کد خبر 1566063
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
حسین شریعتمداری نمایه

جریانی که ۸ سال قوه مجریه را در اختیار داشت و عامل بسیاری از مشکلات کنونی است نباید با تغییر تابلو به آن سوی میدان برود و علیه مشکلاتی شعار بدهد ...

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- نقل است که ملّا قادر گیلانی در مسجد جامع رشت بر منبر نشسته و مردم را موعظه می‌کرد. شبستان از جمعیت پُر شده بود و جمع انبوهی نیز در حیاط مسجد نشسته و به مواعظ ملا قادر گوش سپرده بودند. ناگهان آسمان به غرش آمد و باران شدیدی شروع به باریدن کرد. آنها که در حیاط مسجد بودند،

از جای برخاسته و عزم رفتن داشتند. می‌گویند در این هنگام ملّا قادر روی به آسمان کرد و گفت؛ خدایا! من با هزار زحمت مردم را جمع کرده‌ام و آسمان تو با یک حرکت آنان را متفرق می‌کند! آسمان از تو فرمان می‌برد و تو تفرقه را نمی‌پسندی. پس آسمان را فرمان بده که از باریدن دست بردارد!

۲- در حالی که رئیس‌جمهور محترم همه توان خود را برای بهبود معیشت مردم و مخصوصاً اقشار کم درآمد به میدان آورده است، گرانی کالا و خدمات مورد نیاز مردم، عرصه را بر اقشار گوناگون و مخصوصاً کم درآمدها هر روز تنگ‌تر می‌کند. گرانی کالا و خدمات اگرچه با افزایش قیمت‌ها و تورم جهانی بی‌ارتباط نیست، ولی نمی‌توان و نباید سهم تورم جهانی را بیشتر از آنچه که واقعاً هست به حساب آورد و عوامل و علت‌های دیگر را نادیده گرفت.

در این خصوص باید گفت، مجموعه‌ای از دشمنان بیرونی، کلان‌سرمایه‌داران سودجوی داخلی و برخی از مدیران بی‌کفایت میانی بیشترین نقش را در افسار گسیختگی قیمت‌ها دارند. از دشمنان بیرونی انتظاری نیست که دست از کینه‌توزی بردارند. آنها تمامی برگ‌های برنده خود را به میدان آورده و بازنده شده‌اند و این روزها روی فشارهای اقتصادی تکیه ویژه‌ای دارند.

اما، مقابله با کلان‌سرمایه‌داران سودجو و برکناری مدیران میانی بی‌کفایت اگرچه با دشواری‌هایی روبه‌روست ولی ناممکن نیست و از سه قوه مجریه و قضائیه و مقننه انتظار می‌رود- و تکلیف و ماموریت تعریف شده آنها نیز هست- که دستی از آستین همت بیرون آورند و کاری بکنند.

۳- ... قیمت این بسته پنیر چقدر است؟ ... ۵۰ هزار تومان! ... ولی دیروز ۴۰ هزار تومان بود! ... امروز ۵۰ هزارتومان است! ... چرا؟ مگر در ۲۴ ساعت گذشته چه حادثه بزرگ و تعیین‌کننده‌ای اتفاق افتاده است؟! ... نمی‌دانم! ... شیر، برنج، قند و شکر، حبوبات، مرغ، گوشت قرمز، ماهی، کرایه تاکسی، بلیت هواپیما، بلیت قطار و اتوبوس، دارو، هزینه درمان و ... نیز وضعیت مشابهی دارند. نه سالی یک‌بار، بلکه برخی از آنها هر از چند ماه یک‌بار افزایش قیمت پیدا می‌کنند! ... چرا؟!

۴- قیمت دلار افزایش پیدا کرده است. قیمت ماشین و موتورسیکلت و دوچرخه و بهای مسکن و ... نیز. چه کسانی قیمت‌گذاری می‌کنند؟! دولت؟ مجلس؟ قوه قضائیه؟ مراکز و سازمان‌های وابسته به این سه قوه؟... پاسخ منفی است! نگاهی از سر انصاف به قوای یاد شده به وضوح نشان می‌دهد که آنها در کلیت و تمامیت خود تمامی توانی که در چنته دارند را برای مقابله با مشکل گرانی به میدان آورده‌اند. اگرچه در پاره‌ای از موارد قصورهایی -و نه تقصیر-‌ نیز داشته‌اند! پس ماجرا چیست؟! واقعیت آن است که مثلث سه ضلعی دشمنان بیرونی، کلان‌سرمایه‌داران سودجو و برخی از مدیران بی‌کفایت میانی، از کم‌توجهی و غفلت شماری از دست اندرکاران و مسئولان سوءاستفاده می‌کنند.

قیمت‌ها را مافیای گوش خوابانیده از طریق شاخک‌های پنهان و آشکار خود که برخی از کانال‌های تلگرامی و فلان سایت و فلان شبکه مجازی از جمله آنهاست‌، تعیین می‌کنند! چرا با آنها برخوردی نمی‌شود؟! پاسخ فقط چند علامت تعجب است‌...!!!!!

۵- همین جا اشاره به دو نکته ضروری است. بخوانید!

اول؛ جریانی که ۸ سال قوه مجریه را در اختیار داشت و عامل بسیاری از مشکلات کنونی است نباید با تغییر تابلو به آن سوی میدان برود و علیه مشکلاتی شعار بدهد که خود در ایجاد و آوار کردن آنها بر سر ملت نقش اصلی را داشته است. جریانی که وزیر مسکن آن افتخار می‌کرد طی شش سالی که وزیر مسکن و شهرسازی بوده است حتی یک مسکن مهر هم افتتاح نکرده است! وزیر نیرویش ساخت نیروگاه را ورود به مافیا می‌دانست و در حالی که مردم از خاموشی‌های پی‌درپی در رنج بودند، افتخار می‌کرد که نیروگاهی نساخته است! وزیر نفتش ساخت پالایشگاه را کثافت‌کاری می‌دانست. وزیر صمت آنها می‌گفت باید از خارج مدیر وارد کنیم! معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست می‌فرمود؛ خودکفائی در کشاورزی حرف مزخرفی است. هشت سال در پی رفع تحریم‌ها بودند و نهایتاً تحریم‌ها را دو برابر کردند! هزاران کارخانه و مرکز تولید را به تعطیلی کشاندند، ۱۸ میلیارد دلار و ۶۰ تن طلا را بر باد دادند! و... این جریان در مقابل مشکلات اقتصادی کنونی باید پاسخگو باشد و نه پرسشگر!

دوم؛ دور از انصاف است اگر دستاوردهای سه قوه مجریه و قضائیه و مقننه کنونی را که در پاره‌ای از موارد معجزه‌گون است نادیده بگیریم. دولت سیزدهم بسیاری از دستاوردها را که دیگران ناممکن می‌دانستند به دست آورد. قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی نداشته است و قوه مقننه مصوبات سرنوشت‌سازی داشته است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران فقط یکی از آنهاست که به باج‌خواهی آمریکا در مقابل وعده‌های نسیه پایان داد و... با این وجود، انتظار آن است که سه قوه، هریک به تناسب جایگاه و شرح وظایف خود، دستی از آستین همت بیرون آورده و در برخوردی بی‌امان با مافیای گرانی و مجازات سخت مجرمان، دست غول گرانی را از معیشت مردم قطع کنند.

۶‌- ملت ما طی ۴۵ سال گذشته بارها نشان داده است که اهل عبور از عقبه‌های سخت و فتح قلّه‌هایی است که در نگاه این و آن فتح ناشدنی به نظر می‌آمده‌اند، پیشرفت‌های معجزه‌گون در علم و فناوری به‌گونه‌ای که در برخی از شاخه‌های علم و تکنولوژی در شمار ۵ کشور اول جهان هستیم. دستاوردهای بزرگ و محیرالعقول نظامی. چند دهه قبل، دشمنان ایران اسلامی به همه کشورهای تولیدکننده سلاح تشر می‌زدند که مبادا به ایران اسلحه بفروشند! و حالا به ما التماس می‌کنند که از در اختیار قرار دادن تسلیحات مدرن و راهبردی به این و آن و مخصوصاً نیروهای مقاومت خودداری کنیم. در عرصه سیاسی تنها کشوری هستیم که تحت هیچ شرایطی انتخابات را تعطیل نکرده و یا به تاخیر نینداخته‌ایم. در سیاست خارجی به یک قدرت بزرگ و نقش‌آفرین، نه فقط در منطقه، که در عرصه بین‌المللی تبدیل شده‌ایم. همین دو روز قبل بود که روزنامه انگلیسی گاردین با تیتر درشت و گزارشی مستند، نوشت «‌دیگر آمریکا بزرگ‌ترین قدرت منطقه نیست، ایران است‌» و... با این وجود چگونه می‌توان پذیرفت که از مقابله با گرانی‌های تحمیل‌شده از سوی مثلث یاد شده، ناتوان باشیم؟!

۷- و پایان سخن را به بخشی از یک بیان رهبر معظم انقلاب -که فقط اندکی از بسیارهاست- مزین می‌کنیم. حضرت آقا در اردیبهشت ماه امسال در دیدار کارگران با ایشان به فرمان بیست سال قبل خود درباره ضرورت مبارزه همه‌جانبه با «‌اژدهای هفت سر فساد» اشاره کرده و فرمودند: «‌اگر از آن زمان، دولت‌ها و مسئولان اقدام می‌کردند، امروز وضع بهتری داشتیم که امیدواریم دولت و مجلس این مبارزه را جدی دنبال کنند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 56
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    52 13
    از فتح الفتوح جناب روحانی برجام چه خبر؟؟؟ خدا ازشون نگذره
    • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 0
      مردم هر روز زیر فشارن اما تو دعوای فرمالیته درست میکنی
    • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      6 5
      مردم هر روز زیر فشارن اما تو دعوای فرمالیته درست میکنی
  • حمیدرضا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    12 2
    دلاری سازی اقتصاد ملی و بالابردن نرخ ارز و سیاست تعدیل اقتصادی در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی به شکست کامل انجامید!!متاسفانه جناب اقای رییسی همان سیاستهای بازارآزاد و رها سازی اقتصاد و پروبال دادن به سرمایه سالاران به اسم حمایت از بخش خصوصی وارز آوری صادرات رادر حال تکرارکردن است!!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    22 3
    چرا قیمت افزایش پبدا می کنه؟ چون چاپ خونه بانک مرکزی 24 ساعته در حال چاپ اسکناسه.
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      8 13
      واقعا درود بر شرف حاج حسین که اصل مشکل را بیان داشتند؛ هرچه دولت مردمی، مجلس انقلابی و دستگاه قضا جهت حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند، اما مثلث شومی که در یک کلام انگل ستان و مزدورانش هستند مشکلی دیگر به روش دیگر درست می‌کنند، و همان طور که فرمودند؛ تنها راه حل این موضوع شناسایی هرچه سریعتر همه مزدوران و تعیین و اجرای اشد مجازات برای وطن فروشان خیانتکار می باشد.
    • DE ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      6 4
      خدا رو فراموش کردی?
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    33 10
    " در برخی از شاخه‌های علم و تکنولوژی در شمار ۵ کشور اول جهان هستیم!!!!" به این حرف ها میگن ضد تبلیغ. یعنی میاید میگید ما در تکنولوژی جز 5 تا دنیا هستیم. طرف هی این ور و اون ور رو می بینه که این 5 ام بودن در تکنولوژی رو در صنعت و بازار ببینه ولی خبری نیست. همین بی اعتمادی ایجاد می کنه. بعد میگید که چرا عده ای بی اعتماد شدن؟ بخاطر همین شعارهای غیر واقعی دهن پر کنه
    • علیرضا IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      3 0
      سلام، هم در شمار ۵ کشور اول جهان بودن درسته، هم مشکل داشتن در بازار و اقتصاد. هر جا بر طبق عقل و علم(و بطور خلاصه، مطابق توصیه های اسلام) عمل کردیم، موفق بودیم و هر جا خلاف اون عمل شده، مشکل داریم. طبق گفته اقتصاددانان(حتی اقتصاددان هایی که مخالف این نظام هستند) مشکل اقتصاد ما، از اقتصاد لیبرالی و غربزده است. مسئولان اقتصادی که تفکر اقتصادی لیبرال داشتند، هر بار موقع اجرای سیاسیتهای اقتصادی لیبرال، به مردم وعده های دل انگیز و در باغ سبز نشان می دادند ولی حتی همان اقتصاد لیبرال را هم اجرا نمی کردند و چند مرحله بدتر از آنچه در غرب است را اجرا می کردند ولی مردم تبعات این کارها را از چشم نظام و اسلام می بینند.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    10 2
    دشمن خارجی چییه ...دشمن داخل ایرانه ...وقتی طرف خودش و زنش فاسد هستند چرا بازداشت نمیشه
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    51 0
    تعرفه پزشکی، قیمت خودرو ، لبنیات و...هم عمه بنده گرون کرده ؟یا وزارتخانه های مربوطه یا سازمانهای دولتی و شبه دولتی؟سودجویان و دلالان هم تاثیر دارند که باز یا رانت ارزی دارند یا رانت اطلاعاتی یا رانت حمایتی از سمت قوه قضاییه .که باز مبارزه و کنترل مافیا دلالی با نظام و حکومت اگه دلال داره تاثیر زیاد می‌ذاره پس حکومت تو انجام وظیفه اش ناکارامده.تمامی تعرفه های خدمات دولتی چند برابر شده یا مستقیما توسط دولت یا با مجوز دولت.آخریش هم اینترنت،
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 3
    کلان سرمایه داران سودجو داخلی یا دولتی هستند یا خصولتی از خودرو تا فولاد و سیمان و.... شما رففتار اینها بسنجی به نتیجه میرسی نمونه وزارت صمت سخنرانی های معاونینش و خودروساز و.. نه چهارتا دلال تو دیوار و چهار راه استانبول
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 8
    رای کنسرتی و رفع حصری عده ای و رای بی رای بعدشان هم تاثیر مستقیم گذاشته
  • هوشنگ IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 6
    خخخخخخخ به من ربطی نداره به آنهایی مربوطه که در ایران زندگی می کنند. چون دستشون به اموال اونایی که خارج هستند نمی رسه
  • تورج IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 4
    اصلاح طلبها هم بمانند اسرائیل افول کرده اند.
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 4
    جناب شریعتمداری عزیز چرا به سخنان گهربار مولی الموحدین علی علیه السلام در نهج‌البلاغه اشاره نمی کنی که می فرماید، زاد الفقر الی الکفر!!! ازدیاد فقر به کفر می انجامد؟!
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 4
    چه جالبه
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    22 3
    گرانی هست چون گران فروش مجازات نمی شود تا زمانی که مجرم مجازات نشود جرم ادامه دارد
  • DE ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    22 1
    راهکار ساده هست. چند تا صرافی بزرگ متخلف و صاحبان کانالهای تلگرامی که شبانه قیمت ارز رو بالا میکشند، وسط فردوسی و در روز روشن اعدام کنید. بعد هم اونها رو بالای دار نگه دارید. هر از چند وقتی با متخلفین اقتصادی اینکار رو کنید. اگه کسی جرات کرد قیمت ارز رو ببره بالا. تنها راه نجات کشور
  • TR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 11
    رئیس جمهور محترم علیرغم تازه کار بودن در بخش اجرایی کشور الحق و الانصاف با صداقت و پشتکاری تحسین برانگیز همه توان خودش را برای حل مشکلات اقتصادی کشور به میدان آورده و اصلا با حسن روحانی قابل قیاس نیست ولی متاسفانه ساختار بوروکراسی دولت به گونه ایست که تلاش های ایشان را کم اثر می نماید.مثلا اینجانب در خارج از کشور زندگی میکنم ولی در هفته گذشته که برای دیدار اقوام به تهران رفته بودم یک روز خود را صرف مراجعه به ریاست جمهوری کردم تا توفیق دیداری چند دقیقه ای با رئیس جمهور را پیدا نموده تا پیشنهاد عملی خودم برای کاهش قیمت دلار تا زیر 10.000 تومان را خدمت ایشان عرضه دارم ولی متاسفانه دیدار ایشان که جای خود داشت دیدار نفر دسته چندم تشکیلات ایشان هم نا ممکن بود و به خارج برگشتم.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      داداش گلم اینها دیگه اینجا جواب نمی ده همه حرفه ای شدن باید روش های جدید ابداع کنی نمی دونم من از مسابقه تلویزیونی هستم جایزه بردین یا لینک یارانه و سهام عدالت بدی و یا من دلار می کنم هزار تومان و من تورم میکنم منفی بیست درصد دیگه جواب نمیده ببین پیش خوب کسی اومدی استاد در خدمت شماست یه شماره کیف پول میدم بهت اندازه ده تومان تتر بریز بعدش من روشهای جدید بهت یاد بدم در حد نوبل تضمینی سه هزار نفر از شاگردام الان دارن کانادا و سویس بیزینس می کنن
  • سیدفروزان CH ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    31 3
    دهه اول انقلاب که گروهکها در مملکت بشدت فعال بودند و در پی جنگ داخلی ، اگر یک منافق یا توده‌ای یا غیره نوک قله دماوند پنهان بود او را پیدا میکردیم ، امروزه نمیتوانیم یک محتکر یا عامل گرانی و مشکل اقتصادی را پیدا و مجازات کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اشکال از قوه قضاییه ، دادستان و غیره است . در هم شکستن و نابود کردن مافیاهای مختلف کار سختی نیست ، همت میخواهد که بر خلاف منافع عدهای در نظام است
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 6
    اینها ازقصد پررویی وطلبکاری رو سرلوحه ی خودشون کردند. وقتی مجازات نمیشن همینه دیگه باید تمام مردم کمپین محاکمه روحانی ووزیران بی کفایتش رو راه بندازن چوب رو که بندازی گربه دزده حساب کار دستش مییاد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 6
    سه قوه یکدست بشه، همه چیز حله
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 0
      آره مردم حل شدن
    • ضیا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 0
      برای بدبخت کردن و نابود کردن توان اقتصادی مردم و گرانتر شدن هر روزه کالاهای ، حتماً حله
  • مردم IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    خدا خیانت کاران به این مملکت رو لعنت کنه وخدمتگذاران به مملکت رو سلامت بدارد و موفق کند. انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس