گروه بین‌الملل مشرقسرخط اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده در آن، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

- درخواست روؤسای کمیته‌های سه‌گانه سنا از دولت برای ارائه گزارش از روند پیشرفت توافق با ایران

- ایران با شعار "محو اسرائیل از روی نقشه زمین" قصد انحراف افکار عمومی را دارد

- سه مرحله استراتژی بلند مدت ایران در منطقه

- اوباما: ایران باید ساخت سانتریفیوژ و فردو را تعطیل کند

- ایران در حال توسعه و پیشرفت فناوری غنی‌سازی خود و همچنین ادامه بازفرآوری اورانیوم است

- سانتریفیوژهای جدید ایران با 2 تا3 برابر سرعت سانتریفیوژهای فعلی غنی‌سازی می‌کنند

- چهار هدف اوباما از توافق نهایی هسته‌ای با ایران

- کوهنوردی رئیس‌جهمور ایران با ظاهری متفاوت

- آمادگی شیمون پرز برای ملاقات با روحانی

- روحانی: توافق هسته‌ای تأثیر مثبت بر اقتصاد کشور داشته است

- شرکت‌های آلمانی در دوره تحریم نیز تجهیزات حساس به ایران ارسال کرده‌اند

دبکا: درخواست روؤسای کمیته‌های سنا برای اطلاعات بیشتر از توافق با ایران

"روؤسای دموکرات کمیته‌های سه‌گانه سنای آمریکا از جیمز کلاپر رئیس سرویس اطلاعات ملی این کشور خواستند ارزیابی خود از تأثیرات احتمالی دور جدید تحریم‌ها بر مذاکرات هسته‌ای جان کری را ارائه دهد. این سناتورها همچنین گزارشی مستمر از چگونگی تعهد ایران به توافق موقت شش ماهه با 1+5 در ژنو را که قرار است بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را به عقب بازگرداند، خواستار شدند."

"سناتور «تیم جانسون» رئیس کمیته بانکداری، سناتور «دایان فین‌اشتاین» رئیس کمیته اطلاعات و سناتور «کارل لوین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای ّآمریکا در این نامه نوشته‌اند: اگر بازرسی‌های گسترده و نظام راستی‌آزمایی بطور دقیق اجرا شود، دست‌کم در کوتاه مدت این اطمینان حاصل خواهد شد که ایران قادر به ایجاد تهدید معتبر نظامی نسبت به کشورهای منطقه بویژه اسرائیل، نخواهد بود."

کانال 7 اسرائیل: شعارهای ایران برای "محو اسرائیل از نقشه جهان" گمراه کننده است

"یکی از نگرانی‌های عمده برنامه هسته‌ای ایران مسأله اسرائیل است. شعارهای مکرر ایران برای نابودی اسرائیل، این تردید را تقویت کرده است که این کشور برنامه هسته‌ای خود را برای ساخت بمب هسته‌ای پیگیری می‌کند و اولین و مهمترین هدف آن نیز اسرائیل است."

"گرچه این ظن را نباید رد کرد، اما ایران ترکیبی از بلندپروازی‌های مذهبی، اقتصادی و کسب قدرت سیاسی را در سر دارد."

"دشمنی میان شیعه و سنی همانند دشمنی اعراب با اسرائیل نمایان است. جنگ‌های داخلی در سوریه و عراق ماهیتی فرقه‌ای دارند که در آن شیعه و سنی افراد فرقه‌های دیگر اسلام را می‌کشند. ایران شیعه و عربستان سنی دشمنان تاریخی هستند و این دشمنی پس از انقلاب 1979 ایران تشدید شده است."

"استراتژی ایران سه مرحله دارد که در مرحله پایانی ایران بر 28 درصد از تولید نفت جهان کنترل خواهد داشت. ایران قادر خواهد بود قیمت نفت را تعیین کند، باج‌خواهی کند، سیاست جهانی را کنترل کرده و بر آن تأثیر گذار باشد، نوع خاص مذهب مورد نظر خود را در مناطق خاصی از جهان تحمیل کند. و رهبران آن به خلفای آخرین حکومت اسلامی تبدیل شوند."

"شعار ایران درباره محو اسرائیل از نقشه جهان، پوششی است برای طرح گسترده‌تر این کشور. با تمرکز بر روی اسرائیل، ایران تلاش می‌کند همسایگانش را آرام کند، حمایت آنان را جلب کند یا دست‌کم انتقادات آن‌ها نسبت به بلندپروازی هسته‌ایش را تعدیل کند."

جروزالم‌پست: ادامه پیشرفت فناوری غنی‌سازی ایران

"یکی از مقامات سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده است که این کشور در حال کار بر روی فناوری جدید و کارآمدتر در غنی سازی اورانیوم است که می‌تواند نگرانی قدرت‌های جهانی را که ماه گذشته توافق با تهران را امضا کردند، به همراه داشته باشد."

"بهروز کمالوند سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام این خبر به خبرگزاری دولتی ایرنا که آزمایشات اولیه بر روی نسل جدید و پیچیده‌تر سانتریفیوژها به پایان رسیده، گفته است ایران قصد دارد به بازفرآوری اورانیوم برای تولید سوخت نیروگاه‌های هسته‌ایش ادامه خواهد داد."

"گرچه به نظر نمی‌رسد این توسعه ناقض توافقنامه موقت ایران و شش قدرت جهانی باشد، اما می‌تواند نگرانی‌های غرب را در پی داشته باشد، چراکه این این مواد قابل شکافت می‌تواند در صورت غنی‌سازی تا درجه بالا، در ساخت بمب هسته‌ای استفاده شود."

"کارشناسان معتقدند سانتریفیوژهای نسل جدید IR-2 می‌تواند 2 تا سه برابر سریع‌تر از ماشین‌های فعلی غنی‌سازی انجام دهد."

دبکا: اوباما: ایران باید فردو و ساخت سانتریفیوژ را تعطیل کند

"باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در مجمع حيیم سابان متعلق به موسسه بروکینگز در واشنگتن حاضر شد و بخش زیادی از سخنان وی به ایران و توافق هسته ای و مسأله فلسطین اختصاص یافت."

"درباره توافق نهایی با ایران، اوباما چهار هدف را از این توافق ذکر کرده است:

1- تعطیلی تأسیسات زیرزمینی غنی‌سازی در فردو

2- توقف توسعه راکتور آب سنگین اراک

3- توقف ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته. اشاره به نسل جدید سانتریفیوژهای IR-2 که بدون آن‌ها غنی‌سازی سریع اورانیوم مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای دشوار خواهد بود.

4- به رسمیت شناختن غنی‌سازی سطح پایین اورانیوم تا 3.5 درصد.

"اوباما درباره دور تازه مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل از طرف فلسطینی خواست که با آغاز این مذاکرات موافقت کند، چرا که این گفت‌و‌گوها می‌تواند بدون پرداختن به تمام جزئیات مورد اختلاف، در ماه جاری، چارچوبی برای پیشبرد مذاکرات مشخص کند."

"در همین حال به نظر می‌رسد نه محمود عباس و نه ایران درخواست‌های مطرح شده از سوی اوباما را نخواهند پذیرفت."

یدیعوت آحارونوت: کوهنوردی روحانی در ارتفاعات تهران با ظاهری غیررسمی

"رئیس‌جمهور ایران که با لباس روحانیت مسؤولیت خود را انجام می‌دهد، با لباس اسکی، کلاه بیس‌بال به همراه محافظانش به کوهنوردی رفته است و در راه با عابران نیز گفت‌وگو کرده است."

"وبسایت شخصی حسن روحانی تصاویری از کوهنوردی رئیس‌جمهور ایران در ارتفاعات تهران منتشر کرده است که در آن روحانی به جای عمامه، کلاه بیس‌بال بر سر دارد."


"رهبر ایران آیت‌الله خامنه ای نیز به کوهنوردی علاقه دارد و رسانه‌های ایران تصاویری مشابه از کوهنوردی وی را در گذشته منتشر کرده‌اند."

هاآرتص: اوباما: توافق میان اسرائیل و فلسطینیان محتمل است

"رئیس‌جمهور آمریکا در نشست سالانه مرکز سابان گفته است جلوگیری از یک ایران مسلح به بمب هسته‌ای نه تنها جزو منافع اسرائیل است، بلکه در راستای منافع آمریکا نیز هست."

"اوباما گفت: به خاطر وجود تحریم های بین المللی و اتحادی بوده که ما توانسته ایم در بعد بین الملل به وجود بیاوریم و به موجب آن مردم ایران گفتند که ما نیاز به یک راهبرد جدید برای برخود با جامعه جهانی و اینکه چگونه با رژیم تحریم ها مقابله کنیم داریم. این همان عاملی بود که موجب روی کار آمدن حسن روحانی در ایران شد. او لزوما اولین انتخاب تندروهای داخل ایران نبود."

"اوباما گفت که شانس رسیدن به توافق نهایی با ایران 50 – 50 است و تأکید کرد که اگر ایران به تعهداتش پایبند نباشد، همه گزینه‌ها همچنان روی میز است."

یدیعوت آحارونوت: شیمون پرز: آماده ملاقات با روحانی هستم

"شیمون پرز در کنفرانس تجاری گلوب گفته است من آماده‌ام تا با روحانی دیدار کنم. من دشمنی ندارم، ما به ایران به عنوان یک دشمن نگاه نمی‌کنیم. خصومت ما شخصی نیست. مسأله ما سیاسی است."

"زمانی بود که ما نمی‌خواستیم با عرفات دیدار کنیم، ولی زمانی که او سیاست‌هایش را تغییر داد ما گفتیم که چرا با او دیدار نکنیم. ما به دنبال صلح هستیم و به نظر من هدف این است که دشمنان را به دوستان تغییر دهیم."

یدیعوت آحارونوت: روحانی: توافق هسته‌ای به اقتصاد کشور کمک کرده است

"حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفته است که توافق هسته‌ای ماه گذشته با قدرت‌های جهانی تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور داشته است."

"روحانی در سخنرانی خود در جلسه علنی مجلس گفت: پس از موفقیت مذاکرات، مردم گرایش بیشتری به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و بورس نشان داده‌اند."

هاآرتص: شرکت‌های آلمانی در دوران تحریم‌ها نیز تجهیزات حساس به ایران فروخته‌اند

"شرکت‌های آلمانی در بخش‌های مهندسی مکانیک و مواد شیمیایی پس از توافق ایران و 1+5 بسیار اشتیاق دارند روابط تجاری خود با این کشور را گسترش دهند."

"هاآرتص به لیستی از شرکت‌ها دراتاق بازرگانی آلمان – ایران در تهران دست پیدا کرده است که به نام آن به زبان آلمانی به اختصار AHK Iran نام دارد. این لیست به نمایندگان، شعب و نمایندگان شرکت‌های آلمانی در ایران در سال 2012 اشاره دارد."

"یکی از این شرکت‌ها Bomafa Armaturan نام دارد که تولید کننده دریچه‌های فشار قوی بویژه دریچه‌ها و سوپاپ‌های مورد استفاده در نیروگاه‌های برق و نیروگاه‌های صنعتی است. براساس اطلاعات موجود در سایت این کارخانه، از این تجهیزات در نیروگاه‌های هسته‌ای نیز می‌توان استفاده کرد. یک شرکت ایرانی نماینده این شرکت در تهران است."

"نشریه آلمانی فوکوس گزارش داده است که در سال جاری تعداد موارد نقض تحریم‌های ایران رشد بالایی داشته است."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    ميگنه احمدي نژاد در شبانه روز فقط 5 ساعت مي خوابيد. درسته؟
  • امین ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    چه ربطی به 22 بهمن داشت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس