محمود واعظی

یک فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دولت روحانی تأکید کرده است که "تحریم انتخابات" به نافرمانی مدنی ختم خواهد شد. برخی چپ‌های تحریمی قصد دارند این گزاره منطقی را انکار کنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فرجام "انکار عقلانیت و کتمان خیانت" چیست؟!

"ضدّ اطلاعات" حجاریان برای عبور از برخورد امنیتی نظام

"ضدّ اطلاعات" حجاریان برای عبور از برخورد امنیتی نظام/ گزارش مجلس از یک حاتم‌بخشی بزرگ مالیاتی

سعید حجاریان، تئوریسین "مشارکت مشروط" و از چپ‌های تحریمی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد،‌ اظهار کرده است:

"حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست. از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد؛ یعنی تاکتیک‌های مختلفی در دنیا تجربه شده است که اصولگرایان به آن جاهل هستند و این جهل‌شان ناشی از نخواندن تاریخ سیاسی کشورهای مختلف است."

او می‌افزاید: من مدافع «مشارکت مشروط» در انتخابات هستم و درباره آن بارها صحبت کرده‌ام. من از صندوق رای استاندارد، غیر استصوابی و آزاد دفاع می‌کنم حتی اگر یک اصلاح‌طلب انتخاب نشود.

حجاریان همچنین در اظهاراتی که هراس از برخورد امنیتی در آنها هویداست تصریح می‌کند: اقتدارگرایان می‌گویند هر کسی انتخابات را تحریم کند، باید کیفر ببیند. حال آنکه کسی که می‌خواهد انتخابات را تحریم کند فی‌الواقع از خرید کالای شورای نگهبان استنکاف کرده است. چه بسا همان فرد ممکن است در ادوار قبل مشتری آن کالا بوده باشد. زمانی که کالای دلخواه اصحاب استصواب عرضه شود و همان کالا هم با مشکل روبه‌رو شود، مردم دیگر قید آن را می‌زنند و می‌گویند کاری به کار انتخابات نداریم. نهایتا باید گفت تا مقوله تحریم جرم‌انگاری نشود و برای آن کیفر متناسب تعیین نشده باشد، نمی‌توان افراد را به جرم تحریم انتخابات یا هر نوع تحریم دیگری به دادگاه کشاند.[1]

*حجاریان نخستین کسی بود که تئوری "مشارکت مشروط" را وضع کرد. تئوری خطرناکی که مشرق نیز برای نخستین بار به هدف پشت‌پرده آن که "خیابان" بود اشاره کرد.

چپ‌های تحریمی که از آشکار شدن این بازی خیانت‌بار بهت زده شده بودند؛ در روزهای نخست دست به تکذیب اصل مسئله تحریم زدند و گفتند که اساسا پای تحریم انتخابات در میان نیست!

آنها اما بعدا در مقابل بسط واژه تحریم که از سوی تنی چند از اصلاح‌طلبان ستادی نیز حتی مورد اشاره قرار می‌گرفت دیگر نتوانستند چیزی را کتمان کنند و در ادامه به این رو آوردند که هدف خیابان را لاپوشانی کنند.

و از همین رو دائما بصورت مستقیم یا با کنایه به تحلیل مشرق تاختند که "خیابان" دروغ است!

آنها اما در پاسخ به مواجهات مستقیم و تخاطب‌های رسانه‌ای که از آنها خواستیم صراحتا بگویند اگر صندوق رأی نباشد پس چه راهی جز اسلحه و خیابان برای سیاست‌ورزی و اصلاح باقی می‌ماند سکوت کردند![2]

سکوت آنها هم دلیل مشخصی داشت...

چه اینکه در یک نگاه فلسفی دو امر متناقض جمع نمی‌شوند. یا باید صندوق رأی در میان باشد و یا اسلحه و خیابان. و از آنجا که راه سومی برای رجال سیاسی در میان نیست و چپ‌های تحریمی از قبیل نورانی‌نژاد یا حجاریان نمی‌خواهند به سؤال مشرق که پاسخی بدیهی دارد پاسخ بدهند؛ پس یا با سکوت طفره می‌روند و یا مثل حجاریان با ادبیات عوامانه می‌گویند "تاکتیک‌های زیادی هست ولی شما جاهلید؟!"

پر واضح آنکه اگر تاکتیک دیگری وجود داشت حجاریان که حتی می‌تواند "حسینقلی‌خان" را هم در لابه‌لای کتب تاریخی پیدا کند و از آن اسم ببرد؛‌ به راحتی به آن اشاره و درباره‌اش سخن می‌گفت و همه را به سخره می‌گرفت. اما از آنجا که حرف حجاریان دروغ است،‌ از آنجا که غیر از صندوق رأی یا خیابان و اسحله هیچ راه حل سیاسی برای اصلاح امور نیست و از آنجا که حجاریان به روشنی دانسته "بانیان تحریم انتخابات" به دلیل خیانت به میثاق جمهور و نظام مستحق برخورد امنیتی هستند؛ مردم و عقلانیت سیاسی را با ادبیات جاهلانه به سخره‌ی عمدی گرفته است.

جالب است که مردم بدانند حتی اصلاح‌طلبان معقول و چپ‌های غیر تحریمی نیز به صحنه آمده و صراحتا می‌گویند که در پیامد تحریم انتخابات هیچ چیز جز خیابان و نافرمانی مدنی نهفته نیست.

چپ‌هایی از قبیل کرباسچی که اخیراً با صراحت گفته بود: من در برخی جلسات از دوستان اصلاح‌طلب سوالی را پرسیدم؛ ما اگر انتخابات را هم کنار بگذاریم چه باید بکنیم؟ یا باید از کار سیاست کناره‌گیری کنیم یا باید به یک شیوه‌ای حرف خودمان را بزنیم. اگر بخواهیم متوسل به تظاهرات و خیابان شویم که این کار سیاسی نمی‌شود.[3]

پس روشن است که مشکل حجاریان نه اصولگرایی، نه بی‌مطالعگی دیگران و نه جهالت است بلکه مشکل او مأموریت غیر ممکنی به نام "کتمان خیانت" است.

ما در اینجا مجددا تأکید می‌کنیم که راه برخورد با این فتنه جز از دالان برخورد تبیینی_امنیتی نمی‌گذرد...

حجاریانی که به کوچکترین بهانه‌ها نیز مردم را به خیابان فرا می‌خواند[4]؛ امروز که می‌گوید در پیامد تحریم انتخابات خبری از خیابان نیست؛ دارد دست به عملیات ضد اطلاعات می‌زند تا از برخورد امنیتی بگریزد و راه خیابان را هموارتر کند.

***

تحلیلی درباره تأثیر مشارکت انتخاباتی بر ایستایی نظام اسلامی

واعظی: تحریم انتخابات به نافرمانی مدنی می‌رسد

"ضدّ اطلاعات" حجاریان برای عبور از برخورد امنیتی نظام/ گزارش مجلس از یک حاتم‌بخشی بزرگ مالیاتی

محمود واعظی، فعال اصلاح‌طلب و از چهره‌های نزدیک به حسن روحانی اخیراً در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

" تجربه دنیا نشان داده که هرچه مردم پای صندوق رأی نیایند و مشارکت کمتر باشد، نافرمانی مدنی بیشتر می‌شود."[5]

*بله! هر عاقلی با نگاه به صحنه سیاست و انتخابات و جمهور به راحتی می‌فهمد که هر شهروندی باید بین دوراهی "صندوق رأی یا خیابان" یکی را انتخاب کند.

در این میان نیز افرادی مثل حجاریان دروغ می‌گویند که عنوان می‌کنند پس از تحریم انتخابات؛ خیابان نیست!

دروغی با انگیزه‌ی مشخصِ "فرار از برخورد امنیتی".

در قبال حرف واعظی البته باید دانست که میزان مشارکت در اصل انتخابات و پایداری یک نظام سیاسی تأثیری ندارد زیرا اصل انتخابات و پایداری نظام به "رعایت مُرّ قانون" است و مادام که حکومتی بتواند قانون را رعایت کند یعنی مستظهر به پشتیبانی اکثریت مردم است.

نافرمانی مدنی که همان نام محترمانه اغتشاش خیابانی است هم صرفا موجب بغرنج‌تر شدن مشکلات مردم و البته ناامنی مقطعی خواهد شد.

***

گزارش مجلس از یک حاتم‌بخشی بزرگ مالیاتی

"ضدّ اطلاعات" حجاریان برای عبور از برخورد امنیتی نظام/ گزارش مجلس از یک حاتم‌بخشی بزرگ مالیاتی

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی شنبه گذشته مجلس شورای اسلامی و بررسی یک بند از لایحه برنامه هفتم توسعه که به شفافیت حمایت‌های مالیاتی دولت باز می‌گشت، گفته است: بر اساس آمار ۴۰ شرکت دولتی از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تخفیف مالیاتی استفاده می‌کنند. حرف کمیسیون این است که چرا این رویه را اصلاح نمی‌کنید. این شرکت‌ها که از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تخفیف مالیاتی استفاده می‌کنند محصولات خود را با قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: کمیسیون تاکید کرد که فشار را از روی مردم بردارید و میزان تخفیف و بخشودگی‌های مالیاتی که در برخی از سال‌ها بعضا از درآمدهای مالیاتی کشور بیشتر بوده شفاف شده و در جهت اصلاح این رویه گام بردارید. بر اساس مصوبه کمیسیون وزارت اقتصاد و دارایی مکلف است تا فهرست تمامی تخفیف‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی را تهیه کند و میزان کاهش درآمدهای مالیاتی را در بودجه‌های سنواتی اعلام کند. ما باید فشار را از دوش مردم برداریم و محل کاهش این تخفیف‌های درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا خواهد کرد.[6]

*بسیار عجیب به نظر می‌رسد که در کنار افزایش عجیب مالیات‌های مردم و تولیدکنندگان طی 2 سال اخیر (هر سال نزدیک به 60 درصد!) اما همزمان خبرهایی هم از بخشودگی‌ها و گذشت‌های کلان مالیاتی از سوی دولت به گوش می‌رسد.

بخشودگی‌هایی که می‌بینیم حتی عنوان شده میزان آنها گاهی از درآمدهای مالیاتی کشور در یک فصل نیز بیشتر بوده است!

این بخشش‌ها پول‌های بادآورده هنگفتی را نصیب صاحبان آن شرکت‌ها کرده و حال باید مشخص شد که ذینفعان و مسئولان این فرایند مسموم چه کسانی بوده‌اند؟!

در کنار آنچه که آقای زنگنه رسما از میزان تخفیفات مالیاتی دولت به 40 شرکت دولتی اعلام کرده است؛ چندی قبل یک نماینده دیگر مجلس نیز از عدم وصول جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف در طرح نهضت ملی مسکن خبر داده بود.[7]

ما قضاوت در این زمینه را بر عهده مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-634919

2_ mshrgh.ir/1397665

3_ mshrgh.ir/1529560

4_ https://www.farsnews.ir/news/13931211001652

5_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1400488

6_ isna.ir/xdPJsZ

7_ mshrgh.ir/1532077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بختیاری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    11 3
    معنی ( من از صندوق رای استاندارد، غیر استصوابی و آزاد دفاع می‌کنم) یعنی باید اجازه داد هر دزد و جاسوسی بدون دخالت سازمان های اطلاعاتی نظارتی وارد مجلس یا هر انتخابات دیگری شود.که نمونه مثال های بیشماری در مقامات دولت های غربگدا وجود داره که در زندان هستند یا توسط غربگدایان فراری شده و در غرب وحشی مشغول لجن پراکنی و وطنفروشی هستند.نفوذ یکی از اصلی ترین شگردهای یهود هست که توسط همین نفوذی ها در کشور هدف ایجاد آشوب میکند یا با تصمیم ها و تصویب قانون های ضد منافع ملی آن کشور را بسوی نابودی و تجزیه هدایت میکند.مثل اوکراین ویران شده،مثل فرزند کمتر زندگی بهتر،مثل محیط زیستی ها،مثل بانک های خصوصی و خلق پول و... حالا ببینید سرچشمه این تصمیمات خیانت بار کجابوده و توسط چه کسانی پخت و پز شده! /// حتما حتما داستان مک فارلین و دلایل وسوسه کدخدا به نفوذ مجدد در ایران رو بخونید ببینید چه کسانی با چراغ سبز وطنفروشی دادن به کدخدا زمینه مشکلات و اتفاقات دهه 70 تا به امروز را فراهم کرده؟؟؟ همیشه پای غربگدایان نفوذی در میان بوده و هست.برای مقابله و فریب نخوردن باید حافظه تاریخی خود را تقویت کنیم تااین جریان با دروغ های تکراری موفق به پیشبرد اهداف کدخدا و صهیونیست ها نشود.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      2 2
      نه، اگر اینها رای بیارن خوبه اما اگر دلار سه تومنی رو بکنند سی تومن و اونوقت رای نیارند، صندوق رای میشه استصوابی و چه و چه،پس اینها قبولش ندارند پس باید بروند در خیابان. از خیابان هم که جمعشون کردند حالا ماندند چه گلی بر سر بگیرند. لعنت به وطن فروش
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      2 2
      دقت کردید خیلی از اون کسانی که شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران میدادن الان طرفدار إسرائيل شدن؟ با این همه تناقض از خودتون حالتون بهم نمیخوره؟
    • مهدی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      1 0
      اگر این افراد محبوبیتی بین مردم ندارند اساسا نظراتشان نباید نگران کننده باشد و بازتابی در رسانه های اصولگرا داشته باشد. بازتاب سریع و تحلیل نظرات حجاریان در سایتهای اصولگرا نشانه ای این است که اصولگرایان این افراد به شدت تاثیر گذار بر افکار می دانند
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و عقلانی و شرعی و قانونی و درست است شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      اختلاسگرا میان حتما
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...
  • حسين DE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    15 3
    خطاب به سعيد سنگتراش : من مدافع حرف زدن مشروط تو هستم ،يعنى تو اجازه دارى حرف بزنى ولى اجازه ندارى شكر ميل كنى.
    • سوخته IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      7 3
      حیف اسم سعید که بر خبیس و خائن گذاشتند . با دیدن چهره جهنمی حجاریان حالم خراب میشود
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    5 1
    بمباران رسانه ای غرب شما ها را باد کرده نه اطلاعات سیاسی کشورهای مختلف راستی آهای پوز یوری از گاو صندوقتون در فلسطین چه خبر؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    13 0
    اصلاحات نوستر آداموس داشت حالا سعید والموس هم اضافه شد!.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    3 0
    فراخوان های ۲۵ شهریور اصلاحح طلبان و اپوزوسیون مقبولیتشون رو نزد مردم نجات داد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    1 0
    شهر های دارای صنایع دولتی منابع زیادی به شهرداری ها و امور همان شهر و استان میدهند شهرهای بدون صنایع هم هیچ باید مالیات از مردم بگیرند مثل مجوز ساخت و ساز ها و شهر فروشی هر چند استانهایی مثل خوزستان بخاطر بیکفایتی دولتهای قبلی هنوز مشکل آب شرب دارند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    1 0
    تحریم انتخابات حق است و برخورد با تحریم کنندگان ناحق و خلاف شرع و قانون
  • FI ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    4 3
    نگرانی شدیدی در اردوگاه اصلاح طلبان ستون پنجمی بعد از عملیات اخیر فلسطین ها به چشم میخوره، تنها امید آنها و قبله آمالشان در حال فروباشی است
  • هادی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    کاپیتالیست ترین و بی رحم ترین دولت در زمینه اقتصادی در طول ۴۴ سال
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    5 2
    اتفاقا حجاریان بیخودی شکمش گنده نشده
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    2 1
    تخفیف مالی را بر اساس قانون مالیات دریافت کرده اند اداره مالیات که بقالی نیست که به دلخواه خودش تخفیف بدهد! - بعدش هم طوری میگویید ثروت بادآورده انگار که واقعا باد آورده برادر من درآمد خودشون بوده دیگه ...
  • زدود IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    در این مملکت پولدارا فرار مالیاتی دارن اونوقت زورشون بما می‌رسد.مثلا خودم سال ۹۹ بخاطر ۱۵ میلیون تومان درآمد و اشتباه ارسال اظهارنامه مالیاتی صفر مبلغ ۴ میلیون جریمه دادم هفته قبل در حالیکه زیر ۱۰۰ میلیون مشمول مالیات نیست.خب این تبعیض ظلم هست و فساد و دزدی
  • زارعی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    دولت تماما به مردم زور می گوید از کاسب و کارمند و کارگر مالیات می گیرد اما شرکت های دولتی شامل تخفیف ویژه مالیاتی می شوند
  • US ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    2 0
    نمیخان شرکت کنند تحریم می‌کنند مگه زوره
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    پرونده با آن کلفتی خسارات امنیتی از ناحیه امثال حجاریان تاجزاده و علوی تبار کشور متحمل شده هر کشور دیگری بود بفوریت رسیدگی و حکم داده شده بود ، نفوذی های مانع را پیدا کنید به خیلی از مطالب دردآور خواهند رسید که مردم بهای آنرا پرداخته اند
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    1 1
    چیزی که حجاریان گفته تو صحبت هاش هست یعنی مردم از نظر فرهنگی کار خودشون را انجام می دهند خارج فضای سیاسی جمهوری اسلامی .
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    4 0
    اقای حجاریان با همفکرانشان چندین سال با همین ادعا ها وگنده گویی ها و منم منم کردن ها پدر مردم را سوختن وهنوز هم دست برنمی دارند شما ژنرا ل ها بودید که اوضاع مردم را به اینجا کشیدید وهنوز هم خجالت نمی کشید ول کنید این حرفهای مفت را
  • م IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    همه کاره شورای نگهبان است
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید اگر می خواهند در انتخابات آتی مجلس شرکت کنند باید از مراجع ذی صلاح و امین نزدیک به نظام به عنوان لیدر استفاده نمایند. علی مطهری پسر شهید مطهری و خانواده لاریجانی یا محمدرضا باهنر و ناطق نوری از این دسته هستند. هیچ کدام از رجال شاخص سیاسی اصلاح طلب و اعتدالی قابل اعتماد نیستند و گارانتی ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس