وزارت دفاع روسیه: ۲۲۰۳ تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تاکنون مجموعا ۲۲۰۳ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: " از آغاز عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه بیش از ۲۲۰۰ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شده است. "

او گفت: "مجموعا ۲۲۰۳ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین در جریان عملیات ویژه مورد هدف قرار گرفت که در این میان می‌توان به ۷۶ مقر فرماندهی و مرکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، ۱۱۱ سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰، بوک ام-۱، اوسا و ۷۱ ایستگاه راداری اشاره کرد. "

به گفته کوناشنکوف در جریان عملیات ۶۹ فروند هواپیما در زمین و ۲۴ هواپیما در آسمان، ۷۷۸ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۷ موشک پرتاب چندگانه، ۲۷۹ قبضه توپ، ۵۵۳ خودروی ویژه نظامی و همچنین ۶۲ پهپاد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه صبح روز پنج‌شنبه "۲۴ فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت: شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. "

به گفته رهبر روسیه، تمام مسؤولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 0
    در هر صورت ارتش روسیه هم تلفات سنگینی هم در نفرات و هم در تجهیزات داده است. تلفات در بعضی از مناطق به حدی زیاد است که امکان جابه جایی آنها وجود نداشته و اجساد و تجهیزات به دست ارتش اوکراین افتاده است. این آمار در صدا و سیما به علت های گوناگونی نشان داده نمی شود. مسئولین ایرانی بدانند اگر از روسیه حمایت تسلیحاتی مورد نظر و کمک های مستشاری نشود، در آینده برای مملکت خیلی بد می شود. ضعف ارتش روسیه در قدرت پهپادی و موشک های میان برد نقطه زن می باشد.
  • رزا CA ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    حملات سبعانه ارتش متجاوز روس به اوکراين علاوه بر زير ساخت هاى نظامى ساختمان هاى غير نظامى را هم هدف قرار گرفته و باعث شده که زنان و کودکان بسيارى خانه و کاشانه خود را رها کنند و به غرب کشور پناهنده شوند. در اين رابطه تلويزيون الجزيره قطر پوشش گسترده اى دارد که نمايانگر خرابى هاى عظيم در شهرهاى مسکوکنى اوکراين است. در بخشى از اوکراين عليرغم آتش بس چند ساعته و پيمان شکنى روسها مردم دچار ترس شده و در هراس از گلوله باران به دام افتاده اند. دولت هاى غربى تا کنون حمايت هاى خود را صرفا در ارسال غذا٬ مسکن موقت٬ ادوات نظامى و اخيرا تحويل جنگنده هاى ساخت روسى از طريق لهستان کرده اند که در روزهاى آتى محقق مى شود. در پى تحريم هاى گسترده شرکت هاى صاحب کرديت کارت از قبيل ماستر کارت٬ ويزا کليه خدمات خود را در روسيه تعليق کرده اند و اين به معناى آن است که اهالى روس از اين پس نمى توانند از کارت خود استفاده کنند و کارت هاى اعتبارى صادره از روسيه در غرب نيز بدون اعتبار خواهد بود. يک شرکت اسپانيائى بيش از ۵ هزار فروشگاه زنجيره اى خود را در روسيه تعطيل کرد و کليه کارکنان روسى آن از کار معلق شدند. تحريم هاى ديگرى در پيش رو است که هنوز جزئيات آن روشن نشده است.
  • DE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 2
    نگران نباش تا چند روز دیگه روسیه از بمب‌های مادر استفاده میکنه که نصف یک شهر را با خاک یکسان میکنه فقط باید غیر نظامی ها شهرها را ترک کنند و به لهستان بروند که حدود شش میلیون خواهد شد که کمر اتحادیه ی اروپا هم خواهد شکست.
    • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      2 0
      چقدر راحت در مورد استفاده از بمب و مرگ و نابودی انسانها صحبت میکنید!کجاست آدمیت؟
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      ننگ بر تو باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس