کد خبر 1487972
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
سریال رهایم کن

سازندگان این سریال که بی‌حیایی و ابتذال آن صدای آحاد مردم و خانواده‌ها را در شهرهای مختلف کشور درآورده است، همچنان مشغول ارائه قسمت‌های جدیدتر آن در سکوی فیلیمو هستند.

به گزارش مشرق، سریال «رهایم کن»، تازه‌ترین سفارش شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا (فیلیمو) است، با سکانس‌هایی مملو از ابتذال، ترویج بی‌بند و باری، شرب‌خمر و بی‌حیایی. درحالی‌که این سریال با موضوع تاریخی در ساترا ثبت اولیه شده، اما با ترویج رفتارهای هنجارشکن همچنان در شبکه نمایش خانگی و سطح شهر توزیع و تبلیغ می‌شود.

 هنجارشکنی «رهایم کن» را هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد

سریال «رهایم کن» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی قرار بود این سریال درباره افشای فساد سیستماتیک دوره پهلوی باشد که با رنگ و بوی عاشقانه و دراماتیزه کردن سیر اتفاقات آن از ابتذال، بی‌بندوباری و شرب‌خمر برخی از افراد آن بازه زمانی روایت‌هایی را نقل کند و در عین حال خاندان معلوم‌الحال نایب‌سرخی را به عنوان مشتی نمونه خروار از فساد و ظلم آن روزگار نشانه بگیرد، اتفاقی که در عمل نه‌تن‌ها رخ نداده، بلکه کاملاً برعکس شده و تنها کسانی که در این سریال دغدغه عدالت و تا حدودی اخلاقیات اجتماعی را دارند همین خاندان فاسد هستند!


نکته جالب‌تر در این سریال، گروه‌های مبارز انقلابی و اسلامی است که جای خودشان را به تشکیلات کمونیستی داده‌اند که اتفاقاً در سایه ساواک اهداف خود را دنبال می‌کنند. با هر کدام از شخصیت‌های داستان که آشنا می‌شویم یا مست هستند یا قمارباز. یا آدمکش هستند یا آدم‌فروش‌هایی که انسانیت و اخلاق برایشان هیچ معنا و مفهومی ندارد.

آحاد مردم و جامعه هم در حال همراهی و پذیرش بی‌چون و چرای فضای خفقان و بسته آن روزگار هستند و با حالتی مسخ شده و منگ شب‌ها را در کاباره‌ها می‌گذرانند و روزها مشغول سلاخی و قتل و غارت همدیگرند!

 هنجارشکنی «رهایم کن» را هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد


از آنجایی که جزئیات طرح این سریال با ایده طرح ثبت شده در ساترا مطابقت نداشت، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در مکاتبه‌ای با فیلیمو بر عدم انطباق خلاصه ثبت شده سریال در ساترا با طرح تفصیلی تأکید کرد و خواستار اصلاح طرح شد.


اگرچه از همان ابتدا طرح این سریال نتوانسته بود در شورای صدور مجوز تولید ساترا رأی بیاورد و برخلاف اجازه ساترا مسیر تولید سریال پیش رفت، ولی این نهاد تنظیم‌گر در جهت حمایت از تولیدات بومی قسمت‌های ابتدایی سریال را بازبینی کرد. پس از بازبینی اولیه ۱۱ قسمت ابتدایی سریال، ساترا اعلام کرد به دلیل عدم تطابق داستان ثبت شده توسط فیلیمو در سامانه ساترا با سریال تولیدی امکان صدور مجوز انتشار بدون بررسی و بازبینی تمام قسمت‌های سریال مقدور نیست.


نکته جالب اینکه همین سریال مخرب و بدون مجوز با اجازه رسمی وزارت ارشاد در حال تبلیغ روی بیلبوردهای محیطی شهر تهران است! بخش عجیب‌تر ماجرا این است که هیچ نهادی حاضر نیست بگوید چرا به یک سریال بدون مجوز اجازه تبلیغات داده است!

 هنجارشکنی «رهایم کن» را هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد

البته احتمالاً ارشاد به دلیل موافقت ساترا با طرح اولیه این سریال به صدور مجوز تبلیغات محیطی آن اقدام کرده است. هرچند براساس مستندات منتشر شده که نشان‌دهنده درگیری چند ماهه ساترا با شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا (صاحب سکوی فیلیمو) به عنوان نمایش‌دهنده این سریال از اواسط تابستان سال گذشته تا همین چند روز پیش است، حتماً رونوشت نامه‌های ساترا به فیلمیو را دریافت کرده و در جریان تخلفات این شرکت بوده‌اند، اما احتمالاً به هر دلیلی مایل به لغو مجوز این سریال مبتذل و مجعول نبودند.


یک سمت ماجرای تبلیغات محیطی این سریال به شهرداری تهران می‌رسد که سازمان زیباسازی شهرداری در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته در مورد فراهم کردن زمینه تبلیغات این سریال ضداخلاق و خانواده که مجوز تبلیغات محیطی آن ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری صادر شد، اعلام کرد: «این سریال نمایش خانگی با اخذ مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی اقدام به تبلیغات محیطی در سازه‌های سطح شهر کرده و این سازمان براساس قانون دخالتی در محتوای اکران شده ندارد.»


نکته پایانی اینکه سازندگان این سریال که بی‌حیایی و ابتذال آن صدای آحاد مردم و خانواده‌ها را در شهرهای مختلف کشور درآورده است، همچنان مشغول ارائه قسمت‌های جدیدتر آن در سکوی فیلیمو هستند و مسئولیت‌پذیری انقلابی از مجوزهای کاغذی مورد انتظار است.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    32 3
    ابن مملکت دولت داره؟
    • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      2 1
      معیشت و بورس و تورم و اجاره بها و قیمت خودرو مهمتر است یا سریال خانگی؟ درجه اهمیت مهم است
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      آره دولت داره ولی قانون و قدرت نداره
  • سعید IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    25 4
    پول ، رباینده دل و دین
    • وطنم IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      ولی همیشه این نیست! کینه و دشمنی و مریضی قلب هم عامل دیگر است.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    5 0
    این ضعف از صدا سیماست که هزاران میلیارد هزینه میکنه ولی نمیتونه سریال خوب درست کنه و همه ی مردم عاشق نمایش خانگی شدن
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    15 7
    شبکه های نمایش خانوادگی جایی شده برای حمایت مادی و معنوی از افراد و تفکرات ضد دین ، ضد نظام و ضد ایران
  • !! IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    17 4
    یکی باید ارشاد ما را ، ارشاد کند !!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 2
    خدا لعنتتان کند که عرضه تودهنی زدن به امثال فیلیمو را ندارید تا انقلاب جنسی رخ دهد و جوانان فنا شوند و به ارزویتان برسید مرگ بر برعرضه
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    پ این بازیگرا چشونه اینقدر شهوتی شدن
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    5 1
    خیلی سریال کثیفیه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 1
    نکنه وزیر ارشاد ما در باطن اصلاح طلب باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس