مجوز فیلیمو برای تبلیغ سریال رهایم کن

در حالیکه فیلیمو حاضر به پذیرش دریافت مجوز از سکوهای نظارتی نیست، وزارت ارشاد چگونه برای تبلیغات با محوریت این پلت‌فرم و اپراتور تلفن همراهی که با آن مشارکت دارد را صادر می‌کند؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - پلت‌فرم‌ پرحاشیه «فیلیمو» فعالیت غیرمعمول خود را با انتشار سریال‌های التهاب آفرین با محتوایی ساختارشک، بدون دریافت مجوز از سکوهای نظارتی همچنان ادامه می‌دهد و این آثار با انتقادات گسترده رسانه‌ها مواجه می‌شوند.

سریال اخیر این پلت‌فرم با عنوان «رهایم کن»، طی هفته‌های اخیر با اعتراضات گسترده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌ها مواجه شده و حجم گسترده تبلیغات محیطی این سریال در مرکز ثقل این انتقادات قرار گرفته است.

با انتشار ۵ قسمت اخیر این سریال و وضعیت های نمایشی ساختارشکنانه رویه‌های انتقادی به محتوای اثر و تبلیغاتی محیطی این سریال گسترده شد تا جاییکه روزنامه کیهان به حجم تبلیغات این سریال «رهایم کن» در سطح شهر تهران واکنش نشان داد.

فیلیمو و ارشاد بازهم ساترا را دور زدند/ چرا تبلیغات محیطی تولیدات فیلیمو متوقف نمی‌شود؟ +سند

کیهان در انتقاد به تبلیغات محیطی این سریال توسط سازمان زیباسازی شهرداری نوشت: تبلیغ یک سریال فاقد مجوز و اخلاق‌ستیز توسط نهادهای مسئول، سؤال برانگیز است! با انتشار قسمتی از این سریال و دیالوگ‌هایی که بین دو نفر از شخصیت‌های سریال رد و بدل شد، بخشی از مخاطبان که به تولیدات داخلی اعتماد دارند از ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی ابراز ناراحتی کردند.

این روزنامه در ادامه اشاره کرد: حال با توجه به اینکه تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن» هنوز در سطح شهر مشاهده می‌شود باید دید عکس‌العمل نهادهای مسئول درخصوص تبلیغ این سریال چیست؟ جای سؤال است که یک سریال فاقد مجوز که به طور آشکار به تخریب عفت عمومی مشغول است، چرا و چگونه امکان تبلیغ محیطی در سطح شهر را یافته است؟

اما ابهام بزرگتر این بود که امکان ندارد سازمان زیبایی سازی شهر تهران بدون مجوزهای قانونی، اجازه تبلیغاتی محیطی به این سریال اعطا کند. این سریال که بدون مجوزهای رسمی ساترا ساخته و توزیع شده توسط کدام نهاد متولی موفق به دریافت مجوز شده است. علی‌القاعده این مجوز باید توسط نهادی رسمی صادر شده و به صورت طبیعی فیلیمو برای تبلیغ این سریال مجوزی از ساترا دریافت نکرده است.

فیلیمو و ارشاد بازهم ساترا را دور زدند/ چرا تبلیغات محیطی تولیدات فیلیمو متوقف نمی‌شود؟ +سند

ابهامات درباره اینکه این سریال چگونه از مزیت چنین تبلیغاتی گسترده ای بهره‌مند بوده همچنان مطرح می‌شد تا اینکه سندی در کانال‌های تلگرامی به صورت غیررسمی منتشر شد که نشان می‌دهد فیلیمو موفق شده با دور زدن ساترا برای تبلیغات محیطی این سریال دست به دامان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

به طور معمول در سازمان سینمایی هر اثری که پروانه نمایش دریافت کند، تمامی تبلیغات محیطی، پوستر، تیزرها و آنوس‌های تلویزیونی‌اش از سازمان سینمایی مجوز دریافت خواهد کرد.

این رویه در مورد آثار سینمایی امری معمول است اما سریال‌های منتشر شده در فیلیمو چون بدون مجوز سکوی نظارت ساترا تولید و توزیع می‌شوند و امکان این حجم از تبلیغات محیطی گسترده بدون مجوزهای رسمی تبدیل به پازلی غیر قابل حل شده بود.

با انتشار سند مذکور مشخص شد فیلیمو و مدیرانش با دور زدن ساترا و حتی سازمان سینمایی به صورت مستقیم به وزارت ارشاد مراجعه کرده اند و از این نهاد موفق به اخذ مجوزهای رسمی شده‌اند.

این اسناد نشان می دهد که مجوز تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن» در ۹ اردیبهشت امسال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارسال شده است.

ضمن اینکه علی رغم انتقادات مطرح شده درباره سازمان زیباسازی شهر تهران، این وزارت ارشاد است که چنین مجوزی را صادر کرده، در حالیکه اقلام تبلیغی هر اثر نمایشی طبق روال معمول باید از سکوی نظارتی مامور به نظارت اثر مجوز دریافت کنند.

تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن» متوقف شد

با افزایش انتقادات درباره سریال رهایم‌کن پی‌گیری رسانه‌ها از وزارت ارشاد نشان می‌دهد تمام تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن» از سراسر کشور جمع‌آوری خواهد شد. این در حالی است سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اعلام کرده که این سریال فاقد مجوز از شورای صدور مجوز است.

فیلیمو و ارشاد بازهم ساترا را دور زدند/ چرا تبلیغات محیطی تولیدات فیلیمو متوقف نمی‌شود؟ +سند

چرا تبلیغات فیلیمو از سطح شهر جمع‌آوری نمی‌شود؟

از پس از انتشار سریال سقوط تبلیغات محیطی فیلیمو افزایش فوق العاده‌ای در سطح شهر و معابر عمومی داشته است. تبلیغات مشترک تماشای رایگان فیلیمو و یک اپراتور مشهور تلفن‌های همراه یک در میان پنل‌های گسترده‌ای جهش بیشتری داشته و این تبلیغات محیطی گسترده، یحمتل مسیری مشابه تبلیغات محیطی «سریال رهایم‌کن» را طی کرده است. در حالیکه فیلیمو حاضر به پذیرش دریافت مجوز از سکوهای نظارتی نیست، وزارت ارشاد چگونه برای تبلیغات با محوریت این پلت‌فرم و اپراتور تلفن همراهی که با آن مشارکت دارد را صادر می‌کند؟

فیلیمو در دو سال گذشته نشان داده از دو پاره شدن سکوهای نظارتی و دوگانگی وزارت ارشاد و ساترا همچنان انتفاع بیشتری برده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    نفوذی...
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    بعد تبلیغ و سرو صدای فراوان جمع شد!!! نفوذی...
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    وزارت ارشاد دولت پرمدعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس