روسیه و اوکراین بر سر دور سوم مذاکرات توافق کردند

مذاکره کنندگان اوکراینی و روسی توافق کردند تا دور سوم مذاکرات را به صورت زودهنگام و طی روزهای آتی از سر گیرند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مذاکره کنندگان اوکراینی و روسی توافق کردند تا دور سوم مذاکرات را به صورت زودهنگام و طی روزهای آتی از سر گیرند.

بیشتر بخوانید:

هشتمین روز از نبرد روسیه و اوکراین+نقشه و تصاویر

در همین ارتباط نیز یک مقام اوکراینی در تیم مذاکراتی این کشور با روسیه اعلام کرد که اوکراین هنوز به نتایجی موردنظر در مذاکرات دست نیافته است، اما هر دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند و دور سوم مذاکرات نیز به زودی برگزار می‌شود.

ببینید:

فیلم/ ارسال تسلیحات به اوکراین توسط دانمارک

فیلم/ آتش‎سوزی در انبار نفت منطقه چرنیهیو در اوکراین

عکس/ محموله سلاح نروژی‌ها برای اوکراین

از سوی دیگر، امروز پنجشنبه، رئیس جمهور روسیه در جریان تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود صراحتاً گفت که عملیات نظامی نیروهای این کشور در اوکراین تا زمان تحقق تمامی اهداف ازپیش‌تعیین‌شده ادامه خواهد یافت.

پوتین همچنین گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که اوکراین را به کشوری بی طرف تبدیل کنیم و در نهایت نیز به این هدف دست پیدا خواهیم کرد. هرگونه تلاش از سوی اوکراین برای به تعویق انداختن مذاکرات موجب می‌شود تا شروط مسکو برای برقراری آتش بس افزایش یابد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهاراتش افزود: روسیه آماده است تا مبارزه و نبردی طولانی با گروه‌های ملی گرا در اوکراین داشته باشد. علت این مسألههم آن است که ما می‌خواهیم از ساکنان دونباس حمایت کنیم. وی تصریح کرد: نیروی هوایی روسیه تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و اماکن غیرنظامی را بمباران نمی‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس