گروه بین‌الملل مشرق رسانه‌های اسرائیلی در اقدامی هماهنگ تلاش می‌کنند مسؤولیت ترور فرمانده ارشد حزب‌الله شهید حاج حسان اللقیس را به عربستان نسبت دهند و آن را تقابل جنگ پنهان عربستان و ایران معرفی کنند. ترس این رژیم از تلافی ترور فرمانده حزب‌الله، رسانه‌های آن را به ایجاد "فضای فریب" واداشته است.

ادامه واکنش‌ها به توافق هسته‌ای ایران و اختلافات داخلی مقامات اسرائیلی بر سر چگونگی برخورد با ایران و تعامل با آمریکا در پرونده ایران، از جمله مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی بوده است که سرخط آن‌ها به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

- اوباما و نتانیاهو شایسته دریافت جایزه صلح نوبل

- روسیه: با توافق ژنو دیگر نیازی به سپر دفاع موشکی نیست

- تلاش اسرائیل برای فرار از مسؤولیت ترور فرمانده حزب‌الله

- اسرائیل: عربستان نیز مظنون به ترور فرمانده حزب‌الله است

- ابراز تردید مشاور ویژه اوباما از احتمال توافق نهایی با ایران

- احتمال درخواست آمریکا برای برچیدن بخش‌هایی از راکتور اراک

- دعوای رئیس سابق اطلاعات داخلی اسرائیل و نتانیاهو بر سر ایران

- اقبال بی‌سابقه مردم آمریکا به سیاست عدم مداخله؛ مردم آمریکا بدنبال بازنشسته کردن ژاندارم جهانی

- ایران و آمریکا در حال تقسیم سوریه‌ی پس از جنگ هستند

- خوشحالی پایگاه دبکا از بازتاب گزارش‌ها و فضاسازی‌هایش در رسانه‌های ایران

- ظریف: چرا رسانه‌های ایرانی به جای اعتماد به سخنان وزیر خارجه خود، به پایگاه اسرائیلی که اطلاعات غلط منتشر می‌کند استناد می‌کنند؟

- پیشنهاد برگزاری کنفرانس ژنو با حضور قدرت‌های جهان برای صلح با فلسطین

یدیعوت آحارونوت: نتانیاهو و اوباما می‌توانند خاورمیانه را دوباره بسازند

"توماس فریدمن مقاله‌نویس نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای خوش‌بینانه نوشته است که نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور آمریکا اگر بتوانند در مذاکرات با ایران و گفت‌وگوهای صلح با فلسطین دیدگاه مشترکی داشته باشند می‌توانند جایزه صلح نوبل در سال 2014 را به خود اختصاص دهند."

"فریدمن در مقاله خود اعتراف می‌کند که این دو نفر از هم خوششان نمی‌آید و اساسا جهان‌بینی متفاوتی دارند. اما اگر بتوانند در مذاکرات شش ماه آینده در مسأله هسته‌ای ایران و گفت‌وگوهای صلح اسرائیل و فلسطین فرصت ساختن خاورمیانه‌ای بهتر را برای هر دو فراهم خواهد کرد."

"فریدمن می‌نویسد: اگر این دو رهبر – نتانیاهو و اوباما – در این دو مذاکره با دیدگاه‌های مشترک وارد شوند، می‌توانند نقشی عظیم در بازسازی خاورمیانه‌ای بهتر ایفا کنند و – به همراه جان کری – شایسته دریافت جایزه نوبل صلح شوند."

گفتنی است سال گذشته جایزه صلح نوبل به باراک اوباما بدلیل تلاش برای برقراری صلح در خاورمیانه اعطاء شد. پیش از این سران رژیم اسرائیل از جمله شیمون پرز نیز جایزه صلح نوبل را دریافت کرده‌اند.

دبکا: ناراحتی ظریف از استناد رسانه‌های ایرانی به متن کاخ سفید و گزارش‌های"دبکا"

"وزیر امور خارجه ایران از رسانه‌های ایران بدلیل انتشار «برگه اطلاع‌رسانی» کاخ سفید از توافق ژنو و استناد به گزارش‌های پایگاه «دبکا‌فایل» به جای اعتماد به اظهارات خود، انتقاد کرد."

"محمد جواد ظریف با انتقاد از رسانه‌های ایران که نقل قول از پایگاه دبکا را به اعتماد به سخنان وزیر خارجه کشورشان ترجیح می‌دهند، این سؤال را پرسید که «چه کسی حقیقت را می‌گوید؟ من، وزیر خارجه ایران؟ یا وبسایت صهیونیستی دبکا که اخبار دروغ منتشر می‌کند؟»

"این دومین بار است که ظریف ناراحتی خود از بازتاب گزارش‌های دبکا در رسانه‌های ایران را ابراز می‌کند. ظریف در دیدار با دانشجویان پرسید: چرا سایت‌های خبری ایران که ادعا می‌کنند حزب‌اللهی هستند، به جای اعتماد به وزیر خارجه خود، مکرر از سایت اسرائیلی دبکا نقل قول می‌کنند که اطلاعات غلط منتشر می‌کند؟"

این پایگاه صهیونیستی در ادامه با ابراز رضایت از میزان نفوذ و ارجاع به گزارش‌هایش در رسانه‌های ایران می‌نویسد:

"میزان ارجاع به افشاگری‌های دبکا درباره ایران به قدری است که حتی در مباحثات مجلس ایران نیز به گوش می‌رسد و در بسیاری از سرمقاله‌ها و سایت‌های سیاسی ایران نیز به چشم می‌خورد. با جستجوی نام دبکا به زبان فارسی در گوگل، صدها مطلب و مقاله براساس گزارش‌های دبکا در رسانه‌های مجازی ایرانی یافت می‌شود. بسیاری دیگر نیز گزارش‌های دبکا را بدون اشاره به منبع کپی می‌کنند."

دبکا در ادامه با اشاره به نام رسانه‌های ایرانی که بیشترین استناد را به گزارش‌های دبکا دارند می‌نویسد:

"سه رسانه‌ تأثیر گذار ایرانی همچنین جزو رسانه‌هایی هستند که بیشترین نقل قول را از دبکا دارند و گزارش‌های دبکا را بطور کامل منتشر می‌کنند: خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، خبرگزاری تسنیم دیگر رسانه‌ وابسته به این نهاد و روزنامه کیهان که صدای مخالفین و منتقدین به حسن روحانی و وزیر خارجه است."

هاآرتص: روسیه: توافق با ایران ضرورت استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا را از بین می‌برد

"وزیر خارجه روسیه گفته است اگر توافق بین‌المللی که هدف آن جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است بطور کامل اجرا شود، دیگر دلیلی برای اجرای برنامه سپر دفاع موشکی وجود ندارد."

"مقامات آمریکا گفته‌اند که سپر دفاع موشکی در اروپا قرار است از اعضای پیمان ناتو و تهدیدهای احتمالی از سوی ایران محافظت کند. روسیه یکی از مخالفان این طرح و این سیستم دفاع موشکی را تهدیدی برای بازدارندگی زرادخانه هسته‌ای خود می‌داند."

هاآرتص: انتقاد کاخ سفید از سوء نیت در تحریم‌های جدید علیه ایران

"کاخ سفید تأکید کرد حتی در صورت اجرایی نشدن توافقنامه با ایران جامع طی ماه‌های آینده، با تلاش‌های جدید برخی از اعضای سنا برای تحمیل تحریم‌های جدید به ایران مخالف است."

"جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفته است که توافق جامع و نظارت دقیق بر اجرای آن آمریکا را قادر به کنترل غنی‌سازی محدود ایران خواهد کرد."

یدیعوت آحارونوت: ایران اسرائیل را عامل ترور فرمانده حزب‌الله معرفی کرد

"ایران نیز به جمع صداهایی پیوست که اسرائیل را بدلیل ترور فرمانده ارشد حزب‌الله سرزنش می‌کنند. سفیر ایران گفته است که این ترور تنها مقاومت را برای نابودی اسرائیل مصمم‌تر خواهد کرد. رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان با ارسال نامه‌ای به سید حسن نصرالله، این حمله را محکوم کرده است."

"مردم لبنان در مراسم تدفین اللقیس، پرچم‌های حزب‌الله، تصاویر این مقام ارشد حزب‌الله، سید حسن نصرالله و رهبر ایران آیت‌الله خامنه‌ای در دست داشتند. به گفته گزارش روزنامه دیلی‌استار، اللقیس نقشی محوری در توسعه قابلیت‌های فنی حزب‌الله از جمله هواپیماهای بدون سرنشین داشته است و نام وی در لیست ترور اسرائیل قرار داشت."

"عربستان سعودی نیز از جمله مظنونان پشت ترور مهره کلیدی حزب‌الله است. این ترور پس از مصاحبه سید حسن نصرالله صورت گرفت که در آن عربستان را عامل حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت خواند. وی بطور غیرمستقیم از اتحاد بین اسرائیل و عربستان بر ضد ایران و برای حمله به حزب‌الله نیز انتقاد کرده بود."

یدیعوت آحارونوت: رئیس سابق شین‌بت: خطر نبود صلح از تهدید ایران بیشتر است

"یووال دیسکین رئیس سابق سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل با انتقاد شدید از عملکرد کابینه نتانیاهو در پیشبرد مذاکرات صلح با فلسطینیان گفت: خطر عدم توافق اسرائیل و فلسطینیان از خطر ایران هسته‌ای بیشتر است."

" دیسکین هشدار داد: خطرناک‌ترین مسأله برای جامعه فلسطینیان این است که هیچ آینده‌ای ندارد، بلکه فقط گذشته دارد. آینده مشترک با ما دیگر وجود ندارد. اما واقعه بهار عربی، که ممکن است در اینجا نیز رخ دهد، نباید نادیده گرفته شود، چرا که می‌تواند به یک بن‌بست منجر شود. تودهای جوانان فلسطینی که تحت اشغال متولد شده‌اند، پریشان، ناامید و درمانده هستند. این تنش در داخل جامعه اسرائیل میان اکثریت یهودی و اقلیت عرب نیز وجود دارد و می‌تواند ظهور و بروز پیدا کند."

یدیعوت آحارونوت: ابراز تردید مشاور سابق اوباما از توافق نهایی با ایران

"دکتر گری سیمور مشاور ویژه اوباما در امور خلع سلاح و پرونده هسته‌ای ایران نسبت به توافق نهایی با ایران ابراز تردید کرده است، اما تأکید کرده است که این توافق اولیه نیز توافقی بد نیست."

"گری سیمور فاش کرده است که آمریکا متقاعد شده بود که بنیامین نتانیاهو طرح حمله نظامی به ایران را دارد، اما او در نهایت از سوی اوباما و کشورهای دیگر منصرف شد."

یدیعوت آحارونوت: آمریکا ممکن است بدنبال برچیدن بخشی از راکتور اراک باشد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با وجود اعلام آمریکا مبنی بر نهایی نشدن توافق اولیه و ادامه جلسات کارشناسی، با طرح مواردی نظیر برچیدن راکتور اراک یا توان موشکی ایران، فشارها برای گام‌های بعدی مذاکرات را از هم اکنون آغاز کرده است.

یدیعوت می‌نویسد: "وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا گفته است که این کشور نسبت به نیاز ایران به راکتور 40 مگاواتی آب سنگین برای مصارف صلح‌آمیز تردید دارد و ممکن‌ است در گام نهایی خواستار برچیدن آن شود."

هاآرتص: دعوای رئیس سابق شین‌بت و نتانیاهو بر سر ایران

پس از تنش‌های بوجود آمده میان ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق اسرائیل و نتانیاهو،این‌بار یووال دیسکین رئیس سابق شین بت سرویس اطلاعات داخلی این رژیم با بنیامین نتانیاهو وارد جنگ لفظی شده است.

پس از انتقادات دیسکین به سیاست‌های نتانیاهو و آثار منفی آن بر اقتصاد اسرائیل، نتانیاهو در صفحه فیسبوک خود دیسکین را بدلیل انتقاد از سیاست‌های کابینه، ریاکار و مقدس‌نما خوانده بود. دیسکین نیز در پاسخ به نتانیاهو گفته است: "نتانیاهو حاضر است برای یک بستنی، 10 هزار شِکِل –واحد پول این رژیم- بپردازد، نخست وزیر – به جای هزینه‌های اضافی – باید بر روی مسأله ایران تمرکز و تأمل کند."

هاآرتص: نتایج نظرسنجی موسسه پیو: مردم آمریکا بدنبال بازنشستگی پلیس جهان

"نتایج نظرسنجی موسسه «پیو» نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا مخالف سیاست خارجی اوباما هستند و علاقه‌ای به مداخله کشورشان در تحولات خاورمیانه ندارند. در این نظرسنجی مردم آمریکا همچنان ایران را تهدید می‌دانند."

"نظرسنجی جدید موسسه «پیو» نشان می‌دهد 52 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که آمریکا باید به کشورهای دیگر اجازه دهد مسائل خود را آنگونه خودشان می‌خواهند حل و فصل کنند، درحالی که تنها 38 درصد از مردم آمریکا مخالف این عقیده هستند. همچنین 51 درصد مردم آمریکا معتقدند که دولت این کشور باید به جای تلاش برای حل مسائل جهانی، بیشتر بر روی مشکلات داخلی آمریکا از جمله حل معضلات اقتصادی این کشور متمرکز کند."

دبکا: ایران و آمریکا در حال تقسیم سوریه هستند

"در پس هیاهوی توافقنامه هسته‌ای ژنو، واشنگتن و تهران تقسیم مناطق تحت نفوذ خود در سوریه برای دوره پس از جنگ را آغاز کرده‌اند."

"ایران و آمریکا دو هدف مشترک دارند: مهار پیشروی القاعده در عربستان و نگه‌داشتن بشار اسد در قدرت."

دبکا: ترور فرمانده حزب‌الله و تشدید جنگ پنهان عربستان بر ضد ایران و حزب‌الله

پایگاه اسرائیلی دبکا در تلاش برای رفع اتهام از این رژیم در ترور فرمانده ارشد حزب‌الله و در امان ماندن از حملات تلافی‌جویانه احتمالی رزمندگان مقاومت، عربستان را عامل این ترور معرفی می‌کند و تلاش می‌کند این ترور را به انفجار سفارت ایران در بیروت پیوند بزند.

"ترور حاج حسان اللقیس فرمانده ارشد حزب‌الله و از افراد نزدیک به سید حسن نصرالله، ابعاد جنگ پنهان میان عربستان و ایران را تنها دو هفته پس از عملیات انتحاری بیرون سفارت ایران در بیروت بیش از پیش نمایان کرده است."

"این ترور بلافاصله پس از مصاحبه رهبر حزب‌الله اتفاق افتاد که در آن به دفعات اسرائیل، عربستان و آمریکا را به استهزاء گرفت."

"این ترور همچنین این پیام را برای تهران و ژنرال قاسم سلیمانی داشت: حزب‌الله شما در لبنان و در پایتخت خود سلطه گسترده‌ای دارد. اگر با وجود این سلطه نتوانید فرماندهان خود در لبنان را – از ترور - در امان نگه‌دارید، نمی‌توانید امنیت بشار اسد در دمشق را نیز تضمین کنید."

هاآرتص: ژنو – ایران، ژنو – سوریه، چرا کنفرانس ژنو برای فلسطین برگزار نمی شود؟

"زمان برای پذیرفتن واقعیت فرا رسیده است: یک قدرت هسته‌ای اشغالگر مانند اسرائیل، در چنین مذاکراتی آسوده خواهد بود."

"تصمیم برای پذیرفتن راه حل تشکیل دو دولت، برای مردم فلسطین ساده نیست. پذیرش استقلال ما در سال 1988و پذیرش حضور دولت فلسطینی در مرزهای 1967، سازشی بزرگ و سخت برای فلسطینیان بدو تا با اسرائیل به صلح برسند. اما تا کنون از طرف اسرائیلی، کمترین اشتیاقی برای سازش شاهد نبودیم. و متأسفانه کمترین دخالت خارجی هم در این موضوع صورت نگرفته است."

"موفقیت مذاکرات ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران و احتمال تکرار آن در مورد سوریه، این ایده را به ذهن می‌رساند که چرا چنین کنفرانسی درباره فلسطین برگزار نمی‌شود. می‌توان گفت‌وگوهای دوجانبه را به مذاکرات چندجانبه با حضور قدرت‌هایی نظیر چین و روسیه و اتحادیه اروپا تبدیل کرد تا به صلحی پایدار و عادلانه رسید، اما سیاست‌های کنونی فرصت تاریخی سازش با فلسطین را که وزیر خارجه جان کری نیز برای آن تلاش می‌کند، را از بین خواهد برد."

کانال 7 اسرائیل: نماینده ایران در سازمان ملل اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد

"محمد خزاعی نماینده ایران در سازمان ملل گفته است که موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. وی که در جلسه تمدید اعتبارنامه نمایندگان کشورها سخنرانی می‌کرد، تنها نماینده‌ای بود که از شناسایی یک کشور عضو سازمان ملل امتناع کرد."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق بدبخت خجالت بکش... مگه شدی پایگاه رسانه های صهیونیستی؟
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    عالي مرسي :)
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    جالبه که به نظر بعضیها رسانه های اسرائیلی هرچیزی درباره جریان اصولگرایی میگویند دروغ و هر چیز دیگه ای درباره جریان های متفاوت میگویند راست است گلی به جمال مشرق نیوز که شرافت خودش را حداقل در ظاهر هم که شده حفظ میکنه.ایولله
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    باید حواس ها جمع باشه! این صهیونیست های بی همه چیز راحت دروغ میگن باید حواسمون جمع باشه ! اینا که 70 تا پیغمبرشون رو به قتل رسوندند دیگه هر کثافت کاری از دستشون ساخته است ! باید به آقای ظریف و تیمش اعتماد کنیم! درسته مواردی که جای بحث دارن وجود داره ولی کلیت توافق مثبته! و مهمتر اینکه آثای ظریف ایرانیه!!!
  • موسی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آفرین مشرق کلی خبر در یک خبر
  • امید ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    با این وضعیت همه اخبارمون وسیاست خارجیمون بر اساس گفته های رسانه های اسرائیلی شکل میگیره.به حاج قاسم هم بگید فکرنابودی تروریست های مناطق شرقی کشور خودمون باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس