بلینکن به فلسطین اشغالی برمی‌گردد

وزیر خارجه آمریکا که پنجشنبه در فلسطین اشغالی با مقام‌های صهیونیست گفت‌وگو کرد و همچنان در سفر منطقه‌ای به سر می‌برد، فردا بار دیگر به اراضی اشغالی برای رایزنی‌های بیشتر می‌رود.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور بار دیگر در عرض چند روز اخیر به اراضی اشغالی برای رایزنی بیشتر با مقامات رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش‌ها میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین بازمی‌گردد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه آمریکا فردا دوشنبه (۱۶ اکتبر، ۲۴ مهر) در فلسطین اشغالی خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک پنجشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از این رژیم و محکوم کردن عملیات حماس علیه اشغالگران، گفت: «به عنوان یک یهودی این‌جا هستم». بلینکن قبل از سوار شدن به هواپیما برای عزیمت به سوی فلسطین اشغالی گفته بود: «با یک پیام بسیار ساده و روشن می‌روم....این‌که ایالات متحده پشتیبان اسرائیل است».

بلینکن در پایان سفر به فلسطین اشغالی در روز پنجشنبه، به اردن و سپس قطر سفر کرد و در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برد. ریاض ظهر امروز یکشنبه خبر داد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با یکدیگر در ریاض درباره تنش‌های نظامی جاری در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش‌ها، وی قرار است پس از عربستان به امارات عربی متحده و مصر سفر کند؛ یکی از اهداف سفر منطقه‌ای بلینکن، جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در اراضی اشغالی به کشورهای دیگر توصیف شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به جهنم برید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس