سیدحسن عاملی

آیت‌ا... سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری اخیراً وصفی جالب درباره "سربازان گمنام امام زمان (عج)" مطرح کرد که مقدمه مبحث حفظ نعمت امنیت و لزوم شکرگذاری است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نمایش تضاد برای انکار هم‌نظری وزیر اقتصاد با اصلاح‌طلبان

"نسخه‌های چپ" چگونه دولت رئیسی را با گرانی مواجه کرد؟

"نسخه‌های چپ" چگونه دولت رئیسی را با گرانی مواجه کرد؟/ شناسایی عوامل سیاسی_رسانه‌ای پرونده مسموم‌سازی

سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با امتداد اظهار کرده است: در ایام کارزار رقابت‌های انتخاباتی و پیش از آن در دوره پایانی عمر دولت قبل، شاهد وعده‌هایی از سوی دولتمردان و مردان کنونی اقتصادی کابینه رئیسی بودیم. به عبارتی در حال حاضر، ارتباط و نسبتی که می‌توان بین آن وعده‌ها و شعارها با وضع کنونی در اقتصاد کشور برقرار دانست در واقع، ناشی از نادانی، بیسوادی و پرمدعایی کسانی است که آن ادعاها را مطرح می‌کردند. اقتصاد و خصوصا؛ وجدان آن، یعنی قیمت هیچوقت تابع دستور نبوده و نخواهد بود.

او می‌افزاید: سرکوب قیمت امکانپذیر نبوده و دیر یا زود، فنر قیمت‌های سرکوب شده در اقتصاد درخواهد رفت و خود را با واقعیت تطبیق می‌دهد. اگر کسی تصور کند که می‌تواند با کار تبلیغاتی سیاسی یا دستور حکومتی، قیمت را سرکوب کند از قدرت اقتصاد و قدرت وجدان اقتصاد اطلاعی ندارد. [+]

*پیرامون انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری...

باید دانست که نظارت بر بازار و قیمت‌ها و البته قیمت‌گذاری عقلانی یکی از وظایف اصلی هر حاکمیتی است. چه اینکه امروز و در دنیای مدرن نیز می‌بینیم که شرکت سامسونگ در کشور هلند به دلیل قیمت‌گذاری بیقاعده و گرانفروشی، 47 میلیون دلار جریمه می‌شود.[3]

اینکه تأکید می‌شود بر خلاف نظر امثال شریعتی؛‌ نظارت بر بازار را باید یک اصل بدانیم به این دلیل است که اگر دولت بعنوان کارگزار اصلی اجرائیات و اقتصاد یک کشور از نظارت بر قیمت‌ها و قیمت‌گذاری اصولی طفره برود؛ افراد سودجو و طمّاع به قیمت‌گذار اصلی بازار تبدیل می‌شوند و همانطور که در بحث خودرو یا مسکن یا... می‌بینیم قیمت‌ها را تا هر ارتفاعی که بتوانند بالا می‌برند.

و عملا حق مردم و حاکمیت کشور ضایع می‌شود.

دقت شود که در فرایند نظارت بر قیمت‌ها البته حتما بایستی به میزان عرضه و تقاضا نیز توجه داشت لکن اگر نظارت از این میانه حذف شود؛ سودپرستی به عنوان مولفه سوم وارد معادله می‌شود و اساسا جدای از عرضه و تقاضا شروع به قیمت‌گذاری می‌کند و قیمت‌ها را به حالت "گرانی بیقاعده" می‌کشاند.

گرانی بیقاعده‌ای که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند و هم‌اکنون نیز جامعه و اقتصاد ایران دچار آن شده‌اند.

راه عبور از این مشکل نظارت کارا بر بازار و البته "رأی خوب" مردم به یک دولت کارآمد است.

***

"ناشکری" اینگونه نعمت‌ها را از ما می‌گیرد

توصیف جالب آیت‌الله عاملی درباره بچه‌های اطلاعات

"نسخه‌های چپ" چگونه دولت رئیسی را با گرانی مواجه کرد؟/ شناسایی عوامل سیاسی_رسانه‌ای پرونده مسموم‌سازی

آیت‌ا... سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اردبیل طی سخنانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، پیرامون نیمه شعبان و روز ملی سربازان گمنام امام زمان(عج) گفته است: نیمه شعبان روز سرباز گمنام امام زمان(عج) است. این عزیزان، اصلی‌ترین ولی‌نعمت ما و خار بزرگی در چشم دشمنان غدار، بی رحم و خونخوار هستند آنها شاید تا حال هزاران توطئه بسیار وحشتناک سرویس‌های جاسوسی دنیا مخصوصاً سیا و موساد را در ایران خنثی کرده اند.

به گزارش شفقنا، او می‌افزاید: قطعاً اگر تلاش مبارک این عزیزان نبود نه تنها هزاران نفر جان خود را از دست می‌دادند بلکه مشکلات عظیم امنیتی برای کشور ما درست می‌شد در یک کلمه ما در کنار سفره احسان این عزیزان نشسته‌ایم و قلباً از این مجموعه تشکر و سپاس داریم.[4]

* اشاره دقیق آیت‌ا... عاملی مبنی بر اینکه ما مردم ایران بر سفره احسان نیروهای امنیتی مهمان هستیم؛ دارای این پیوست نیز هست که همه ما باید خود را در هر لحظه‌ای مدیون مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) بدانیم و دین خود را نیز ادا کنیم.

و این ادای دین نیز شامل بازه‌ای از اعتقاد قلبی، تا تشکر لسانی و رفتارهای لازمه تقویت امنیت است.

دقت شود که هیچ حکومتی در جهان نیست که مشکلاتی مثل فساد یا حوادث تروریستی را نداشته باشد. لکن معدل سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این رخدادها یک معدل بسیار بالاست و از طرفی مداقّه تحلیلی و علمی در فرایندهای امنیتی نظام اسلامی نیز حاکی از آنست که روند امور رو به پیشرفت قرار دارد و در سایه مجاهدهای سربازان گمنام امام زمان(عج) مشکلی نیست که آسان نشود.

در سال‌های اخیر گاهی دیده می‌شود که عده‌ای از افراد در فضای مجازی یا در محیط‌های عمومی پیرامون مشکلات روز کشور با طعنه می‌گویند: "البته امنیت داریم"!

این گزاره از جمله‌ی زمینه‌هایی است که می‌تواند موجب از دست رفتن نعمت امنیت در جامعه ایرانی شود.

همانطور که ندیدن امنیت و ارزانی سال‌های قبل موجب ایجاد زمینه برای رخدادهایی مثل گرانی فعلی و یا اتفاق مسمومیت دختران دبیرستانی شده است.

***

شناسایی عوامل سیاسی_رسانه‌ای پرونده مسموم‌سازی

"نسخه‌های چپ" چگونه دولت رئیسی را با گرانی مواجه کرد؟/ شناسایی عوامل سیاسی_رسانه‌ای پرونده مسموم‌سازی

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب اخیراً طی یادداشتی پیرامون پرونده مسمومیت دختران نوشته است: نوک پیکان حمله نواصولگرایان، علیه مظاهر و الزامات جدید و کوشش آنان برای بازگشت به جاهلیت است که در راس آن نقض حق و حقوق و مشارکت زنان است و این خواست برخلاف بدیهیات عقلی و خواست مردمی است که انقلاب کردند. تا اینجای کار آنچه اتفاق افتاده را می‌توان در قالبی تحلیل و فهم کرد. سر بر آوردن اژدهای خفته سنت‌گرایی متحجر علیه انقلابی که خواهان عبور از تعارضات ساخته شده میان سنت و تجدد بود. فراتر از این فهم، آنچه باعث تاسف است، سکوت نسبی کسانی است که وظیفه مقابله با این تروریسم سیاه را دارند. هنگامی که در قرآن می‌خوانیم «بِأیِّ ذنْبٍ قُتِلتْ» (آنگاه که از دختر زنده به گور شده پرسیده شود که به کدامین گناه کشته شده است؟)

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: تعجب می‌کردیم که مگر ممکن است کسانی باشند که دختران خود را از طریق زنده به گور کردن، بکشند؟ چنین جاهلیتی برای هیچ کس قابل تصور نبود و نیست، ولی امروز می‌بینیم که با معنایی موسع از کشتن، کوشش این جماعت برای جلوگیری از باسواد شدن زنان و ازدواج زودرس آنان مصداق این آیه است و می‌خواهند کاری را انجام دهند که از کشتن جسمی هم بدتر است و البته برحسب ضرورت ابایی هم از کشتن دختران نخواهند داشت. ذلیل کردن دایمی و کشتن روحی یک جامعه و دختران آن بر تارک عملکرد این تروریست‌های سیاه خواهد نشست، حتی بدتر از طالبان، زیرا طالبان خیلی شفاف و به روشنی این کار را می‌کند، ولی این جنایتکاران آن‌قدر جرات و شهامت ندارند که آشکارا این کارها را کنند و مسوولیت آن را بپذیرند.

عبدی در بخش پایانی یادداشت خود نیز تصریح می‌کند: اکنون که ۴۴ سال از انقلاب می‌گذرد و حاکمیت قانون و حساسیت اخلاقی باید بیشتر باشد شاهد سکوتی نسبی هستیم که ممکن است به علامت رضا تعبیر شود![5]

*چگونه عده‌ای بدون اطلاع از اصل ماجرا و قبل از اعلام رسمی مراجع ذیربط به صحنه می‌آیند و ادعا می‌کنند که "کار، کار خودشان است" و "آنها از مسموم‌سازی دختران رضایت دارند"؟!

آقای عبدی آیا قصد دارد پرونده سیاه دوستان اصلاح‌طلب خود در ماجرای اسیدپاشی‌های اصفهان را تکرار کند و بدون اینکه هیچ چیز ثابت شود؛ قضیه را به گردن انصار حزب‌ا... و یا قشر متدین ایرانی نسبت بدهد؟!

(در ماجرای اسیدپاشی‌های اصفهان، تحلیل‌های امنیتی نشان می‌داد کل قضیه صرفا توسط یک فرد و با انگیزه شخصی انجام می‌شود؛ به هر روی عامل ماجرا هرگز شناسایی نشد و علیرغم دستگیر چند نفر و بازجویی‌های کاملا تخصصی اما متأسفانه مجرم فعلا گریخته است. نظیر چنین پرونده‌هایی در فضای امنیتی و پلیسی کم نیست.)

در ماجرای مسمومیت مدارس دخترانه باید متوجه چند مسئله بود.

ابتدا اینکه این کار توسط هیچ گروه رسمی در فضای ایران مورد تأیید نیست و همه آنرا محکوم کرده‌اند.

ثانیا باید متوجه سکوت معقول دستگاه امنیتی بود و دانست که هرگونه اعلام خبر در این قضیه ذیل مصالح امنیتی پرونده قرار دارد و بسا که مثل ماجرای بمب‌گذاری در یک هیئت عزاداری در شیراز در دهه 80؛ حتی شخص وزیر اطلاعات هم مجبور باشد به گونه‌ای سخن بگوید که عاملان قضیه فریب بخورند و زودتر در تور امنیتی قرار گیرند.(البته فروض دیگری مثل تمارض نیز مطرح است)

و ثالثا نظام جمهوری اسلامی که طی 44 سال گذشته همواره با مردمش روراست بوده و از ماجرای حادثه غیر عمد هواپیمای اوکراینی تا برخورد با فساد برادر رئیس‌جمهور و برکناری گزینه جانشین رهبری؛ همواره حقیقت را به مردم گفته است چرا در این قضیه نباید حقیقت را بگوید؟!

آیا عقل سلیمی در نزد آنها که می‌گویند "کار خودشان است" بوده که چنین شکیات ضعیفی را مطرح می‌کنند؟!

مع‌الوصف باید اذعان کرد که بدتر از اقدام دشمنانه‌ی مسموم کردن دختران؛ متصف کردن این رفتار به متدینین جامعه و نظام اسلامی است. آنهم از سوی کسانی که پرونده رفتارهای فردی و جمعی آنها مشحون از جاسوسی، خدمت به دشمن، دروغ سال 88، پونز فرو کردن در پیشانی دختران بدحجاب، مصادره کردن عینک‌های آفتابی در دهه 60، بازجویی‌های خشن و فتنه‌گری است.

لذاست که باید این افراد را همتراز و بلکه بدتر از عاملان پرونده مسموم‌سازی تلقی کرد و اکنون که آشکارها و صراحتا شناسایی شده‌اند؛ در وهله اول با اینان بعنوان عوامل سیاسی_رسانه‌ای عملیات مسموم‌سازی برخورد قضایی و امنیتی صورت گیرد.

گفتنیست، آقای فاضل میبدی، از عناصر اصلاح‌طلب که قبل از عبدی اعلام کرده بود کار کثیف مسموم‌سازی توسط یک گروه تندروی مذهبی انجام شده؛ به تازگی اظهارات خود را تکذیب کرده و اینطور گفته است که یکی از دوستانم چنین حرفی را مطرح کرده بود و من به خبرنگار تأکید کردم که باید خبر را از همان شخص پیگیری کند![6]

***

1_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/09/25/2822072

2_ https://www.bourse24.ir/news/256135

3_ http://fna.ir/47jtc

4_ https://fa.shafaqna.com/?p=1535989

5_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-599900

6_ https://irna.ir/xjLRgR

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    17 8
    جنجال این اصلاح طلبان دم جنبان غرب تبدیل شده به جنجال علیه اسلام و کلا حرکت در خط داعش
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      2 1
      خفه شو بی //// ستون پنجم اسراییل بچه مسموم کن و بچه کش
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    18 5
    هیچ برخوردی با اصلاح طلبان سکولار و بیدین انجام نمیشه.البته دینشون طاغوت آمریکاست.بلکه حکومت بسمت سکولاریسم و بیدینی میل میکنه و مومنین رو از خودش دورتر.هدف خرابکاری شرافتمندانه(بیشرفانه) وطن فروشان هم همین شرطی کردن حاکمیت و مجلس و قانونگذارهاست.
  • علوی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    11 3
    مسئولین قم باید پاسخگو باشند چرا از ۳ماه قبل این موضوع را در قم مدیریت نکردند تا اینگونه الان در کشور پخش نشود.
  • بختیاری IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    9 5
    بعیدنیست که جاسوس لو دهنده اطلاعات موشکی به کدخدا دستی در قضیه مسمومیت ها داشته باشه.تف به شرف نداشته جاسوس خائن
  • سید IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    11 2
    ابلیس عِبری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    7 5
    سلام کی قراره با پیاده نظام جنگ ترکیبی دشمن برخورد شود؟
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    10 4
    دادگاه باید اصلاح طلبان رو احضار کنه و ازشون ادله و مدرک اتهاماتی که به نظام و نیروهای انقلابی میزنند رو مطلبه کنه و این اراذل سیاسی رو به جرم تهمت و افترا و نشر اکاذیب محاکمه کند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    5 3
    عباس عبدی ! بعد از روشن شدن قضیه , همین انقلابی هایی که بهشون تهمت زدی اینقد وقاحت و دروغگویی !!!!
    • مردم بی کس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 6
      سرتون کردید توی برف فکر می کنید کسی چیزی نمی فهمه دراصل نفهم ها جای دیگری هستند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    13 7
    تا ده سال دیگه هم حتما مملکت دستتون باشه تقصیر قبلیه.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      6 1
      مثل اون روحانی نمایی که هشت سال آزگار صبح تا شب همه چیز رو تقصیر دولت قبلش می انداخت؟ نه، خیالت راحت این دولت چیزی از فجایع و ویرانی هایی که دولت قبل بجا گذاشت رو نمی کنه.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 5
    البته لطف این عزیزان پاینده ولی مردم ولی نعمت مسئولینند یک دو سفره احسان؟! خدا را شکر حقوقشون ماشین صفرشون وام بی بهره شان اقامتگاههای مجانی شان تو کل کشور رانت های اطلاعاتی شان وحقوق بالا و ... نشان می دهد این عزیزان پای سفره مردم هستند . مرد اون زمانی که همه کارها برای رضای خدا بود بنابراین سر ما منت نگذارید
    • حمیدرضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      *** در همراهی نظر دهنده محترم 08/42 ..... روحانی محترم جناب آقای عاملی --- از شهید مطهری نقل است از مهمترین درجه های خطر برای نظام جمهوری اسلامی بی تفاوتی است .
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    5 5
    اقای رئیسی محترم هرچه سریعتر مرزهای رسمی ایران را در سازمان ملل پس بگیرید مرزهای ایران از چین تا مدیترانه است بخصوص ساحل شرقی مدیترانه
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      مرزهای رسمی ایرانی که تو دوست داری شهر های حاشیه کویر لوط و نمک تا بلوچستانه نه تا مدیترانه
  • سروش IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    7 2
    نو اصولگرایان؟؟؟!!! بازی با کلمات!!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    6 1
    اجرای سیاست ها بازار آزاد در کشوری که شدیدا تحریمه نوعی خودکشی اقتصادیه.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    10 2
    گفتید مشکلات کشور به خاطر دولت نا کارآمد هست رای خوب بدید. خودمون و همه اطرافیانمون رو تشویق به رای به رییسی کردیم و مجلس هم انقلابی شد. حالا آش همون اش و کاسه همون کاسه. گرونی امون مردم رو بریده! دولت ها در ایران دکوری شدند؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      3 1
      حالا کی گفته رئیسی گزینه رای خوب بوده؟
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 2
    رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : لا تَكرَهُوا الفِتنَةَ في آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِيرُ المُنافِقينَ... حقا چهره هایی که نفرت از اسلام دارند، در حال برون ریزی و خباثت درون سینه هایشان هستند تا در بزنگاه عدالت، سربزیر از شرمندگی شوند. اون روزها نزدیک شده... منافقین در حال برون سپاری و برون ریزی هستند... اما حق ماندنی است. همانگونه که باطل رفتنی.
  • علی افصحی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    6 4
    قرآن و نهج البلاغه در شیوه نامه روشن اقتصادی مشخص نموده اند که سازو کار بارار در جامعه علوی یک چیز است و نظام سرمایه داری چیز دیگر.در نظام سرمایه دای همان طور که سعید شریعتی زندانی فتنه هشتاد و هشت و عضو گروهک اتحاد ذلت مطرح کرده «وجدان اقتصاد قیمت ،»!است اما در بازار شیعی وجدان اقتصاد عدالت و انصاف و دوری از ظلم است.شریعتی مشکل اساسی ای که دارد تحصیلات منظم و پی گیر نداشته و از هرجایی چیزی را اخذ و برشبه اندیشه اش افزوده که هنگام سخن مطالبی از دهانش بی اختیار می پرد که مربوط به منظومه فکری فقه شیعه نیست. از جمله دلایل این پراکنده گویی رانتی بودن تحصیلات وی بوده که مثل بسیاری دیگر چون تاجیک ، تاجزاده و..سر از التقاط و آنارشیسم درآورده! او در حالی از کنترل بازار و نظارت بر آن را تقبیح می کند که الله متعال در قرآن مشخصا شعیب پیامبر را به عنوان پیامبری که ماموریت اصلی اش تنظیم بازار است معرفی می کند.در سوره هود قصه شعیب در کنترل بازار از آیه هشتاد و سه تا نود و سه بیان می شود« والی مدین اخاهم شعیبا قال یا قوم اعبدوالله مالکم من اله غیره و لاتنقصوالمکیال و المیزان ....ولاتبخسواالناس اشیاءهم و لاتعثوا فی الارض مفسدین شعیب ابتدا توحید را مطرح و بعد بازار موحدان را در وزن و قیمت صحیح دانسته و این که اجناس مردم را با قیمت مخدوش تصاحب نکنند که این افساد در زمین است و یا در سوره مطففین می فرماید ویل للمطففین الذین اذاکتالوا علی الناس یستوفون و اذا کالوهم او وزنوهم یخسرون وای بر کسانی که در خرید مته به خشاش گذاشته کمینه گرا هستند اما وقتی می فروشند بیشینه گرا و گرانفروشند»وای کلمه عذاب و تهدید است و گرانفروش تهدید شده.همه قرآن که از ظلم اقتصادی انذار وعدالت و انصاف را امر می کند.در کنار قران امیرالمومنین علی علیه السلام در سیره حکومتی اش ودر نهج البلاغه به ویژه در نامه پنجاه و سه برای تنظیم بازاردستورالعمل می دهد« ان فی کثیرمنهم ضیقا فاحشاو شحا قبیحاواحتکارا للمنافع و تحکما فی البیاعات و ذلک باب مضرةللعامة و عیب علی الولاة...و لیکن بیعا سمحابموازین عدل واسعار لا تجحف بالفریقین من البایع و المبتاع بسیاری از بازاریان بد معامله وبخیلند و درپی احتکارو کالا را بدلخواه می فروشنداین گرانفروشی زیان برهمگان و عیب برای حاکمان است باید بازاربر فیمت عادلانه برای خریدارو فروشنده باشد»
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      مرد حسابی اگر مسولین یه قرآن را عمل میکردند وضع این نبود که
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    7 3
    خب یعنی الان ما رای خوب دادیم یا شما منتظر یکی دیگه مثل قالیباف هستین که بیاد
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    احتمالا ممکنه که پشت جریان مسموم سازی ,بعضی از دانش آموزان یا کادر مدراس باشن. شاید دشمن اینبار برنامه داره که در بین بچه ها کشته سازی انجام بده. از صهیونیستا و آلسعود و اصلاح طلبان افراطی ماکیاولی این اعمال بعید نیست.
    • انتیاخ US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      0 0
      قطعا پای اصولگراها وسطه. هر چند مشرق منتشر نمیکنه،چون حتی تحمل یه دیدگاه مخالف رو نداره، حالا فهمیدین چرا مردم از اپ های داخلی استفاده نمیکنن مشرق جان.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    سعید شریعتی حرف درستی زده. دخالت دولت در اقتصاد بسیار زیاده. دولت انضباط مالی نداره و بانک مرکزی هم مستقل نیست.
  • هموطن IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    آقای عباس عبدی ، خرج زندگیتو من میدم نان دریوزگی نخور .
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      این حرفت یعنی قبول داری که پول میدن
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 2
    از قراري كه عباس عبدي اينطوري نتيجه گيري ميكند و نظام را متهم به مسموميت ملت خودش ميكند و از طرفي رسانه هاي بيگانه هم مثل او نظر ميدهند ، قضيه دارد روشن ميشود كه خود اين اقايان در جريان اين اقدامات هستند و شايد هم دخيل
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 2
    نعل وارونه میزنید ملتو فریب بدین؟
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      کی به دهنت نعل وارونه زد؟ شیادی تا کجا؟
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    یا للعجب! عباس عبدی در معبد جورج سوروس بست نشسته و از آیه قرآن(بأی ذنب قتلت) برای زدن ریشه اسلام بهره گرفته! آیه شریفه مزبور هنگام قبض روح از پیش چشم کفار عبور کرده تا از خواب غفلت بیدار میشوند! بسیاری در موردغنچه گل رز در سکانس پایانی فیلم همشهری کین ”Kane Citizize“ قلمفرسایی و اضهار نظر کردند،اما حقیقت آنست که غنچه گل رز، یادمانی برای سوال و جواب (اعراف/۱۷۲ _ وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ) که بصورت تولدو مرگ متوالی در نسل بشر خود را نشان میدهد با این تفاوت که هر نشانه ای که بر جا میگذارد (سورتمه یا نعکش رزباد/Rosebud)در نسل بعد فراموش میکند! غنچه گل سرخ یا همان اسباب تداوم نسل در حیات دنیوی بشکل همسر و در توالی نسل، بشکل دختر نمود پیدا میکند. کسی که به عهد و پیمان خود با خداوند پایبند نیست در حقیقت معنویت خود را زنده بگور نموده،این حقیقت را در رمان بوف کور صادق هدایت و رمان شازده کوچولو بصورت گل سرخ در سیارک و گلهای سرخ جلوی کلیسا میبینیم!
  • عبدالله IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    اگر عبدی این مزخرفات رو که بافته اثبات نکند که نمی کند (چون به علت عقده و تحقیر ازبن دروغ است) باید در ملا عام مجازات و شلاق بخورد.در مملکت ما اینقدر آزادی فراوان هست که باعث سوءاستفاده و لجن پراکنی امثال عبدی میشود.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      احسنت
  • نصراله IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    هرکسی هرمطلبی رابگه باید اگه کسی اعتراض کرد ثابت کنه و درغیراینصورت باید مجازات بشه
    • سهراب US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 1
      خخخخخخ
  • سید فروزان CH ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    بار اول نیست و آخر هم نخواهد بود که عبای عبدی منافق اینچنین جوسازی مینماید ،
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    هوشیار باشید عبدی داره یه چیزهایی را لو می دهد. پروژه مسمومیت برای جوسازی و تاثیرگذاری و برای جلوگیری از مداخله نظام در پوشش بهم ریخته و حجاب ضعیف عده ای از دختران این مرز و بوم است. متهم این پروژه اصلاح طلبان است.
  • Kami IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    بی کفایتی به همه ثابت شده
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    هدف از فیلتر کردن اینستاگرام چه بود؟ مافیای فیلتر شکن؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    رأی خوب
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    ننگ ومرگ برهرچی(آدم دروغگو
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ننگ ومرگ برهرچی(آدم دروغگو
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    نقشه؛دشمن خودتون هیچ ایرادی ندارید؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 2
    برای مسئولین که بدون مدراک مستندات معرفی آمران وعاملان حرافی شعار تظاهر دروغ خدعه مصلحتی به اسم امنیت ملی ....میگویند که خودشان،خودیهاشان،باندهاشان ووابستگانشان امتیاز بگیرندباید جرم سنگینی داشنه باشه-وبرای مسئولین کمترین جرمش محاربه واعدام باید باشه
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 2
    برای مسئولین که بدون مدراک مستندات معرفی آمران وعاملان حرافی شعار تظاهر دروغ خدعه مصلحتی به اسم امنیت ملی ....میگویند که خودشان،خودیهاشان،باندهاشان ووابستگانشان امتیاز بگیرندباید جرم سنگینی داشنه باشه-وبرای مسئولین کمترین جرمش محاربه واعدام باید باشه
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 2
    برای( مسئولین،نمایندگان،مشاوران،کارکنان،نهادیها،حکومتیها،دولتیها،خصولتیها،خصوصی وابسته وخودیهای قدرت ثروت رسانه وسلاح...) که بدون(شفافیت،مدرک،مستندات،معرفی آمران وعاملان خودی وغیرخودی،به آماروگزارشات غیرمطمئن بسنده میکنند....)حرافی شعار تظاهروعده وعید اطاله لاپوشانی دروغ خدعه مصلحتی به اسم امنیت ملی ....میگویند که خودشان،خودیهاوترکیبیهاشان،باندهاشان ووابستگان خائن،جنایتکار،غارتگرشان امتیاز بگیرندباید جرم سنگینی داشنه باشه-وبرای مسئولین کمترین جرمش محاربه واعدام باید باشه
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      هر چرت و ناسزایی این یارو می نویسه منتشر می کنید
  • سامان IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    با مسموم کردن دخترا به جهت انتقام دوباره اعتراضات اوج گرفت
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 0
      درسته. مثل روز روشنه که اغتشاشجوها به دستور سیا و موساد دوباره دست بکار شده اند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    ماتاکی جفنگیات عده ای مریض ومعلوم الحال را داعما بشنویم وتهمت انهارا فکر کنیم باروشنگری حل میشود. اینها مریض هستندوباید ادب شوند
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    چرا در حكومت كسي به عنوان مدعي العموم از شايعه پراكاني در اين سطح شكايت نمي كند!؟
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 2
    بله چهل سال هست سربازان گمنام موساد همه سوراخ سنبها را فتح کردهاند والان سربازان گمنام نتانیاهو موسادی همه کاره هستند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    با این اوضاع
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    با این اوضاع مملکت
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 2
    انشاالله حضرت آقای روحانی ما را حلال کنند. در حق این بزرگ مرد جفا کردیم
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      بهتر نوکری کن انشالله حلالت میکنه
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این اصلاح طلبان ژست اقتصاد ازاد میگیرند ولی همه انها کمونیستی می اندیشند
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این اصلاح طلبان ژست اقتصاد ازاد میگیرند ولی همه انها کمونیستی می اندیشند نفت دولتی دخالت دولت در حوزه زمین در دوران رجایی
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این اصلاح طلبان ژست اقتصاد ازاد میگیرند ولی همه انها کمونیستی می اندیشند نفت دولتی دخالت دولت در حوزه زمین در دوران رجایی کاربری های غیر اقتصادی بدون پرداخت بها در دوران خاتمی ممنوع الساخت کناره های جاده ها دوران خاتمی و صدها مورد دیگر
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این اصلاح طلبان ژست اقتصاد ازاد میگیرند
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این اصلاح طلبان ژست اقتصاد ازاد میگیرند ولی همه انها کمونیستی می اندیشند چه کسانی به سفارت امریکا رفتند غیر از،اصلاخ طلبان امروز این بساط،دروغ عباس عبدی ها را جمع کنید
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    زمانیکه مردم ایران برای بازگرداندن اموال غصب شده خود توسط،پهلوی مبارزه می،کردند موسوی خوینی ها وعباس عبدی ویارانش به سفارت امریکا رفتند تا موضوع پهلوی از اصلی به فرع تبدیل شود حالا مدعی دوستی با غرب هستند در سال ۷۸ هم با خروج سند محرمانه وزارت اطلاعات وانتشار در سلام وشکایت دولت خاتمی وتعطیلی روزنامه در گیری خیابانی بین تحکیمی ها وپلیس پدید امد تا این ها مجلس،ششم را تسخیر کنند موضوع مسمومیت با بهار نیوز در ارتباط چون بهار نیوز حتی گروه شبیه به بوکرام را در ایران شناسایی وعامل معرفی کرده این ها جلوشون گرفته نشه ایران را داعشی می حوانند امروز مسمومیت کودکان در مدرسه دخترانخ وفردا اصلاح طلبان سر زنان را می برند وبه گردن نظام می اندازند تا برای موسوی تاج سلطنت سفارش دهند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مرجع تقلید اصلاح طلبان منتظری است که برادر دامادش به فرمان او ترو ر می کرد خطر اینها والله از اسراییل بیشتر است
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    به نظر من با توجه به ابعاد وسیع این مسئله که در مدارس زیادی این مسمومیت ایجاد شده به احتمال زیاد ترس بچه ها وشنیدن خبر مسمومیت حال اونهارو خراب میکنه.یعنی رعب و هراسی که بوجود اومده علت اصلی مسمومیت میتونه باشه.یعنی مشکل عصبیه.البته این نظر منه تا اینکه خلافش ثابت بشه
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    نظارت دولت شاید نتواند جلوی گرانی را بگیرد ولی قطعا حذف نظارت دولت گرانی را بیشتر خواهد کرد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 0
    اغتشاشگران و افسادطلبان کلا از مردم کینه دارند که چرا با وجود آنهمه عربده زدن و حنجره دریدن های این مزدبگیران اجنبی، نزد ملت هیچ محلی از اعراب نداشتند
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 2
    1- چرا میترسید اعلام کنید؟-2- چرا هیچ کاری نمیکنید؟3-اگرکار منافقان،فرقان،طالبان وداعش داخل وخارج... هست چراتاحالا هیچکس مسئولیتش را بعهده نگرفته؟4-اگرنمیتوانید کاری کنید ومیترسیدچرا به مردم نمیگوئید راهپیمایی غیرساندیسی وخودجوش کنند!؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 2
    چرا بامدرک،مستندات وسریع آمر وعاملان جنایات شیمیایی مدارس را دستگیر وشفاف سازی نمیکنید!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 2
    چرا بامدرک،مستندات وسریع آمر وعاملان جنایات شیمیایی مدارس را دستگیر وشفاف سازی نمیکنید!؟1- چرا میترسید اعلام کنید؟-2- چرا هیچ کاری نمیکنید؟3-اگرکار منافقان،فرقان،طالبان وداعش داخل وخارج... هست چراتاحالا هیچکس مسئولیتش را بعهده نگرفته؟4-اگرنمیتوانید کاری کنید ومیترسیدچرا به مردم نمیگوئید راهپیمایی غیرساندیسی وخودجوش کنند!؟
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    هرجا سخن از خیانت وجنایت ضد مردم ایران است،نام ننگین افسادطلبان میدرخشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس