‌المللی به محکوم کردن اقدامات خصمانه دولت‌های اروپایی و آمریکا در طول فتنه 88 مبادرت کند. مطابق بندهای 5، 6، 7 و 8 اصل3 قانون اساسی طرد كامل‏ استعمار و جلوگيري‏ از نفوذ اجانب‏، محو هرگونه‏ استبداد و خودكامگي‏ و انحصارطلبي‏، تأمين‏ آزادي‏هاي‏ سياسي‏ و اجتماعي‏ در حدود قانون و جلب مشاركت‏ عامه‏ مردم‏ در تعيين‏ سرنوشت‏ سياسي‏، اقتصادي‏، اجتماعي‏ و فرهنگي‏ خويش از تکالیف معینه دولت در قانون اساسی است. نمی‌توان فراموش کرد اصل 113 قانون اساسی مسؤوليت‏ اجراي‏ قانون‏ اساسي‏ ‏ را جز در اموري‏ كه‏ مستقيما به‏ رهبري‏ مربوط مي‏شود، برعهده‏ رئیس‌جمهور گذاشته است.

فتنه 88 با یک سازماندهی از پیش طراحی شده از سوی اجانب و عوامل میدانی فتنه‏گر با توسل به ادعای بی‌اساس «تقلب» در انتخابات از سوي 2 تن از شکست‌خوردگان انتخابات ریاست‌جمهوری دور دهم شکل گرفت تا با شعار دروغین دفاع از دموکراسی، نظام مردمی جمهوری اسلامی را با بحران مشروعیت مواجه کرده و متعاقبا ملت ایران را از حق مسلم انتخاباتی خویش محروم کنند. ظاهرا از منظر غربی‌ها حق انتخاباتی شهروندان ایرانی تنها زمانی دارای اعتبار و شأنیت مدنی است که ملت ایران صرفا به گزینه انتخاباتی مدنظر آنان رأی بدهند. وجود چنین نگرشی نزد سیاست‏ پردازان غربی توهین آشکار به شعور سیاسی و حقوق شهروندان ایرانی است. در هر حالت ادعای دروغین تقلب در انتخابات یادشده به صراحت ناقض حقوق شهروندی است.


برای فتح مجلس آینده برنامه داریم

رسول منتجب نیا در گفت و گو با روزنامه آرمان روابط عمومی، به برنامه ریزی اصلاح طلبان برای فتح بهارستان اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبان به طور کلی برای مجلس آینده برنامه دارد و باید داشته باشند. زیرا تشکل سیاسی و حزبی هستند و برای دستیابی به قدرت تلاش می‌کنند. حزب اعتماد ملی نیز از احزاب پر قدرت در کشور است و برای مجلس آینده برنامه‌های خاص دارد و در فرصت مناسب آنها را بیان می‌کند.


پيام صريح مجلس ايران به كنگره آمريكا

200 نماينده مجلس طرح الزام دولت به غني‌سازي 60درصدی اورانيوم را امضا كردند. بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، 200 نماينده مجلس پاي طرحي را امضا كرده‌اند كه دولت را ملزم مي‌كند غني‌سازي اورانيوم تا سطح 60 درصد انجام دهد. مبناي علمي تدوين اين طرح نياز ايران به سوخت 60 درصدي براي كشتي‌های هسته‌ای‌اش اعلام شده است و در عين حال نمايندگان مجلس تدوين اين طرح را به‌عنوان ضمانتي براي ايران در صورت نقض توافقنامه ژنو از سوي غربي‌ها اعلام كرده‌اند. به اين معنا كه اگر غرب توافقنامه ژنو را نقض كند يا در صدد باشد با تصويب تحريم‌هاي جدید اما تاخيري در برابر ايران ابزار فشار توليد كند، متقابلا مجلس ايران هم براي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ابزارهاي جديدي توليد مي‌كند تا بتواند بر ابزار‌سازي‌هاي غرب غلبه كند. گفتني است كنگره آمريكا درصدد است پس از تعطيلات سال نو ميلادي طرح تحريمي جديدي را عليه ايران بررسی كند. در همين حال عباس عراقچي،معاون بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در واکنش به طرح نمایندگان مجلس گفت: هرچه توسط مجلس تصویب شود برای ما لازم‌الاجراست و طبعا ناچار به اجرا هستیم.


دستور ويژه براي حقوق و مزاياي يک سفير مرحوم

خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه اي که طي روزهاي اخير از سوي يکي از مسئولان ارشد اجرايي به وزارتخانه هاي خارجه و کار ارسال شده مقرر شده است هر چه سريعتر نسبت به پرداخت تمامي مبالغ مورد نياز براي صدور مجوز بازنشستگي و پرداخت حقوق و مزاياي مربوطه براي يکي از سفراي سابق کشورمان در آفريقا که چندي پيش فوت کرده اقدام شود.


خطرناکترین تهدید برای دولت روحانی چیست؟

برخلاف آنچه این روزها برخی از اصحاب فتنه در پی القای آن هستند، انتخابات ریاست‌جمهوری دهم علت فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 نبود، بلکه مطابق اسناد موجود، مقدمات و زمینه فتنه حداقل از 10 سال قبل تدارک دیده شده بود و انتخابات سال 88 فقط بهانه‌ای برای عملیاتی شدن آن بود.

کیهان نوشت: حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان که به مناسبت سالروز حماسه 9 دی در اجتماع بزرگ و پرشور مردم فومن در مسجد ولی‌عصر(عج) این شهر سخن می‌گفت، با بیان مطلب فوق، به چند سند با ذکر منابع آن اشاره کرد که از طراحی فتنه 88 در سال‌های قبل حکایت می‌کرد. و از جمله گفت:کنت تیمرمن، مسئول اسبق میز ایران در سازمان «سیا» و رئیس بنیاد حمایت از دموکراسی ‌N.E.D روز 11 ژوئن 2009 یعنی 21 خرداد 88 و یک روز قبل از انتخابات می‌گوید؛ «فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب رنگین کلید می‌خورد. انقلاب سبز! بعد از پیروزی این انقلاب رنگی در ایران، نوبت سوریه خواهد بود.» شریعتمداری در ادامه به سند دیگری از قول «پاول رابرتز» معاون وقت خزانه‌داری آمریکا اشاره کرد که بعد از حماسه 9 دی در مصاحبه با «فارین پالیسی» اعتراف کرده بود «تقلب در انتخابات ایران، دروغ بود. پروژه اصلی، بی‌اعتبار و منزوی کردن رژیم اسلامی ایران بود.»


بایکوت کرسنت لغو شود

دولت طي ابلاغيه‌اي از همه رسانه‌ها خواسته است درباره پرونده كرسنت خبري منتشر نكنند

روزنامه وطن امروز نوشت: دستور حسن روحانی به اسحاق جهانگیری برای مقابله با ویژه‌خواری‌ها که می‌تواند موجب ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی کشور شود؛ با استقبال همه گروه‌ها و جریان‌ها مواجه شده است. در بخشی از نامه رئیس‌جمهور به معاون اول آمده است: «مقتضی است اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوءاستفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند؛ در اولویت کار قرار گیرد.» به گزارش «وطن‌امروز»، صراحت‌ نامه روحانی به معاون اول از عزم دولت برای مقابله با رانت‌خواری و فساد حکایت دارد و قاعدتا همه طیف‌ها و ذائقه‌های سیاسی باید از این اقدام حمایت کنند. از آنجا که معمولا این قبیل اراده‌هایی که برای مقابله با فساد شکل می‌گیرد با برخی موانع مواجه می‌شود و نمونه‌هایی از این موضوع نیز وجود دارد، ایجاد یک جریان مطالبه‌گر برای پیگیری این دستور مهم رئیس‌جمهور ضروری است.


 تشديد فعاليت انجمن حجتيه در چند شهر

شنیده شد که انجمن حجتيه براي بازگشت به فعاليت‌هاي خود برنامه‌هايي را آغاز كرده است. علاوه بر تلاش براي جذب افراد در چند استان، اين انجمن افرادي را براي تدريس فن خطابه آماده ساخته تا نيروهاي مورد نياز را آموزش دهند. اين آموزش‌ها در چند شهر آغاز شده است. آرمان روابط عموممی نوشت؛ انجمن حجتيه، تشكيلاتي است كه تحت پوشش ترويج مهدويت، به دنبال اهداف ديگري بود و در دوران رژيم شاهنشاهي با آزادي عمل فعاليت مي‌كرد ولي با پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت‌هاي آن متوقف شد.


بازی افراطیون با مهره ناطق برای مدیریت عارف؟!

پشت پرده حمایت محمدرضا خاتمی از ناطق‌نوری احتمالاً در فشار به محمدرضا عارف نهفته است.نشریه پنجره با انتشار این تحلیل به اظهارات محمدرضا خاتمی در مصاحبه با ایلنا پرداخت که گفته بود «اصلاح‌طلبان حضور آقای ناطق‌نوری را در هر موقعیت و عرصه‌ای که حضور یابند بسیار مؤثر و مغتنم می‌دانند و فعالیت در هر حوزه‌ای که ایشان برای تلاش و فعالیت اراده کنند ما از آن استقبال خواهیم کرد.»

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، عضو حزب منحله مشارکت گفته است: اصلاح‌طلبان در دو یا سه ماه اخیر جلسه‌ای درباره انتخابات مجلس آینده نداشته‌اند تا بحثی درباره سرلیست یا دیگر مباحث داشته باشند. اما این دلیل آن نیست که منکر شویم اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر با آقای ناطق‌نوری دوستی داشته‌اند و مواضعشان بسیار به هم نزدیک است. کسی نیست که از این امر که آقای ناطق‌نوری برای خروج کشور از بحران در عرصه حضور یابند استقبال نکند. با این وصف حتی اگر آقای ناطق در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت می‌کردند اصلاح‌طلبان با حفظ مواضع خود از ایشان حمایت می‌کردند. مواضع و ارتباط‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و آقای ناطق‌ وجود داشته و همچنین سابقه یکساله اخیر باعث شده که ما از حضور آقای ناطق استقبال کنیم.

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بنا دارند با تداوم ائتلاف با اعتدال‌گرایان یا همان حامیان و نزدیکان حسن روحانی وارد انتخابات مجلس دهم شوند تا همانطور که سعید حجاریان گفته با چهره‌های یقه سفید کرسی‌هایی از پارلمان را به دست آورند.به گزارش پنجره، در همین حال علی‌اکبر ناطق‌نوری اگر چه سکوت پیشه کرده اما برخی خبرها حکایت از این دارد که از او دعوت‌هایی برای حضور در انتخابات مجلس دهم صورت گرفته و طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان و شخصیت‌هایی مانند اکبر هاشمی‌رفسنجانی ترجیح می‌دهند تا ناطق‌نوری سرلیست فهرست ائتلافی باشد. این مسئله آنجا اهمیت می‌یابد که فعالیت‌های محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات مجلس دهم هم شدت یافته است. گویا این بار ناطق‌نوری مانعی در راه سرلیست شدن عارف خواهد شد. حال‌ آنکه او در انتخابات ریاست جمهوری نیز به درخواست سیدمحمد خاتمی و به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجنون ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    اینا تو انتخابات مجلس آینده رای نیارن خودشون رو جر میدن، باید منتظر اغتشاش و ناامنی باشیم دوباره ....
  • بوالفضول ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    دستمال كاغذي را براي چه روزي ساخته اند ؟!!! هههههههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس