نقشه صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری و دسته جمعی ساکنان غزه

مقام برجسته آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل نسبت به سناریوی رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری و دسته جمعی ساکنان نوار غزه هشدار داد.

به گزارش مشرق، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تاکید کرد: اسراییل برای مهاجرت اجباری و دسته جمعی ساکنان نوار غزه از این منطقه تلاش می کند.

وی در ادامه افزود: بحران انسانی در نوار غزه در حال افزایش است که باعث شده غیرنظامیان در نزدیکی مرزهای شمال و جنوب این باریکه تجمع کنند.

لازارینی تصریح کرد: چندین کشور با بیرون راندن و مهاجرت اجباری ساکنان نوار غزه از این باریکه مخالفت کرده اند. ویرانی گسترده در شمال نوار غزه و مهاجرت ساکنان این منطقه مرحله نخست این سناریو به شمار می رود و مرحله بعدی ممکن است مهاجرت اجباری ساکنان شهر خان یونس به مناطق نزدیک به مرزها باشد.

وی روز گذشته درباره تحولات نوار غزه گفت: برای متوقف کردن جهنم ایجاد شده در نوار غزه برقراری آتش بس ضروری است.

لازارینی اضافه کرد: آنروا و ساختار کلی نوار غزه به زودی از هم فرو می‌پاشد و این به معنای خیانت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی به نوار غزه است.‌

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر در نوار غزه در پناهگاه‌های مملو از جمعیت سازمان ملل زندگی می‌کنند و در پی حمایتی هستند که از آن محروم شده‌اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم در اظهارات مشابهی گفت: ما با این احتمال روبرو هستیم که اوضاع انسانی در غزه از هم فرو بپاشد و شاهد فاجعه‌ای همه‌جانبه باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس