آمریکا انتظار دارد مذاکرات به عملیات روسیه در اوکراین پایان دهد

در حالی که دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین روز پنجشنبه در بلاروس به پایان رسید، آمریکا انتظار دارد مذاکرات بین مسکو و کیف به عملیات روسیه پایان دهد.

‌به گزارش مشرق به نقل از تاس، «کریستوفر رابینسون»، معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی با اشاره به تحولات اوکراین گفت: «ایالات متحده انتظار دارد که مذاکرات روسیه و اوکراین منجر به توقف فوری عملیات نظامی روسیه و خروج نیروهای این کشور از اوکراین شود.»

بیشتر بخوانید:

ادعاهای تازه زلنسکی: پوتین قصد احیای شوروی را دارد / اروپا از آخرالزمان بترسد

این مقام آمریکایی گفت: «من می دانم که مذاکرات بین روسیه و فدراسیون اوکراین برای امروز به پایان رسیده است. ما امیدواریم که این مذاکرات در نهایت منجر به توقف فوری تهاجم روسیه و خروج نیروهایش از اوکراین شود.»

دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین روز پنجشنبه در بلاروس به پایان رسید. دور سوم گفتگوها قرار است به زودی برگزار شود. مذاکره کنندگان اوکراینی و روسی توافق کردند تا دور سوم مذاکرات را به صورت زودهنگام و طی روزهای آتی از سر گیرند.

در همین ارتباط نیز یک مقام اوکراینی در تیم مذاکراتی این کشور با روسیه اعلام کرد که اوکراین هنوز به نتایجی موردنظر در مذاکرات دست نیافته است، اما هر دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند و دور سوم مذاکرات نیز به زودی برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، امروز پنجشنبه، رئیس جمهور روسیه در جریان تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود صراحتاً گفت که عملیات نظامی نیروهای این کشور در اوکراین تا زمان تحقق تمامی اهداف ازپیش‌تعیین‌شده ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    امریکا سگ کی باشه آخه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس