بازار

اداره استاندارد شهرستان گناوه با انجام وظایف سازمانی خود، درسی را به اقتصاد ایران داده که خوانش آن برای مسئولان ارشد اقتصادی یک ضرورت است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صحبت‌های یک نماینده درباره دلایل اصلی گرانی

دروغ علیه امام(ره) در روز روشن!/ صحبت‌های یک نماینده درباره دلایل اصلی "گرانی"

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای با سایت جماران گفته است:

"دلیل گرانی که ما امروز با آن دست به گریبان هستیم مشخص است؛ تعجیل در حذف ارز ۴۲۰۰ و عدم آمادگی دولت برای کنترل بازار باعث این موضوع شد. نه اینکه ارز ۴۲۰۰ فسادزا نبود و نباید حذف میشد نه، اتفاقا هم فسادزا بود و هم باید حذف می شد؛ اما نکته این است که دولت تازه بر سرکار آمده بود و در این موضوع بسیار عجله کرد و مسلط برکار نبود. ضمن اینکه دولت به پیشنهاد مجلس نیز عمل نکرد؛ علیرغم اینکه مجلس به شدت دنبال کالابرگ الکترونیکی بود اما دولت با پرداخت یارانه نقدی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به هر فرد به بدتر شدن اوضاع کمک کرد."[1]

*ما قضاوت درباره سخنان آقای رشیدی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم. ضمن اینکه باید دانست دولت فعلی هم عملا مجبور شد ارز 4200 را با قیمتی جدیدتر به اقتصاد ایران بازگرداند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند در صورت وجود یک عزم جهادی برای اصلاح رویه‌های غلط و ایضا نظارت کارا بر بازار؛ می‌توانیم طلیعه شکسته شدن گرانی بیقاعده را تنها در مدت چند روز مشاهده کنیم.

مسئله چرایی اجرا نشدن مصوبه کالابرگ مجلس یازدهم از سوی دولت نیز همچنان از معماهای بزرگ سیاسی و اجرایی در ایران است که کسی چندان درباره آن صحبت نمی‌کند!

***

درس اداره استاندارد گناوه برای اقتصاد ایران

دروغ علیه امام(ره) در روز روشن!/ صحبت‌های یک نماینده درباره دلایل اصلی "گرانی"

رئیس اداره استاندارد شهرستان گناوه در استان بوشهر گفته است: ۲ شهربازی مستقر در ساحل این بندر به دلیل رعایت نکردن الزامات استاندارد، تعطیل و پلمب شدند.

قدرت‌ا... شاهین زاده در مصاحبه با ایرنا همچنین افزود: در بازدیدهای به عمل آمده از سوی کارشناسان این اداره، همچنین یک خانه بازی نیز به علت بی توجهی به استانداردهای الزامی تعطیل و مهر و موم شد.

رئیس اداره استاندارد گناوه گفت: این اداره به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و پایان سال، نظارت بر تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها بویژه در ساحل را تشدید کرده است.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به ‌منظور تامین ایمنی و سلامت استفاده کنندگان؛ وسایل بازی و تجهیزات شهربازی در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند و باید متصدیان این مراکز به این امر مهم اهتمام ورزند.[2]

*حقیقتا سبب خوشوقتی و مسرت است که می‌بینیم مسئولانی خدوم و مدبر در اقصی‌نقاط دوردست کشور حضور دارند که به الزامات حکمرانی واقف‌اند و وظایف محوله خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تا ولو یک حادثه تلخ نیز نتواند کام مردم عزیز ایران را تلخ کند.

این وظیفه‌شناسی اداری از سوی اداره استاندارد شهرستان گناوه اگرچه قابل قدرشناسی و تمجید است لکن سبب یک تأمل و عبرت بزرگ نیز هست و آن اینکه وقتی مدیرانی چنین وظیفه‌شناس و دوراندیش در سیستم اداری کشورمان فعال هستند پس چرا در مرکزیت اداری کشور و رویکردهای کلان دولت بعضا شاهد اشتباهات فاحش و کم‌کاری هستیم؟!

من‌باب مثال اینکه برای همه سوال است که چرا قانون کارا و عقلانی مجلس یازدهم برای "ارائه کالابرگ به مردم با قیمت ارزان" و یا "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" که تأثیر بسزایی در کاهش نرخ مسکن دارد؛ اجرا نمی‌شود؟!

ایضا چرا نمی‌بینیم که نظارت کارایی بر بازار وجود داشته باشد تا قیمت‌ها اینچنین دچار طغیان نشوند؟!

واضح است که هم مدیران توانمند داریم و هم راهکارها را می‌دانیم.

آیا با "نفوذ" مواجهیم یا با "ناکارآمدی" که بدیهی‌ترین امورات اقتصادی در اجرائیات ایران رعایت نمی‌شود...؟!

***

"فرماندهان فتنه" اینگونه دِین خود را به اغتشاشات ادا می‌کنند

دروغ علیه امام(ره) در روز روشن!

دروغ علیه امام(ره) در روز روشن!/ صحبت‌های یک نماینده درباره دلایل اصلی "گرانی"

معصومه ابتکار، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دولت روحانی اخیراً در یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرده است با بیان اینکه اصلا در ابتدای انقلاب بحث اجباری شدن حجاب مطرح نبود، گفت: حجاب انتخابی بود و جالب اینجا بود که اکثریت هم به این سمت آمدند و حجاب را انتخاب کرده بودند. بدون اینکه کسی به آنها امر کند. امام از ابتدا با این نگاه‌های سخت‌گیرانه و افرادی که موضع صرفاً فقهی داشتند و حتی ابعاد اجتماعی و روانشناختی موضوع را نمی‌دیدند، درگیر بودند.[3]

*البته اقتراح و ارائه نظر در ساحت انقلاب اسلامی هیچ ایرادی ندارد لکن این مسئله با "دروغ و تحریف تاریخ" یکی نیست!

خانم ابتکار عملا مرتکب تحریف تاریخ شده و به مردم درباره تظاهرات زنان بی‌حجاب در 17 اسفند سال 57 (دو هفته پس از پیروزی انقلاب) و در اعتراض به اجباری بودن حجاب اجتماعی در انقلاب اسلامی چیزی نگفته است.

تظاهراتی که البته-طبعا- با نظر مثبت امام راحل، شهید بهشتی و سایر اعضای شورای انقلاب با برخورد انقلاب مواجه شد و معترضین تند آن تظاهرات نیز جملگی دستگیر و روانه زندان شدند.

پس از آن نیز شاهد تأکید جدی و دقیق امام راحل بر لزوم رعایت حجاب بانوان بودیم.

خانم ابتکار حتما این بخش از اظهارات امام راحل را از یاد برده است که پس از انقلاب می‌فرمود تلخی ماجرای کشف حجاب رضاخان هنوز در ذائقه من هست.

خانم ابتکار چرا به مردم نمی‌گوید که امام راحل 2 روز قبل از تظاهرات معترضان حجاب در تهران گفته بود: زنها بروند (در وزارتخانه‌ها) اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند..لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند.

سخنانی که برخی معتقدند نخستین حکم انقلاب اسلامی مبنی بر اجباری بودن حجاب اجتماعی تلقی می‌شود و افراد بی‌حجاب نیز نسبت به همان تظاهرات کردند که البته با پاسخ محکم انقلاب مواجه شدند.

دروغ و تحریف تاریخ می‌تواند آخرت و دنیای خانم ابتکار را بر باد بدهد...

قابل تأمل اینکه این اظهارات خانم ابتکار مورد استقبال سایت جماران که وابسته به نوه امام است نیز قرار گرفته است!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1581397

2_ https://irna.ir/xjLTqK

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1586990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 1
    حکومت اسلامی یعنی شفافیت دارایی ورای مسئولان یعنی حجاب وتقوا
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    6 3
    رانتخوار نماینده ارز جهانگیری
  • تفکر IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 2
    نوه امام ، چطوری می شود که تحمل تحریف تاریخ معاصر را دارند
  • اشعری احمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 1
    من نمی دانم نوه امام در این وسط چی میخواهد
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 0
      كاسبى و درآمد مفت از نام مبارك امام خمينى ( ره )
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    5 3
    خانم ابتکار حتما این بخش از اظهارات امام راحل را از یاد برده است که پس از انقلاب می‌فرمود تلخی ماجرای کشف حجاب رضاخان هنوز در ذائقه من هست.//پاسخ : موضوع پوشش موی سر عرض می کنم: نصیحت و توصیه متفاوت از اجبار به امری می باشد لذا در اوایل انقلاب از همه طیفی موافق انقلاب بودند و با جان دل پای کار امدند (ارشیو تصاویر و فیلم ها گویای همه چیز است) لذا دایره خودی هر روز تنگ تر و تنگ تر شد تا حتی خانواده حضرت امام بیرون از دایره قرار گرفتند ...
    • حجت DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      شازده کسی رو به خاطر هم عقیده بودن دستگیر نمی کنند
    • حجت DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      شازده کسی رو به خاطر هم عقیده بودن دستگیر نمی کنند بندازن هلفدونی. وقتی برخورد شده با زنان بی حجاب، یعنی اعتقاد راستین به وجوب حجاب بوده.
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      دايره تنگ نشد بلكه خوديها با بدان بنشستند،،،!!؟
  • میثم IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    12 1
    این همان خانمی نیست که برای حفظ رانت بنزین برای شوهرش ،آن دروغ بزرگ در رابطه با تولید بنزین داخلی را زیر سوال برد
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    اگر مردم زمان امام خمینی مانند اکثریت مردم زمان ائمه معصومین ع بودند که معصومین را درک نکردند و همه معصومین ع به شهادت رسیدند و امام عصر عج بایستی از دیده هان پنهان بمانند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 1
    این خانم چون دخترخودش درامریکازندگی میکنه وآزادمیگرده لذا قصدداره بی حجابی را کم اهمیت جلوه دهد!!!!!!!!
  • علی افصحی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    6 0
    ابتکار و صاحب سایت جماران که اشرافیت مترف اند و زندگی شاهانه،پس از رحلت حضرت امام خمینی را با معلم اشرافیت بعد از انقلاب اسلامی یعنی هاشمی ،به هم زده اند از همان بدو رحلت امام دست به خباثتی زده و دوگانه هایی را ساخته و پرداخته کرده و به خیال شیطانی خود اراء قشر خاکستری را نصیب خود سازند و با بند بازی های هاشمی توفیقاتی نیز کسب می کردند چرا که امام خامنه‌ای ولی فقیه خردمند اولویت ولایتش را در قوی ساختن نظام و قدرت اندوزی انقلاب در همه عرصه ها قرار داده بود و این خباثت ها را می توانست مدیریت کند هاشمی می دانست امام خامنه‌ای چنین اهدافی را دنبال می کند پس تلاش می کرد برای اشرافیت سربازگیری کند به وسیله دانشگاه آزاد، بذل و بخشش های شاهانه به بهانه اجرایی کردن اصل چهل و چهار ، جذب نیروی فراتر از نیاز به مجمع، مرکز استراتژیک و...اما این امام خامنه‌ای بود که در عمل و صداقت مثال زدنی و با تکیه بر سبک زندگی علوی و ساده زیستی جریان اشرافیت را رسوا کرده و با قدرت،اشرافیت را از ساحت انقلاب عقب راندند ضمن این که اقتداری برای نظام اسلامی آفریدند که شد قدرت تاثیر گذار در عالم. اما ارتجاع اصلاحات آمریکایی با تکیه بر سایت مترفین جماران و شبه رسانه های جاسوس پرور دست به کار عجیبی زدند تحریف امام خمینی در سایت مترف با مدیریت سید حسن مصطفوی بی سواد.سایتی که قرار بود حفظ و نشر آثار امام خمینی باشداماشده مرکز تحریف فقه و فقاهت و فرهنگ انقلاب و روزی نیست که یک ثروت اندوز تحریف گری علیه انقلاب در این سایت سخن نگوید. حالا نوبت به تحریف نیلی!ابتکار رسیده تا باز با ایجاد دوگانه حجاب اجباری و اختیاری برای خود طعمه ای به دست بیاورد که باید گفت دوران این نوع دوگانه های کلاهبردرانه گذشته است ابتکار و اصلاحات آمریکایی در وزن کشی بی حجابی و فساد با شعار زن زندگی آزادی فحشا دیدند که به اقرار سردسته آشوبگران حتی یک درصد هم با این فاسدان همراهی نکردند چنان که پس از آن همه شرارت و فساد فقط چند زن اجق وجق بی حیا آن هم در محلات شمالی تهران که محلات اصلاحات آمریکایی است بی حجاب مانده اند! همه زنان ما مقید به حجاب شرعی هستند و حجاب اجباری را شیطان در دهان ابتکار و اصلاحات آمریکایی گذاشته تا رسوا شوند که منافقانه با تظاهر اسلام و حجاب به مبارزه با فرهنگ دینی و فقه شیعه پرداخته اند.فقهی که رهایی بخش است.
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 1
      سلام بر شما جناب افصحى ! انشاءالله برقرار و هميشه روشنگر باشيد ،
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 1
    جلال رشیدی کوچی اگر با این سرعت ارز 4200 تومانی را حذف نمی کردند غارتگران بیت المال هیچ چیزی در کشور باقی نمی گذاشتند
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      صحبت آقاى رشيدى كوچى كاملًا حساب شده ميباشد،،،
  • حجت DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    15 1
    دروغ و تحریف تاریخ می‌تواند آخرت و دنیای خانم ابتکار را بر باد بدهد.... باز یه چیزی میگی. کسی که چهارچنگولی چسبیده به دنیا کجا به آخرت اعتقاد داره که داری از آخرت می ترسونیش
  • امیر IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 2
    43 سال از انقلاب رفت ولی هنوز بجای حل مشکلات بحث حجاب داریم
  • حجت DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 0
    وقتی برخورد شده با زنان بی حجاب، یعنی اعتقاد راستین به وجوب حجاب بوده. پس چرند نگو. این یک. دوم اینکه امام که سهله، خودپیغمبر هم که باشه ملاک دستورات دین خداست و کسی قرار نیست به خاطر فامیل بودن با کسی هر کاری کرد کسی کاریش نداشته باشه.
  • حجت DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 0
    وقتی برخورد شده با زنان بی حجاب، یعنی اعتقاد راستین به وجوب حجاب بوده. پس چرند نگو. این یک. دوم اینکه امام که سهله، خودپیغمبر هم که باشه ملاک دستورات دین خداست و کسی قرار نیست به خاطر فامیل بودن با کسی هر کاری کرد کسی کاریش نداشته باشه. نمونه بارزش عموی پیامبره که به خاطر دشمنی با پیامبر وعده عذای داده شد و هیچ رحمتی به دلیل نسبت فامیلی شامل حالش نمیشه
  • حجت DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    اینکه امام که سهله، خودپیغمبر هم که باشه ملاک دستورات دین خداست و کسی قرار نیست به خاطر فامیل بودن با کسی هر کاری کرد کسی کاریش نداشته باشه. نمونه بارزش عموی پیامبره که به خاطر دشمنی با پیامبر وعده عذای داده شد و هیچ رحمتی به دلیل نسبت فامیلی شامل حالش نمیشه
  • حجت DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 0
    چرند نگو. این یک. دوم اینکه امام که سهله، خودپیغمبر هم که باشه ملاک دستورات دین خداست و کسی قرار نیست به خاطر فامیل بودن با کسی هر کاری کرد کسی کاریش نداشته باشه.
  • حجت DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    شازده کسی رو به خاطر هم عقیده بودن دستگیر نمی کنند بندازن هلفدونی
  • م IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 1
    حسن آقای مصطفوی بجای تائیدتحریف کنندگان امام در مجموعه تنظیم ونشرآثارحضرت امام و سایت جماران لطفا یه فکری به حال آب گرم سرویسهای بهداشتی حرم کنید دوهفته پیش مجبورشدیم رفتیم یخ زدیم آقا
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 1
    آبجی ابتکار و شوهرش اونقدر از بنزین پاتیلی یورو شونصد خوردن که تا هفت پشتشون هم سیره سیره. اگه تو چین بود تا حالا پای دیوار گذاشته بودنش.
  • مهدی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 1
    البته اگر خانم ابتکار به آخرت اعتقاد داشته باشد
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      عجوزه پروار شده از ثروت بيت المال كه آويزان به باند پدرخوانده جريان خبيث اصلاحات ميباشد ! هيچ علقه ملى و مذهبى نداشته و ندارد
  • محمدایوب IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    سید حسن مصطفوی نان نام امام را میخوری معرفت داشته باش آنان که نمک دان می شکنند تو چرا نگاه می‌کنی البته به گفته حسین شریعتمداری روی زانو رفسنجانی وبا مهدی وفائزه بزرگ شدی
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد حاج احمد آقا کجایی که ببینی پسرت نوه ی امام چطور در مقابل تحریف کنندگان حرفهای امام( ره) سکوت کرده
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    چی بگم که سکوت بهتره الان
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    برای جلوگیری از اغتشاشات ارزی هیچ راهی جز کنترل عوامل اغتشاش وجود ندارد
  • hl IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    دنیا و آخرت اصلاح طلبان به باد رفته است .این از بدیهیات قرآن است که منافقان در دنیا و آخرت منفور هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس