مهم‌ترین گام برای پایان دادن به جنگ غزه از دیدگاه وزیر خارجه لتونی

وزیر امور خارجه لتونی تصریح کرد که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مهم‌ترین گام برای پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در کل منطقه است.

به گزارش مشرق، کریسیانیس کارینز روز دوشنبه در آستانه برگزاری آخرین نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ میلادی به خبرنگاران گفت: لتونی از حق ادعایی اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند «اما تحمل تلفات غیرنظامیان بسیار سخت است و از اسرائیل خواسته‌ایم که در مواجهه با غیرنظامیان خویشتن‌داری نشان دهد»

وی افزود: اتحادیه اروپا باید برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش کند. به نظرم این اقدام در دراز مدت به نفع فلسطینیان و اسرائیل است. به آن راه حل دو دولت می‌گویند اما این راه‌حل نباید به روز پس از پایان جنگ موکول شود، بلکه راهی برای خروج از درگیری‌ها است.

کارینز با تاکید بر لزوم شناسایی کشور مستقل فلسطین هشدار داد که اگر در این زمینه غفلت شود «دامنه جنگ به کل منطقه گسترش پیدا خواهد کرد. »

جنگ غزه یکی از مسائل عنوان شده در دستور کار شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا است. پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را برعهده دارد از اقدام ایالات متحده آمریکا برای وتوی قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس غزه ابراز تاسف کرد و هشدار داد که دورنمای صلح در این باریکه تاریک است.

وی افزود: ما در اتحادیه اروپا باید درباره نوعی درخواست برای سلسله وقفه‌های بشردوستانه توافق کنیم تا اوضاع انسانی در غزه کمتر وحشتناک به‌نظر برسد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد که رژیم صهیونیستی در واکنش به آن، مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند. با وجود فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، گذرگاه‌ نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد. بر اساس آخرین آمارها تاکنون افزون بر ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۴۹ هزار نفر مجروح شده‌اند

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    چرااتحادیه اروپا وامریکا هی دارن رومخ مردم راه میرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس