نماینده کنگره آمریکا: اسرائیل در حال پاکسازی قومی است

یک نماینده دموکرات از ایالت مینه سوتای آمریکا، در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه،اقدامات این رژیم را به دلیل پاکسازی قومی در غزه محکوم کرد.

به گزارش مشرق،«ایلهان عمر» نماینده دموکرات مینه سوتای آمریکا، در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در غزه هشدار داده و عنوان کرد که اقدامات این رژیم برای تخلیه شمال غزه از فلسطینی‌ها ظرف مدت ۲۴ ساعت، نوعی «پاکسازی قومی» است و به عقیده او این اقدام می‌تواند یک «بحران انسانی غیرقابل توصیف» را ایجاد کند.

از زمان اعلام جنگ اسرائیل علیه حماس، این رژیم مرگبارترین حملات هوایی خود در تاریخ را در غزه انجام داده است. اظهارات ایلهان عمر پس از آن انجام گرفت که خبرگزاری اکسیوس با انتشار پستی نوشت: «اسرائیل به سازمان ملل متحد گفته است، شمال نوار غزه را ظرف مدت ۲۴ ساعت تخلیه می کند».

عمر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام برای اخراج دسته جمعی بیش از یک میلیون نفر در یک روز پاکسازی قومی است. وی به این موضوع نیز اشاره کرده که به گفته سازمان ملل این اقدام غیرممکن بوده و عواقب انسانی بسیار ویرانگری به همراه خواهد داشت.

وی در انتقاد از سیاست‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه نوشت: ما باید از نادیده گرفتن جان هزاران فلسطینی جان باخته و میلیون‌ها فلسطینی که در خطر هستید، دست برداریم و از تمامی ابزارهای دیپلماتیک خود برای جلوگیری از این امر استفاده کنیم.

سازمان ملل متحد پاکسازی قومی را اینطور تعریف کرده است: «سیاست هدفمندی که از سوی یک گروه قومی و مذهبی طراحی شده تا با خشونت و ایجاد وحشت جمعیت غیرنظامی یک گروه قومی و مذهبی دیگر را از مناطق جغرافیایی خاص حذف کند».

عمر در پست دیگری به این موضوع پرداخت که چرا معتقد است تخلیه ۲۴ ساعته فلسطینی‌ها از غزه غیرممکن بوده و خاطر نشان کرد این امر موجب ایجاد بحران‌های انسانی غیرقابل توصیفی می شود.

او نوشت: اول اینکه بسیاری از فلسطینی‌ها مجروح، آواره بوده و یا از بستگان بیمار، مجروح، کودک یا سالمند خود مراقبت می کنند و به سادگی نمی‌توانند راه بروند و غزه را ترک کنند.

اظهارات دیگر عمر در انتقاد به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع کامل عرضه سوخت، غذا، برق و دارو به غزه عنوان شد و در اینباره نوشت: با قطع ارتباطات و برق از سوی اسرائیل این اقدام عملی نمی‌شود.

ول به این خاطر که جاده ها بمباران شد و حتی سوخت بسیاری از خودروها تمام شده و این موضوع موضوع خروج از غزه را غیرممکن می‌کند.

وی در پست دیگری هم نوشت: جنوب غزه نمی‌تواند یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دیگر را در خود جای دهد و هیچ اعلامیه‌ای مبنی بر «توقف حملات» جهت حمایت از ساکنان در هنگام تخلیه شمال غزه وجود ندارد.

ایلهان عمر در پایان پس از آوردن دلایل خود مبنی بر غیرممکن بودن کوچ اجباری فلسطینی‌های شمال غزه تحت تاثیر فشارهای رژیم صهیونیستی گفت: اخراج جمعی بیش از یک میلیون نفر غیرنظامی نقض شدید قوانین بین المللی است و تحت هیچ شرایطی توجیه نمی‌شود. اشتراکات انسانی ما خواستار توقف این روند است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمحمدمهدی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام خدا بر مجاهدین فلسطین چرا مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای اجازه به رژیم اسرائیل صهیونیستی و دیکتاتوری آن می دهند تا جنایت جنگی، کشتارهای وحشیانه و کور، تخریب منازل، مساجد، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی را در فلسطین انجام دهد. این همه کشتار مردم بی دفاع و کودکان مصداق بارز چیست؟؟؟ آیا رژیم صهیونیستی از چه کسی اجازه کشتار کودکان را گرفته است ؟ هر دقیقه از این حملات رژیم صهیونیستی لکه ننگی بر تارک انسانیت در این صده است و تاریخ از مردمان حال کره زمین به بی وجدانی نام خواهد برد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس