محمود میرلوحی

چپ‌های تحریمی در حالی اصرار دارند سازوکارهای انتخاباتی موجب کاهش مشارکت می‌شود که نمی‌گویند چرا خودشان هم با "تحریم انتخابات" به کمک این ادعا شتافته‌اند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نصیحت قالیباف به دولت

نصیحت قالیباف به دولت/ خواسته ویژه یک مرجع تقلید از سردار رادان

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که اخیرا به منظور سفری دو روزه و با هدف توسعه روابط دوجانبه به ابوظبی رفته بود، روز جمعه گذشته در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و تجار ایرانی مقیم امارات متحده عربی در سخنانی ضمن تأکید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها در کنار پیگیری سیاسی برای رفع آنها گفته است: متأسفانه بخش دولتی و خصوصی کشور نتوانسته‌اند برای خنثی‌سازی تحریم‌ها خود را با یکدیگر تنظیم کنند تا در نهایت این تنظیم‌گری در خارج از کشور نیز صورت گیرد؛ از این رو باید این هماهنگی‌ها تنگاتنگ، مدبرانه، هوشمندانه، چابک و دقیق انجام شود. کار نشدنی در این حوزه وجود ندارد و صرفاً مشکل عدم هماهنگی و تنظیم‌گری موجود میان بخش خصوصی و دولتی است.

به گزارش مشرق، وی با بیان اینکه دولت باید در کنار رفع تحریم‌ها، اقداماتی را در حوزه خنثی‌سازی تحریم از طریق پوشش سیاسی داشته باشد، گفت: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم در موقعیت موجود از فرصت‌های بزرگ به درستی استفاده کنیم و در این زمینه یکی از بخش‌هایی که کمتر به آن توجه شده، حوزه ارتباط با کشورهای همسایه است.[1]

*نکته‌ای که قالیباف بر آن تأکید کرده به یک کارآمدی واقعی و غیر نمایشی نیاز دارد.

نیازی اصلی که در قضایایی مثل ناکام ماندن اهداف طرح واردات خودروهای خارجی[2] و یا قانون کالابرگ نیز خود را به رخ کشید.

در واقع این یک منظومه است. منظومه‌ای دربرگیرنده مشکلات اقتصادی و اجرایی ایران در داخل کشور و ایضا در خارج از آن که همانطور که اشاره شد؛ شاه‌کلید این مسئله نیز یک مدیریت جهادی و کارآمد غیر نمایشی است.

سخنان راهبردی قالیباف را بایستی در این پارادایم دید که اگرچه مدتیست تأ‌کید می‌شود روابط ایران با همسایگانش بهبود بیشتری یافته اما این ادعا وقتی از نگاه یک مدیر صاحب کارنامه و راهبردی مورد قضاوت قرار می‌گیرد؛ مشخص می‌شود که هنوز راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد.

***

خواسته ویژه یک مرجع تقلید از سردار رادان

نصیحت قالیباف به دولت/ خواسته ویژه یک مرجع تقلید از سردار رادان

خبرگزاری رسا گزارش داد: آیت‌ا... نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید اخیرا در دیدار با سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به حسن سابقه سردار رادان در خدمت رسانی به جامعه گفته است: بنابر فرموده قرآن کریم بهترین امت، امت مسلمان است و رمز آن وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، از این جهت از شما می خواهیم در بحث امر به معروف و نهی از منکر با تمام قوا اقدام کنید.[3]

*نیروی انتظامی، شخص سردار رادان و کادر راهبری فراجا در مقابل یک مطالبه مهم قرار دارند.

مطالبه‌ای مبنی بر اقامه حدود الهی در منصه عمومی جامعه که خواهندگان آن نیز اکثریت متدین و قاطبه اصیل مردم ایران هستند.

البته نیروی انتظامی در دوران فرماندهی جدید خود نشان داده که پای کار ارزش‌ها ایستاده است اما تا حصول صددرصدی خواسته مردم و تحقق کامل مطالبات آنها پیرامون امر به معروف و نهی از منکر؛ همچنان فاصله وجود دارد.

در این باره البته لازم به تأکید است که برای اقامه کامل حدود الهی در جامعه؛ همه نهادها و مسئولان باید پای کار بیایند و اگر نیروی انتظامی در این زمینه تنها بماند؛ کار چندانی از پیش نخواهد رفت.

پر واضح آنکه مطالبه اقامه امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به نیروی انتظامی باقی بماند و صد البته بایستی شامل دولت نیز بشود.

***

چپ‌های تحریمی تشنه خون‌اند

گرگ‌ها در لباس میش

نصیحت قالیباف به دولت/ خواسته ویژه یک مرجع تقلید از سردار رادان

محمود میرلوحی، از چپ‌های تحریمی و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه که درگاه الکترونیکی روزنامه آرمان ملی آنرا منتشر کرد؛ پیرامون انتخابات امسال اظهار کرده است: بخشی از گروهی که در لایه‌های قدرت حضور دارند، ظاهرا علاقه‌ای به مشارکت بالا در انتخابات ندارند. در واقع بعد از انتخابات‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ که اکثر مردم پای کار آمده و مشارکت بالای ۸۰ درصدی رقم خورد، اقلیت محض به این حس رسیدند که حضور همه‌گیر مردم در پای صندوق رای نه تنها برای آن‌ها نتیجه و ثمری ندارد، بلکه احتمال حضورشان در عرصه اجرایی و تصمیم‌گیری را کاهش می‌دهد بنابراین از انتخابات ۹۸ به بعد با ترفندهایی مسیر را عوض کردند و شرایط را طوری چیدند که مردم دیگر انگیزه‌ای برای رای دادن نداشته باشند و در همان سال، اکثریت مجلس یازدهم و در سال ۱۴۰۰ هم دولت را در اختیار گرفتند.

او می افزاید: اصرار به سهم‌خواهی تندروها و همچنین ممانعت از حضور گروه‌هایی که از نگاه‌شان غیر خودی هستند، کار را برای برگزاری انتخاباتی با رای‌های زیاد بسیار سخت کرده است و هر چقدر زمان می‌گذرد، این احساس به وجود می‌آید که روز به روز بیشتر به فکر محدود کردن رقبا هستند. مثلاً همین قانون «پیش ثبت‌نام»‌ که امسال تصویب کردند، به گونه‌ای بود که به نظارت استصوابی که بلای انتخابات است شکلی قانونی‌تر دادند تا رسما و بدون اینکه نگران چیزی باشند، اعلام کنند که غیر خودی‌ها نباید در انتخابات باشند.[4]

*فرض بگیریم که حرف‌های غلط آقای میرلوحی صحیح است و یک عده مخالف مشارکت حداکثری مردم هستند!

خب آقای میرلوحی و دوستانشان چرا به کمک این آدم‌های فرضی شتافته‌اند و طرح "تحریم انتخابات" را در دستور کار گذاشته‌اند؟!

ایشان و دوستانشان در حالت فرضی پیش‌گفته خب به صحنه بیایند و ضمن تبیین فضایی که مدعی هستند، از مردم بخواهند بر خلاف خواسته دشمنان جمهور و نظام(!) به صحنه بیایند و با مشارکت حداکثری خود و رأی دادن به گزینه‌هایی که اصلاح‌طلبان می‌گویند؛ به دشمنان مشارکت تودهنی بزنند.

چرا آقای میرلوحی و دوستانشان حاضر به همین کار ساده نیستند؟!

پاسخ روشن است!

چون حرف‌های میرلوحی اساسا غلط است و این اصلاح‌طلبان تحریمی هستند که طرح خائنانه تحریم انتخابات را در دستور کار گذاشته‌اند و برای کاستن از مشارکت مردم و هدف شوم آن یعنی ادعای موهوم نامشروع بودن نظام اسلامی؛ موهوماتی را به صحنه مباحثه می‌کشانند.

دقت شود که در حالت فرضی پیش‌گفته ممکن است کسی بگوید اصلاح‌طلبان گزینه‌ای در انتخابات ندارند که بخواهند مردم را برای مشارکت و رأی دادن به آن گزینه یا گزینه‌ها تهییج کنند!

پاسخ اما ساده است.

آنها می‌توانند مثل فرمول انتخابات سال 92 عمل کنند و در حالتی که ادعا می‌کنند هیچ نامزدی ندارند؛‌ از یک "نامزد نزدیک" مثل حسن روحانی حمایت کنند.

پس از این حیث نیز مشخص می‌شود که این چپ‌های تحریمی هستند که قصد کاستن از میزان مشارکت را دارند و حرف‌های میرلوحی تماما بهانه‌تراشی و باطل است.

این قبیل واقعیت‌های صحنه سیاست کشور اگر از منبر صداوسیما و تریبون‌های عمومی جامعه توسط خواص برای مردم تبیین نشود؛ ممکن است که شاهد عوض شدن جای شهید و جلاد و قلب واقعیت باشیم.

لازم به ذکر است که بر اساس فلسفه سیاست؛ جریانی که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد یعنی قصد برداشتن اسلحه را دارد. پیش از این غلامحسین کرباسچی نیز که در فاز مخالفت با تحریم انتخابات قرار دارد؛ به این معنا اشاره کرده بود.[5]

***

1_ mshrgh.ir/1533072

2_ mshrgh.ir/1532934

3_ rasanews.ir/0037Je

4_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1068818

5_ mshrgh.ir/1529560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عبدالله IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    7 7
    انصافا اصلاح طلبان خیلی بی حیا و بی آبرو و بی چشم و رویند.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      5 5
      تو خوبی.
  • حسن IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    5 5
    این یک حساب ساده است اگر کاندیداهای مورد نظر یک حزب نتوانند برای نمایندگی به هر عنوانی کاندید شوند آن حزب در انتخابات شرکت نخواهد کرد
  • م IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    5 6
    مشکلات مردم را حل کنید بعد به موضوعات حاشیه ای برسید.
  • مهرداد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    2 0
    مرجع تقلید
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    6 0
    آیت‌ا... نوری همدانی
  • LV ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    3 4
    شرکت در انتخابات کم شده،
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    6 0
    حسن سابقه سردار رادان
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 19
    با تمام قوا اقدام کنند که اسرائیل سو استفاده کنه کشور نا ارام نکنید اول اقتصاد درست کنید بعد هر کاری میکنید
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      1 0
      باشه
  • حسین IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    3 0
    رئیس مجلس مشهدی دولتی که رئیس جمهور آن دولت مشهدی هست رو نصیحت میکنه
  • ... IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    6 2
    کاش ایت الله نوری فتوای در باره وام سی درصدی هم میداد یا مشکل کار و ازدواج جوانان که سن ازدواج رفته رو چهل و خیلی از واجبات دیگه
  • سامراد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    4 19
    ما باید در انتخابات بعدی به قالیباف رای بدیم چون هم صاحب کارنامه است (عملکردش در شهرداری تهران خوب بوده) هم راهبردی کار می‌کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس