سریال سقوط آمارسازی ایسپا

از نحوه سفارش و انتشار نظرسنجی سفارشی ایسپا می‌توان دریافت فیلیمو قصد دارد برای ادامه پروژه سقوط برنامه‌ریزی کند و برای ادامه فعالیت غیرقانونی خود به دنبال کسب مشروعیت است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) تازه‌ترین نظرسنجی خود را به تولیدات شبکه نمایش خانگی، تحت عنوان «سنجش نظرات کاربران درباره سریال سقوط» اختصاص داده است. طبق ادعای این مرکز در این نظرسنجی بیش از هزار نفر از سراسر کشور به صورت تلفنی مشارکت کرده‌اند و نتایج آن به صورت گسترده در رسانه‌های عمومی و خبرگزاری‌های رسمی منتشر شده است.

این نخستین باری نیست که این مرکز با محوریت فیلیمو و محصولاتش، در قالب آمار و نظرسنجی، برای شبکه نمایش خانگی و تولیدات آن رپرتاژ می‌رود.پیش از این ایسپا در جهت تطهیر روند فعالیت‌های فیلیمو آماری را تحت "تماشای ماهواره بعد از عضویت کاربران در فیلیمو کاهش یافته است "منتشر کرد.

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط

این نظر سنجی برای تاکید بر گسترش و تغییر دائقه مخاطبان آثار نمایشی منتشر شد و کاملا اهداف آن مشخص است که به دنبال اثبات مرجعیت مدیایی این سامانه به عنوان ابزار قدرت نرم حاکمیت است. در حالیکه بررسی دقیق این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۸۰۳ نفر در آن شرکت کرده‌اند.

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط

ایسپا در مقدمه گزارش خود اشاره می‌کند که این آمارسازی را با درخواست روابط شرکت فیلیمو انجام داده است و در ابتدای متن اشاره می‌شود افرادی که در این نظرسنجی مشارکت کرده‌اند ۸۰۳ نفر از مشترکان این سامانه هستند.

در واقعا این مرکز افکارسنجی آشکارا تبدیل به بازوی تبلیغاتی این سامانه شده و این آمارسازی که مردم به نسبت گذشته از شبکه‌های ماهواره‌های استفاده نمی‌کنند و به جای آن محصولات فیلیمو را تماشا می‌کنند، یک رپرتاژ اگهی بدون ارزش پژوهشی و یا قابلیت استناد در مراجع ناظر و تصمیم گیر محسوب می‌شود.

در مرحله بعدی، رپرتاژ آگهی مذکور به عنوان یک نظرسنجی مرجع در رسانه‌های حق‌العمل‌کار با گرایشات متنوع سیاسی و به صورت گسترده منتشر می‌شود. این قضیه در نوع خود بسیار جالب است که در حالیکه حواشی اخیر و انتشار نامه‌های ساترا نشان می‌دهد تمامی آثار اخیر این سامانه بدون مجوزهای رسمی منتشر شده‌اند و پشتوانه‌ رسانه‌ای این تحرکات را می‌توان به چنین رپرتاژهایی نسبت داد.

همانطور که فصل نخست سریال «سقوط» با اهداف دیگری و بدون پروانه ساخت و نمایش از نهادهای معتبر فرهنگی در داخل سیستم ساخته شده، نتیجه نظرسنجی‌های این مرکز و انتشار هدفمند آن نمی‌تواند دستاویزی برای عبور از قوانین رسمی باشد.

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط

رپرتاژهای فیلیمو و چشم طمع به تبلیغات صباویژن

«فیلیمو» یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هولدینگ «صباایده» است. یکی دیگر از شرکت‌های مادر این مجموعه «صباویژن» نام دارد که بر اساس شنیده‌ها سهم قابل توجهی از آگهی‌های فضای مجازی کشور را در اختیار دارد. صباویژن مهمترین بیلبوردهای شهری و جریان آگهی‌های مجازی پولساز را در اختیار دارد و هیچ رسانه خصوصی، دولتی و حتی حاکمیتی فعال در فضای مجازی نیست که نیازمند آگهی‌های شرکت قدرتمند صباویژن نباشد.

چنین نظرسنجی‌هایی در راستای سیاست‌ تطهیر عملکرد این سامانه تنطیم و در ابعاد گسترده در خبرگزاری‌های رسمی و دولتی منتشر می‌شود. اما تولید و نشر چنین محتواهایی به این دلیل نیست که رسانه‌های مرجع داخلی از پیروزی جایگزینی فیلیمو، به عنوان یک مدیای رسمی داخلی در مقابل شبکه‌های ماهوارهای مسرور باشند، بلکه هدف رسمی کاسه گدایی گرفتن در مقابل صباویژن است که قدرتمندترین و پولسازترین شبکه تبلیغاتی و سفارش دهنده آگهی در فضای مجازی است.

در نتیجه هر وب سایت خبری، خبرگزاری رسمی اعم مستقل یا وابسته، صفحات تلگرامی یا اینستاگرامی سیاسی یا سینمایی اگر نتایج این نظرسنجی و نمونه‌های مشابه را منتشر می‌کند، طبیعی است که نیم‌نگاهی هم به قراردادهای تبلیغاتی متعاقب آن با مجموعه صبا ویژن داشته باشند.

تبلیغ سریال ضد امنیتی سقوط برای صعود فیلیمو در افکار عمومی

در نظر سنجی اخیر منتشر شده ایسپا به این موضوع اشاره شده که ۶۲درصد از کاربران و مخاطبان سریال سقوط اعلام کردند با تماشای این سریال یاد مبارزات، رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط
گزارش مشرق همزمان با انتشار قسمت نخست این سریال بدون مجوزهای قانونی پروانه ساخت و پروانه نمایش تحت عنوان پروژه نادیده‌انگاری زحمات حاج قاسم

با انتشار اولین قسمت این سریال بدون مجوز پروانه ساخت و نمایش، مشرق گزارشی را با محتوا و تیتر "پروژه‌ نادیده‌انگاری زحمات حاج قاسم در موصل از سریال سقوط کلید خورد" منتشر کرد و ضمن اشاره به ابعاد داستانی این سریال آنرا یک تحریف تاریخی در مبارزه با داعش منهای سپهبد شهید سلیمانی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

پروژه‌ نادیده‌انگاری زحمات حاج قاسم در موصل از سریال سقوط کلید خورد/ نسخه داخلی سریال «خلافت» چگونه تولید و پخش شد؟ +عکس و فیلم

همکاری ایسپا با روابط عمومی فیلیمو در نخستین نظرسنجی سازمانی این نهاد با موضوع "رقابت فیلیمو با شبکه‌های ماهواره‌ای" بسیار عیان است و در همان نظرسنجی نخست این نکته مطرح می‌شود جمع آوری ‌ها با محوریت کاربران فیلیمو تولید شده و این حدس چاشنی این تحلیل خواهد شد که نظرسنجی دوم نیز با محوریت کابران فیلیمو بوده است.

با این حال برای تحت الشعاع قرار دادن گزارش منتشر شده درباره انحرافات سریال سقوط در تصویرسازی از مبارزه با داعش، آنچه به عنوان خروجی ایسپا منتشر شده است، تلاش می‌کند توصیفی گزارشی بر خلاف تیتر منتشر شده را در نظرسنجی‌اش لحاظ کند.

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط
نظرسنجی ایسپا در حالی با محوریت حاج قاسم سلیمانی گردآوری شده که سریال سقوط از حیث محتوا نوعی پروژه سلیمانی زدایی در مبارزه با داعش است

در کدام بخش‌های این سریال به سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره می‌شود؟

در نظر سنجی القایی این عبارات درج شده که ۶۲ درصد از نظرسنجی‌هایی که درباره این افراد انجام شده یادآور مبارازت، رشادت‌ها و فداکاری سردار شهید سپهبد سلیمانی برایشان زنده می‌شود.

جمع‌آوری کنندگان و نشر دهندگان باید به این سئوال پاسخ دهند که در کدام بخش از این سریال به سپهبد سلیمانی، یاران، مبارزات، رشادت‌ها و فداکاری‌های ایشان اشاره می‌شود؟ حتی سریال از نشان دادن یکی از سربازان مبارز در صف مبارزه با داعش ابا دارد و چگونه می‌توان این سریال را به سپهبد سلیمانی نسبت داد در حالیکه بازیگر نقش اصلی آن مشغول باده‌نوشی با دیکتاتور کوچولوی لاس‌وگاس از ته‌مانده پهلوی است؟

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط

حمیدفرخ‌نژاد مهمترین ابزار تبلیغاتی این سریال آنچنان در فضای مجازی برای عناصر فراری تبلیغ می‌کند که بیش از سریال سقوط، ژانگولرهای سیاسی او موجب تفریح افکار عمومی می‌شود.

در بخش دیگری گزارش ایسپا آمده است: در حالی حدود ۶۰درصد کاربران اعلام کردند سریال «سقوط» را تماشا کرده‌اند که ۳۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند تا پیش از پخش سریال «سقوط» هیچ محصول فرهنگی اعم از فیلم، سریال و کتاب راجع به داعش ندیده و نخوانده بودند.

این خط انحرافی در این نظرسنجی همان خط القایی را دنبال می‌کند تا فیلیمو را به عنوان رسانه قدرتمند ابزار قدرت نرم حاکمیت اما در جایگاهی مستقل تعریف کند که بهترین سریال امنیتی پرمخاطب را می‌تواند بسازد و این شیوه تبلیغی روشی است تا تخطی از قوانین مرجع حاکمیتی تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

در ادامه این نظرسنجی آمده است: از بین تماشاگران سریال ۸۱ درصد موضوع سریال را مقابله با داعش و نجات مردم از دست داعش اعلام کرده‌اند. همچنین «قدرت ایران و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و حفظ امنیت ایران» محورهای بعدی پاسخ مردم در خصوص سریال عنوان شده‌ است.

همچنین ۶۶درصد پاسخگویان به نظرسنجی ایسپا، تصویر ارائه شده از داعش در این مجموعه را منطبق با واقعیت دانسته‌اند؛ همچنین ۴۹درصد بینندگان اعلام کرده‌اند که با تماشای «سقوط» شناخت شان از داعش بیشتر شده و ۶۹درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند پس از تماشای سریال، احساس نفرت و انزجارشان از داعش بیشتر شده است.

۷۵درصد کاربران اعلام کردند که تماشای این سریال، شناخت حقیقی‌شان از رفتار داعش با زنان را به میزان زیاد و خیلی زیاد افزایش داده و ۶۴درصد نیز از افزایش اطلاعات خود در خصوص مبارزه نیروهای امنیتی کشور با داعش پس از تماشای این سریال گفته‌اند.«جذابیت موضوعی، کیفیت ساخت و استمرار در انتشار قسمت‌های سریال سقوط» از نظر کاربران به ترتیب با ۸۸، ۸۷ و ۹۲ درصد «خوب و خیلی خوب» ارزیابی شده است.

رپرتاژ آگهی سریال ضدامنیتی سقوط برای گدایی آگهی از صباویژن منتشر شد؟/ سقوط نظرسنجی‌های معتبر با کارویژه سفارشی برای سقوط

اما در گل‌درشت‌ترین بخش این رپرتاژآگهی آمده است: از این نظرسنجی به برخی حواشی پیرامون این سریال و مخالفت صداوسیما با پخش آن، اشاره و نظرات مردم اخذ شد که بر این اساس، ۹۱درصد مخاطبان گفته‌اند این سریال مشکلی برای پخش نداشت و «باید» پخش می‌شد!

همچنین از کاربران سوال شده «تا چه اندازه تمایل دارید فیلم یا سریال‌هایی با محتوای مشابه سریال سقوط تولید شود؟» ۵۷درصد از مخاطبان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کرده‌اند.

شایان ذکر است ۷۷درصد پاسخگویان به این نظرسنجی متاهل، ۷۱درصد دارای تحصیلات عالی و ۷۰درصد نیز در گروه سنی ۳۰تا ۴۹سال قرار داشتند.

یکی از گزینه‌های نظرسنجی ایسپا به مخالفت سازمان صدا و سیما و به صورت مشخص ساترا در مورد پخش این سریال اشاره می‌کند. از منظری کاملا فنی بر پایه روال منطقی نظرسنجی‌ها ، این یک سئوال عمومی و حرفه‌ای مبتنی بر جمع آوری نظرات بی‌طرفانه محسوب نمی‌شود و دارای سوء گیری است.

نظرسنجی‌ عمومی غیررپرتاژی باید فاقد سوءگیری باشد. در سطور پیشین بر اساس ادعای همکاری ایسپا با روابط عمومی فیلیمو به این موضوع اشاره شد که جمع آوری نظرات با محوریت "رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای" به درخواست روابط عمومی این سامانه انجام شده است و سئوالات با کاربران فیلیمو مطرح شده است. با در نظر گرفتن این استدلال‌ها مشخص است که پیامد همکاری ایسپا با سامانه مذکور دارای اهداف مشخصی است.

نکته جالب این است که این نظرسنجی در وب سایت رسمی ایسپا منتشر نشده و صرفا خبرگزاری‌های رسمی به انتشار و پوشش آن اقدام کرده‌اند و طبیعی است بر اساس استدلال‌های این گزارش تمنای آگهی خواهی از صباویژن، می‌تواند یک خبرگزاری رسمی با دریافت پشتوانه دریافت بودجه، وادار به حمایت از سریالی کند که بدون نظارت، بدون مجوز پروانه ساخت و نمایش ساخته شده است.

در بخش دیگری از نظرسنجی به ساخت سریال‌هایی شبیه فیلیمو اشاره شده و رضایت ۵۷ درصدی درج شده است. از این نظر سنجی سفارشی می‌توان استدلال کرد، پیش تولید فصل دوم سریال سقوط یا محصول مشابهی از تیم فعلی، در همین زمان کلید خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    66 11
    لعنت خدا بر وطن فروشان خائن مثل حمید فرخ نژاد. از چشم مردم ایران افتاد همانند علی کریمی
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      9 6
      چرا دزدان بیت المال و مسولین بی خیال وطن فروش محسوب ننیشوند ؟
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      13 2
      دزدان بین‌المال و مسئولین بی‌خیال هم وطن‌فروش محسوب میشن. لعنت خدا بر اونا و سلبریتیای درپیت ضدانقلاب
    • امین IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      5 7
      کل تاریخ ایران رو هم بگردی یه مثل سقوط پیدا نمیکنی.سریالیه که هر روز آدم منتظر قسمت بعدیشه.شمام اگه عرضه داشتین تو صداوسیما میساختین.در مورد استاد فرخ نژادهم باید بگم ایشون مرد بسیاز خوبی هستن وهمین مسئولین خائن،و بی لیاقت باعث رفتن این عزیز و دیگر فرزندان ایران شدند
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 3
      دزدی معادل وطن فروشی نیست. خیلی از دزدها هستند که اگرچه دزدی می کنند اما پای وطن که وسط باشد جانشان را برای وطن و ناموسشان می دهند. نمونه هایش در جنگ تحمیلی هم دیده شد و رشادت ها و از جان گذشتگی خیلی از همین ها که به راه خلاف کشیده شده بودند ولی توبه کردند و با جانشان از وطنشان دفاع کردند در یادها زنده هست. مسئولان دزد و غارتگر بیت المال حکایت دیگری دارند. آنها خائن هستند و باید به مجازات خیانت به وطن، دین و انقلاب اسلامی برسند.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 0
      خدا لعنت کنه نقی معمولی رو که لذت دوباره پایتخت رو از ما گرفت خدا لعنت کنه کتایون ریاخی رو که لذت دوباره دیدن یوزارسیف رو از ما گرفت چرا مردان آنجلوس رو دوباره پخش نمیکنید آخه؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    هر چند سریال خوبی نیست و نیروی های امنیتی رو در چشم مردم تضعیف میکنه و بیشتر وقتش هم با آه و ناله های دختری که شوهرش داعشی بوده میگذره به جای اینکه شاهد یک دختر قوی ایرانی باشیم ولی شماها هم دارید زیادی شلوغش می کنید
  • علی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    5 5
    آفرین یه کم قضیه مشکوکه
  • علی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    4 4
    البته باید بیشتر اختلاف صداسیما و فیلیمو و ... باید با گفتگو حل بشه. نه اینکه اون بگه چون مجوز نمیدین من پخش میکنم اونم از اونور بگه شکایت میکنم قوه قضاییه. سعی کنیم همدیگه رو با دلیل خوب قانع کنیم.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 6
      آخی چه رمانتیک! این که اولی تخلف کرده و دومی به قانون عمل می‌کنه و باید عمل کنه تا تخلف کم بشه هم مهم نیست! فقط ملوس باشیم! منتهی فقط برای ضدانقلاب آشغال. خودتون تو خیابون دنبال مردم مذهبی کنید اون خوبه! شماها رو باید رسما ...
    • ندارم IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      آقای آخی چه رمانتیک
    • رمانتیک US ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ انقدر حرف بیخود نزن نمیگن نمیتونی حرف بزنی عمو...
  • ایرانی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    8 8
    باشه صدا و سیمای بی عرضه یه سریال جذاب بسازه مردم بشینن نگاه کنن.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      3 3
      صدا و سیمای بی‌عرضه یه سریال خوب جذاب نساخت باید آشغال خورد؟!! فیلم منحرف یه بازیگر آشغال کم‌تر از آشغاله؟! خودزنی چرا؟! گپ می‌زنیم هر وقت فیلم خوبی پخش شد و بی‌کار هم بودیم نگاه می‌کنیم.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      3 3
      تقریباً همه افراد نمک نشناسی که در این شبکه خانگی فعالیت می کنند و به نظام جفتک می اندازند در همین صدا و سیما مشهور شدند و تجربه کاری کسب کردند
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    16 23
    مملکت داره از هم می پاشه اونوقت در مورد یه سریال نوشتی؟!!!!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      4 4
      ذهن تو داره میپاشه. اگه ایرانی که نپاشیدی و پای نت چرت و پرت مینویسی. اگه خارجی پس منافقی و مملکت ربطی به تو نداره
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      1 0
      مملکت داره می پاشه اونوقت تو داری درباره یه سریال کامنت میذاری؟
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    3 7
    مسئله را فورا قضایی کنید. با این توضیح واضحات به جایی نمی‌رسید. چون خنگ و ابله زیاده
  • US ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    6 6
    چطور ميشود يك شخص به اين درجه سقوط اخلاقى مثل اين حميد فرخ نژاد آشغال نزول ميكند . بنظر من يك روانكاوى دقيق در باره اين احمق بايد انجام بگيرد و كنكاش بشود كه انسان در چه حالات رفتارى خود به سقوط ميرسد كه راه برگشت و توبه هم ندارد. ما در تاريخ اشخاص بسيارى را داريم كه در اثر نادانى و درست نينديشدن بسقوط افتاده اند و بسيارى نيز در اثر درست انديشيدن از حالت سقوط به نجات و والامقامى رسيده اند .براى مثال عرض ميكنم : طلحه و زبير چطور بسقوط افتادند و حر از سقوط به فلاحت رسيد. فراوان داريم در تاريخ از اين نمونه ها . خداوند ما را از شر شيطان و شيطان صفتان در امان بدارد انشاالله.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 1
      البته این موارد بیش‌تر به خریت با پوسته زرنگی شبیهه تا سقوط. سقوط از اوج به ذلته. اما کسانی که از ابتدا ته دره دیانت و انسانیت بودن و فقط به خاطر پول حفظ ظاهر می‌کردن و بعد هم دچار خریت محاسباتی شده و خیال کردن سکوت حاکمیت نشونه تمومی کاره، صرفا از پوست شیر بیرون اومدن و خریتشون عیان شد. مگر این که سقوط از چاله به چاه رو بزنیم به نام‌شون که اون میشه.
  • US ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    4 5
    چطور ميشود يك شخص به اين درجه سقوط اخلاقى مثل اين حميد فرخ نژاد آشغال نزول ميكند . بنظر من يك روانكاوى دقيق در باره اين احمق بايد انجام بگيرد و كنكاش بشود كه انسان در چه حالات رفتارى خود به سقوط ميرسد كه راه برگشت و توبه هم ندارد. ما در تاريخ اشخاص بسيارى را داريم كه در اثر نادانى و درست نينديشدن بسقوط افتاده اند و بسيارى نيز در اثر درست انديشيدن از حالت سقوط به نجات و والامقامى رسيده اند .براى مثال عرض ميكنم : طلحه و زبير چطور بسقوط افتادند و حر از سقوط به فلاحت رسيد. فراوان داريم در تاريخ از اين نمونه ها . خداوند ما را از شر شيطان و شيطان صفتان در امان بدارد انشاالله.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    6 7
    فیلیمو با رانت دولت روحانی گنده شد و حالا شاخ می زند.
  • علی IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    5 6
    مشرق جان طبق قرار منتظر بودیم یاغی‌گری و فتنه‌های هدفمند و آشکار فرهنگی و سیاسی فیلیمو به یکسال نکشیده متوقف بشه، امیدواریم با جدیت دنبال کنید قبل از اینکه کار از کار بگذره و همه چیز از دست بره
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    8 6
    برو عامو خودتو سیاه کن سریال سقوط سفارش خودتون بوده و پیام تکراری ما نبودیم داعش فلان میکرد باهاتون
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      4 5
      از کاش ناموست دست داعش می افتاد تا زر نزنی هر چند الانم فرقی با سیب زمینی ندارید
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 1
      پس داعشی ملعون بی‌بته. چرا رو در رو نمی‌جنگید مدعیان جهاد و شجاعت؟! خاک تو سرتون که بدون سؤال از متهم محاکمه می‌کنید و آدم‌ میکشدید. در حالی که جان مورچه هم نزد خدای متعال ارزش داره. به شما رو که نه کشورهای اسلامی قبول‌تون دارن نه غرب کافر میگن منافق!
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    4 5
    اگه فیلمو مرجعیت تولید محتوا نداشته باشد شماها قطعا صلاحیت حتی اظهار نظر اونم تخصصی در موضع یک خبرگزاری شبهه دولتی نظامی را ندارید
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 2
      به دلایل مختلف که قبلا ذکر شده، فیلیمو مرجعیت تولید یک آگهی رو هم نداره. این خبرگزاری صلاحیت تخصصی در مورد نقد و جریان‌شناسی منافقین و خائنان رو داره. تو هم مثل رفقای ضدانقلابت قدرت تشخیص بچه ۵ ساله رو هم ندارید وگرنه دست به دامان فرزند احمق دیکتاتور‌ مخلوع ایران نمیشدید.
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    7 3
    سریال عالی است فقط مشکل بازیگر مهاجرت کرده است ضد داعش وضعیت زنان در آن زمان ، نمایش توان نیروهای اطلاعات ایران ،،،،، ازمزایای سریال است
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    3 4
    شایپ برخی‌فکر میکنند با این سریال میتونن روبنده رو بین مردم رایج کنن ولی خب اگر روبنده باعث جلوگیری‌از‌فساد میشد مردم کل جهان در زمان کرونا ماسک میزدند حتی مردان هم در زمان کرونا ماسک میزدند ولی امار فسد کم نشد امار ازدواج هم بالا نرفت
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 2
      نِه خیلی خ ..ی! نِهههه خییییلی خ ..ی! روبنده رو کسی میزنه که دنبال فساد نیست. بنابراین نه اون میره دنبال فساد و نه کسی این نشانه رو میبینه میره دنبال فساد. اما ماسک نشانه عفاف نیست. بنابراین هم صاحب ماسک میره دنبال فساد و هم بیننده. ضمنا چه جوری تو دل مردم آمار گرفتی که با وجود ماسک، توجه‌شون کم‌تر به نامحرم جلب نمیشده؟! یا آمار فسادت چیه؟! بی‌دین یعنی بی‌عقل
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    5 2
    ااینکه فیلمو باید قانونی رفتار کنه و حمید فرخ نژاد یه ادم مزخرفه شکی توش نیست ولی انصافا سریال خوش ساختیه و اتفاقا فرخ نژاد هم خیلی خوب بازی کرده. نمیشه گفت سریال بدیه چون از بازیگر و سازنده و پخش کننده خوشمون نمیاد و محتواش مشکل داره و واقعا هم محتواش شدیدا نسبت به واقعیت دستکاری شده
  • سیداحسان IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 11
    خیلی از اطرافیان ما با دیدن سقوط بمتوجه موضوع داعش شدن و کمی به سوادشون اضافه شده مشرق چرا انقدر گیر دادی
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 1
      اطرافیانی که میگی خرس قطبی هم بودن با یه بهار بیدار میشدن. شش هفت ساله از پایان داعش ملعون میگذره تازه متوجه حقیقت داعش شدن؟! خودتی و باز هم خودتی
  • یزدان IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    4 3
    این داستان فیلیمو و سقوط و خلافت واینا کجاهاش تو رو میسوزونه ؟ من بهت میگم اونجاش که حقیقت چیزی نبود که به مردم گفتند
    • ایرانی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 0
      خودتی
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 0
      ما مثل شما نیستیم که وچار سوزش دائمی هستید و تو این سایت و اون کانال پلاسید. قصه فیلیمو و این فیلم، تخلف از قانون و ضدیت با اسلام و مردمه. کسی که از این بابت ناراحت نشه آدم نیست. حقیقت هم دقیقا اون چیزیه که جمهوری اسلامی به مردم گفته نه جمهوری کفر و نفاق
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 1
      خلافت کدوم خریه؟! یه معرکه آمریکایی صهیونیستی سعودی بود با اجرای چند نفر کافر نجس که آزادیخواهان عالم جمعتون کردند ریختن تو زباله‌دان تاریخ. از این به بعد هم تو مستراحا مقبولیت دارید
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    3 3
    دمشون گرم سریال خیلی خوبی است
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 1
      تعریف از فیلمی که یک کلاهبردار بازیگرش اسا، فقط از یک کلاه‌بردار دیگر بر می‌آید.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    4 3
    ما مردم ایران تجربه عینی مقابله با داعش در سوریه و منطقه داریم
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 2
      اغتشاش‌گران صاحب همان افکار داعشی‌اند و ما تجربه مقابله با داعشیان داخلی و پیروزی بر این جماعت فاسد رو داریم.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 1
      09:03 احسنت، دقيقأ همینطوره!! اغتشاشو = نمونهٔ ایرانی داعشی!!!!
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 1
    فیلیمو کارش پولشویی وتغذیه اراذل است
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    یه نکته مهم که مغفول مانده اینه که کاهش زمان استفاده از ماهواره وقتی ارزش داره که انتقال از ماهواره به یک رسانه ارزش‌مند باشه نه از ماهواره خارجی به داخلی! همون فیلمای آشغال ماهواره و روابط آشغال‌تر درونش رو در فیلیمو هم می‌بینن. واقعا باسوادن این ضدانقلاب چلمنگ گاگول
  • کامیار IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 2
    بابا اگه سریال پخش نشه که فرخ نژاد خائن به هدفش میرسه آخه چرا منافع کلی نظام و نمیبینی مشرق نیوز
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 0
    لعنت بر شیاطین فرهنگی.درخواست اشد مجازات برای این ملعونین از درگاه پروردگار دارم
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 0
    قبلا هم به اینا خوش‌بین نبودم
  • DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    از دشمن انتظاری غیر از ضربه زدن نمی شه داشت دشمن از هر دری وارد می شه مسئولین و مردم باید بشتر دقت کنند داعش را فقط و فقط حاج قاسم و یارانش از بین بردند ‌حالا اینها می خواند زحمات شهدا را به فراموشی بدند کور خوندند
  • Mohammad IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 0
    سقوط نمایی واقعی از زندگی هنرپیشه اول این سریال است که از کجا به کجا سقوط کرد. زندگی خیلی عجیب است.
  • جواد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 0
    مقصر اصلی نهاد های فرهنگی هستند که پس از گذشت چند سال از سقوط داعش هنوز هیچ فیلم مشابهی را تولید نکرده اند که موضوعات مهم از جمله قدرت اطلاعاتی ایران و سهم ایران در پیروزی علیه داعش را به تصویر بکشد معلومه که در این خلا سر و کله سقوط پیدا میشود
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 2
    من‌ آیت سریال را به جز قسمت اولش که رایگان بود هنوز بقیش را ندیدم که بدونم چطور بوده حالا اگه طلق نظر سنجی ها خوب بوده ما نباید بی انصافی کنیم حالا به خاطر کلر غلط یک از عواملش ‌کل سریال وفیلمنامه وعوامل را زیر سوال ببریم ضمن اینکه که اتفاقا قوه قضاییه هم در شکایت صدا وسیما از فیلیمو به نفع فیلیمو قرار منع تعقیب صادر کرده وحتی یکی اعضای کمسیون فرهنگی مجلس از نمایش خانگی د مقابل صدا وسیما حمایت کرده .
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 2
    حسود هرگر نیاسود بمیرید از این درد
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 3
      منافقین و کفار حربی رو می‌کُشیم از درد. خخخ
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 1
      دقیقاخوب خودشونو نشون میدن
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    تخلف فیلیم عیانه. قرار منع تعقیب خیلی وقتا صادر میشه اما با تکمیل مدارک و ادله رد میشه. نظر یک نماینده هم ملاک نیست. مهم عمل فیلیموی خائن هست که خلاف شرع و قانونه
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    دراخبار دنیا اگر توجه کرده باشیدازاین اتفاقها هرروزوحتی هرثانیه درتمام دنیا می افته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس