تداوم خیزش جهانی علیه جنایات اسرائیل/ هزاران اروپایی حامی فلسطین به خیابان‌ها آمدند

هزاران تن از حامیان آتش بس دائمی در غزه در راستای همبستگی با مردم فلسطین همچون هفته‌های گذشته در کشورهای اروپایی بلژیک، سوئیس، آلمان و هلند تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی نوشت که تظاهرکنندگان در بلژیک در مقابل ساختمان شهرداری شهر هوسدن زولدر (Heusden-Zolder) تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع پارچه نوشته هایی را با مضامینی همچون "آزادی برای فلسطین"، "نسل کشی در غزه را متوقف کنید" و "جنایات جنگی علیه کودکان را متوقف کنید" به نمایش گذاشتند.

معترضان در برلین پایتخت آلمان نیز در مقابل دفتر اصلی حزب سوسیال دموکرات (SPD)، حزب اصلی ائتلاف حاکم تجمع کرده و خواهان برقراری آتش بس در پاسخ به حملات اسرائیل به غزه و دیگر نقاط فلسطین شدند.

آنان با سردادن شعارهایی مانند "آزادی برای فلسطین"، "آزادی برای غزه"، "هم اکنون آتش بس"، "پول از آلمان، بمباران از اسرائیل" و "نسل ‌کشی را متوقف کنید" در زیر باران از برابر کلیسای جامع شهر راهپیمایی کردند.

همچنین در استکهلم، پایتخت سوئد، معترضانی که در همبستگی با فلسطین تظاهرات کرده بودند به سمت سفارت اسرائیل راهپیمایی کردند.

ده ها تظاهرکننده عصر دیروز در منطقه اودنپلان (Odenplan) استکهلم در اعتراض به محاصره غزه و حملات اسرائیل به این باریکه تجمع کردند.

این معترضان که در پاسخ به فراخوان ‌های بسیاری از سازمان‌ های مدنی محلی گرد هم آمده بودند، خواهان پایان دادن به حملات اسرائیل به غزه، آتش‌بس فوری و دسترسی نامحدود اهالی غزه به کمک‌ های بشردوستانه شدند.

در لاهه هلند نیز هزاران نفر در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند.

این راهپیمایی از میدان کوکامپ (Koekamp) آغاز و پس از عبور از برابر مجلس هلند و گذر از مرکز شهر در همان میدان به پایان رسید.

تظاهرکنندگان با حمل پارچه نوشته ای که روی آن نوشته شده بود "از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد"، پلاکاردهایی نیز را در دست داشتند که بر روی آنها پیام هایی مانند "هم اکنون آتش بس"، "نسل کشی را متوقف کنید" و "هولوکاست در فلسطین در رخ می دهد" در دست داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    آفرین و درود بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس