گروه بین‌الملل مشرق - رسانه‌های رژیم اسرائیل با انعکاس نگرانی این رژیم از گسترش روابط ایران و کشورهای منطقه، اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سفر مقامات کشورهای همسایه از جمله نخست وزیر عراق به ایران را بازتاب گسترده‌ای داده‌اند.

از سوی دیگر، نتانیاهو و مقامات دیگر اسرائیل نظیر شیمون پرز نیز سفر به کشورهای مختلف برای متحدسازی بر ضد ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. نتانیاهو با سفر به ایتالیا تلاش می‌کند روابط مثبت این کشور با ایران را تحت تأثیر قرار دهد. شیمون پرز نیز به همین منظور به مکزیک سفر کرده است.

سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های اصلی اسرائیل در ادامه به همراه خلاصه‌ای از مطالب آن، برای استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:


- عربستان و اسرائیل به دنبال طراحی ویروسی مخرب‌تر از "استاکس‌نت"

- سفر بندر بن سلطان به تل‌آویو و مذاکره با نتانیاهو و اولاند

- سفر نتانیاهو به ایتالیا و دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان

- افزایش آمار مبتلایان به ایدز در ایران

- انتقاد شدید اولمرت از سیاست‌های نتانیاهو در قبال ایران

- نگرانی اسرائیل از تلاش ایران برای بهبود روابط با همسایگان عرب خود

- ابراز نارضایتی و ناامیدی آمریکا از واکنش اسرائیل به توافق با ایران

- مقام ارشد کاخ سفید: می‌دانیم با وجود نتانیاهو چگونه کار کنیم. او را مهار می‌کنیم

- نتانیاهو: در برابر ایران سکوت نخواهم کرد

- اولمرت: سیاست نتانیاهو در قبال ایران 2 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد اسرائیل زده است

- نگرانی از سفر نخست وزیر عراق به ایران

- رئیس سابق سیا: آمریکا حق غنی‌سازی ایران را پذیرفته است


هاآرتص: ایران گزارش داد عربستان و اسرائیل بدنبال طراحی ویروس جدید برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران

"رسانه‌های ایران خبر دادند آژانس اطلاعات عربستان با همکاری موساد هفته گذشته برای ساخت بدافزاری مخرب‌تر از استاکس‌نت را برنامه‌ریزی کرده است."

"یک منبع آگاه ایران خبر داد اسرائیل و عربستان در حال ساخت بدافزاری مخرب برای جاسوسی و اختلال در سیستم نرم‌افزاری برنامه هسته‌ای ایران هستند. رسانه‌های عربی نیز گزارش داده‌اند که هفته گذشته بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعت عربستان در تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو و فرانسوا اولاند درباره روابط ایران و آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

"ادوارد اسنودن پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا پیش‌تر فاش کرده بود که آمریکا و اسرائیل در پروژه استاکس‌نت با یکدیگر همکاری داشته‌اند."

"همچنین روزنامه ساندی تایمز انگلیس نیز هفته گذشته خبر داد که اسرائیل و عربستان بصورت محرمانه بر روی طرح حمله به ایران در صورت شکست مذاکرات ژنو در به عقب راندن برنامه هسته‌ای ایران، همکاری می‌کنند."

یدیعوت آحارونوت: ایران و قدرت‌های جهانی هفته آینده درباره توافق هسته‌ای مذاکره خواهند کرد

"نمایندگان ایران و شش قدرت جهانی هفته آینده کار بر روی گام‌های توافق هسته‌ای که براساس آن ایران در قبال تعدیل برخی تحریم‌ها برنامه هسته‌ایش را محدود خواهد کرد، آغاز می‌کنند."

تایمز اسرائیل: سفر نتانیاهو به ایتالیا برای دیدار با پاپ فرانسیس

"در اولین دیدار نخست وزیر اسرائیل و پاپ، فرانسیس و نتانیاهو درباره مذاکرات صلح، ایران و دیدار پاپ از بیت‌المقدس گفت‌وگو خواهند کرد. نتانیاهو در این سفر با نخست‌وزیر ایتالیا نیز دیدار خواهد کرد."

" پاپ فرانسیس است در ماه اکتبر با محمود عباس و در ماه آوریل با شیمون پرز در واتیکان دیدار کرده بود و این اولین دیدار نتانیاهو با رهبر کاتولیک‌های جهان است."

سفر نتانیاهو به ایتالیا در حالی انجام می شود که ایتالیا مواضع متعادل و خوبی در قبال ایران به ویژه در پرونده هسته‌ای داشته است.

جروزالم پست: ظریف: ما برای تعمیق همکاری با عربستان تلاش می‌کنیم

"همزمان با تنش‌ها در روابط تهران و ریاض بر سر توافق هسته‌ای، ایران تلاش می‌کند روابط خود با این رقیب منطقه‌ایش را بهبود بخشد. ایران گفته است که قصد دارد نگرانی‌های موجود در میان همسایگان عرب خود در خلیج فارس را برطرف کند."

"ظریف پس از دیدار با وزیر خارجه کویت گفته است این توافق به هیچ‌ وجه تهدیدی برای هیچ‌یک از کشورهای منطقه نیست. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره جزایر سه گانه مورد مناقشه گفته است که می‌توان درباره جزیره ابوموسی گفت‌وگو کرد."

اسرائیل پس از توافق هسته‌ای ایران و شش کشور در ژنو به شدت به دنبال تحریک عربستان سعودی برای فشار بر ایران و حتی دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای از طریق پاکستان است.

هاآرتص: افزایش چشمگیر آمار ایدز در ایران

"وزیر بهداشت ایران اعلام کرده است آمار مبتلایان به ایدز نسبت به دهه گذشته 80 درصد افزایش یافته است."

"صحبت درباره ویروس ایدز مدت‌ها در ایران تابو محسوب می شد. اما در سال‌های اخیر، مقامات دولتی رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی را نسبت HIV و بیماری ایدز در پیش گرفته‌اند."

هاآرتص: اولمرت: نتانیاهو قصد دخالت در انتخابات آمریکا را داشت

"نخست وزیر سابق اسرائیل از جانشین خود به دلیل جدال علنی با اوباما بر سر ایران انتقاد کرد و مدعی شد نتانیاهو تلاش کرده است بین اوباما و کنگره اختلاف و شکاف ایجاد کند."

"اولمرت نتانیاهو را به اعلام جنگ علیه آمریکا و تلاش برای تحریک کنگره بر ضد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا متهم کرد. اولمرت گفت که دولت اسرائیل در زمان او و آریل شارون به شدت از جدال علنی با دولت آمریکا بر سر ایران پرهیز می‌کرد."

"اولمرت با انتقاد از هزینه 10 میلیارد – شِکِل واحد پول اسرائیل – برای حفظ آمادگی جهت حمله احتمالی به ایران گفت: سیاست نتانیاهو در قبال ایران فشار اقتصادی بسیاری را به اسرائیل تحمیل کرده است."

" ما علیه آمریکا اعلام جنگ کرده ایم. آیا ناجی ما در برابر تهدیدهای ایران پوتین خواهد بود یا اوباما؟ آیا لازم است که ما علیه رئیس جمهور آمریکا موضع بگیریم؟ مطمئنا اگر انتقاد و یا سوالی داریم بهتر است آن را پشت درهای بسته مطرح کنیم."

اولمرت که به همراه "عاموس یادلین" رئیس سابق بحش اطلاعات نظامی اسرائیل و "تاچی هنگبی" از اعضای حزب لیکود در موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حاضر شده بود در ادامه افزود : تا سال 2009 میلادی ما در سکوت کارهای خود را انجام می دادیم، اما بعد از آن سیاست تل آویو به فریاد کشیدن و تهدید کردن تغییر پیدا کرد که این تغییر موجب وارد شدن هزینه های اقتصادی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به اسرائیل شد.

"نتانیاهو نیز در پاسخ به انتقادات اولمرت در ایتالیا گفت که در برابر تهدیدات علیه اسرائیل سکوت نخواهد کرد."

تایمز اسرائیل: مقام آمریکایی: پاسخ نتانیاهو به توافق با ایران "ضعیف و ناامید کننده" بود

"یکی از مقامات کاخ سفید گفته است که مخالفت لفظی بنیامین نتانیاهو با توافق شش کشور با ایران، بسیار ضعیف و ناامید کننده بود و دولت اوباما از نتانیاهو نسبت به تلاش‌های دیپلماتیکش در قبال ایران، نگرانی ندارد."

"این مقام ارشد آمریکایی افزود که کاخ سفید معتقد است نتانیاهو تلاش می‌کند با تحریک کنگره از سیاست آمریکا در قبال ایران جلوگیری کند و دولت اوباما در این زمینه تهدیدی از جانب نخست وزیر اسرائیل احساس نمی‌کند. ما می‌دانیم که با وجود او چگونه کار کنیم، نتانیاهو قابل "مهارشدن" است."

تایمز اسرائیل: نتانیاهو همزمان با انتقادها تأکید کرد در مورد ایران سکوت نخواهد کرد

"نتانیاهو در سخنرانی در جمع یهودیان رم هشدار داد که فشار تحریم‌ها بر ایران در حال فروپاشی است و راه ایران برای دستیابی به بمب را هموار می‌کند."

"نتانیاهو در سخنرانی خود در کنیسه اعظم یهودیان رم در پاسخ به انتقادها از سیاست‌هایش گفت که بیش از اینکه فکر حفظ وجهه خود باشد، نگران امنیت اسرائیل است. نتانیاهو گفت: اسرائیل در برابر سازش بر سر امنیتش سکوت نخواهد کرد و برای از بین بردن تهدید بر ضد اسرائیل از سوی هر کشوری که باشد، اقدام خواهد کرد."

یدیعوت آحارونوت: تاریخچه اختلافات میان نتانیاهو و اولمرت

پایگاه یدیعوت آحارونوت در تلاش برای عادی نشان دادن شکاف داخلی در درون اسرائیل و میان مقامات سابق و فعلی این رژیم، دعوای پیش آمده میان اولمرت و نتانیاهو را مجادله‌ای شخصی تعبیر کرده است.

"نتانیاهو از زمان روی کار آمدن، با انتقادات بسیار شدیدی از طرف اولمرت مواجه شده است و به هر بهانه‌ای از ایران تا مذاکرات صلح، نتانیاهو را مورد حمله قرار می‌دهد."

"این اولین باری نیست که ایهود اولمرت، نتانیاهو را بصورت علنی در مورد سیاستش در قبال ایران و تحمیل هزینه به مالیات‌دهندگان اسرائیلی زیر سؤال برده است."

تایمز اسرائیل: نخست وزیر عراق به ایران سفر می‌کند

"نوری المالکی نخست وزیر عراق هفته جاری برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و بحران سوریه، سفری دو روزه به تهران خواهد داشت."

"منابع خبری ایران گزارش داده‌اند که نوری المالکی علاوه بر سفر رسمی و دیدار با مقامات ایران، به شهرهای زیارتی شیعیان در ایران نیز خواهد رفت."

تایمز اسرائیل: شیمون پرز: قصدی برای بازگشت به سیاست‌های حزبی ندارم

"شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل گفته است که پس از پایان دوره مسوؤلیتش در تابستان سال آینده، از راه‌های دیگری منافع اسرائیل را پیگیری خواهد کرد."

"شیمون پرز در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هایوم در مکزیک گفت: من قصد دارم از راه‌های غیررسمی به کشور خدمت کنم."

"پیش از این رسانه‌های اسرائیل از قصد شیمون پرز برای تشکیل حزب سیاسی جدید خبر داده بودند. براساس این گزارش‌ها شیمون پرز به همراه مئیر داگان رئیس سابق موساد و یووال دیسکین رئیس سابق سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل شین بت، احتمالا حزبی سیاسی را تشکیل خواهند داد."

کانال 7 اسرائیل: رئیس سابق سیا: ما حق غنی سازی ایران را پذیرفتیم

"ژنرال مایکل هایدن رئیس سابق سیا گفت که توافق با ایران در ژنو به این معناست که ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم خواهد داشت و به کشوری در مرحله "آستانه هسته‌ای" تبدیل خواهد شد."

"بگذارید با خودمان صادق باشیم، ما حق غنی‌سازی اورانیوم ایران را پذیرفته‌ایم. هیچ ابهام و سؤالی در این زمینه وجود ندارد. این خط قرمزی متفاوت با آنچه در گذشته داشتیم است."

تایمز اسرائیل: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خواستار ساخت نیروگاه‌های بیشتر شد

"علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تنها چند روز پس از توافق هسته‌ای ایران و شش کشور گفت که این کشور به نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتری نیازد دارد."

"صالحی گفته است که نیروگاه‌های جدید هسته‌ای به ایران کمک خواهد کرد میزان تولید گاز کربن و مصرف نفت خود را کاهش دهد و این کشور باید برای تأمین سوخت 5 نیروگاه هسته‌ای، 150 تن سوخت هسته‌ای تولید کند."

"صالحی: ما باید مقدمات لازم برای تولید 20 هزار مگا وات برق در آینده بلند مدت را فراهم کنیم."

هاآرتص: ایران بدنبال افزایش همکاری‌ها با عربستان سعودی

"وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که این کشور پس از توافق هسته‌ای، اولویت سیاست‌خارجی خود را بر بهبود روابط خود با کشورهای عرب و قدرت‌های سنی خلیج‌فارس قرار داده است."

دبکا: اولین سفر وزیر خارجه ایران کشورهای نفتی عربی

"محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اولین سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای کاهش تنش‌ها و نگرانی‌های این کشورها از برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده است. مقصد اول ظریف کویت بوده و پس از آن به عمان و امارات سفر خواهد کرد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    عجب بوفالویی شده این بندر بن سلطان
  • ابوعباس ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مقاومت ایران باعث شده است که عربستان در انزوای کامل قرار بگیرد و حتی آمریکایی ها هم خیلی روی آنها حساب نکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس