شنیده ‌ها حاکی است، برخلاف برخی واسطه‌‌‌ها برای برگزاری چنین دیداری، حسن روحانی هیچ‌گاه زیر بار ملاقات با شجریان نرفته است و چنین خبرهایی تنها نوعی موج سواری رسانه‌ای از سوی سایت‌های وابسته به مدعیان اصلاحات محسوب می‌شود.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***

*برای مشاهده صفحه اول روزنامه‌های سیاسی ایـنـجـا کلیک کنید*


ماجرای پاسخ منفی روحانی به دیدار با شجریان


روزنامه کیهان نوشت: روز گذشته برخی از سایت‌های منتسب به جریان مدعی اصلاحات اقدام به انتشار خبری مبنی بر ملاقات رئیس جمهور با محمدرضا شجریان نمودند. ماجرا از این قرار بود که این سایت ‌ها خبری را درباره حضور حجت الاسلام حسن روحانی در منزل شجریان و خوش و بش این دو با یکدیگر منتشر کردند.

حتی جزئیات این دیدار و صحبت‌های رد و بدل شده بین طرفین هم توسط این رسانه‌ها منعکس شده بود. اما بلافاصله پس از انتشار این اخبار، سایت متعلق به شجریان چنین دیداری را تکذیب کرد و اعلام کرد که شجریان دو ماه است که در خارج از کشور به سر می‌برد.

شنیده ‌ها حاکی است، برخلاف برخی واسطه‌‌‌ها برای برگزاری چنین دیداری، حسن روحانی هیچ‌گاه زیر بار ملاقات با شجریان نرفته است و چنین خبرهایی تنها نوعی موج سواری رسانه‌ای از سوی سایت‌های وابسته به مدعیان اصلاحات محسوب می‌شود.

محمدرضا شجریان ازجمله افرادی است که مدت‌هاست هیچ اثر هنری قابل توجهی نداشته و بیشتر با حاشیه سازی و غلت خوردن بین رسانه‌های ضدایرانی و جریان‌های سیاسی وابسته به خارج از کشور در پی خودنمایی و ابراز وجود است.


فرمان انتخاباتی دولت

به گزارش  وطن امروز، علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور این هفته در سیستان و بلوچستان رسما فعالیت انتخاباتی ستادهای حسن روحانی برای انتخابات آتی مجلس را کلید زد. گویا رای اعتماد بی‌سابقه نمایندگان مجلس به کابینه، برخی اغماض‌های درشت نسبت به رفتار محیرالعقول وزرا و نیز اقدامات علی لاریجانی برای برداشتن برخی دست‌اندازها از پیش پای حسن روحانی، چندان به چشم دولتی‌ها نیامده است. دولت یازدهم، مجلس نهم را مزاحم خود می‌داند. نشانه‌های این موضوع نه اکنون که نمایندگان شهرستانی در واکنش به محتوای بودجه تهدید به استعفا کرده‌اند؛ بلکه در همان ماه عسل پاستور و بهارستان دیده شد. هنوز چند هفته‌ای از آغاز به کار دولت نگذشته بود که تعدادی نماینده، موضوع تشکیل فراکسیون حامیان دولت را مطرح کردند. این موضوع البته بلافاصله مسکوت ماند. آنها همان نمایندگانی بودند که در مجلس قبل اصطلاح «وکیل‌الدوله» را در فضای مناسبات مجلس و دولت مطرح کرده بودند و به همین دلیل در مظان اتهام قرار گرفتند. با این حال همان تحرک محدود باعث شد برخی توجهات نسبت به فعالیت‌های حامیان دولت در مجلس جلب شود. به گزارش «وطن امروز»، آرایش فراکسیونی در مجلس نهم با آغاز دولت روحانی تاحدودی تغییر کرد. فراکسیون رهروان (حامیان علی لاریجانی) و فراکسیون اصولگرایان 2 فراکسیون اصلی بودند که آرایش پارلمانی را تعیین می‌کردند. با این حال چندی پس از اعلام تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس، فراکسیونی تحت عنوان «مجلس اولی‌ها» اعلام وجود کرد! کمی بعد مشخص شد تعداد زیادی از اعضای این فراکسیون، اعضای سابق فراکسیون رهروان بوده‌اند. «وطن امروز» همان زمان در گزارشی نوشت: همه تحرکات و تغییرات فراکسیونی، پیش‌زمینه‌ای برای انتخابات آتی مجلس است و هدف اصلی آنها نیز شکستن قدرت علی لاریجانی در مجلس و احتمالا تصاحب کرسی ریاست مجلس دهم است.


کمک فوري 300 ميليوني به ناجا براي جمع آوري اتباع غيرمجاز

خراسان نوشت: بر اساس مصوبه هفته هاي اخير هيئت وزيران که بنا به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصويب و طي روزهاي اخير ابلاغ شده، مقرر شده است مبلغ 300 ميليون تومان براي جمع آوري و نقل و انتقال اتباع غيرمجاز و جلوگيري از ورود آنها به استان هاي کرمان ، سيستان و بلوچستان و خراسان رضوي به نيروي انتظامي استانهاي مذکور هر يک به مبلغ 100 ميليون تومان اختصاص يابد.


شرط بندي نخست‌وزير ايتاليا درباره آينده ايران

روزنامه ایران نوشت: با خبر شديم كه نخست‌وزير ايتاليا درباره تمايل حسن روحاني به اصلاح و ايجاد فضاي باز، شرط بست. به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، انريكو ليتا تأكيد کرد: «شک و ترديدي ندارم که انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور ايران، فرصتي براي تغيير است و به نفع همه است که براي موفقيت اين تغييرات و مشارکت در پيشرفت آن در ايران، شرط بندي کنند.»


 کاهش بودجه «بسیج» پیگیری می‌شود

روزنامه شرق نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از پیگیری موضوع کاهش بودجه «بسیج» خبر داد. «سیدحسین نقوی‌حسینی» گفته: «کمیسیون امنیت نسبت به کاهش بودجه «بسیج» انتقاد دارد و «کمیته بسیج» کمیسیون امنیت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.» او همچنین از بررسی بودجه وزارت دفاع و اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی با حضور وزرای دفاع و اطلاعات خبر داده است.
انتقاد از کاهش بودجه «بسیج» به یک روز پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس و از سوی رییس «سازمان بسیج مستضعفین»برمی‌گردد. سردار نقدی گفته بود: «انتظار کاهش بودجه «بسیج» از سوی دولت را نداشتیم.» در لایحه تقدیمی بودجه دولت به مجلس، بودجه بسیج نسبت به سال گذشته بیش از دوهزار‌میلیاردریال کاهش داشته است.
رییس «سازمان بسیج مستضعفین» در گفت‌وگو با «مهر» در پاسخ به اینکه آیا رایزنی با مقامات دولتی و مجلس برای افزایش بودجه «بسیج» صورت گرفته است، گفته بود: «ما با مسوولان دولتی در این خصوص صحبت کردیم و چنین انتظاری برای کاهش بودجه «بسیج» نداشتیم.» او گفته: «این برخورد با «بسیج» انتظار نمی‌رفت و بسیج چنین انتظاری از دولت در کاهش بودجه این سازمان مهم نداشت.»


بیش از 60امضا پای طرح استیضاح نعمت زاده

بر اساس گزارش جام جم، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به ۶۰ امضا خبر داد.سیدمحمد بیاتیان به واحد مرکزی خبر گفت: متن درخواست استیضاح، چهارشنبه(امروز) یا حداکثر یکشنبه آینده برای اعلام وصول تقدیم هیات رئیسه می‌شود.به گفته این نماینده، استفاده از نیروهای ناکارآمد، واگذاری معادن به اشخاص غیرمرتبط، استفاده نکردن از نیروهای جوان، به حاشیه راندن کارشناسان، ایجاد التهاب در بازار با اظهارات غیرکارشناسانه و نیز گرانی ملزومات روزانه مردم، افزایش واردات کالاهای لوکس و همچنین اخراج بی‌رویه و غیرمنطقی نیروها در شهرک‌های صنعتی بویژه در تهران، از مهم‌ترین دلایل نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت است.بیاتیان در گفت‌وگو با ایرنا، تعداد دقیق امضاها را 63 امضا اعلام کرده و البته گفته که حتی اگر این استیضاح اعلام وصول شود، نمایندگان به آن رای نمی‌دهند.

حضور تروریست دوخودکاره در آلمان

به گزارش کیهان، مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و محمدرضا کلاهی‌صمدی عامل انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در سال 60 که به شهادت شهید بهشتی و 72 یار وفادار انقلاب انجامید در آلمان و تحت حمایت دولت این کشور زندگی می‌کنند.
خبرگزاری ایرنا به نقل از یک مقام آگاه در عراق نوشت: نامبردگان که از اعضای فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی و حساس جمهوری اسلامی ایران بودند هنگام غذا خوردن در یک رستوران در شهر کلن آلمان و رانندگی در شهر هامبورگ مشاهده شده‌اند. وی گفت: مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری در هشتم شهریور 1360 و از عوامل نفوذی فرقه رجوی و همچنین جانشین دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همسر مینو دلنواز از اعضای فعال منافقین بود که با جاسازی بمب در کیف همراه خود و خروج از محل جلسه نخست‌وزیری باعث شهادت شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران شد.
این مقام آگاه توضیح داد: همچنین محمدرضا کلاهی صمدی نیز که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و پس از مدتی با خط‌دهی گروهک منافقین وارد کمیته انقلاب اسلامی و حزب جمهوری اسلامی شد، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیرماه سال 1360 می‌باشد که این انفجار منجر به شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی و 71 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات دولتی از جمله معاونین وزارتخانه‌ها شد.
وی اضافه کرد: این فرد زیر نظر یکی از افراد کادر مرکزی گروهک تروریستی رجوی به نام هادی روشن‌روان با نام مستعار مقدم فعالیت می‌کرده است. گفتنی است مسعود کشمیری با تظاهر به تدین و انقلابی‌گری به دفتر نخست‌وزیری نفوذ کرده و مورد اعتماد کامل اطلاعات دفتر نخست‌وزیری و سایر کارکنان این دفتر بود. از جمله اقدامات ریاکارانه کشمیری برای جلب اعتماد دیگران، این بود که همواره 2 خودکار بیک به همراه خود داشت و به بهانه‌های مختلف این موضوع را پیش می‌کشید و می‌گفت؛ یکی از خودکارها متعلق به بیت‌المال است و در اموری که مربوط به نظام و کارهای اداری من است، از آن استفاده می‌کنم و خودکار دیگر متعلق به خودم است و برای امور شخصی به کار می‌برم! این در حالی بود که آن روزها قیمت یک عدد خودکار بیک 10 ریال - یک تومان - بود ولی متأسفانه این ترفند کشمیری و سایر ترفندهای مشابه او، نتوانسته بود تردید اطرافیان را برانگیزد.
شایان ذکر است که بعد از انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهید باهنر و شهید رجایی، وقتی یکی از اعضای دفتر نخست‌وزیری ماجرای دو خودکار او را در جمع تعدادی از برادران سپاه تعریف می‌کرد و این حرکت را از جمله دلایل اعتماد اعضای دفتر به وی می‌دانست. یکی از برادران سپاه گفت؛ «به خدا سوگند اگر من شاهد این صحنه بودم، بلافاصله به او مشکوک شده و حداقل اینکه از دفتر نخست‌وزیری اخراجش می‌کردم» و در توضیح نظر خود گفت؛ «اگر غرض و مرضی نداشت اولا؛ می‌توانست یک خودکار با هزینه شخصی بخرد و امور اداری و شخصی خود را با آن بنویسد، مگر یک خودکار بیک چقدر ارزش داشت که نتواند از خودکاری که با هزینه شخصی خریده است برای امور اداری استفاده کند و ثانیا؛ اگر ریگی در کفش او نبود، چرا به بهانه‌های مختلف ماجرای دو خودکاره بودن را برای این و آن تعریف می‌کرد»!
گفتنی است؛ ناخدا افضلی، جاسوس نفوذی حزب توده در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که تا مقام فرماندهی این نیرو در زمان جنگ ارتقاء یافته بود، می‌گفت؛ هر وقت با تعدادی از مسئولین در جبهه بودیم، نیمه‌شب از خواب برمی‌خاستم و مخصوصا به گونه‌ای که انگار متوجه نبوده‌ام پای یکی از آنها را لگد می‌کردم تا بیدار شود و مرا در حال نماز شب ببیند! و می‌گفت؛ این مأموریتی بود که حزب توده به نمایندگی از سرویس اطلاعاتی شوروی KGB برایم تعیین کرده بود. و بالاخره با توجه به جنایات هولناک کشمیری و کلاهی که سازمان منافقین در نشریات خود با صراحت به آن اعتراف کرده و این اقدامات تروریستی را به عنوان افتخار عملیاتی خود ثبت کرده است، وظیفه دستگاههای ذیربط جمهوری اسلامی ایران و مخصوصاً قوه قضائیه و وزارت خارجه است که ضمن اعتراض به دولت آلمان خواستار استرداد این دو تروریست و محاکمه و مجازات آنها در ایران شود. بدون تردید دولت آلمان از حضور آنها و هویت آنان باخبر است و به آنان پناهندگی داده است و دولت جمهوری اسلامی ایران باید این رسوایی بزرگ برای مدعیان حقوق بشر را در مجامع بین‌المللی فاش کند.

 

دستور دولت براي پرداخت خسارات آتش سوزي يک روستا

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه يک مسئول ارشد دولتي به وزارت کشور، مقرر شده مبلغي قريب به 10 ميليارد تومان براي جبران خسارت آسيب ديدگان ناشي از آتش سوزي روستاي امامزاده ابراهيم شهرستان شفت استان گيلان پرداخت شود که از اين مبلغ 330 ميليون تومان براي کمک بلاعوض معيشتي و تامين لوازم خانگي به 110 خانوار و 880 ميليون تومان براي کمک بلاعوض به واحدهاي احداثي روستايي به صورت نقدي يا مصالح مناسب با پيشرفت کار اختصاص مي يابد.


مسئول «مذاکرات محرمانه» ايران و امريكا

به گزارش روزنامه ایران، شنيديم كه ادعاها درباره مذاكرات محرمانه ايران و امريكا به معرفي مسئول برگزاري اين مذاكرات رسيد. «جيك ساليوان» كارمند وزارت خارجه امريكا فردي است كه از سوي ‌«آسوشيتدپرس» به عنوان مسئول برگزاري اين مذاكرات معرفي شده. اين خبرگزاري امريكايي مدعي شده که «ساليوان» سال گذشته و در زمان سفر به پاريس به همراه هيلاري کلينتون، وزير خارجه وقت امريكا، چند روزي از اين هيأت جدا ‌و براي گفت‌و‌گو با مقامات ايراني راهي کشور عمان شده است. وي که اکنون ‌‌يکي از مشاوران کاخ سفيد ‌است، در اوايل سال ۲۰۱۳ نيز ديدار ديگري با مقامات ايراني داشته که بر سنجش امکان مذاکره ميان دو طرف متمرکز بوده است.


جزئيات لغو استخدام نيروهاي شركتي

وطن امروز نوشت: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری با ابلاغ بخشنامه جدیدی، انعقاد قرارداد مستقیم دستگاه‌های اجرایی با نیروهای پیمانکاری و شرکتی را ممنوع اعلام کرد. نیروهای شرکتی بخش خصوصی در سال‌های گذشته به کمک دولت می‌آمدند و خلأ نیروی انسانی را پر می‌کردند. مثلا نیروهای شرکتی در زمانی که استان‌ها برای مدارس روستایی معلم نداشتند به یاری دولت آمده و آن خلأ نیروی انسانی را پر می‌کردند. سال گذشته دولت دهم تصمیم گرفت استخدام‌های بسیاری انجام دهد و نیروهای شرکتی را به عنوان اولویت استخدام‌ها قرار داد اما به علت مصوبه نامناسب، مجلس به آن ایراد گرفت. با این وجود برخی از نیروهای شرکتی، قراردادی شده و برخی استخدام شدند. با روی کارآمدن دولت جدید تکلیف نیروهای شرکتی وارد فاز جدیدی شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت دولت یازدهم محدودیت شدیدی برای نیروهای شرکتی در نظر گرفته است.

دولت یازدهم پس از استقرار، 10 مصوبه از مجموع مصوبات دولت قبل را لغو کرد که یکی از آنها مصوبه مهرآفرین بود. با این حال برخی نیروهای شرکتی که براساس این مصوبه و از قبل در دستگاه‌های اجرایی گوناگون استخدام شده بودند یا نیروهایی که آزمون استخدامی داده اما هنوز استخدام نشده بودند بلاتکلیف ماندند. حالا پس از 120 روز از آغاز به کار دولت، استخدام نیروهای شرکتی با محدودیت انجام می‌شود و این در حالی است که بسیاری از این نیروها انتظار استخدام داشتند. عضو سابق شورایعالی کار درباره دستورالعمل جدید سازماندهی نیروهای شرکتی به «وطن‌امروز» گفت: دولت قصد دارد هرگونه تبدیل وضع نیروها از شرکتی و پیمانکاری به قرارداد مستقیم با دستگاه‌های اجرایی را ممنوع کند. در حالی که چنین رویه‌ای از سوی دست‌اندرکاران دولتی ناکارآمد و دستورالعملی بی‌محتواست. بهرام شهریاری با بیان اینکه اصلاحات دولت در قانون‌کار هیچ‌گاه به نفع کارفرما و کارگر نبوده است، افزود: وزیر سابق (جهرمی) نیز تمهیداتی درباره پله‌ای کردن حقوق کارگران مدنظر داشت و معتقد بود حقوق کارگران موقت باید بیشتر از کارگران ثابت باشد در حالی که چنین ایده‌ای به بی‌عدالتی و کم‌انگیزه شدن نیروهای کار دائمی منجر می‌شد که البته این دیدگاه هیچ‌گاه شکل عملی به خود نگرفت. وی اضافه کرد: قراردادی نشدن نیروهای شرکتی، راهکاری برای فرار از برخی مسائل و مواردی است که کارگران با کارفرمایان با آن درگیر بوده‌اند و چنانچه این دستورالعمل اجرایی شود، دست کارفرما برای اخراج نیروی کار باز و مشکل کارگران افزون‌تر خواهد شد. شهریاری اضافه کرد: هرچند بنده با اجرای چنین دستورالعملی مخالفتی ندارم اما این شیوه‌ها بیشتر به جهت این است که یکسری شرکت‌های واسطه اکنون نیروی کار را به شرکت‌های دولتی می‌فروشند تا با مواجه شدن کارگر با کوچک‌ترین مشکل و حادثه‌ای، پیمانکار پاسخگو باشد. این عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: وزارت کار باید به دنبال راهکارهای اصولی در حمایت از کارگر و کارفرما با شفاف کردن قانون باشد نه اینکه با چنین اقداماتی راه گریزی را برای شرکت‌های خود باز گذارد.


حجاريان بايد سلب نظارت استصوابي را پيگيري ‌كند!

تهران امروز نوشت: صادق زيباكلام استاد دانشگاه و كارشناس مسائل سياسي درباره سخنان اخير سعيد حجاريان مبني بر برخورداري دولت از اختيار انحلال مجلس اظهار داشت: اينكه قوه مجريه يا يك قوه ديگر بتوانند مجلس را منحل كنند، سابقه و روش خطرناكي است. زيباكلام ادعا كرد:‌ نمي‌توان گفت هيچ كدام از نمايندگان مجلس نماينده واقعي نيستند، بالاخره از بين 290نماينده، مي‌توان 20نماينده واقعي را پيدا كرد؛ از اين رو اگر بخواهيم اين قدرت رابه يك قوه ديگر واگذار كنيم كار جالبي نيست. اين كارشناس مسائل سياسي تاكيد كرد: بنده اگر جاي آقاي حجاريان بودم به جاي اينكه به‌دنبال اين تز و اصلاح امور از طريق انحلال مجلس باشم، سعي مي‌كردم نظارت استصوابي را از شوراي نگهبان سلب كنم.


جلسه دفاع پایان‌نامه دختر رئیس‌جمهور

روزنامه جام جم نوشت: مریم روحانی، دختر رئیس‌جمهور دیروز از پایان‌نامه‌اش در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست‌شناسی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کرد.

به گزارش مهر، مریم روحانی از استادان خود نمره 19.5 گرفت و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست‌شناسی، تکمیل کرد. براساس این گزارش، مراسم دفاع پایان‌نامه مریم روحانی بدون حضور هیچ مقام مسئولی و فقط با حضور خانواده وی برگزار شد و به دلیل حضور محافظان، فقط عده محدودی اجازه حضور در این جلسه را داشتند.

 گفت‌وگویی با پاورقی نویس مجلات زرد قبل از انقلاب

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز خود نوشت: روزنامه ایران، که با تغییر مدیریت به سوی تحولات مثبت در حرکت است، متأسفانه هفته گذشته (شنبه 23 آذر) به مصاحبه‌ای با امیر عشیری پاورقی نویس مجلات زرد دوران طاغوت و به سیاق رپرتاژ آگهی‌ها پرداخت. در بخشی از مصاحبه به خروج وی از کشور در دوران مصدق و سپس بازگشت از آلمان بعد از کودتا با دیدی مثبت تلقی گردیده و تفکر و دیدگاه حمایتی وی از رژیم کودتا مخفی داشته می‌شود. امیر عشیری از هرزه‌نگاران پلیسی‌نویس بود که در یک داستان پلیسی معمولی خوانندگان نوجوانان و جوانان معصوم هم‌وطن را با صحنه‌های اروتیک و شهوانی زشت مواجه می‌ساخت. او و هم فکرانش همچون رجب علی اعتمادی سال‌ها در تلاش برای به انحطاط کشانیدن و تشویق دختران از خانه و سوق دا دن تفکر نوجوانان به مسائل جنسی در مجلات هفتگی و کتاب‌های جیبی قلم‌فرسایی کردند.


نگراني سفير رژیم اسرائيل از فروکش نمودن تحريم ايران
 
روزنامه ایران نوشت: دست آخر اين كه «ران درمر» سفير جديد اسرائيل در امريكا مسأله هسته‌اي ايران را مهمترين چالش پيش روي دولت اسرائيل و مهمترين اولويت از نظر بنيامين نتانياهو دانسته و گفته «اسرائيل خواهان ادامه فشارهاي تحريمي عليه ايران و فرسايش بيشتر اقتصاد اين کشور است». به گزارش عصر ايران، وي در مصاحبه با روزنامه «ميامي هرالد» با بيان اين ادعا که « تحريم‌ها روز به روز قابلمه اقتصاد ايران را به نقطه داغتر مي‌رساند و اقتصاد ايران 100 ميليارد دلار بابت اين تحريم‌ها زيان ديده است»، اظهار كرده « ما مي‌گوييم بگذاريد حرارت اين ظرف به حدي داغ و داغتر شود تا حکومت ايران به اين نقطه انتخاب برسد. در حالي که توافق ژنو از حرارت زير اين ظرف کم مي‌کند و از نظر ما اين اشتباه است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    حجاريان بايد سلب نظارت استصوابي را پيگيري ‌كند!
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    نظر دولتهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس و صهيونيستها هم همينه!!!
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    حجاریان ..... کیه
  • ایرانی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    حجاریان فعلان توبه خود در تلویزیون در سال 88 را پیگیری کند چون احتمالا باز توبه کند .
  • امیر ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    تو کی؟ من کی ام؟ اینجا کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس