به گزارش مشرق، کانال فانوس در ایتا نوشت:

گام‌های دقیق حزب‌الله برای اداره جنگ؛ از اشباح جنوبی تا ارواح شمالی!

حزب‌الله در بازه‌ای حساب‌شده با فرا بردن بانک اهداف خود از نقاط مرزی واقع بر خط تماس به عمق خطوط دفاعی اسرائیل و ضربه زدن به پایگاه‌های فرماندهی و توپخانه، این پیام روشن را به ارتش اشغالگر داد که هرچه دامنه تجاوز را توسعه دهد، باید منتظر گسترش نظام‌مند دایره آتش مقاومت لبنان باشد و لاجرم هزینه بالاتری بپردازد.

با نگاه به اولویت‌بندی‌های میدانی و مقتضیات زمانی - مکانی، اگر مراحل عملیات حزب‌الله را از روز آغازین جنگ مرور کنیم، مدیریت گام‌به‌گام آتش را اینگونه خواهیم دید:

ضربه زدن به نقاط مراقبت و رصد

هدف قرار دادن استحکامات، تجهیزات لجستیک و خودروهای زرهی
به‌عنوان نمونه، انهدام تانکرهای حمل سوخت گذشته از آنکه در آستانه زمستان شرایط را برای یگان‌های اشغالگر در خط مقدم سخت‌تر می‌کند، گشت نظامی آنها را نیز مختل خواهد کرد. این در حالی است که ارتش اسرائیل به‌دلیل وارد شدن آسیب فراوان به سامانه‌های راداری و دوربین‌های مراقبتی، چاره‌ای جز اعزام مستمر تیم‌های گشتی ندارد.

تمرکز بر تحمیل تلفات انسانی با شناسایی دقیق تجمعات دشمن

که مجموع این اقدامات به تضعیف دیوار دفاعی حریف انجامید و دست فرماندهان حزب‌الله را برای تصمیم‌گیری درباره گام‌های بعدی باز کرد. بعلاوه، موجب تسهیل رخنه رزمندگان و ادوات لازم به خطوط دورتر در داخل سرزمین‌های اشغالی شد.

اما گام‌های بعدی با اتمام آتش‌بس موقت از این قرار بوده است:

حمله به مقرهای توپخانه
نیروهای دشمن در خط مقدم به‌شدت محتاج پشتیبانی با آتش سنگین توپخانه‌ای هستند و اگر این قابلیت ضعیف شود، آسیب‌پذیری‌شان در برابر تهدیدها به‌نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.
شلیک موشک هدایت‎پذیر به پایگاه "بیت‌هیلل" که از فرودگاه "کریات شمونا" فاصله چندانی ندارد و با سامانه گنبد آهنین محافظت می‌شود، نمایی دیگر از قدرت مانور حزب‌الله در عقبه دشمن بود.

هدف گرفتن مراکز فرماندهی
حزب‌الله در آغاز این مرحله، نقطه‌ای را در مرکز فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش صهیونیستی زیر ضربه برد و به فاصله یک‌هفته، دیروز برای دومین بار همین مرکز را هدف قرار داد و امروز هم با پهپاد به مرکز فرماندهی "یعرا" حمله کرد. استمرار اینگونه حملات، سازوکار اداره نبرد در خط تماس را برای دشمن مختل خواهد کرد، زیرا دسترسی امن به فرماندهی رده بالا یکی از مؤلفه‌های مهم جهت هماهنگی و تصمیم‌گیری در مواقع پرتنش و بحرانی محسوب می‌شود.
داده‌های میدانی حاکی از آن است که حزب‌الله با تشخیص هوشمندانه، مراکز خلق تصمیم را هدف گرفته تا آینده نبرد در جبهه شمالی را طبق مطلوب خود رقم بزند.

تا اینجای کار، آمار کوچ شهرک‌نشینان مرعوب از مناطق شمالی نسبت به قبل از آتش‎بس چهاربرابر (بالغ بر سیصدهزار نفر) گزارش می‌شود. اگر جنگ در محور جنوبی [باریکه غزه] برای سربازان صهیونیست به‌مثابه سرشاخ‌ شدن با اشباح است، جنگ با حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، ده‌ها شهرک ارواح و خالی از سکنه روی دست اسرائیل گذاشته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 4
    نه
  • ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 0
    این بهتر هست...جنگهای چریکی در شمال و جنوب و ایلات خیلی بهتر هست
  • ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 2
    چی بگم والله ؟! قلم دست دشمنه !
  • ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    5 8
    درود خدا بر فخر اسلام ، شمشیر برنده اسلام سید علی خامنه ای. این پیروزی ها ومجاهدتهای رزمندگان رشید اسلام را مدیون امام خامنه ای هستیم. که دست رزمندگان اسلام را پر کردند و پشتشان را خالی نکردند.انشا ا.‌ به زودی به امامت جوانمرد اسلام سید علی خامنه ای در قدس نماز خواهیم خواند.
  • ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    5 4
    درود خدا بر رزمندگان اسلام ، نصرا.. شمشیر برنده اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس