منابع صهیونیستی: ارتش اسراییل در اعلام آمار تلفات و زخمی های خود دروغ می‌گوید

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می کند با آماری که در لیست بیمارستان ها است، اختلاف زیادی دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتس در گزارشی با اشاره به تداوم انتقال نظامیان زخمی ارتش اسراییل به بیمارستان‌های این رژیم اعلام کرد که اختلاف فاحشی میان تعداد زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می کند با آماری که در لیست بیمارستان ها است، وجود دارد.

بر اساس این گزارش، بیمارستان سوروکا در بئرالسبع دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که ۴۴ نظامی زخمی اسراییل به بخش های مختلف این بیمارستان انتقال داده شده‌اند که وضعیت ۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

روز شنبه نیز ۲۸ نظامی زخمی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه به این بیمارستان انتقال داده شدند و وضعیت ۶نفر از آن‌ها وخیم توصیف شده است.

بیمارستان سوروکا همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر(۱۵مهر) تا کنون ۲۰۳۴ نظامی زخمی به این بیمارستان انتقال داده شده اند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که بیمارستان‌های وابسته به این وزارتخانه از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۱۰ هزارو ۵۸۴ نظامی و غیرنظامی زخمی را درمان کرده ولی ۱۳ نفر از آن‌ها جان باختند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیش از این اعلام کرده بود که ۵ هزار نظامی صهیونیست در جنگ علیه غزه زخمی شده که ۲هزار نفر از آن‌ها معلول شده‌اند، اما بعد از اینکه این خبر واکنش های گسترده‌ای به همراه داشت در همان روز این روزنامه آمار زخمی های نظامیان صهیونیست را ۲ هزار نفر اعلام کرد.

به گفته منابع خبری، از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۸۴ نظامی صهیونیست زخمی شده اند که ۱۳۱ نفر از آنها در حین درمان به هلاکت رسیده اند و وضعیت ۴۷۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده است که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس