پرداخت ماهیانه ۲۴ میلیون تومان برای اجاره مسکن در غرب تهران

رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم گفته است: اطمینان داریم که با این وضعیت-گرانی- نهضت ملی مسکن به جایی نمی‌رسد هر چند که در مناطقی شروع به کار کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نهضت ملی مسکن؛ ‌ شاید وقتی دیگر

مالیات زیاد چگونه موجب گرانی شده است!؟ / لطفا در نوروز 1402 عزاداری نکنیم

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس در بخشی از یک مصاحبه با ایلنا پیرامون قیمت مسکن و پروژه مسکن ملی گفته است: قیمت ساخت هر متر مربع نهضت ملی به دو برابر قیمت سال گذشته رسیده است، در حالیکه در سال گذشته قراردادها با قیمت هر متر مربع ۴.۵ میلیون تومان منعقد شد، امروز این نرخ تا دو برابر افزایش پیدا کرده‌است، در واقع واحد ١٠٠ متری نهضت ملی مسکن بیش از یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

او تصریح می‌کند:‌ در حالت حداکثر، ۴٠٠ میلیون تومان از این عدد به مردم و متقاضیان وام داده می‌شود و ۶٠٠ میلیون تومان باید آورده افراد و متقاضیان باشد اما جامعه هدف پروژه نهضت ملی مسکن امکان پرداخت ۶٠٠ میلیون تومان را ندارد و اساسا آورده‌ای در این اعداد ندارند که بخواهند آن را واریز کنند و از تمام بخشی که در پروژه نهضت ملی مسکن تایید صلاحیت شدند تنها بخش کوچکی امکان تامین و واریز این ۶٠٠ میلیون تومان را دارند. اطمینان داریم که با این وضعیت نهضت ملی مسکن به جایی نمی‌رسد هر چند که در مناطقی شروع به کار کرده‌اند.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه باید از انواع مدل برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه استفاده کرد، گفته است: با این مدل و اجرای کار امکان تحقق یافتن ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال دیگر وجود ندارد.[1]

*ما قضاوت درباره صحبت‌های این نماینده مجلس را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

گفتنیست، رئیس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح و ناظر استان تهران نیز به تازگی گفته است: بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم توان کافی مالی از طرح کنار رفته‌اند...وقتی وزارت راه و شهرسازی اقساط نهضت ملی مسکن را بیش از حداقل حقوق کارگران قرار داده چگونه توقع داریم مردم بتوانند با این طرح صاحبخانه شوند!

***

وظیفه کسبه و بازاریان در هنگامه تورم و نبود نظارت بر بازار

مالیات زیاد چگونه موجب گرانی شده است!؟

مالیات زیاد چگونه موجب گرانی شده است!؟ / لطفا در نوروز 1402 عزاداری نکنیم

غلامرضا تاجگردون، از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و کارشناس مباحث اقتصادی و بودجه‌ای اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، پیرامون تأثیر مالیات زیاد بر گرانی در جامعه گفته است:

"شما وقتی می‌خواهید ببینید مالیات سال آینده به چه صورت است، نمی‌روید تک‌تک پرونده‌ها را نگاه کنید که چقدر مالیاتشان می‌شود و بعد بگویید که سازمان اینقدر برایم بنویس. یک پیش‌بینی می‌گذارید و بعد در ادارات مالیاتی سراسر کشور تقسیم می‌کنید و سهمشان را می‌دهید و می‌گویید اینقدر مالیات را بیاورید، پس با یک پیش‌بینی روبه‌روست تا 10 سال پیش اینطور حساب می‌کردیم که با این مدل پیش‌بینی می‌شود سال آینده تورم 10 درصد باشد. بعد می‌گفتیم سال آینده با این مدل رشد 16 درصد است. بعد می‌گفتیم فشار به سازمان‌های مالیاتی می‌گذاریم یا یکسری تشویق‌ها برای کارمندان ادارة مالیاتی که همه‌ساله می‌گذاشتیم. می‌گفتیم اگر به اینقدر رسید، اینقدر به خودتان می‌دهیم و... این‌ها تایم‌شان در بودجه بوده و بعد می‌گوییم 2 درصد کوشش مالیاتی. بعد می‌گفتیم 10 درصد، به اضافة 6 درصد به اضافة 2 درصد، می‌شود 18 درصد. می‌گوییم سال گذشته مالیات چقدر بود؟ ضربدر 18/1 برآوردمان می‌شود برای سال بعد. این روش محاسبة پیش‌بینی مالیات بود. "

او می‌افزاید: امسال من نقل‌قول از یکی از مسئولان سازمان مالیاتی می‌کنم که ایشان هم همین مدل را گفتند که تورم 39، 40 درصد، رشد هم طبق معادلات صندوق بین‌المللی، پول و بانک جهانی بین 3 تا 4 درصد، یک مقدار هم کوشش مالیاتی. –پس- مثلاً 49 تا 50 درصد درآمد مالیاتی افزایش پیدا می‌کند. آن حرف برای آن عدد منطق داشت نه برای این. این یعنی تورم در همان‌جا بمان و پایین نیا. شما یک جنس را 10 تومان می‌فروشید و 2 تومان سود می‌کردید که می‌شد 20 درصد. آیا در جنس 50 هزار تومانی باز هم می‌توانید 10 هزار تومان سود ببرید؟ سودتان کم می‌شد و می‌گویید اگر 5 تومان هم گیرم بیاید کلاهم را هوا می‌اندازم. تورم 40 درصد خورده است، اما سود شما 20 درصد نمانده است. مالیات را هم از سود می‌گیریم نه از درآمد و عدد اسمی. از عدد واقعی می‌گیریم. در نتیجه وقتی شما می‌گویید من این عدد را بگیرم به طرف می‌گویند که باید اینقدر مالیات بدهید، طرف با 5 هزار تومان سود راضی بود، الان به خاطر این‌که مالیات شما را بدهد مجبور است قیمت را بالا بکشد که بتواند مالیات شما را بدهد.

تاجگردون گفته است: وقتی مالیات اشخاص حقوقی 120 درصد رشد کرده است؛ مثلاً مالیات اشخاص حقوقی شرکت‌های دولتی است، 120 درصد رشد کرده و جالب این‌که مالیات شرکت‌های دولتی کمتر رشد کرده است. به این معناست که اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌های خصوصی بیشتر از 120 درصد مالیات‌شان رشد کرده است. حالا شما فروشنده یک کالا هستید. وقتی می‌بینند شما بخواهید یا نخواهید با مالیات علی‌الرأس مثلاً قرار است مقدار مشخصی مالیات از شما بگیرند، چطور باید آن را جبران کنید؟ قیمت را بالا می‌برید. وقتی قیمت را بالا می‌برید یعنی این‌که تورم در 40 درصد بماند.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: حال مالیات چه می‌شود؟ هیچ! یک نفر قرار است مالیات بدهد و یک نفر هم قرار است مالیات بگیرد. روی قیمت یا هر چیز دیگری؛ این اتفاقی است که صورت می‌گیرد. حال شعارها و صحبت‌هایی که می‌فرمایند اینقدر پرونده فرار مالیاتی و... همیشه بوده است. 4، 5 نفر –یا- 200، 300 نفر ازشان مالیات اضافه گرفتیم یا فرار مالیاتی بوده است. خب دست شما هم درد نکند اما نمی‌شود کل جامعه را با یک پرونده فرار مالیاتی بودجه را اینقدر متورم نگه داریم. این عددی که شما می‌فرمایید در حقیقت همان بالانس متعادل بودجه است که در میز دولت می‌نشیند و طرف می‌گوید 30 درصد می‌توانم به این رشد بدهم. می‌گویند نمی‌شود باید 50 درصد رشد بدهید. یک 50 درصد هم این‌جا رشد می‌دهند و بودجه بالانس می‌شود و می‌آید. از طرفی می‌گوید چرا آخر سال هر چه می‌گویند می‌شود، خب می‌شود کسی که می‌خواهد مالیات بگیرد می‌تواند. چون در مالیات گرفتن به نوعی با هم توافق می‌کنند سخت نیست. همه‌چیز که گندم و آرد نیست. شیر، سرامیک، دیوار، کولر، تلویزیون و... چرا قیمت این‌ها بالا می‌رود؟ -چون مالیات‌شان اضافه می‌شود- یکی از موارد مالیات است و طرف می‌بیند باید مالیات بیشتری بدهد. عدد مطلق زیاد شده است. آن فروشنده هم تقصیری ندارد. می‌گویند من 20 درصد سود می‌بردم که الان 5 درصد است. بخواهم مالیات تو را بدهم باید نرخم 10 درصد افزایش پیدا کند تا بتوانم مالیات تو را بدهم. من راحت چشمم را می‌بندم و او نرخ فروش تلویزیونش را بالا می‌برد؛ کالای اساسی هم که نیست بگویید در مجلس محدودیت ایجاد کردند. جنس‌ام هست و آن را می‌فروشم، نمی‌توانم ارزان‌تر از این بفروشم.[2]

*صحبت‌های آقای تاجگردون به صورت تخصصی و البته ساده توضیح می‌دهد که چرا شاهد طغیان قیمت‌ها و افزایش گرانی هستیم.

بماند که این سخنان هرگز توجیهی بر ظلم گرانفروشی از سوی برخی از کسبه و بازاریان نیست و بازاریان در چنین شرایطی باید مثل سایر مردم کمتر سود اقتصادی ببرند

میزان مالیات در بودجه پارسال و امسال به ترتیب 62 و 59 درصد افزایش یافته است...

***

لطفا در نوروز 1402 عزاداری نکنیم

مالیات زیاد چگونه موجب گرانی شده است!؟ / لطفا در نوروز 1402 عزاداری نکنیم

سعید هژبری، معاون امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲ باید در اولویت قرار گیرد، گفت: طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری، تصادفات منجر به فوت در ایلام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، او در توضیح این آمار تصریح کرده است: طی ۱۱ ماهه سپری شده از سال جاری ۱۵۰ نفر تصادف منجر به فوت در استان داشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد اگر چه افزایش تردد خودرویی نیز در مدت مشابه ۳۸ درصد بوده است.[3]

*افزایش کشته‌های جاده‌ای که صدای آژیر آن از هم‌اکنون به صدا درآمده است حتما بایستی توجه مسئولان دولتی را به خود جلب کند زیرا ایام نوروز هم نزدیک است.

در این زمینه نیاز به یک کار جهادی و بین‌بخشی هستیم که مسئولان امر در نهادهای مرتبط دولتی و البته مسئولان استانی و فرماندهان محترم پلیس راهور باید به آن اهتمام ورزند.

اگرچه می‌شد خیلی قبل‌تر از این بحث ارتقای استاندارد خودروهای داخلی و یا ممنوعیت تردد برخی خودروهای ناامن در مسیرهای بین شهری را پیگیری کرد لکن در بازه فعلی برای کاستن از میزان تلفات جاده‌ای حتما بایستی به هماهنگی بین‌بخشی و کار جهادی مسئولان اشاره شده توجه کرد.

در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای ضمن اینکه باید نگاه ویژه‌ای به اختیارات و توانمندی‌های استانداران مناطق مختلف کشور داشت همچنین می‌توان به این راهبرد نیز اندیشید که بخش اعظمی از مشکلات جاده‌ای مربوط به نقاط حادثه‌ساز است که رفع آنها نیازمند بودجه‌های سالیانه و... است. اکنون که به ایام آغاز سفرها رسیده‌ایم بایستی با امکانات انسانی یا ایست‌های هشدار، اطلاع‌رسانی و سایر ابزارهای دیگر از آسیب نقاط حادثه‌انگیز کاست.

نقش مستقیم مردم در رعایت احتیاطات لازم در جاده‌ها، رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی نکردن حین خستگی نیز بخش مهم دیگر این ماجراست.

آمارها همچنین می‌گوید یک بخش مهم از خسارت‌های جاده‌ای نیز مربوط به ساکنان شهرهای حاشیه جاده‌هاست که هنگام تردد پیاده و یا با موتورسیکلت و نیز به دلیل قطع جاده برای عبور؛ گاهی دچار حادثه می‌شوند. اتخاذ تدبیر در این باره هم می‌تواند کمک شایانی به کاهش حوادث جاده‌ای داشته باشد.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1336991

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-600710

3_ https://irna.ir/xjLTY4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    10 2
    رییس جمهور محترم لطفا بر تحقق وعده‌های انتخاباتی دقت فرمایید
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      8 1
      ماایات در ایران درصد کمی از سود است. اما اشکال اینجاست که صنایع و اتحادیه ها به دلخواه سود بسیار زیادی برای خود منظور می کنند و کسی هم جلودارشان نیست. شاید چون اکثر مسئولین مربوطه در نهان طرفدار اقتصاد آزاد یا لیبرالی هستند که می گوید بازار عرضه و تقاضا بدون مداخله حاکمیت خودش همه چیز را به درستی تنظیم می کند.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 3
    رییس جمهور محترم لطفا بر حسن تحقق وعده‌های انتخاباتی دقت فرمایید ممکن است افرادی از زیر نظام مسکن شعار زیر را محقق کنند نهضت ملی مسکن؛ ‌ شاید وقتی دیگر
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    12 0
    کارگر و کارمند مالیات بده اما بازاری مالیات نده تا گرانی پیش نیاد؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      11 0
      اگر نظر آقای تاجگردون درسته پس چرا با اینکه در کشورهای اروپایی مالیات سنگینی به کالاها و خدمات می بندندبا این حال قیمت کالاها گرون نمیشه؟!
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      4 1
      تاج گردون را چرا زاکانی از مجلس اخراج کرد؟ به همان دلیل
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    14 4
    تاجگردون - یعنی دنیا نفهمن مالیات میدن آلمان تا 80 درصد و ما تقریبا هیچ
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    8 4
    برای چی نهضت ملی مسکن بجایی نرسه ؟ طبق وعده های داده شده قطع و یقین تا دو سال دیگه کل 4 میلیون واحد تحویل خانواده ها میشه
    • دیده بان IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      8 5
      بنده به رییسی رای دادم اما با این وعده ش از اول مخالف بودم چون امکان نداره بشه و الان هم تقریبا محرز شده که عملی نیست. چون بهش رای دادم نمی تونم بگم انسان کامله که. آدمی زاده و اشتباه کرده. واقعا نباید این وعده را می داد. حالا هم با این تورم و این ماجراها دولت باید نهایت تلاشش و بکنه و هرچقدر تونست مردم به خصوص جوانان را از بی خانه بودن و متاهلان را از مستاجری نجات بده.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    10 5
    اتفاقا برعکس نظر ایشون مالیاتها باعث این گرونی لجام گسیخته نیست بلکه صادرات بیرویه به عراق و افغانستان عاملشه چه در بخش مواد غذایی چه مصالح و تجهیزات ساختمانی چه غیره . ماشین و سکه هم از وقتی برای حمایت از بورس وارد تالار بورس شدن انفجاری قیمتشون رفت بالا . واقعیتش اینه حالا شما برو هر جور دلت میخواد تفسیر کن
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    4 4
    درباره مسکن بهترین راه این است مانند دولت روحانی یک مسکن هم نسازند بعد هم مدال افتخار نساختن مسکن بگیریند علی برکت الله هم بگویند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 2
    چجوریه که افزایش مالیات کارمند و کارگر باعث گرونی نمیشه. میخوای آقای تاج گردون فقط مالیات رو به این قشر جامعه ببندن که دیگه شاهد گرونی نباشیم. این چه حرف مسخره ای بود
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 1
    چجوریه که افزایش مالیات کارمند و کارگر باعث گرونی نمیشه. میخوای آقای تاج گردون فقط مالیات رو به این قشر جامعه ببندن که دیگه شاهد گرونی نباشیم. این چه حرف مسخره ای بود یعنی تا الان که شاهد گرونیا بودیم داشتن از شماهای سرمایه دار مالیات می گرفتن.چه ربطی به مالیات داشته. دارن به هر استدلالی چنگ میزنن که یه وقع دو قرون مالیات اموال میلیاردیشون رو ندن. این جماعت آب از دستشون نمیچکه.
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    8 4
    تاجگردون و تهمت کارشناس اقتصادی! اصلا راه ندارد. ناجگردون اعتبار نامه اش درمجلس به خاطر فساد شبکه ای سیاسی و اقتصادی توسط نمایندگان و نیز از جانب مراجع چهار گانه تایید نشد چون از خاندان کارگزار رژیم ستمشاهی بوده و پدرش مباشر خان گچساران! ودرابتدای انقلاب حدود هشتصدهکتارزمینی که درتصاحب عدوانی خود داشتند به صورت خاندانی وارد عرصه زمین خواری شده و با راه انداختن شرکت های صوری حداقل هشتاد و هشت شرکت در عرصه نفت و گاز ، بانک وبیمه ، شبکه قیر ،پتروشیمی ،سیمان و... همدست ثروت اندوزان محلی و کشوری شد و سرپل مالی بسیاری از مفسدان اقتصادی از جمله محمد امامی. تاجگردون در دو سالگی صاحب ده ها هکتار زمین شده بود و در بیست ویک سالگی عضو هیات مدیره شرکت ها!او با ورود به مجلس نهم ودهم وی خود را به ریاست ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رسانده و بیش از شش سال هر تخلفی که می خواست در بودجه انجام داد از جمله تخلفات وی انحراف بودجه ها در سطح بسیار کلان هزاران تیلیاردی بوده و بسیاری از فجایع اقتصادی را موجب شده و خود نیز با شبکه فساد اقتصادی ایجادی اش امپراطوری ثروت اندوزی اصلاح طلبان را عمیق تر و گسترده تر ساخت.تاجگردون همواره خود را دکتر معرفی می کرد که نبود اما از مزایای آن بهره مند بود و توسط هاشمی در دانشگاه آزاد برو بیایی داشت او ازدواج دوم کرده نام همسر دوم و فرزندانش را وارد شناسنامه نکرده و آن ها را مقیم ینگه دنیا کرده ! این آدم کارشناس اقتصاد نیست بلکه کرم کثیف اقتصاد است مثل الیاس حضرتی ، جهانگیری و... اقتصاد را فقط در بهره مندی بی حساب از ثروت اندوزی نامشروع می دانند و بس!اقتصاد نزد تاجگردون یک تکاثر بی حد ثروت و تبانی با مفسدان اقتصادی است و لا غیر! ناجگردون در باره مالیات کارشناسی نکرده بلکه از ندانم کاری و بی مبالاتی خود و مجلسی سخن گفته که اکثریتش از اصلاحات آمریکایی بود که براساس شاخص های غیر واقعی و به قول خودشان بازار آزاد در دست قارونان زمان چون خودش ، دلاویز، امامی و... که همه چیز را از جمله مالیات را تعیین می کردند که بیشتر شبیه به کلاهبرداری چند وجهی از مصرف کننده بودو البته به خاک سیاه نشاندن تولید.اما دوره جدیدی شروع شده فلذااین مفسد اقتصادی درباره مالیات جزبدعت مالیاتی که تاجگردون فاسد و دوستانش انجام می داده اندچیزی نگفته،که نباید های مالیاتی را نشان می دهد.
    • حسین IQ ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 5
      از سایت مشرق بعید بود اینجوری یه مفسد سیاسی رو بزرگ کنه. گویا جریان نفوذ در حال بازکردن جای پاش در رسانه های اصولگرا ست
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      علی افصحی بسیار ممنونم از صحبت های شما
  • رضاسلیمانی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 1
    بله همیشه تو کتاب تاریخ بود عامل نارضایتی مردم از فلان سلسه افزایش مالیاتها این اولین چیزه که بچه مدرسه ای هم میدونه .اما افزایش مالیات باید رفاه بیشتری بیاره که تا به حال ندیدیم اما دستگاههای دولتی همه نوسازی ناوگان و تزیینات ادارات سفرهای پر هزینه و گروهی و خانوادگی قرق استخر و ورزشگاه رایگان کردن هزینه های پزشکی زیبایی رو دارند دولت فقط حرف زده
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    10 0
    هنوز ثروتمندان مالیات نمیدن. کشور داره با مالیات فقرا میچرخه. بانک ها مالیات نمیدن. اونوقت میگن اینا کار دشمنه. بس دیگه از رو نرفیتین. خجالت بکشین.
  • سروش IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    7 4
    صد در صد با اظهارات رئیس کمیسیون عمران موافقم نوددرصد متقاضیان مسکن ملی حتی پنجاه میلون هم نقدی ندارند پرداخت کنند دولت در عالم هپروت سیر میکنه که ششصد میلیون اورده بیارن تازه قسط وام چهارصدمیلیونی هم ماهی حداقل نه میلیون پرداخت کنند؟؟!!!!
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      4 1
      اشتباه منفی دادم. عذرخواهی می‌کنم
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 1
      یعنی متقاضیان توقع دارند دولت مجانی براشون مسکن بسازه؟؟؟ مگر مردم طفل صغیر یا محجورند که دولت چنین وظیفه سنگینی تقبل کنه. همین الانشم تعداد بسیار زیادی خانه وجود داره که وارد بازار مسکن نشده. مسکن های مهر احمدی نژاد رو هم خیلیها صرفا به منظور سوداگری و دلال‌بازی ثبت نام کرده بودند.
  • حسین IQ ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 3
    متاسفم که تاجگردن از نظر شما کارشناس اقتصادی و مالیاتی شده است و خطی که توسط غربزده ها دنبال می شود را شما نیز تعمیم می دهید.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    آقای تاج گردون مگر شما هم که ماشین چند ده میلیاردی سوار می شوید. و عامل گرانی هستید! متوجه گرانی شده اید.؟
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 1
    تاجگردونو نمیشناسید؟ این حرف از معاد و آخرت هم بزنه نباید منتشر کنید. حرف خوب از طرف آدمای به اصطلاح منفعت‌طلب- چون منفعت واقعی در درست زندگی کردنه- چه خیری داره به جز گول خوردن مردم؟
  • ناشناس IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 1
    دعوا نکنید باهم دوست باشید
  • کارمند ساده IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 1
    تاج گردون چیزی به اسم تغلب در جمع آوری رای که در مجلس به آن رسیدگی شد و نژاد پرستی و حق کسانی را در آبادایت را خوردن و .... را شنیده ای یا دوباره فکر کرده ای سال دیگر لر ها به تو رای می دهند که با آنها این رفتار را کرده ای....
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    این برنامه ریزی ها مال کشورهای خارجیه که واسه چندسال دیگشون میتونن برنامه ریزی کنن وگرنه توی ایران که ادم از یه ساعت دیگش خبر نداره وعده ساخت چهارملیون مسکن طنزی بیش نیست قبلا اسم یه میلیار تومن میومدادم وحشت میکرداماحالا شده پول خوردولی همون پول خوردرو هم مردن ندارن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 2
    ممنوووووون مشرق نیوز فقط تخصصی نگاه کردید و نه حزبی. خیلی ازین بابت خوشحالم.
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 1
      ممنون مشرق نیوز که مثل رسانه های افسادطلب از مافیای زر و زور حمایت نکردید.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      برعکس مشرق کار اشتباهی کرده که فقط یک‌بعدی و تک‌چشمی به یک مسئله نگاه کرده. پرهیز از مطرح کردن یه مسئول ناشایست نگاه حزبی نیست. نکاه واقع‌گرایانه و عاقلانه است که شما ازش محرومید
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 2
    تاجگزدون حتما مدرک کارشناسی خود را مکاتبه ای بهش دادند یا دانشگاه آزاد زمان رسمنجانی ، از این کارشناسان ابدوخیاری فراوان مثل بادنجان سبز شدند در دوران رسمنجانی و خاتمی و البته روحانی ،
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 1
    تاجگزدون بی سواد بی اطلاع نا اکاه اتفاقا اکر سیستم مالیات درست اجرا شود مانع از پرش قیمتها خواهد شد ، قوانین مالیاتی در مملکت اصلاح شود ضمن اینکه متاسفانه اکثریت کسبه یا تجار هم شارلاتان هستند در اعلام درآمد و پر کردن ورقه مالیاتی متاسفانه تاجگزدون هم ناراحت دوستان میلیاردی اصلاح طلب خود است این شخص نیم ساعت پیش من بیاید تا فهم شود تاثیر مالیات بر ثبات قیمتها و پیشرفت چیست
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    این فرمایشات آقای تاجگردون نماینده اخراجی مجلس صحه گذاری بر سنت غلط اضافه کردن مالیات به قیمت کالا است. هنگامی که مالیات سود فروش کالایی حساب می شود فروشنده و یا تولید کننده بلافاصله همان مبلغ را به کالا اضافه می کند و تا سال بعد هم این اضافه قیمت را از مشتری می گیرد. در حالیکه اگر قیمت کالا افزایش یابد درصد سود هم افزایش می یاید و دیگر نباید دوباره مبلغ مالیات را به آن اضافه کرد. این کار در دنیا محکوم و مجرمانه است ولی در ایران پذیرفته شده است و امثال تاجگردون هم به آن مشروعیت می بخشند.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    مالیات باید از درامد خود فروشنده باشد . اینجا مالیات را از مصرف کننده میگیرند . ( قیمت جنس + سود فروشنده + عوارض قانونی + مالیات ) را ما پرداخت میکنیم . جالب اینجاست که بیشترین اعتراض را هم دارند و دائم از پرداخت آنچه که از ما به اسم مالیات و عوارض می گیرند فرار میکنند . حدود سی سال پیش پزشک معروفی ناله می کرد که امسال 100 هزار تومان برای من مالیات آمده . من حساب کردم در جمع کل سال حدود 30 درصد بیشتر مالیات داده بودم ، یعنی گرفته بودند . حال درآمد من کارگر کجا و درآمد این پزشک عزیز کجا .
  • عبدالله IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    آقای تاجگردون واقعا تو چقدر پررویی؟! یه نگاه به گذشته خودت بکن بعد دهنتو باز کن. لذا فقط دهنتو ببند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس