گروه بین‌الملل مشرقسرخط اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده در آن، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:


دبکا: مذاکرات محرمانه آمریکا و حزب‌الله همزمان با شکست معارضان سوری در القلمون

"بازپس گیری منطقه القلمون در مرز سوریه و لبنان، پیروزی استراتژیک مهمی برای ارتش بشار اسد بود. این منطقه پس از دو هفته محاصره از سوی ترکیبی از نیروهای حزب‌الله، ارتش سوریه، مبارزان شیعه عراقی و گردان‌های سپاه قدس ایران سقوط کرد و به کنترل حکومت بشار اسد درآمد."

بشار اسد و سید حسن نصرالله به همراه سردار ایرانی قاسم سلیمانی، چهار دستاورد نظامی بزرگ از این پیروزی داشتند:

- بازگشایی بزرگراه دمشق به شهرهای بندری لاذقیه و طرطوس در سواحل مدیترانه و همچنین به سمت حمص.

- بسته شدن آخرین کانال ارسال سلاح و کمک به معارضان از لبنان. معارضان سوری دیگر نمی‌توانند از لبنان به عنوان پایگاه پشتیبانی نیروهایشان استفاده کنند.

- بزرگراه بیروت دمشق هم‌اکنون تحت کنترل کامل نیروهای حزب‌الله قرار گرفته است.

- بیرون راندن معارضان از القلمون به حضور دو ساله معارضان در حومه شرقی دمشق پایان داد. بسیاری از فرماندهان معارضان در این منطقه خود را تسلیم کرده و مناطق تحت کنترلشان را به ارتش تحویل داده‌اند.

"هم‌اکنون حکومت بشار اسد به مرحله‌ای در جنگ داخلی رسیده است که دیگر معارضان تهدید نظامی برای سوریه محسوب نمی شود و اقدامات آن‌ها به حملات تروریستی پراکنده کاهش پیدا کرده است."

"منابع اطلاعاتی دبکا گزارش می‌دهند که علیرغم ادعای معارضان به دریافت تضمین کتبی از آمریکا و دولت‌های اروپایی مبنی بر برکناری بشار اسد پس از ژنو2، چنین تضمینی هرگز صحت ندارد."

"برای اولین بار پس از 1000 روز جنگ در سوریه، آمریکا بیش از هر زمان دیگری با روسیه، ایران، بشار اسد و حزب‌الله بیش از معارضان ابراز همدردی و نزدیکی می‌کند. آمریکا با توجه به پیروزی‌های حزب‌الله، از طریق دیپلمات‌های بریتانیایی با رهبران این گروه در حال دیدار محرمانه است."

یدیعوت آحارونوت: یعلون: ایران از سفارت‌هایش به عنوان پایگاه ترور استفاده می‌کند

"موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل ایران را به استفاده تروریستی و جاسوسی از سفارتخانه‌هایش در آمریکای جنوبی و لاتین متهم کرده است."

" یعلون گفته است سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حوزه آمریکای لاتین به لانه تروریستی فعالی «به‌ویژه علیه یهودیان» مبدل شده و در نقل و انتقال بمب و انواع سلاح و انجام سایر ماموریت‌های تروریستی علیه اهداف اسرائیلی و یهودی در آمریکای جنوبی و شمالی دخالت فعالانه دارند.”

" ژنرال یعلون خطاب به رئیس جمهوری گوآتمالا گفته است که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای آمریکای لاتین به محلی برای گردآوری اطلاعات و رصد برای ماموریت‌های تروریستی شاخه قدس سپاه پاسداران مبدل شده‌اند."

"ایرانی‌ها اصولا در نزاع خاورمیانه دخالت فعال دارند و از هر گروهی که علیه اسرائیل و آمریکا اقدام کند حمایت می‌کنند."

"اسرائیل این تلاش‌های تروریستی ایران را با چشم باز و با دقت در طول سال‌ها در آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان دنبال کرده است."

تایمز اسرائیل: توئیت‌های آیت‌الله را چه کسی می بیند؟

" رهبران ایران در حالی از توئیتر و فیسبوک استفاده می‌کنند که مردم این کشور همچنان در پشت فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانده‌اند."

"آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران و حسن روحانی رئیس‌جمهور این کشور مدتی است که شبکه‌های اجتماعی بویژه توئیتر را گرم کرده‌اند و از طریق آن اطلاع‌رسانی می‌کنند و حتی در مناسبت‌های سیاسی نیز شرکت می‌کنند و موضع می‌گیرند. اما ایران از سال 2009 تا کنون دسترسی به توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی را در داخل کشور مسدود کرده است."

هاآرتص: ايران، بهانه جديد نتانياهو براي به تعويق انداختن مذاکرات "صلح"

"تا پيش از اين نتانياهو همواره ادعا مي کرد تهديد هسته‌اي ايران از مسئله اختلاف اسرائيل با فلسطينيان جدا نگاه داشته خواهد شد. وي به شدت با پيوندي که دولت آمريکا سعي مي‌کرد بين آن درگيري و لزوم تشکيل يک جبهه متحد عرب به همراه اسرائيل در برابر ايران ايجاد کند، مخالفت مي‌کرد."

"آمريکا معتقد است دستيابي به يک راه حل مناسب براي اختلاف اسرائيل و فلسطينيان مي‌تواند به ايجاد چنين جبهه‌اي کمک کند و در زمينه تهديد ايران اين به نفع اسرائيل خواهد بود. نتانياهو پيام سياسي اين ارتباط را دريافته بود و آن اين که در ازاي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي، از مناطق اشغال شده عقب‌نشيني کند."

"امضاي توافق با ايران و مخالفت شديد عربستان سعودي و ديگر کشورهاي منطقه خليج فارس نشان داد که چنين ارتباطي غيرضروري است. براي يک لحظه حتي بدون دستيابي به راه حلي براي اختلاف اسرائيل و فلسطينيان يک اتحاد نانوشته بين اسرائيل و کشورهاي منطقه ايجاد شد. و اين مشخص کرد که کشورهاي عرب منطقه منافع ديگري هم دارند که در آن ديگر اسرائيل و فلسطينيان بازيگران اصلي نيستند."

"اگر ايران و قدرت هاي جهاني بتوانند به توافق نهايي دست يابند ايران مي تواند آن را تحقق شرط نتانياهو نشان دهد و در اين صورت دست کم مانع جديدي را که نتانياهو بر سر راه مذاکرات قرار داده است از ميان بردارد. در اين صورت نتانياهو هم احتمالا شروط ديگري که شايد دور از دسترس تر باشند، مطرح خواهد کرد. به عنوان مثال ممکن است بگويد تا زماني که خورشيد طلوع مي‌کند صلح با فلسطينيان ميسر نيست."

تایمز اسرائیل: چرخش تاکتیکی لابی‌های اسرائیل بر سر توافق ژنو

" تغییر تاکتیک اسرائیل و لابی‌هایش در واشنگتن یک حرف است اختلاف امریکا با اسرائیل برسر آنچه در توافق نهائی با ایران باید پذیرفت حرف دیگری است. در این هفته، مسئولان امریکائی برای اولین بارگفتند نمی‌توانند با توافقی نهائی موافقت کنند که به ایران اجازه بدهد غنی‌سازی با درصد پایین داشته باشد. و اسرائیل اصرار دارد که تمامی تأسیسات اتمی ایران باید برچیده شوند. دو دولت بر سر برچیده شدن تأسیسات اتمی فردو و رآکتور آب سنگین اراک توافق دارند. از حالا تا زمان گفتگوهای نهائی، لابی‌ها مأمورند برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران بر کنگره فشار بیاورند."

" لابی‌ها بجای رویارویی مستقیم با اوباما، در پی آن‌ هستند که کنگره را برآن دارد که تحریم‌های جدید وضع کند. هدف از این کار، ناممکن کردن توافق نهائی است. در دیدار این هفته جان کری، وزیر خارجه امریکا، نتانیاهو در مخالفت خود با توافق ژنو اندکی تعدیل داد و گفت: مخالفت من بعد از 6 ماه و با توافق نهایی است که حرف دارم. او یک گروه به واشنگتن می‌فرستد تا درباره اثر گذاری اسرائیل بر توافق نهایی، با مقامات امریکایی گفتگو کند."

دبکا: مخالفت بیشتر آمریکایی‌ها با توافق موقت با ایران

"نظرسنجی مشترک یو‌اس‌ای تودی و موسسه پیو (USA Today / Pew) نشان می‌دهد 32 درصد از مردم آمریکا از توافق با ایران رضایت دارند و 43 درصد این توافق را تأیید نمی‌کنند. 62 درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند رهبران ایران برای رفع نگرانی‌های جامعه جهانی جدیت ندارند در حالی که 29 درصد نظری مخالف این عده دارند."

دبکا: هیئت نظامی عربستان به اسرائیل سفر می‌کند

"به گفته منابع خبری در تهران و لندن، یک هیئت بلندپایه نظامی عربستان این هفته به بیت‌المقدس سفر خواهد کرد تا با مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل دیدار کنند. براساس این گزارش، شاهزاده سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع عربستان - برادر بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان – ریاست این هیئت را بر عهده دارد."

یدیعوت آحارونوت: ایران پیشنهاد پرز برای دیدار با روحانی را رد کرد

"ایران پیشنهاد شیمون پرز برای دیدار با همتای ایرانی خود را رد کرده است و آن را پروپاگاندای اسرائیل برای خروج از انزوا پس از توافق ایران با قدرت‌های جهانی دانسته است."

"مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که درموضع ایران نسبت به رژیم صهیونیستی هیچ تغییری ایجاد نشده و نخواهد شد."

یدیعوت آحارونوت: تردید جان کری از آمادگی ایران برای توافق نهایی

"وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به آمادگی کامل ایران برای توافق نهایی با قدرتهای غربی بر سر توقف برنامه‌ هسته‌ایش ابراز تردید کرده است اما به سناتورهای آمریکایی توصیه کرد که تحریم‌های جدیدی وضع نکنند."

"کری در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: نمی‌توان هم اکنون با قطعیت گفت که آیا ایران محاسبات برنامه هسته‌ای خود را تغییر داده است یا نه؟ ما اکنون بهترین فرصت را بدست آورده‌ایم تا این طرح را بدون از دست دادن چیزی امتحان کنیم. من تنها می‌خواهم که در مقطع کنونی به مذاکره‌کنندگان اجازه دهید کار خود را انجام دهند. در صورت موفق نبودن این راه از شما می‌خواهیم تحریم‌های بیشتری اعمال کنید."

تایمز اسرائیل: تشکیل فرماندهی نظامی مشترک کشورهای خلیج فارس

"شش کشور شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس موافقت کردند که یک فرماندهی نظامی مشترک واحد تشکیل شود."

"اندکی پس از توافق ایران و قدرت‌های جهانی، عربستان سعودی و همسایگانش در خلیج فارس در نشست خود در کویت برای تشکیل فرماندهی نظامی مشترک با هدف گسترش همکاری‌های امنیتی در برابر ایران، توافق کردند."

دبکا: ایران به دنبال منزوی کردن عربستان و آرایش نظامی در هرمز

"تحولات خلیج فارس نشان می‌دهد ایران اطمینا ن پیدا کرده است که از خطر درگیری نظامی با آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله هسته‌ایش بویژه در خلیج فارس عبور کرده است. بر همین اساس دیگر ایران تهدید به بستن تنگه هرمز در تلافی حمله احتمالی به خود، نکرده است."

"یکی از این تحولات بهبود سریع روابط میان ایران و امارات است که تا توافق بر سر سه جزیره اشغال شده از سوی ایران نیز پیش رفته است. و تحول دیگر، غیبت محسوس سلطان قابوس در اجلاس شورای همکاری در کویت است. سطلان قابوس کانال اصلی روابط محرمانه باراک اوباما و حسن روحانی بوده است که به توافق ژنو منجر شد. این غیبت نشان دهنده این است که عمان از پذیرش طرح‌های ضد ایرانی عربستان در شورای همکاری سر بازمی‌زند."

هاآرتص: نتانیاهو: ایران هسته‌ای مانع از صلح اسرائیل و فلسطین خواهد شد

"بنیامین نتانیاهو در سخنرانی ویدیو کنفرانس خود در مجمع سابان گفته است که ایران هسته‌ای مانع از تحقق صلح اسرائیل با فلسطینیان خواهد شد. صلح با فلسطینیان حیاتی است. مسئله اصلی صلح، بحث مرزها نیست، بلکه عدم شناسایی اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی است."

"اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، این تلاش‌ها برای صلح از بین خواهد رفت چرا که هویت‌های تندروی مخالف صلح را تقویت خواهد کرد و حتی به توافق صلح ما با دو کشور مصر و اردن نیز آسیب وارد خواهد کرد."

جروزالم پست: هراس رهبر معارضان سوری از بهره‌برداری اسد از نزدیکی ایران و آمریکا

"احمد جربا رئیس ائتلاف ملی – معارضان – سوریه با ابراز نگرانی از بهبود روابط ایران و آمریکا و آزادسازی بخشی از پول‌های ایران، گفته است که تهران بخشی از این پول به حمایت از اسد اختصاص خواهد داد."

" اگر دارایی‌های ایران آزاد شود، بخشی از آنها می تواند در اختیار حکومت بشار اسد قرار گیرد و این امر بحران سوریه را پیچیده‌تر می‌کند."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    با خوندن خبر اول یاد این جمله امام افتادم: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    من حاضرم همه زندگیم را بدم این قده سرطانی از بین بره+وهابیت
  • امیرحسین ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    من یک چیزو فهمیدم اونم این که شوخی شوخی ارتش سوریه بشدت فعال هست قبلا تصور این بود که میرن برای دفاع از حرمین اما نه اینا می رن در اقصی نقاط سوریه می جنگن و خیلی کار جدی تر از تصورات ماست... خدا کمک کنه این جوانان شیعی شجاع رو
  • ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    مخلصتیم سید حسن
  • سرباز علی ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    امیدوارم ایران از این پیروزیها مغرور نشود و تا پیروزی کامل یعنی فتح بیت المقدس و نابودی اندیشه وهابیت ثابت قدم بماند
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    اگه ارتش سوریه بتونه کل حلب بازپس وپاک سازی کنه بنظرم بقاش تضمین کرده پیروزی های مثل قلمون,قصیر,جای تقدیر داره ولی راه گشا نیستن
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    مرگ بر سران قارون صفت عرب
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    توئیتر را خوب گفته
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    رجال الله مجهولون فی الارض و معروفون فی السماء. عشق است سید حسن و برو بچه های حزب الله.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    به این میگن یک گزارش پر و پیمون. مشرق متچکریم
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    زنده باد سرلشكر
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    مرگ بر صهیونیست های حرامزاده
  • مهدی90085 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    چاکرتیم حاج قاسم
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    غده درسته هرچند این غده ها خیلی قدقد هم میکنند
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    یعلون ملعون که میگن اینه؟!
  • رضا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا... مرگ بر اسرائیل..مرگ بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس