فرخ نژاد سریال سقوط

سازندگان سریال سقوط حاضر نیستند، کپشنی که ذبح واقعیت در متن سریال را تطهیر می‌کند و شهید سلیمانی را نماد واقعی «زن، زندگی، آزادی» در کشور عراق توصیف می‌کند، حتی به اندازه یک ثانیه نشان دهند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نهمین قسمت از سریال «سقوط» روز چهارشنبه از پلت‌فرم پرحاشیه «فیلیمو» منتشر شد. سقوط مانند سریال‌های پرحاشیه‌ پلت‌فرم مذکور ۹ هفته مستمر حاشیه تولید کرد و برای بیشتر دیده شدن با انتشار هر قسمت حواشی بر متن غلبه می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

سناریو ۲۰۰ هزار دلاری فرخ‌نژاد، دور زدن امنیتی ساترا و سقوط همکار افتخاری بنیاد باران! /چرا ارتش فیلیمو تمام توان خود را برای انتشار سریال سقوط به کار گرفت؟

حمید فرخ‌نژاد حلقه اتصال سقوط و پهلوی

با آغاز آشوب‌ها در مهرماه ۱۴۰۱ «حمید فرخ‌نژاد» بازیگر پرحاشیه‌ این روزها برای ایفای نقش در این سریال با عوامل آن قراردادی را امضا کرد. او بر اساس اظهارات جنجالی‌اش پس از خروج از کشور اذعان داشت گران‌ترین دستمزد ممکن را برای حضور در این سریال دریافت کرده است. او همزمان با عقد قرارداد پیش از خروج از کشور از آشوب‌طلبان حمایت کرد و حتی در یک استوری اشاره کرد که احضار و بازجویی شده است.

در حالیکه بر اساس مستندات، او از ممنوع‌الخروجی خیل کثیری از هنرمندان آگاه بود و از قضا با دوستان خاصش که همواره در طول سال‌های اخیر برای ایفای نقش چهره‌های امنیتی حمایتش می‌کردند، ملاقات‌هایی داشت تا زمینه خروجش را از کشور را فراهم کند.

آخرین خنجر «سقوط» بر پیکر حاج قاسم و یارانش/ پایتخت داعش با عملیات ۲۰ نیروی امنیتی آزاد شد! +عکس و فیلم

از طرفی همکاری این بازیگر با عوامل سازنده که اتصالات آن کاملا مشخص است زمینه خروج فرخ‌نژاد را تسهیل کرد.

همکاری پیامکی سقوط با فرخ‌نژاد

کیهان روز بیست و چهارم دی ماه در واکنش به شیوه تبلیغاتی ساختارشکن فلیمو نوشت : سامانه فیلیمو طی روزهای گذشته پیامک تبلیغی سریال تازه منتشر شده‌اش را با عنوان «بالاخره نوبت به سقوط رسید!» با محتوای سریال سقوط، داستان زنان اسیر در دست داعش منتشر کرده است. ، این پیامک تبلیغی در حالی منتشر شده است که این سامانه با آغاز آشوب‌های امسال از جمله‌ کسب و کارهایی بود که در تمامی حساب‌های کاربری مجموعه صبا ایده در اسم رمزسازی از هشتگ مهساامینی فعالیتی جدی در فضای مجازی داشت.

آخرین خنجر «سقوط» بر پیکر حاج قاسم و یارانش/ پایتخت داعش با عملیات ۲۰ نیروی امنیتی آزاد شد! +عکس و فیلم

سقوط با معیارهای عامه‌پسندانه و حتی تخصصی سریال سازی، جذاب و ماهرانه‌ ساخته نشد. خط داستانی این مجموعه شبیه سریال «خلافت» محصول کشور سوئد است.

آخرین خنجر «سقوط» بر پیکر حاج قاسم و یارانش/ پایتخت داعش با عملیات ۲۰ نیروی امنیتی آزاد شد! +عکس و فیلم

در سریال خلافت مامور امنیتی زن، دختری بریده از داعش را نجات می‌دهد. با وجود آنکه خلافت لایه‌های داستانی دیگری دارد اما سریال سقوط در اقتباسی ناشیانه همین بخش را مورد استفاده قرار داد.

با وجود ضعف‌های سریال حمید فرخ‌نژاد با انتشار پست‌ها و استوری‌های سیاسی تبدیل به بازوی تبلیغی سریال شد. پس از مدتی برخی خانواده‌های شهدای مدافع حرم به نقش آفرینی فرخ نژاد و همکاری او در این سریال معترض شدند.

بیشتر بخوانید:

چرا افراد بی‌اعتقادی مثل فرخ‌نژاد نقش شهدای مدافع حرم را بازی کنند؟

تبلیغ سریال داعشی فیلیمو با تگ کردن رفیق داعش

شیوه تبلیغات فیلیمو برای به نمایش گذاشتن سریال سقوط نیز دست کمی از رفتارهای ساختارشکن فرخ نژاد نداشت.

آخرین خنجر «سقوط» بر پیکر حاج قاسم و یارانش/ پایتخت داعش با عملیات ۲۰ نیروی امنیتی آزاد شد! +عکس و فیلم

بیشتر بخوانید:

مکاتبه رییس صداوسیما با رییس‌جمهور برای سریال سقوط

آغاز جدال با ساترا و نداشتن مجوز ساخت

با اینکه بسیاری ادعا می‌کنند این سریال امنیتی با حمایت مستقیم های نهادهای مرتبط ساخته شده اما انتشار نامه ساترا مبتنی بر نداشتن پروانه ساخت و نمایش نشان می‌دهد موضوع امنیتی سریال دستاویزی برای فیلیمو بود تا نهادهای قانونی را دور بزند و همین سریال دستاویزی شد تا ساترا در محاکم قضایی از فیلیمو شکایت کند.

چون مصوبات مجلس درحوزه قانون‌گذاری مشمول ساترا و فضای مجازی نمی‌شود برای فیلیمو در همان مراحل نخست بازپرسی قرار منبع تعقیب صادر شد تا بواسطه ساخت یک سریال امنیتی، هرج و مرج و عبور از پروانه ساخت و نمایش تبدیل به قوانین رسمی پلت فرم‌ها شود.

بیشتر بخوانید:

پروژه‌ نادیده‌انگاری زحمات حاج قاسم در موصل از سریال سقوط کلید خورد

نادیده انگاری زحمات حاج قاسم در تیتراژ پایانی

یکی از انتقادات ویژه به سریال سقوط نادیده انگاری زحمات حاج قاسم و سپاه قدس در عملیات آزاد سازی موصل است. در نخستین‌ روزهای انتشار سریال مشرق گزارش مفصلی را در این باره منتشر کرد و انتقاداتی را نسبت هدفگذاری القایی این اثر منتشر کرد.

این انتقادات شبیه همان انتقاداتی بود که همزمان با عقد قرارداد فرخ نژاد منتشر شد. اما برای این نادیده‌انگاری "تیتراژ پایانی" سریال، استدلالی آشکار را به مخاطب ارائه می‌دهد. در پایان فصل نهم سریال در آخرین قسمت در تیتراژ تصویر سیاهی در صحنه برای چند صدم ثانیه نمایش داده می‌شود.

برای دیدن کپشن این سریال مخاطب حتی با متوقف کردن چندین باره هم نمی‌تواند آنرا بخواند.

آخرین خنجر «سقوط» بر پیکر حاج قاسم و یارانش/ پایتخت داعش با عملیات ۲۰ نیروی امنیتی آزاد شد! +عکس و فیلم

با پایین آوردن سرعت سریال می‌توان کپشن اضافه شده را با زحمت فراوان رویت کرد. در واقع سازندگان، این کپشن را برای مسیر انحرافی سریالشان استفاده کرده‌اند، اما چند صدم ثانیه آنرا نمایش می‌دهند.

تصور مخاطب این است که برای استفاده این کپشن مدیران فیلیمو که بدون مجوز پروانه ساخت آنرا ساخته و منتشر کرده‌اند تردید داشته‌اند و برای دوری از هر گونه برچسب حاکمیتی چند صدم ثانیه آنرا در انتهای سریال اضافه و سریعا آنرا حذف کرده اند.

شاید فیلیمو در بیانیه دیگری اعلام کند که نشر چند صدم ثانیه‌ای این بیانیه نوعی اشکال فنی بوده است اما اخراج روابط عمومی این پلت‌فرم در عدم حمایت از اعتصابات مرتبط به آشوب‌های اخیر گویای فرضیات دیگری خواهد بود.

سریال سقوط واقعیت درباره موصل را ذبح می‌کند و داعشی کاریکاتوریزه ارائه می‌دهد و از کاراکتری قهرمان می‌سازد که هیچ ارتباطی با وقایع مرتبط ندارد اما با همه اوصاف سازندگان حاضر نیستند، متن دست و پا شکسته‌ای که خیانت‌های متن سریال به مدافعان حرم را تطهیر می‌کند و شهید سلیمانی را نماد واقعی «زن، زندگی، آزادی» در کشور عراق توصیف می‌کند، برای چند ثانیه بیشتر به مخاطبان این سریال نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    43 68
    سریال بسیار خوبی بود مهم مردم هستند که استقبال خوبی از سریال کردن
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      31 11
      سازنده سریال وقتی از یک واقعه میسازه باید به تاریخ و واقعیت وفادار باشه نه اینکه بر مبنای تعصبات فکر خودش فیلم بسازه
    • سروش IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 2
      حق و حقیقت همیشه مظلوم بودند و تحریف شدند از یک منحرف بیشتر از تحریف سخنی بر نمی آید حالا یکی بگه سریال خوبی بود و طبق نظر اون استقبال شاید خوب بوده ولی دروغ همیشه راه خودش رو مثل عفونت باز میکنه ولی ماه و خورشید پشت ابر نمی مانند شاید یک ایرانی با افکاری متعصب روایت رو وارونه و منحرف بیان کنه ولی تاریخ راستین کشور عراق چیز دیگه ای رو بیان خواهد کرد تا آن موقع که کارگردان های وفادار به سرزمین عراق با گویش عراقی حقایق را بیان کنند باید صبر کرد و مهر فیلم زرد رو برای این فیلم با کارگردانی متعصب کوبید
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 7
      من هرچی اینجا می خونم به این نتیجه میرسم فقط که راسته که میگن یه چیزایی دست به عده هست، حکومت هم کلا ضعیفه، پس کلا کار تمومه
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      5 1
      چهارپاها هم از یونجه خوششان می‌آید آیا یونجه خوراک خوبی است؟ انسان عاقل قطعا جواب مثبت نمیده. اینکه صرفاً مردن خوششون بیاد بدون اینکه با واقعیت سنخیتی داشته باشه داستان همون یونجه هست.
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    24 37
    حسودها بمیرند
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      12 4
      و احمق ها تماشا کنند
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      2 0
      احمق تویی با این تفکرات عقب موندت!
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    10 24
    چیزی که من میبینم سریال سقوط یا سقوط سریالی
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      7 2
      وقتی مغز متفکر این سریال ، آقای مرتضی اصفهانی باشد بهتر از این هم نمیتوان انتظار داشت. چقدر باید سیستم امنیتی کشور تاوان یک فرد مشکوک را بدهد که در تمام سریالها و فیلمهای قبلیش ، تصویر کاریکاتور یا عاشقانه یا مضحک از مامورین امنیتی داخل کشور را نشان داده ؟! احساس میکنم رسما" مسئولان فرهنگی خودشان را به خواب زده اند . یک کارشناس مستقل فیلم بیاورید تمام فیلمهای این بابا رو بازبینی کنند . ظاهر قشنگ میسازه ولی باطن کاریکاتوری و بعضا" تمسخرآمیز . توی کدوم کشور اجازه نفوذ این موجودات را میدهند؟!!
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    26 20
    اون کسی که موی اون زن بی شرف شرّ رو جلوی مدرسه کشیده بود رو چرا بازداشت کردید؟؟؟؟؟؟
    • رضا IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      5 8
      اون نامرد ظاهرا بابات بوده که اینجوری داری ازش حمایت می کنی
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    18 10
    واقعا انصاف هم چیز خوبیه. والا من که فیلم رو دیدم اتفاقا راحت کپشن رو خوندم و تعجب کردم از طولانی بودنش. کل گیر شما الان همین بود؟!!!
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    16 7
    خاک بر سر وزارت فرهنگ
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    25 6
    خوب سئوال اینه چرا جلو این تحریف رو نمی گیرید این سریال از کجا مجوز پخش گرفته کجا سریال بازبینی شده و تایید شده ببنید دشمن که داره تلاشش رو می کنه سئوال اینه چرا صدا و سیما به این عریض و طویلی یا هیچ اثری برای داستان های ناب این شکلی نمی سازه که راه روشن کنن یا همیشه چندین پله عقبه چند ساله از شهادت حاج قاسم می گذره چند تا اثر نه در سطح جهانی نه منطقه ای و کشور ها همپیمانمون حتی در سطح کشوری برای این شهید و یارانش ساخته نشده مردم که نمی تونن دست بزنن به ساخت سریال این وظیفه حاکمیت و صدا سیما بوده که هیچکاری نکردن معلومه در نبود داستان و اثر درست همچین اثری جا باز کنه بین مخاطبان تشنه روایت انگشت اتهام بجای این مجموعه کثیف آپارات و مدیران مشکوکش اول متوجه نهاد های حاکمیتی هست که نه اثری تولید می کنن نه با همیچین آثاری برخورد می کنن نه نظارتی رو پخش دارن که یک مجموعه بدون مجوز سریال تولید کنه اونم امنیتی گله نداره .
  • در این سفر تویی کاروان IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    16 12
    اصلاح طلبان بعد از مهسا امینی و پروز امینی شیفت کردن روی حملات شیمیایی به مدارس..مردم به گوش باشن...
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    11 7
    از شهيد سليماني و مدافعان حرم هم مايه نگذاريد.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    8 7
    سوابق و ارتباطات قبلی و فعلی مهدویان اصلاح طلب را بررسی کنید به ریشه می‌رسید
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    10 3
    میخواید با واقعیت جنگ با داعش در عراق و سوریه آشنا بشید برید سر مزار شهیدان سلیمانی صدر زاده و حججی و محمد خانی و... اینا اسمش روشه "فیلمه"
  • بهزاد IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 1
    حالا مگه چ اینقدر تبلیغ میکنید فیلمیو رو؟
  • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 2
    خاک بر چهره آفتاب پاشیدن هیچ اثری نداره.همه میدونن اگر حاج قاسم نبود نیروهای امنیتی کاری از پیش نمی بردن.
  • محمد قزل IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 1
    خوب توی این مملکت مسئولی یا بازرسی نیست جلوی پخش اینجور فیلم ها را بگیرن
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 2
    تاسف آوره
  • mos IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 1
    الان توی فیلیمو انتهای فیلم ، همین متنی که گفتید خیلی واضح و دقیق نمایش داده میشه .
  • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    7 16
    فرخ نژاد با بازی های زیبایش الحق حرفه ای و حذاب بود ولی با پیوستن به نسخه ای سوخته - خود را ازچشم مردم انداخت
    • فامیل دور IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      5 1
      فرخ نژاد از اول هم هیچ نبود
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    5 2
    با عرض معذرت از سایت مشرق نیوز . صرف نظر از اقدامات خارج از اخلاق فرخ نژاد باقی قسمتهای مقاله مزخرف بود .
  • ناشناس IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    15 4
    این سریال به قدری زیبا و هیجانیست که خواه یا ناخواه اسم سردار عزیزمان از ذهن ها خطور میکند حتی اگر ثانیه ای از ایشان نگویند .
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 0
    نام و آوازه شهید سلیمانی جهانی شده است حالا حسادت یکعده را اذیت می‌کند مگر میشود خورشید را پشت ابر تاریکی پنهان کرد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 2
    اقای رئیسی محترم هرچه سریعتر مرزهای رسمی ایران را در سازمان ملل پس بگیرید مرزهای ایران از چین تا مدیترانه است بخصوص ساحل شرقی مدیترانه
  • ایران قوی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    6 0
    واقعا من متوجه دشمنی فیلیمو نمیشوم
  • حسین IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    15 3
    یک بار تو نمایشگاه با عوامل فیلمو صحبت میکردم، راحت برگشت گفت همه ما که اینجایم رابطه آزاد جنسی داریم. از کی توقع چی داری؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      2 0
      با شما؟
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 1
      دیگه ناموسن چرت نگو
  • مختار IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 0
    چرا تازیگی ها نمیخواهد زحمات سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات دیده شود
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    در روایت یک داستان،اسرار فراوانی از ناخودآگاه فردی و ناخوداگاه جمعی که راوی به آن تعلق دارد موجود هست،ایضاً خیانت به ناخوداگاه جمعی که از آن تولد یافته و پیوستن به ناخوداگاه جمعی متجاوزین حکایت میکند.فقط آن بخشی آگاهانه است که جانب خیر و شر را وارونه جلوه میدهد! در کشتی ناخواگاه جمعی همه ابناء بشر مونث هستند پس قاعدتاً دختر بریده از داعش در سریال خلافت ح،فرخنژاد است که مورد تجاوز عقیدتی قرار گرفته اما توسط جاسوسان در سفارتهای غربی جذب و بکارگیری میشود، سریال سقوط یک برداشت احمقانه از سریال خلافت بسفارش سفارتخانه های غربیست و سفارتخانه ها همان سرویسهای جاسوسی و امنیتی دشمن هستند،چندان عجیب نیست که سحرشدگان مواضع دوگانه و متناقض ارباب جدید خود را نبیند. اینگونه جذب شدنها ،روایت کشت و زرع شیطان است که ابتدا با زرق و برق دروغین تکنولوژی یا سینمایی سحر میکند و بخرج جامعه مقابل خود برای خود مزدور میسازد! وزارتخانه هایی که توسط اکبر فتنه،خاتمی و منوچهر فریدون بهایی بفساد آلوده شدند بیشتر حالت فحشا خانه دارند تا کارکرد حکومتی! لولیدن لیبرالی در این فحشاخانه ها ابتدای سحر شدگی و بانگ سگ کردن برای نر آلفا در جبهه مقابل است. در سبک و سیره اهلبیت(س) منیت وجود ندارد این را در صنایع و دست ساخته های ولایتمداران دو جبهه خیر و شر بوضوح میتوانید ببینید،شور عارفانه ای که در ساخت پهپادهای نامه رسان سپاه بکار رفته،همه اخلاص است و توکل بدون هیچ راکبی !
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ازین به بعد سریالها هم .......
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    12 5
    به نکته بسیار خوبی اشاراه کردید. مدتیه جریانی با شیب بسیار ملایم به دنبال پاک کردن حماسه حاج قاسم عزیز و نیروی قدس است.در واقع هر فیلم و سریالی که در مورد فتح موصل یا نابودی داعش باشد و در ان یادی از رشادت این عزیزان نکند ابتر است. سردار فاتح موصل شهیدحاج قاسم عزیز بود روحش شاد
    • IQ ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 0
      حمله به موصل از چند محور انجام شد نیروهای بارزانی و طالبانی از یک محور حشد شعبی و مدافعان حرم از یک محور و ارتش عراق هم از یک محور دیگه فرمانده میدانی همه این نیروها هم شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بودند هماهنگ کننده همه این نیروها سپاه قدس بود با پشتیبانی هوایی نیروهای آمریکایی و نیروی هوایی ایران عراق حتی فرمانده آمریکایی ها هم حاج قاسم بود در آن نبرد تاثیر حاج قاسم زیاد بود در منطقه که اگه نبود ترورش نمی کردن دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نمیشه درود بر سرداران رشید اسلام همدانی سلیمانی مرگ بر آمریکا
    • IQ ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      2 0
      حتی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه پ کاکا هم در جنگ موصل شرکت داشتند تو این فیلم نشان داده بابا یک دختر رو انداختن وسط لوس بازی مسخره بازی
    • IQ ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      11 1
      با بیست تا نیروی امنیتی آزاد شد موصل خاک بر سر کسی که این فیلم ها رو می‌سازه فقط این شهری که من هستم روزی سی تا شهید میاوردن خاک میکردن از جنگ موصل این فیلم ها چش ابرو نشان ملت میده عاشقی در وسط جنگ بقول معروف .... کلک بازیه یک مشت بازی گره قرطیه
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    به نکته بسیار خوبی اشاراه کردید. مدتیه جریانی با شیب بسیار ملایم به دنبال پاک کردن حماسه حاج قاسم عزیز و نیروی قدس است.در واقع هر فیلم و سریالی که در مورد فتح موصل یا نابودی داعش باشد و در ان یادی از رشادت این عزیزان نکند ابتر است. سردار فاتح موصل شهیدحاج قاسم عزیز بود روحش شاد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    5 5
    فیلیمو خوبه . تلوزیون خونه ما فقط به فیلیمو وصله
  • الف. میم IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 18
    یعنی اینقدر ذهینت شما پرورش یافته که ذره حاضز نیستید نقش دیگران پررنگ بشه و همه باید غرق در نگاه ایدئولوژیک بشن.?
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 1
    مشرق با سلام ،مصادره جهاد علیه داعش به نفع یک طرف ،ثواب آن را از بین می برد . جهت از بین بردن داعش کل مسلمانان واقعی تلاش کردن .
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 2
      داداش ولمون کن کل مسلمان؟! داعش چند ساعته شهر می گرفت سر می برید کل اعراب های حاشیه خلیج فارس که حامی اصلیش بودن این از اون 2 تا قطب گنده دیگه مالزی و اندونزی هم که خودشون رو خواب خرگوشی زدن هیچکاری نکردن که هیچ جاهای ایران رو متهم به دخالت در سوریه کردن:))) ترکیه که خودش بازیگر وسط میدان بود تا جایی که من یاد دارم سوپر حزب اللهی های هم که داخل بودن ادعا داشتن با اومدن داعش اکثریت مردم رو تحریک می کردن که این دخالت در امور کشور دیگه هست اسد سقوط کرده حالا که همون حاج قاسم محور مقاومت پیروز شدن هرکی افتاده دنبال مصادره اون نه؟حالا شده کل مسلمانان:)))))))))))
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 2
    بنده خدا حاج قاسم جون داد، یکی از طرفداران حاج قاسم نیست بره قوه قضاییه رو سرعقل بیاره مثل زمان رئیسی قانون رو اجرا کنه! باریکلا به غیرت. توهین کننده به رهبر و مردم رو آزاد گذاشتن فیلمش پخش بشه! مضمون فیلم هم ظاهرا سرتاسر دروغ و تحریف! محسنی اژه ای باید سرعقل بیاد وگرنه عوض بشه
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 0
    نفوذ یعنی یکی به مردم و رهبر توهین کنه، بره با خاندان قاتل مردم ایران عکس بگیره، بعد فیلمش رو بذاری پخش بشه که تووش قهرمانه!!! اگه مسئولین مربوطه بمیرند از ناراحتی حقّه. حداقل سپاه بگه دروغ بوده، اینطوری نبوده... یه فرد مطمئن و معروفش مثل سردار قاآنی. حال آدم داره به هم میخوره
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    11 0
    یه فیلیمو و توهین و تحریفش رو نمی تونن جلوش رو بگیرند! همونا میگن آقا بیا آقا بیا. غلط بزرگتر از دهن. تا وقتی ما بی عرضه و کم‌شرافت هستیم... آقا بیان؟! احتمالا این یه نمونه ش هست، پُره از این نمونه ها.....
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 1
    کلمه کلمه این متن درست و حق بود. حرف حق هم تلخ است. سوال اساسی اینجاست چرا برخوردی نمی شود ؟
  • US ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    چون واقعیت نداشت
  • عباسم IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ینی همین قدر
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 3
    ممنون از مشرق به خاطر روشنگریش. ظاهرا تقصیر قوه قضاییه و محسنی اژه ای هست
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 0
    متاسفانه فقط بلدید نق بزنید !!!!!!!! تلویزیون با اون همه بودجه و غیره رسالتش بود فیلم با کیفیت بسازه که نکرده !!!!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      شما اگه اهل نق زدن‌نیستید چرا این قدردر پورد صدا وسیما چرند میگید.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 5
    ایراد بنی اسرائیلی
  • ضیا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 0
    من طرفدار فیلیمو وفیلم نیت و نماوا هستم - متاسفانه صدا و سیما فعلی کلا دافعه مخاطب هست تا جاذبه- ولی در مورد سریال سقوط بسیار غیر واقعی - عقلانی ساخته اند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 0
    اینا رو به دولت محترم و وزیر ارشادش بگین خدایی من سر سوزنی روحانی رو قبول ندارم ولی الان این کار اگه زمان دولت قبل اتفاق افتاده بود همین ما ها چی میگفتیم
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    مشرق جون زیاد خودتا ناراحت نکن اونها هم دقیقا مثله شما رفتار میکنن و همه چیز را به نام خودشون میزنن و بقیه هویج هستن
  • رحمت IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    یعنی اگه دروغ نگین، روزتون شب نمیشه! متن مورد نظر در انتهای سریال، نزدیک به یک دقیقه روی صفحه بود. دختر کلاس سومی من موفق شد کل متن رو بخونه. اون وقت شما در دروغی به این بزرگی میگین صدم ثانیه؟!!!! شرم بر شما دروغگویان!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    سریال جدید چی داری
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 0
    کارمندای مشرق از خود بیننده ها خیلی پیگیرتر سریال رو دنبال میکنن ....بابا ول کن برو دو‌تا خبر از وضع اقتصادی مردم جفت و‌ جور کن پولت حلال بشه
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    خب شما روایت کنید، فیلم سینمایی بسازید، سریال بسازید،
  • عباس IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    باسمه تعالی انصاف برترین شیوه هاست امیرمومنان حضرت علی(ع)(غررالحکم،ج۱،ص۲۳۹) بنده هم این بخش رو دیدم و راحت میشد اون رو خوند . برادرای عزیز این که یک سریال در مورد جوانمردی و رشادت مدافعین حرم توسط بخش خصوصی ساخته بشه بسیار مغتنم هستش،مهم نیت بچه های سازنده اون هستش و تاثیر مثبتی که برای مردم داره،همه در راستای شناسوندن حاج قاسم عزیز و دیگر سرداران مقاومت هست. حالا اینکه یه بازیگری رفته و اینها .. واقعا تقصیر دیگر دست اندرکان نیست باتشکر
  • US ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    تمام عوامل این سریال و مدیران فیلیمو باید اعدام شوند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    5 0
    نقد شما بسیار خلاف واقع است. اصلا در صحنه به صحنه این سریال انسان ناخوداگاه به یاد سردار سلیمانی و مدافعان حرم و ایثارگری و شجاعت آنان می افتاد. از بهترین سکانس های این سریال، آخرین سکانس است که با هنرمندی نشان که امنیت و آرامش مردم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی مرهون رشادت و شهادت بسیاری است که خیلی ها اصلا خبر ندارند. همچنین خباثت و رذالت عملی و فکری داعش خیلی خوب به تصویر کشیده شد. بهتر است کمی عاقلانه و منصفانه نگاه کنید!
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    اتفاقا سریال بسیار جالبی بود با بازی حمید فرخ نژاد خدا خیرشان بدهد ..شما مشرق نیوز هم باید از خر شیطون پیاده بشید و واقعیتهای جامعه رو به زوال ایران را ببینید
  • سید فروزان CH ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    بالاخره مشخص نیست در مملکت مدام قانون وجود دارد ؟ هر سازمان و تشکیلاتی برای خودش یک دولت است ،از نفت و کاز و پتروشیمی که حاضر نیستد ارز صادرات را در اختیار مملکت بکذارند تا بانک مرکزی و خود رو سازان و جهاد و غیره ، این وسط آقای رییسی بنده خدا هم زورش به هیچکدام نمیرسد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    در تیتراژ تصویر سیاهی .... در دل تاریکی و ظلمت جهل و جنایت داعش و حامیان آنها، مجاهدت مدافعان حرم و حاج قاسم عزیز مانند نور سپید و درخشان است!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هفت نه دهم درصد -منهای هفت ودو‌دهم درصد=هفت درصد
  • سروش IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 0
    بجای نوشتن این چرندیات، به رئیس دستکاه عریض و طویل سیمای میلی بفرمایید بجای ساخت سریالهای درپیتی بنجل و نابودکردن سرمایه های انسانی و مالی با استفاده از کارگردانها و بازیگران متخصص و متعهد واقعیت های جنگ و داعش و تحریم های اقتصادی و تروریسم بین المللی سرمایه گزاری کنند
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    چون در این سریال از سلیمانی اسمی نبردند بعضی ها ترش کردن
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    دیگه شماهام شورشو درنیارین خوبه همه ی قسمتها رو تا آخر دیدیم اینجوریم نبود که شما می گفتین اتفاقا خیلی ام زیبا بود اصلا هیچ گونه نفی حاج قاسم درش نبود پس لطف کنید اینقدر تندر نباشید
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    کاری نداره دوباره سریالی واقعی علیه سریال سقوط بسازند و طوری بسازند که مخاطب بیشتری جلب کند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    اگر ردی از سردار دلها به میان میآمد باید غبطه میخوردیم.عظمت سردار کجا واین فیلم ضعیف کجا!
  • یزدان IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    واقعیت همین بود که سقوط نشون داد شماها کدوم حرف راست رو زدید که الان بشه حرفتون رو باور کرد خیلی هم سریال خوبی بود
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    نام حاج قاسم همیشه بر تارک شیعه واسلام می درخشدوخداست که نام انسانها را بلند وپر اوازه می کند
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اینا شرف ندارن،حتی اسمی یا عکسی از ژنرال پیشتاز مبارزه با داعش نیومد، کاملا مصنوعی بود فیلم،یارو جلو دوشکا میدوید، خیلی از تصنعی بودن هم بنظرم عمدی بود،البته که ناکار آمدی هم بود
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    به جای این حرف های تکراری و بی منطق، برین اون سریال بسیار سخیف و ضعیف حبیب رو نقد کنید! انتظار دارین با این وضعیت مردم برن سراغ صدا و سیما؟!
  • کامیار IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مشرق نیوز ، تو اگه بر مبنای نفس گزارش نمیزدی این مطلب و نمیزاشتی، خود حاج قاسم هم بود امکان نداشت مثل تو برخورد کنه، سریالی که سراسر پرچم حاج قاسم و برد بالا رو داری تخریب میکنی؟؟؟ دنبال چی هستی؟ خداوند خودش داناست، مگه حاج قاسم و سپاه قدس واسه دیده شدن کاری کردن که تو حرصش و میخوری؟؟؟ اونا اجرشون و از خدا میگیرن، تو به فکر فرار از نفس و دیده شدنت باش
  • حسین IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    همیشه میگن از کسی بت نسازید که بعد اینقدر بزرگ بشه که نشه خرابش کرد موقع استارت امثال فیلیمو هرچی سایت فیلم درست و حساب بود رو بستن و فیلتر کردن
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    احتمالا نسخه ای که من دیدم با نسخه شما فرق داره. مال من اون متن به راحتی خونده میشه و تازه وقت اضافه هم میاره
  • علی اقا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    هر دو سریال سقوط و خلافت را با دقت و کامل نگاه کردم. اونطوری که شما میگید سقوط کپی خلافته،اصلا نیست. سقوط به مراتب زیبا و جذاب ساخته شده و احساس هیجان رو خیلی زیبا به مخاطب ایرانی منتقل میکنه و خیلی جالب تر وحشی بودن وحوش داعش رو نمایش میده. یک کم انصاف هم خوب چیزیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس