اسرائیل قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می‌کند/ هراس تل‌آویو از نیروهای رضوان حزب‌الله

وزیر خارجه لبنان ضمن تاکید برپایبندی بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای زبده رضوان حزب الله اشاره کرد.

به گزارش مشرق، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شکل دائم قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می کند.

وی افزود: این اسرائیل است که همواره قطعنامه را نقض می کند و نه لبنان. ما به این قطعنامه پایبند هستیم. ما آماده افزایش شمار نیروهای ارتش لبنان هستیم. نیروهای بین المللی حضور دارند اما ممکن است که شمار آنها در جنوب کاهش یابد.

وزیر خارجه لبنان بیان کرد: اسرائیل نگران است و از نیروهای رضوان هراس دارد.

بوحبیب افزود: فرانسه حزب الله را بایکوت نکرده و تماسها میان طرفین جریان دارد. تاکنون سفر رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه به لبنان قطعی نشده است اما هماهنگی با طرفهای لبنانی در این زمینه جریان دارد.

وزیر خارجه لبنان گفت: هیاتی فرانسوی به ما گفت که شرایط قبل از هفتم اکتبر مشابه پس از آن نیست. این هیات بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد و ما نیز آمادگی خود را برای پایبندی به آن اعلام کردیم.

وی همچنین درباره آوارگان سوری هم گفت: ما آماده کمک به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    9 7
    حزب الله لبنان دست یاری خداوند برای مظلومان در زمین ست
    • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      6 1
      همه دارن زر می‌زنند ، ما آماده کمک هستیم، ما پایبند هستیم، تل آویوو در هراس به سر میبره، آمریکا از ترس به ته میبره، یه مشت آدم ترسوی بزدل که فقط اسم شون رو گذاشتن مسئول، حالا تو هر کشوری، دو ماهه هیچ غلطی نکردن، جز یمن که دمش گرم الیافی دارن مزخرف میگن.. مردم مظلوم فلسطین دارن خون میدن، هرکسی بلند میشه چهارتا مصاحبه و رایزنی می‌کنه شب هم می‌ره خونه می‌خوابه...
  • ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    7 0
    حزب الله لبنان که بیش از ۱۰۰ شهید در عرض دو ماه تحویل داده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس