میثم نیلی: شاید نمایشگاه کتابی پررونق‌تر از سال‌های گذشته داشته‌باشیم/ تولید کاغذ در داخل کشور یک استراتژی است

انتقاد گسترده در شبکه ویراستی به فیلیمو : استاد پرورش مار در آستین خود هستیم! اگر دادستانی و قوه قضائیه ورود نمی‌کند، مردم به صورت خصوصی از این پلتفرم ها شکایت کنند تا بلکه جلوی ولنگاریشون گرفته شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - همزمان با انتشار سریال «رهایم کن» و تبلیغات گسترده شهری این سریال که با انتقادات گسترده مردمی از سطح شهر جمع آوری شد «میثم نیلی» "رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی" و مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی" با استفاده از هشتگ « قانون اساسی» در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: فیلیمو، هر روز بدتر، مستهجن‌تر و بی‌قاعده تر از دیروز! بی‌قانونی و گردن فرازی بعضی‌ها تمامی ندارد.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

با انتشار این پست در شبکه ویراستی کاربران بسیاری به آن واکنش نشان داده‌اند و نظرات خود را با مشاور عالی وزیر فرهنگ در میان گذاشته‌اند.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

اکانت «مهین آباد» در زیر این پست، اهداف محور شدن این پلت‌فرم با حواشی بسیار را چنین توصیف می‌کند: هدف از کم رنگ کردن صداو سیما همین بود.

با توجه در روزهای اخیر تمامی انتقادات معطوف به پلت‌فرم مذکور در ارائه محتوا و تبلیغات گسترده و عدم تبعیت از ساترا است و زمینه‌های انتقادی در شبکه نمایش خانگی را تقویت می‌کند، اما اکانت «دل‌چکان» در ویراستی به محتوای ناهنجار پلت‌فرم رقیب فیلیمو «نماوا» اشاره می‌کند و می‌نویسد: نماوا هم همینطوره، اکثرا سریال‌های کره‌ای با محتوایی ضد دین و آیین ما دوبله و منتشر می‌کنند و محتوای سریال‌های کره ای حول تناسخ میچرخه، به طوریکه برای نوجوانی که اموزه های دینی ضعیفی داره تناسخ یک اصل در قانون حیات ادمها شناخته شده با اینکه در اسلام رد شده.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

اکانت «عقل و قلم» هم انتقاد مشابهی را مطرح می‌کند و در پستی آورده است: فقط فیلیمو هم نیستیه نگاهی هم به پلت فرم هایی مثل سروش با فیلم های خارجی آنلاین‌ با حداقل سانسور هم بندازید که شده پناهگاه و حیاط خلوت عده ای!

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

این انتقاد مطرح شده مربوط به عملکرد اخیر ساترا است که مجوزهای فعالیت‌ فراوانی را برای پلت‌فرم‌های ناشناس صادر کرده است.

استاد پروش مار در آستین هستیم!؟

اکانت «ابن تراب» در انتقادی بسیار صریح خواهان برخوردهای قضایی با این روش فعلی پلت‌فرم‌های فعال در فضای مجازی است و می‌نویسد: استاد پرورش مار در آستین خود هستیم! اگه دادستانی و قوه قضائیه ورود نمی‌کند، مردم به صورت خصوصی ازین پلتفرم ها شکایت کنن تا بلکه جلوی ولنگاریشون گرفته شود.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

موضوع برخورد با پلت‌فرم‌های مذکور توسط محمدهادی مشیری خراسانی در اظهار نظری تکرار شده و او درباره این مطالبه می‌نویسد: خوب وزارت ارشاد و دستگاه قضایی چرا اقدام موثری نمی کنند؟ نظارت بر این مجموعه ها با وزارت ارشاد و محاکمه و مجازات آنها با دستگاه قضایی است. تعلل و قصور این دو مجموعه را چگونه توجیه کنیم؟

این پرسشی است که افکار عمومی در فضای مجازی دائما مطرح می‌کنند و طالب مواجه سخت با پلت‌فرم‌های قانون شکن هستند.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

«وحید مرادی ارگ» در انتقاد به سیاست صدور بی رویه مجوز در ویراستی می‌نویسد: هرکی آمده مجوز پلتفرم بهش دادن. این همه پلتفرم میخوایم چیکار؟ این پلتفرم ها چه کمکی به اعتقاد و فرهنگ مردم می‌کن؟ فقط به فکر پول هستن. این همه رسانه و پلتفرم می‌خوایم چیکار؟ آمریکا هم آنقد پلتفرم و رسانه نداره. سالی خداد تومن فیلیمو سود می‌کنه به چه درد مردم می‌خوره؟ در ایران همه چی رفاقتی و باندبازی شده. امریکا برا تیک تاک پدر مدیر تیک تاک را در اورد اون وقت ایران...

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

ایمان تجلیان نیز در انتقادی به محتوای پلت‌فرم‌ها می‌نویسد: دیشب نشستیم مسابقه تی ان تی فیلیمو رو ببینیم. بعد از نیم ساعت دیگه نتونستم ادامه بدم. علاوه بر اینکه محتوای خاصی نداشت و فقط با رنگ و لعاب دادن جذابش کرده بودن، ولنگاری و ابتذال خاصی هم در رفتار مجری و هم شرکت کنندگان دیده می‌شد. بعیده این رفتارها و این تیپ شرکت کنندگان تصادفی باشه

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

سعید آرتیابی در انتقاد به عدم مرجعیت قانونی و قوانین نظارتی در پلت‌فرم‌ها و حوزه‌های نظارتی می‌نویسد: این یک پاسکاری عمدی بین نهادها است، هدف نهایی تضعیف همین رادیوو تلوزیون نیم بنداست چون نمی‌توانندبادست باز در تلوزیون عمل کنند با قوانین پاره پاره نسبت به ایجاد رقیب و تلقین منویات خودشان اقدام نمودند می‌گویند فرهنگ می‌گویند ساترا میگویند ساترا میگویند فرهنگ، اما اصل ماجرا ناتوی فرهنگیست.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

در پاسخ به این پرسش محمد ساقیان می‌نویسد: نیازمند احیای حکمرانی فرهنگی، رفع تعارض ها و خلأهای قانونی و موازی‌کاری‌ها، بیدارباش به نهادهای نظارتی و قضائی هستیموضع امروز ثمره فهم غلط از حکمرانی فرهنگی، مدیریت جزیره‌ای و دخالت بیجای نهادهای غیرمسئول در فرهنگ و پشتیبانی کج فهم ها از متخلفان حوزه فرهنگ و ناآگاهی از عمق خسارات است.

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

پرسش‌هایی مکرر، در فضای مجازی توسط کاربران مطرح می‌شود که پشتوانه حمایتی این پلت‌فرم‌ها کجاست و اکانت «حضرت باران» می‌نویسد: راستی چه نهادی از فیلمو حمایت می‌کند که نمی‌ گذارد قانون او را ادب کند!!

 مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد

سیروس آریامنش در پاسخ به سئوال حضرت باران درباره حامیان فیلیمو می‌نویسد: وقتی قانون گذار و مجری قانون هر دو بی خاصیت اند و پشت همه شرکت های متخلف کارگزاران بازنشسته امنیتی سیاسی اند که قدرت دارند و هنوز جمهوری اسلامی این ها را مثل ناموس خود داند.

کاربری با نام عباس صالحی به توجه روندهای اخیر یک جمع‌بندی ارائه می‌دهد که در آشوب‌های اخیر با هشتگ‌های اسم رمز ساز پلت‌ها مصداق پیدا کرد. این کاربر در پیشگویی مسبوق به سابقه‌ای می‌نویسد: روزی می‌رسد که فیلیمو و نماوا هم برای اپوزیسیون جریان سازی کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 1
    اگه قبل از ارائه رانت و مجوزها و حمایتها نگاهی به سابقه صبا ایده انداخته بودند، کاملا مشخص بود که مشکوک میزنه. سالهاست... کاش وزارت اطلاعات ورود کنه
    • وطن پرست IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 1
      خب چرا باهاش برخورد نمی کنید؟
  • آرش IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 1
    فقط صدا سیما خوبه !!!!!!
  • ح ر IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    6 20
    مدت های مدید است کرم از درون به جان ریشه جمهوری اسلامی افتاده است و هیچ کس به فکر چاره جویی نیست .
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 1
      مسئولان امنیتی دلسوزان مملکت منتظر چه هستند؟ اطلاعات سپاه؟
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    11 1
    قوه قضاییه که ریاستش اژه ای باشه و قبلا هم املی لاریجانی از این بهتر نمیشه! این از وضع دادگاههای ما و آزادی بی دلیل اکثر دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر و جریمه یک و پانصدی کشف حجابشون،۱۰
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    قوه قضاییه که ریاستش اژه ای باشه
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 1
    سوال من هم هست: «راستی چه نهادی از فیلمو حمایت می‌کند که نمی‌ گذارد قانون او را ادب کند؟!!» پشتش به کی گرمه علیه مردم ایران؟
  • یزدان IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    24 8
    فیلیمو خاری شده تو چشماتون چون حق میگه
    • هادی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      5 1
      برو بابا
  • محمدایوب IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    انتقاد شدید ای خدا کشتیش ولش کن ناراحت نباش
  • سعید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    5 11
    مسئوبان بدانند ضرری که بعدها از قبال صدور مجوز به این گونه فیلم ها خواهیم دید ، بسیار بیشتر از سود آن است . اشتباه بزرگی می کنید ، افسار این قبیل حرکات را بکشید .
  • تراب IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 1
    خاک بر سرتون که نمیتوانید جلوی فیلیمو را بگیرید.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    14 0
    جوانها برای بازگشت اینترنت به دامن هرکسی چنگ خواهند زد.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 10
      یک حرف چرند رو اینقدر تکرار نکن تا به شعورت شک نکنیم
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    12 0
    سایتهای دانلود فیلم را بستند و فیلمو پلتفورم داخلی معرفی شد. الان هم اینستاگرام را بستند و هزاران بیکار و مثلا روبیکا بعنوان پلتفورم داخلی معرفی شد
  • حجت IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    میگن طرف میره پیش خلیفه که از حاکم شهر شکایت کنه.خلیفه شروع به نفرینش می کنه.مرده میگه اومدم کاری انجام بدی وگرنه مادر من از تو بهتر بلد است نفرین کند. جناب مشاور، شما باید جلو اینارو بگیرین نه اینکه فقط چه کنم چه کنم کنید و با این کار اراذل رو جری تر کنید
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 1
    ایران با نود میلیون نفر جمعیت دارای نود میلیون سلیقه‌ست، نمیشه که فقط به مردم بگیم مهران رجبی و کودک شو نگاه کنید ، اگر فیلیمو هم مشدود بشه آیا مخاطب میره بیست و سی و تهمتن نگاه میکنه؟
  • جمال IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    عزل وزیر بی کفایت فرهنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس