.

کشورهای اروپایی از ارسال هزاران تیر موشک استینگر و استرلا۲ برای ارتش اوکراین خبر داده بودند و همچنین سامانه‌های پدافندی برد بلند اس ۳۰۰ و برد متوسط بوک ام۱ ارتش اوکراین نیز به شدت فعال هستند.

سرویس جهان مشرق _ در آغاز دهمین روز از نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه امروز از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو، آتش بس اعلام می کند و کریدورهای بشردوستانه را برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل و ولنوواخا باز می کند.

کریدورهای بشردوستانه و مسیرهای خروجی با طرف اوکراینی توافق شده است.

افزایش فعالیت پدافند هوایی اوکراین

در حالی که در روزهای نخست جنگ اوکراین، نیروی هوایی روسیه حضور کمتری در میدان جنگ داشته و عمدتا یگان موشکی این کشور مشغول بمباران مراکز نظامی اوکراین بود، اما در روزهای اخیر حضور بیشتری از جنگنده‌های روس در آسمان این کشور دیده شد که البته با واکنش متقابل سامانه‌های پدافندی ارتش اوکراین مواجه شدند.

توافق سازمان ملل و روسیه برای اقدامات بشردوستانه در اوکراین/ نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین +تصاویر
جنگنده سوخو۲۵ سرنگون شده روسی

روز گذشته حداقل ۳ فروند جنگنده سوخوی ۲۵ نیروی هوایی روسیه سرنگون شدند که ۲ فروند بر فراز آسمان استان کی‌یف و ۱ فروند در منطقه وولنواخا در استان دونتسک ساقط شدند. همچنین ۱ فروند بالگرد Mi-۸ روسی نیز که برای عملیات امداد و نجات خلبان روسی در منطقه دونتسک به پرواز درآمده بود نیز سرنگون شد.

توافق سازمان ملل و روسیه برای اقدامات بشردوستانه در اوکراین/ نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین +تصاویر
بالگرد میل۸ سرنگون شده در دونتسک

در روزهای اخیر کشورهای مختلف اروپایی از ارسال هزاران تیر موشک پدافندی دوش پرتاب استینگر و استرلا۲ برای ارتش اوکراین خبر داده بودند و همچنین سامانه‌های پدافندی برد بلند اس ۳۰۰ و برد متوسط بوک ام۱ ارتش اوکراین نیز به شدت مشغول فعالیت در میدان نبرد هستند.

توافق سازمان ملل و روسیه برای اقدامات بشردوستانه در اوکراین/ نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین +تصاویر
سامانه های پدافندی اس۳۰۰ ارتش اوکراین

نیروی هوایی روسیه اگر قصد پوشش هوایی مناسب از قوای زمینی و بمباران مراکز حساس نظامی ارتش اوکراین را دارد بایستی عملیاتی به منظور سرکوب توان پدافندی ارتش اوکراین اجرا کند و در غیر این صورت روز به روز حجم خسارات جنگنده‌های روسی افزایش خواهد یافت.

گفتگوی گوترش و وزیر دفاع روسیه درباره مکانیسم ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین

ژنرال سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اوایل بامداد شب گذشته طی گفتگوی تلفنی درباره مکانیسمی برای هماهنگی ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین تبادل نظر کردند. در جریان این مکالمه، شایگو، دبیرکل سازمان ملل را از دلایل تصمیم روسیه برای انجام عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین مطلع کرد. به گفته وی، رهبری اوکراین به مدت هشت سال از پیروی از توافقات مینسک خودداری کرد، ورود ناسیونالیست‌های افراطی و نئونازی‌ها به تمامی ساختارهای قدرت را تشویق و اخیراً هم به شدت گلوله باران جمعیت غیرنظامی دونباس را تشدید کرده است.

علاوه بر این، وزیر دفاع، گوترش را در جریان ایجاد یک ستاد هماهنگی بین وزارت خانه‌ای برای اقدامات بشردوستانه در مرکز کنترل دفاع ملی فدراسیون روسیه قرار داد.

دبیرکل سازمان ملل نیز از کمک‌های طرف روسی در تخلیه پرسنل این سازمان از خاک اوکراین تشکر کرد. وی همچنین خواستار افزایش کارایی تعامل بین ساختارهای مربوطه سازمان ملل و وزارت دفاع روسیه در حل و فصل مشکلات بشردوستانه در اوکراین شد.

ارسال راکت‌های ضد زره از کانادا به اوکراین

در ادامه کمک های تسلیحاتی به اوکراین، وزارت دفاع کانادا اعلام کرد این کشور ۴۵۰۰ سلاح ضد تانک M۷۲ LAW به اوکراین ارسال می کند.

توافق سازمان ملل و روسیه برای اقدامات بشردوستانه در اوکراین/ نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین +تصاویر

سرنگونی ۱ جنگنده و ۱ بالگرد روسی در شمال اوکراین

همانطور که در بالا ذکر شد، پدافند هوایی اوکراین علی رغم گذشت ۱۰ روز از شروع جنگ همچنان در مناطق مختلف این کشور فعال بوده و ظهر امروز نیز موفق به سرنگونی ۲ هواگرد روسی شدند.

مورد نخست مربوط به سرنگونی یک فروند بالگرد تهاجمی Mi-۳۵ روسی بود که بر فراز شمال کی‌یف احتمالا با شلیک موشک استینگر سرنگون می‌شود.

مورد دوم نیز سرنگونی یک فروند جنگنده نیروی هوایی روسیه در آسمان شهر چرنیگف در شمال شرقی پایتخت اوکراین بود که ۲ خلبان جنگنده مربوطه اقدام به خروج اضطراری کردند اما یکی از آنها پس از فرود بر روی زمین جان خود را از دست داد.

خلبان دیگر روسی به اسارت ارتش اوکراین درآمد. با توجه به دو سرنشینه بودن جنگنده فوق احتمالا از مدل سوخو۳۰ یا سوخو۳۴ بوده است.

توافق سازمان ملل و روسیه برای اقدامات بشردوستانه در اوکراین/ نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین/ سرنگونی ۲ فروند هواگرد روسی در شمال کی‌یف + فیلم و تصاویر

بورل: تلاش می‌کنیم پوتین در جنگ پیروز نشود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:‌ تلاش می‌کنیم اطمینان حاصل کنیم پوتین در این جنگ پیروز نمی‌شود زیرا آن هنگام اروپا به هیچ‌ عنوان امنیت نخواهد داشت. چین می‌تواند یک میانجیگر بالقوه برای پایان دادن به جنگ اوکراین باشد.

پوتین: اوکراین باید وضعیت بی‌طرفی داشته باشد و خلع‌سلاح شود

وتین در دیدار خدمه شرکت هواپیمایی روسیه گفت: ما سعی کردیم همه تعهدات و توافقات را اجرا کنیم و از تشدید تنش در شرق اوکراین جلوگیری کنیم؛اوکراین باید وضعیت بی‌طرفی داشته باشد. ما به‌دنبال خلع سلاح اوکراین و نازی‌زدایی آن هستیم.ما با یک تهدید واقعی مواجه شدیم و خواهان دفاع از ساکنان دونباس هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه در جمع خدمه شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» تأکید کرد که تخریب زیرساخت‌های نظامی اوکراین تقریباً تمام شده است.وی در این خصوص توضیح داد:«کار تخریب زیرساخت‌های اوکراین تقریباً تکمیل شده است و زیرساخت‌های نظامی اوکراین و پدافند هوایی این کشور در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه کاملاً تخریب شده است». پوتین ادامه داد: تردید ندارم که روسیه به تمام اهداف خود در اوکراین خواهد رسید.

توافق سازمان ملل و روسیه برای اقدامات بشردوستانه در اوکراین/ نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین/ سرنگونی ۲ فروند هواگرد روسی در شمال کی‌یف/ پوتین: همه زیرساخت‌های نظامی اوکراین تخریب شد+ فیلم و تصاویر

زلنسکی: منطقه پرواز ممنوع برقرار یا جنگنده ارسال کنید

رئیس‌جمهور اوکراین به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که کی‌یف به کمک فوری آمریکا در برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا ارسال جنگنده از سوی کشورهای شرق اروپا نیاز دارد.

لنسکی در جلسه یک ساعته با اعضای کنگره آمریکا برای حمایتی که تاکنون ارائه شده است تشکر کرد، اما خواستار حمایت نظامی بیشتر و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله در زمینه انرژی شد.

یکی از سناتورهای حاضر در این نشست گفت زلنسکی از ممنوعیت واردات نفت روسیه و تعلیق کلیه معاملات تجاری مانند ویزا و مسترکارت حمایت کرد.

کی‌یف: پهپاد و بالگردهای روسی را ساقط کردیم

ستاد کل ارتش اوکراین با صدور بیانیه‌ای مدعی شد پدافند هوایی این کشور، یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به روسیه را سرنگون کرده است.

 ستاد کل ارتش اوکراین بدون ارائه مدرک یا سندی، همچنین ادعا کرد که ۴ فروند بالگرد روسی نیز در منطقه «میکولایف» در جنوب این کشور ساقط شده است.

دیدار وزرای خارجه اوکراین و آمریکا در مرز لهستان

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه اوکراین با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در مرز اوکراین-لهستان دیدار کرد.

کولبا درباره این دیدار توضیح داد: «من با همتای آمریکایی خود درباره ارسال محموله‌های تسلیحات ضروری بیشتر [به اوکراین] و راه ‌های اطمینان حاصل کردن از کارآمدی تحریم‌ها برای توقف جنگ وحشیانه پوتین بحث کردم».

وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت: «ما همچنان در کنار اوکراین خواهیم ایستاد».

دستور پوتین درباره کشورهای تحریم‌کننده روسیه

رسانه‌های روسی بامداد یکشنبه گزارش دادند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به کابینه دولت دستور داد تا ظرف دو روز فهرستی از کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، تهیه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 58
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    چرا برای یمن اقدامات بشر دوستانه رو کسی انجام نمیده؟ هر چی جلوتر میریم ای تناقض و دوگانگی آزار دهنده و لعنتی بیشتر میشه. تف به دنیاتون و سازمان های بین المللی تون. امیدوارم این ظلم ها باعث پایان خودتون و این نظام بین المللی مسخره تون بشه
    • کارشناس IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      27 35
      وقتی عراق به ایران تجاوز کرده بود این اعراب چرا پشت عراق بودند؟ اعراب روی خوش نخواهند دید این سرنوشتی است که خودشان برای خودشان رقم زده اند. یکی میخواهد زندگی کند یکی برمیگردد به زندگی 1400 سال پیش . تفاوت مردم سوریه و یمن و فلسطین با الوکراین این است. تنها اشتراکشان این است که توسط نظام ایران زندگیشان نابود شده است
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      41 1
      13:11 سوال ما هم همینه. وقتی عراق به ایران حمله کرده بود این سازمان های بین المللی و ورزشی کجا بودن؟ یمن وایران و اکراین نداره هیچ شهروندی هیچ نژادی نباید تحت ستم باشه. بهتره اسم این سازمان ها رو از بین اللملی به غربی تغییر بدن.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      وقتی صدام به ایران حمله کرد یمن چرا محکوم نکرد؟
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      30 81
      ۱۵:۵۲ چون اونوقت یمن دست سران طرفدار آمریکا بود. یمن تازه پنج شش ساله انقلاب شده و انصارالله اومدن سر کار. قبلا عبدالله صالح و منصور هادی بودن که طرفدار و عامل سعودی ها و آمریکایی ها بودن.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      30 85
      اگه منظورت از یمن حاکم یمن هست که معلومه کی بود اگر منظورت مردمش است که اتفاقا اومدند ایران و برای رفتن به جبهه هم داوطلب بودند کمی برو تحقیق کن حرف کلیشه ای نزن
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      91 24
      وقتی عراق به ایران حمله کرد یمن نه تنها محکوم نکرد بلکه یک تیپ را به جنگ با ایران فرستاد الان شما نگران عراق و یمن هستی؟
    • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      23 70
      نگاه کن راحت میگم اون گروهی به جنگ ایران اومدن همه سنی متعصب یا بهتر بگم وهابی بودن و از طرف حکومتی اومدن که نه تنها یمنی و شیعه نبود بلکه کاملا وهابی و تحت حمایت امریکا بود
    • US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      7 2
      اوکراين خودش متجاوز و جنايتکار است اوکراين در اشغال عراق به امريکا کمک کرد و 5 هزار نيرو به عراق فرستاد اوکراين ميلياردها دلار سلاح به عربستان فروخت و در قتل يمني ها شريک هست
    • US ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      6 1
      اوکراين خودش متجاوز و جنايتکار است اوکراين در اشغال عراق به امريکا کمک کرد و 5 هزار نيرو به عراق فرستاد اوکراين ميلياردها دلار سلاح به عربستان فروخت و در قتل يمني ها شريک هست
    • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 1
      امیدوارم مشکلات حل بشه این تن بمیره مشکلات همه کشورهای دنیا
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      روسیه باید چند ماه قبل از حمله به اوکراین کار اطلاعاتی گسترده ای انجام میداد که تمام دفاع ضد هوایی اوکراین در روز اول ودوم بطور گسترده نابود میشد هرچه جنگ طول بکشد مردم غیر نظامی بیشتر صدمه خواهند دید و این مسئولیت اقای زلنسکی را بیشتر خواهد کرد اقای زلنسکی و هیئت حاکمه اوکراین نباید در دام شیطانی امریکا واروپا می افتاد چرا اقای زلنسکی از منافع امریکایی که هزاران کیلومتر انطرفتر میباشد باید حمایت کند اما منافع همسایه خود را زیر پا قرار دهد امروز مردم اوکراین رنج سختی را متحمل میشوند وان کوته بینی واعتماد بیش حد به غرب واروپاست متاسفانه بجای پذیرش اتش بس اروپا وامریکا دارند حمایت ادوات نظامی از اوکراین میکنند و در این بین مردم غیر نظامی اوکراین بیشتر صدمه خواهند دید
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    39 32
    به نظر میاد روسیه مستاصل شده علی رغم پیشروی سریع زمینی ولی تلفات سنگینی میده اشغال اوکراین برای روسیه بسیار پر تلفات خواهد بود مخصوصا غرب تجهیزات نظامی ارسال میکنه برای اوکراین
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      24 27
      سقوط کیف یه اخر هفته نمیکشه. اخبار اوکراین رو تو تایم لاین اینستا دنبال نکن. چه میدونم بازیکنای فلان تیم لباس نظامی پوشیدن ملکه زیبایی اسلحه دست گرفت و... یه مشت چرت و پرت بی سرو ته
    • US ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      3 2
      پیشرفت روس ها به کندی و گاهی متوقف می شود . علت آن استفاده بسیار وسیع اوکراین از سلاحهای نیمه سنگین دوش پرتاب غربی با شیوه جنگهای پارتیزانی است . تنها را تصرف سریع اهداف .استفاده وسیع از نیروی هوایی و توپخانه است . چون بالگردها و زره پوش ها سریعا از مخفی گاهها هدف قرار می گیرند .
    • فرید IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      5 5
      این جنگ به وضوح داره نشون میده دوران تاکتیک های کلاسیک به سر اومده، ارتش قدرتمند روسیه در تسخیر یک هدف ساده با وجود داشتن تجهیزات و نفرات زبده گیر کرده، مشکل در پیش گرفتن تاکتیک کلاسیک و قدیمی هست، روس ها باید قبل از ورود حتی یک سربازشون به اوکراین با موشک و پهپاد حداقل دو هفته زیر ساخت های نظامی اوکراین رو میکوبیدن و منهدم میکردن تا اینطور به تلفات دادن نیفتن، حالا ارزش تاکتیکی فوق العاده موشک ها و پهپاد ها به خوبی مشخص میشه و اینکه چرا افساد طلب ها روی به حراج گذاشتنشون اصرار داشتن
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      23 61
      اینجاست که روس ها تازه می‌فهمن هنر نیروی زمینی سپاهی ها و بسیجی های ما تو سوریه چی بوده و چقدر مؤثر بوده و جاش خالیه! نیروی زمینی ایران یکی از قویترین هاست مثلا سال‌های سال آمریکایی ها برای آزادی فلوجه، زیرش زائیده بودن اما ایران با نیروی مقاومتش اونجا رو آزاد کرد. نیروی زمینی حرفه ای و قوی مکمل نیروی هوایی قویه، هر چه قدر نیروی هوایی قویی داشته باشید در فقدان نیروی زمینی کارآمد بازم ناقصه و کار درست پیش نمیره!
  • US ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    53 53
    جناب پوتین بدانید که دچار بیماری روانی هستی و توهم تزارها و روانف های خونخوار به سرت زده است تو وارث کمونیست هستی. جناب بپوتین تو در دام افتادی و بدان دست انتقام بلند است. مردم متاسف هستند چقدر روس های پلید در ایران نفوذ دارند. اگر نداشتند چه کسی به تلویزیون دستور می دهد تجاوز به کشور را عملیات ویژه نظامی بنامید و از سویی کشتار زنان کودکان و تخریب شهرهای اوکراین را عملیات ویزه بنامید. لعنت بر مزدوران. پوتین قطعا در این باتلاق دست و پا خواهد زد و جهان این ملعون بازمانده چنگیز را تحریم و لعنت خواهند کرد. تاریخ و آینده به پوتین پرستان در ایران جواب خواهد داد.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      32 18
      ای کاش این حرص و غیرت در نوشتن رو برای سایر متجاوزان هم داشتید. تا قبل از این تا دم از مظلومین عالم میزدیم شماها با یک ژست ملی و منفعت طلبانه میگفتید به ما چه ما باید کشور خودمون رو درست کنیم ! چی شده که الان رگ غیرت باد کردید و پا گذاشتید رو منافع ملی؟
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      30 13
      شما که اینقدر احساسی تشریف دارید تا حالا شده از کودکان به خاک و خون کشیده شده یمن هم حرفی بزنید؟ تا حالا به سران عربستان و آمریکا هم فحش دادی یا فقط در قبال اوکراین احساستون جریحه دار میشه؟!!!
    • حامد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      28 10
      دوست گرامی اگر این گونه که برای اوکراین سینه چاک می دهی برای مردم مردم پاکستان، افغنستان، عراق، لیبی و یمن هم سینه چاک داده ای حرفی ندارم. در غیر این صورت خودت رو اصلاح کن. چون عده ای که وطن فروشی هنر و افتخار آنهاست نفوذی غرب در ایران هستند و منافع اقتصادی و نظامی آنها را دنبال می کنند. راستی شما که دلت برای اوکراین می سوزد وقتی یک بازی گر کمدی و دلقک تمام عیار با حمایت و تزریق پول آمریکا در اوکراین رئیس جمهور شد ناراحت نشدی؟ سرنوشت عروسک های خیمه شب بازی و دلقک های غرب همین است.
    • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      34 7
      آمریکا به هرکشوری حمله کرد از نظر شما دفاع از دموکراسی است عجب
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      51 27
      ۱۳:۴۸ چرا همش یمن یمنتونه خسته نمیشید ؟!!!! یمن که بابات نیست یا مادرت کشته شودن اونا بده اکراین هم بده چرا از کشته شدن مردم اکراین خشحالین
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      54 20
      ۱۳:۵۶ بله جناب محمد حدفش هرچی باشه امریکا اشغال نبوده محافظت بوده ودفاع از اون کشور ونهایتا خارج شدن نه تجزیه واشغال کشور
    • ایران iran IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      27 38
      پروفسور گرامی و مهربون مجازی : هشت سال زیر بمب و موشک های ساخت شرق و غرب جهان بودیم تمام دنیا از صدام حسین ملعون حزب بعث حمایت کردند صدایی از دنیا شنیده نشد ؟ یمن مظلوم هشت سال زیر بمب و موشک های ساخت غرب در حال ویرانی و کودکان و زنان یمنی در حال قتل عام و نسل کشی چرا صدایی از جهان شنیده نشد! پروفسور مهربون مجازی زمانیکه تروریست های آمریکایی ردار بزرگ میهن ما حاج قاسم سلیمانی رو ترور و به شهادت رساندن دولت دست نشانده اوکراین نه تنها این ترور نا جوانمردانه رو محکوم نکرد که از این ترور با عنوان عملیات ویژه آمریکا در خاک عراق نام برد ! خوب ما نیز امروز حمله نظامی روسیه به اوکراین رو محکوم نمی‌کنیم و اعلام می‌کنیم عملیات ویژه روسیه در خاک اوکراین ! به همین سادگی ! زمانیکه ما در پاسخ ترور سردار شهید قاسم سلیمانی پایگاه تروریست های آمریکایی در عراق رو زدیم همین دولت اوکراین به آمریکا اعلام کرد چنانچه میخواهید پاسخ ایرانی ها رو بدهید میتوانید از کشور ما اوکراین برای حمله نظامی به ایران استفاده کنید !!! نفهم بفهم اوکراین هیچگاه دوست ما ایرانیان نبوده و همواره در کنار دشمنان ما ایستاده .. نفهم عزیز ، بفهم عزیزم ، مشرق جان التماس دعا .. سپاسگزارم .. پاینده باد ایران مقتدر
  • حامد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    29 7
    در روزهایی که حجم سنگین تسلیحات را به اوکراین از هر سو ارسال می کنند ارسال سلاح به یمن ممنوع شد! در جهان کنونی موشک حرف اول را می زند.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      28 7
      ۱۳:۵۱ موشک هم عملا کارایی نداره چون از فواصل زیاد به راحتی توسط سپر دفاع موشکی سرنگون ومنهدم میشه همینطور که موشکاتون قبل از برخورد به برج شیشه ای خلیفه امارات سرنگون ومنهدم شد وابروریزی شد.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      از جمله همين روسيه راي مثبت داد.
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 17
      جهت اطلاع مجازی فیک ایرانستیز باید عرض کنم تا کنون ما هیچ موشکی بسوی برج خلیفه شیخ نشین کوچک منطقه نفرستادیم ، اراده کردیم پایگاه ( ارباب شما ) اعراب شیوخ عرب رو در عراق زدیم با خاک یکسان کردیم عین السد رو
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      34 0
      ۰۱:۵۰ بله اما نوچه هاتون یمن فرستاد مثل اینکه تو باغ نیستی خدا شفات بده یکی دوتا موشک فرستاد روی امارات منهدم شد توسط سپردفاع موشکی که حتی یکیش قطعاتش به یکی از اتومبیل ها تو شهر برخورد کرد جهت اطلاع بی اطلاعیت ارض کردم بعدش من نگفتم شما مستقیم زدیدچون حمله شماها همیشه توسط نوچه هاتون انجام میشه اینم جهت اصلاع بی اطلاعیت
    • خلیج پارس iran IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 18
      مجازی جان ما اراده کردیم پایگاه عین اسد آمریکای ها که متعلق به ارباب شما اعراب بود با دقت هر چه بیشتر نقطه زنی کردیم با خاک یکسان کردیم حوثی ها هم با وجود محاصره یمن ، دیدیم چگونه پالایشگاه های گاوهای شیرده رو زد !!! البته که اگر ما می‌خواستیم وارد عمل بشیم شما گاوهای شیرده رو به دوران شترسواری و سوسمار خواری با می‌گرداند نیم .. ریس قبلیه آتون بن سلمان ناچار شده دستبوسی ما ایرانیان رو بکند چون دید اربابش چگونه از افغانستان فرار کرد .. به آقا شیره احترام بگذار و گرنه مجبورتون میکنیم احترام بگذارید ! شیر خاورمیانه است ایران بزرگ و مقتدر
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      13 0
      ۱۰:۴۶ احمق خان اون یه سوله بود که تخلیه شده بود امریکاییها اونقدر احمق نبودن که اونجا بمونن که کشته بشن سلیمانی در برابر اون سوله اصلا به نظر من معامله خوبی نکردن رئیس و روسات
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    34 28
    واقعا مایه آبروریزی روسیه شد. تا حالا کسی دیده امریکا یک جنگنده یا خلبانی رو تو جنگ از دست بده؟ ما تا حالا فکر میکردیم حداقل از نظر نظامی رقیب امریکاست! بدجوری اشتباه بود!!!
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      19 8
      بزودی روسیه هم با با اهدای این استینگرها به یمنی ما هم شاهد سرنگونی خلبانان اسرائیل خواهیم بود
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      13 1
      امریکا کجا اومده واقعا جنگ رو در رو کنه؟ همین ایران که هواپیمای فوق پیشرفته اش هم زده و هم فرود آورده است جنگ عراق رو هم یادت بیاد میفهمی که امریکا چقدر ضعیف بود و هست عراقی که در عمل هیچی نداشت
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      40 5
      ۱۶:۴۳ خدا شفات بده دستی دستی ایران را کردی ابرقدرت.خخخخخ خداییش الکی برای خودتون خوشین.خخ
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      آمریکا همیشه ابتدا تمام بنیه نظامی و دفاعی ، تاسیسات مهم و زیر بنایی یک کشور رو هدف قرار می‌دهد بطور کل نابود می‌کند بعد با اطمینان خاطر نیروی زمینی خودش رو می‌فرسته داخل کشور هدف !!! روسیه و پوتین اوکراین رو به لحاظ تمدنی فرهنگی زبانی ریشه یکی می‌دانستند نمی‌خواستند درد و رنج زیادی کینه و کدورت بین مردم عادی و شهروندان اوکراینی ایجاد کنند ولی اشتباه کارشون همین بود الان روسیه تازه تصمیم گرفته به همان شکل آمریکایی ها حرکت کند و نیروهایش رو کمتر به خطر بی‌اندازه .. ولی نهایتا تا یک هفته شاید هم کمتر کار اوکراین تمام خواهد شد .. شانسی ندارند در برابر روسیه ..
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      6 0
      اسکل نخست وزیر اسرائیل داره میره مسکو حالا تو بشین خیال پردازی کن توهم بزن که روسیه با اسرائیل دشمنی داره. رابطه روسیه با اسرائیل قویتر از رابطه امریکا با اسرائیله از این خواب خرگوشی بیدار شو
  • بنده خدا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 20
    رب المغرب و المشرق لا اله الا هو فتاخذه وکیلا. سلام علیکم . خطرناکترین ویروس برای یک جامعه ویروس جاهلیت و عدم آگاهی از وقایع هست . تا دیر نشده از خواب غفلت بیدار بشید . اصلا میدونین روابط روسیه با ناتو و مشخصا غرب چرا و از چه زمانی تیره شده ؟ کسانی که سنشون قد میده میدونن حدود ۲۵ سال پیش صربها با حمایت تمام قد همین روسیه با حمله وحشیانه به مسلمانان مظلوم بوسنی از هیچ جنایت و تجاوز و وحشیگری علیه شون دریغ نکردند و روسیه چند بار قطعنامه سازمان ملل برای پایان جنگ و تجاوز رو وتو کرد و همچنان صربها به پشتوانه روسها مسلمانان بوسنی رو‌به فجیعترین و کثیفترین شکل ممکن قتل عام کردند . تا اینکه ناتو با رهبری امریکا وارد عمل شد و با بمباران بی وقفه مواضع صربها اونها رو سرجا نشود و جنگ تمام شد . از اون موقع روابط روسیه و امریکا رو به تیرگی رفت. با ترسیدن از روسها و حمایت کردن ازشون خیانت نابخشودنی در حق اسلام مرتکب میشیم. زنده باد انسانیت.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      15 4
      این شعار انسانیت جنابعالی کجا بود در این هشت سال که یمن مظلوم، مسلمانان یمنی، زبان و کودکان یمنی قتل عام میشدن !!! لطف کنید از اسلام عزیز آویزون نشوید ! شما هیچ اهمیتی برای اسلام و مسلمانان قائل نیستی عزیزم فقط دغدغه چشم آبی های اروپایی و غربی رو داری .. موفق باشی ..
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    10 19
    پس ما چرا دوگانه‌ باشیم چرا در هر موردی مواضع امریکا رو دنبال میکنیم مگه فرق صدام با اوکراین چیه که حمله به اون رو محکوم میکنیم ولی در مورد اوکراین سکوت میکنیم حتما از پوتین میترسیم . پس مسلمان واقعی نیستیم.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    14 20
    پس تویی که برای یمن جانفشانی میکنی چرا در مقابل سلطه گری پوتین لال میشی . کشتن مردم عالی محکوم است و غیر قابل قبول چه یمنی باشد چه اوکراینی یا هر جای دیگری
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      18 11
      پوتین تنها فردی است که زیردریایی هایش قائمکی موشک به یمنی ها می دهد آن رای در شورای امنیت برای رد گم کنی است
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 4
    تجاوز و سلطه گری از طرف هر کشوری چه امریکا و چه روسیه یا هر کشور دیگری محکوم است . انسان آزاده و مسلمان واقعی نباید بترسد
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      و همچنین انسان عاقل و دانا میهن دوست باید منافع ملی میهنی خویش را تشخیص بدهد !!! اوکراین در جبهه دشمنان ایران عزیز بوده حضور ناتو غربی در اوکراین برای ملت ایران و ملت های منطقه مطلوب و خوشایند نیست .. اگر فهمیدی که خوبه اگر نه زیاد بهش فکر نکن همین !
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    17 7
    سازمان ملل مرده به داد مردم یمن برسه
  • سعید FR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    21 22
    تا اسم پوتین جانی میاد عده ای بحث یمنو مطرح میکنند؟ چه ربطی به یمن داره؟ کار پوتین اشتباه و جنایته و همه باید محکومش کنند. چون در یمن جنگه باید بگیم کار پوتین هم درسته؟ اگر فردا به ایران حمله کرد چی؟
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      12 1
      اسم پوتین میاد نه ....
    • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 1
      موضوع اینه که تا به اکراین حمله نشده بود تو و امثال تو لالمونی گرفته بودین....حالا رفتین تو فاز ضد جنگ....یکی بودن موضع شما و اسرائیل و آمریکا و غرب جالبه نه....حالا وجدانت رو بکن قاضی تاحالا جنگ تو خاور میانه چیزی نبود حالا یکدفعه به خاطر اینکه روسیه نمیخواد بمب‌های هسته ای ناتو سر از لب مرزش دراره شما یه جاهایی ن میسوزه....خیلی میسوزه حالتون به آب و هوای مناطق شمال اکراین....
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 13
    بله درسته یادآوری جنگ بوسنی قلب هر مسلمان بیداری رو آتیش میزنه. اون جنگ فراتر از کشتار بود متاسفانه صربها نه فقط جان بلکه شرافت مسلمانان رو اونجا هدف گرفته بودند . و قصاب بوسنی اون شیطان ملعون به تمام‌ معنا که دستور اون جنایات عله مسلمانان رو داد توسط دادگاه لاهه بعد از سالها به جرم جنایت جنگی دستگیر و محاکمه شد.هرچند دیگه پیر شده بود . جالب اینه که با پیگیریهای انگلیسیها این اتفاق افتاد . کاری که ما مسلمانان باید میکردیم
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    13 24
    یاشاسین اکرایین..انشالله پوتین به غلط کردن ..می افتد ......هیلتر زمان
    • آذری iran IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      18 6
      یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، گور بابای پوتین و گور بابای جو بایدن و گر بابای رجب آقا طورکیه .. فقط یاشا ایران
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 7
    چه خلبان چاغی
  • ماحسون IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    24 34
    میخوام حرف دلم رو بزنم،جنگ روسیه واکراین خیلی چیزهارو برام روشن کرد،من اعتقاد دارم‌کسانی که هشت سال باعراق جنگیدن،چرا میگن دفاع مقدس،فداکاری،ایثارگر،مقاوت وغیره...، ولی چون قبل جنگ متولد شدم نفهمیدم،فقط میدونستم عده زیادی شهید شدند ولی نزاشتن یک میلی متر از خاک مقدس کشورم به تصرف دربیاد، الان که اکراین رو نگاه میکنم ومردم به جای دفاع از نامسشان یاسرزمینشان فرار میکنند، الان میفهمم کامل معنی دفاع مقدس،ایثار،فداکاری واز همه مهمتر مقاومت، درود برسرزمینم ایران ومردمانش، کسانی که بودن واین لحظه هارو دیدن ولی الان 360 درتغییر کردن حاشا به غیرت نداشته شان، حالا میفهمم کسانی که گفتن فردای دنیا موشک نیست ومذاکره هست خیانت کاربودن، لعنت خدا بر غربرگرایان وکاسه لیسان غرب که با جنگ روسیه واکراین باز هم عاشق آمریدکا هستن، چی بگم خدا عقل بهتان داده اگر نفهمید فرق خیانتکار و و وطن پرست به خودتان شک کنید، الان میفهمم غیرت،دفاع مقدس،ایثارگری،فداکاری شعار نبود عین واقعیت بود، از خدا میخوام به حق خودش مارو هدایت کنه اللهی آمین
    • ماحسون IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      منظور بعد جنگ متولد شدم
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 5
    همونطور که خداوند در قرآن فرموده جاهل و گمراه به اذن خدا کر و کور هست و حرف زدن باهاش به مانند حرف زدن با یه ناشنواست . وقتی ذهن اینقدر معیوب باشد که همه چیز را بی مورد به هم وصل کنی ننیجش گمراهی و تباهیه . عین این میمونه من همسایم رو ببینم چون دزدی میکنه منم دزدی کنم یا چون دشمنم نماز میخونه من دیگه نماز رو بزارم کنار. بیخود نیست یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد ساعت عبادت بدون معرفت و شناخته.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    11 72
    قابل توجه زمان حمله عراق به ایران یمن حاکمش دست نشانده اربابت آمریکا بود
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      54 0
      ولی ملتش همون ملت یمن بود اون نیروها یمنی بودند و میتوانستند در جنگ شرکت نکنند
  • US ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 18
    توده ای ها متوجه خواهند شد جنگ فرسایشی باعث نابود ارتش روسیه و اقتصاد او خواهد شد روس ها از نظر ارتش و تکنولوژی با زمان شوروی بسیار متفاوت هستن روسیه نصف شوروی هم نیست در افغانستان شکست خورد فقط عدهای در ایران چه طور وطن را به کمونیست های مهاجم و متاجوز فروختن که ارتش پوسیده و قدیمی داره
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      حمله نظامی روسیه به اوکراین هیچ زیانی برای ما نخواهد داشت، بلکه به سود ما هم بوده و هست، روسیه از عهده اوکراین بر آمده شاید تا چند روز آینده کار اوکراین تمام بشود شما هم غصه نخور پشته بخور عزیزم !
    • ایران iran IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 54
      کاسه لیسان غرب چه شد که یکدفعه نگران روس ها شدن !!! این جنگ ( جنگ روس و اوکراین ) خودشون هم بنا بر صلاحدید خودشون عمل کردند و می‌کنند پس بهتره نگران نباشید
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      ۰۱:۰۸ اتفاقا اول شما جنگ روسیه علیه اکراین را مشروع دونستید حالی دیگه حرفتا عوض میکنی پس گل ببند درشا
  • US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    9 1
    مشرق ممنونم
  • FR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    5 18
    یاشاسین آذربایجان....یاشاسین تورک ملتی....
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      ترکیه راه هوایی روسیه رو نیست پس مصر نباش که ترکیه جلوی روس ایستاده درضمن روسیه در سوریه فهمید که مردم عادی رو باید به بیرون شهرها هدایت کنه وگرنه کشتار وسیعی میشه درضمن روسیه به اهدافش رسیده و حالا اوکراین که به گفتگو تن داده یعنی راضی شده ارتش روسیه در اوکراین بمانند و اکراین خلع سلاح بشه وگرنه با فتح کیف دیگه باید انتخابات بشه و کسی دیگه متمایل به روسیه بیاد سرکار خوبه بدونی که همین که یه صهیونیست حاکم یه کشور مسیحی شده یعنی مهم نیست ازدوطرف چقدر آدم بمیره حالا طوری حرف نزن که ایران موافق اشغال اوکراین است چون دیدی وشنیدی که رهبر معظم انقلاب چطورباصراحت گفت ما موافق تجاوزگری نیستیم حالا بگو چطور مشرق یاایران موافق تجاوز روسیه هستند جاییکه زیرساختهای اوکراین نابود میشن نژادپرستی اوکراینی و تو هم زمانه اش سررسیده و اسلام مبنای هر مسلمان اصیل هست نه نژادپرستی
    • پاپک آذری IRAN IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 2
      یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، یاشین ایران ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله .. زنده باد ملت بزرگ ایرانم اقوام کرد و لر و آذری، ترکمن و بلوچ، سیستانی و خراسانی، گیلک و مازنی ابران بزرگ
    • NL ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 2
      یاشاسین ایران یاشاسین زهرا س میلتی
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 2
    اینجاست وحدت ملی برای مقابله تهاجم خارجی جواب میده ....متاسفانه جریان انحرافی فاشیستی پان‌فارس ها خواهان‌ انحصارطلبی زباني و فرهنگي و اقتصادی هستند ..جلوی مطالبات زبانی وفرهنگی واقتصادی ملت می گیرند دشمنی می کنند چون‌انحصارطلب هستند ..یاشاسین آذربایجان..یاشاسین ایران ..
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      2 2
      بعنوان یک ایرانی از خطه آذربایجان عزیز پاسخ تو نادان و بی خرد پانترک رو میدهم : بزرگان آذربایجان ایران عزیز بر اساس همین شناخت از جریان پانترکیسم بود که فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! ما در ایران پانیارس نداریم بیسواد نادان ! فارسی زبان ملی زبان ارتباطی زبان اتحاد و پیوند دهنده ما اقوام ایرانی از جای به جای این َرزمین بزرگ و کهن بوده هست خواهد بود تا کور شود هر آنکه نتوان دید ! طورکیه جعلی. تازه تاسیس که از اقوام و ملت های مختلف تشکیل شده همچون یونانی تباران، زازاها ارامنه اکراد و علوی ها ... چرا فقط یک نام و یک زبان دارد طورکیه و زبان ترکی !!! ؟؟؟ شما پانترک های مجازی سایبری های فارسی نویس رجب پرست از ٱنکارا هر چقدر در فضای مجازی ایران سم پاشی و نفرت پراکنی کنید ما آذری های وطن پرست دست شما رو رو میکنیم جانم فدای ایران بزرگ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله ،، پاپک آذری ایران زمین
    • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      ببنید همه210کشور زبان دارند والله تجزیه بهتر هستش برای همه ببخشید اینو میگم شرمنده
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    تازه به دم دمی مزاج بودن برخی از این آقایون و خانم هایی که نظر گذاشتن پی بردیم آخه با چهارتا هواپیمایی که از روسیه سقوط کرده قافیه رو باختین و نظرات برگشت به نفع اوکراین ؛))) / اگه با پخش شدن اخبار تلفات ، روسیه قرار بود پا پس بکشه که تا عربستان کودک کش با پخش شدن اخبار تلفات نیروهای اجیر شده و مزدورش در یمن همون اول جنگ یمن پا پس میکشید / یعنی ارتش روسیه کمتر این سعودی های ترسو است که هر چی تلفات میدن باز از رو نمیرن !؟ / خوبه این اقایون و خانم هایی که با چهارتا خبر تلفات روسیه اینطوری نظرشون به نفع اوکراین عوض میشه فرمانده جنگ نشدن ؛)) / ادبیات و برتری در جنگ رو اگه می‌خواین یاد بگیرین بروید از شیرمردان سپاه خودمان یاد بگیرید چرا!؟ چون با این همه چنگ و دندان نشان دادن آمریکایی ها در خلیج فارس و عراق و سوریه و... از آمریکا نترسیده. و پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا رو زدن. ، عین الاسد رو زدند و آمریکایی ها نتونستن غلطی بکنند / جنگ شجاعت میخواد صبر میخواد تاکتیک میخواد نه اینکه چهارتا خبر سقوط هواپیمای روسی رو که شنیدید بگین دیگه کار روسیه تمومه نخیر ، تو جنگ حلوا که خیر نمیکنن ؛)) و بله تلفات داری مجروح داری جانباز داری مفقود الاثر داری اسیر داری / مگه این اتفاقات تلخ برای ما تو دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیافتاده !؟ اینهمه شهید اینهمه جانباز اینهمه اسیر و آزاده اینهمه کمک های ۸۰ تا کشور به صدام ، قرار بود با این اخبار قافیه جنگ رو ببازیم که صدام و غرب و حامیان غرب پیروز میشدند / پیروز که نشدند هیچی تا تو خاک عراق و بصره و.. هم پیش رفتیم هنوز هم دارن پیکر و استخوانهای این شهدای بزرگ رو میارن / تلفات دادیم اما خاک ندادیم به دشمن ، ناموس ندادیم به دشمن / این حجم از تبلیغاتی و اخباری که اروپایی ها و غربی ها از تلفات روسیه بیان میکنند نشون میده توفق میدانی حاصل نکردند روی آوردند به پروپاگاندا و اخبار جعلی و خلاصه راست و دروغ رو باهم قاطی کردند و به خورد افکار عمومی جهان میدن که شکست خودشون در برابر روسیه رو پنهان کنند / عزیزان ، هنوز خیلی زوده که اوکراین و حامیان غربی - اروپایی او رو برنده جنگ بدونید / ۸ سال جنگ ایران رو دیدین پیروزی مقاومت لبنان علیه اسراییل رو دیدین ، شکست داعش زاده آمریکا رو دیدین و.. برای شما و ما زشته که با چهارتا اخبار نتیجه بگیرین
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    درپاسخ به 1357 مورخه 14/12 1400 برادر گرامی بعداز جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات وجسارت ،حمله که هیچ حتی شلیک با تفنگ ساچمه را نداشت وپدافند هوایی هیچ کشوری نیز برای هواپیماهای امریکایی رانداشت تا هواپیمای امریکا ساقط شود اولین کشوری که به سمت هواپیما ها وپهپادهای یانکی ها آتش گشود همین کشور عزیزمان ایران بود به عینه دیدیم که جسارت مقابله نداشت ودمشو گذاشت رو کونش واز منطقه وعراق وافغانستان فار کردند ودیدیم که سلحشوران وطن با توقیف کشتی انگلیسی در حالیکه ناوگان پوشالی امریکا نظاره گر بودند اقدام کردن واما همین شجاعت های سلحشوران ایرانی باعث روشن شدن قدرت پوشالی امریکا گردید لطفا بعد از این دقت بفرمایید اگر امریکا دست از پاخطاکرد حتی کوچکترین کشورنیز برایشان تیراندازی خواهند کرد اینهم عرض کنم یانکی ها بی نهایت زیرک تشریف دارند یقین دارم که بعد از این دیگر گردنکشی نخواهند کرد چون دستشان روشده است تاقبل از حمله روس به اوکرایین هرنیمساعت یکبار بایدن یا بلنکن زر میزدند که اگر روس حمله کند پاسخ خواهیم داد کو پس چرا هر لحظه اعلام میکنندکه امریکا میگوید که ما به اکرایین نیرو نمفرستیم
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    وزیر خارجه روسیه گفت: باتوجه به اینکه تحریم های شدید غرب در مورد ایران هنوز تمام نشده است و با توجه به اینکه واشنگتن در این مساله نقش اصلی دارد، از دولت آمریکا خواستیم در سطح وزیر خارجه امریکا تضمین کتبی بدهد که در روند کنونی برجام (امضای سند برای اجرای آن) حقوق ما در سرمایه گذاریها و همکاریهای اقتصادی با ایران ضایع نمی شود.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 2
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم.خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم .ما دشمن ستمگر .ما حامیان حیدر .از غرب و شرق بیزاریم .میلی به جنگ نداریم.. پوتین همان آمریکا ست .آمریکا مثل روباست. نه سگ خوبه نه خفاش .لعنت به هر چی اوباش . ما پیرو ولایت .ما عاشق شهادت . از روسیه بیزاریم .میلی به جنگ نداریم روس‌ها حیا ندارند .ترس از خدا ندارن . توی زمستون سرد .میان اینهمه درد. چه آتشی به پا کرد .چه خونه ها خراب کرد . سپاه و ارتش ما. دو بازوی توانا . دست علی یارتان.خدا نگهدارتان. حافظ سرزمینید.نزد همه امینید . روس‌ها حیا ندارند .ترس از خدا ندارن .
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 2
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم.خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم .ما دشمن ستمگر .ما حامیان حیدر .از غرب و شرق بیزاریم .میلی به جنگ نداریم.. پوتین همان آمریکا ست .آمریکا مثل روباست. نه سگ خوبه نه خفاش .لعنت به هر چی اوباش . ما پیرو ولایت .ما عاشق شهادت . از روسیه بیزاریم .میلی به جنگ نداریم روس‌ها حیا ندارند .ترس از خدا ندارن . توی زمستون سرد .میان اینهمه درد. چه آتشی به پا کرد .چه خونه ها خراب کرد . سپاه و ارتش ما. دو بازوی توانا . حافظ سرزمینید.نزد همه امینید . دست علی یارتان.خدا نگهدارتان. روس‌ها حیا ندارند .ترس از خدا ندارن .
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 1
    خدا همه جنگجویان راه مهدی ع رو پیروز و سلامت نگه داره و از صدقه سر اونا بیماران و خانواده های ما رو هم شفا بده.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 1
    روسیه برای دفاع از سوریه تلفات داد اما پا پس نکشید چر ا فکر میکنید با اخباری که از تلفات روسیه منتشر میشه و معلوم نیست چقدرش راسته چقدرش دروغه و خدعه و نیرنگ رسانه ای اروپایی ها و غربی هایی که حریف روسیه نیستند روسیه پا پس می‌کشه!؟ ؛)) / اروپاو آمریکا در میدان جنگ حرفی برای گفتن ندارند و مثل ... میترسند روی آوردن به پروپاگاندا و اخبار جعلی از میزان تلفات روسیه ، چرا این حضرات اروپایی - غربی از تلفات اوکراین چیزی نمیگن و اخبار میزان تلفات اوکراین رو از فرماندهان روسی میشنویم !؟ دلیلش روشن نیست !؟ / بله جنگ تلفات داره زخمی و مجروح داره مفقود الاثر داره عملیات موفق و شکست خورده داره و... بخشی از جنگ هم جنگ رسانه ایه که سعی میکنه روحیه نیروهای مقابل رو تضعیف کنه / خوب ما ایرانی ها در دفاع مقدس همه اینها رو تجربه کردیم و داشتیم اما پیروز جنگ ما بودیم شهید و مجروح و اسیر و آزاده و جانباز و شیمیایی و .. داشتیم حمایت ده ها کشور غربی و اروپایی از صدام ملعون رو داشتیم اما خاک که ندادیم تا درون عراق هم پیشروی داشتیم/ پیروز جنگ روسیه و اوکراین رو هنوز خیلی زوده که معین کنید و با چهارتا اخبار از تلفات روسیه نتیجه بگیرین که روسیه شکست میخوره / ما و شما بعنوان بخشی از افکار عمومی جهان و بعنوان کسانیکه تجربیات خوبی از جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان داریم نتیجه شکست رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح در برابر لبنان رو دیدیم شکست داعش فرزند نامشروع غرب و اروپا رو در عراق و سوریه دیدیم فرار مفتضحانه آمریکا از افغانستان و شکستش در برابر یک گروه شبه نظامی بنام طالبان رو دیدیم و التماس و حقارت اردوغان در زمان کودتا در ترکیه رو دیدیم که اگه ایران نجاتش نمی‌داد سرنوشت اش مانند. قذافی و ... معلوم بود چی میشد ماها نباید خیلی زود با این اخبار تلفات جنگی و عملیات روانی اروپا و غرب در مورد سرنوشت جنگ روسیه و اوکراین نتیجه گیری کنیم
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 1
    این جنگ روسیه و اوککراین برای من ایرانی یه دستاورد مهم تا به اینجا داشته اینکه سالهاست مستعمره روسها هستیم و خبر نداشتیم
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      4 1
      آفرین منم دیروز دقیقا همین حرف رو داشتم به خانوادم میزدم
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 1
      مشکل امثال تو، اینه که نمی‌خواهید از مغزتون استفاده و بهره ای ببرید تقسیر خودته مجازی جان ! چیزی رو که تا الان نفهمیدی قطعا" بعد از این هم نخواهی فهمید پس بهتره تو همان نفهمی خودت راحت و آسوده باشی و هر طور دوست داری فکر کنی
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 2
      تو ایرانی نیستی سایبری فارسی نویس ! جانم فدای ایران بزرگ نابود باد دشمنان میهنم گرچه شما مجازی های فیک عددی هم نیستید
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    تهدید جدید در مسیر مذاکرات وین/ درخواست دقیقه نودی روسیه!
  • SE ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 1
    بنظر میاد طرفداران پوتین دارند بتدریج از روسیه ناامید میشن وسرخوردگی اونها از کامنتهاشون خیلی خوب معلومه و دارند بجاش بیشتر از جنگ در یمن و عراق میگن!! یکی پیدا میشه به ولادیمیر بگه که آقاجان معلومه با این همه نیرو در اوکراین داری چیکار میکنی؟! به ازای هر ساعتی که از جنگ میگذره طرف روسی داره میلیاردها دلار ضرر و زیان میبینه .
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      جهت اطلاع جناب آلو عرض کنم ما ایرانیان نه طرفدار گوتین و نه طرفدار زلنسکی جهود و نه طرفدار جو بایدن ... گور بابای همه اشون .. این جنگ ما نیست ، جنگ روسیه و اوکراین .. زیاد شبکه های ایرانستیز نگاه نکن عزیزم
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 1
    "نیروی هوایی روسیه اگر قصد پوشش هوایی مناسب از قوای زمینی و بمباران مراکز حساس نظامی ارتش اوکراین را دارد بایستی عملیاتی به منظور سرکوب توان پدافندی ارتش اوکراین اجرا کند و در غیر این صورت روز به روز حجم خسارات جنگنده‌های روسی افزایش خواهد یافت." سایت مشرق نیوز با این توصیه ها به دنبال چیست ؟ جبهه اوکراین جبهه حق علیه باطل نیست . مردم اوکراین چه گناهی کرده اند که آمریکا و اسرائیل و عربستان قاتل مردم عراق و فلسطین و یمن هستند. ایران هم در عراق و پاکستان و آذر بایجان ملاحظات امنیتی دارد آیا باید به آنجا لشگر کشی کند؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    روسیه زهر خودش را ریخت/ مسکو توافق هسته‌ای را به جنگ اوکراین گره زد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 4
    ولی انصافا از پوتین خوشم اومد غیر مستقیم یه درسی به این اردوغان و خصوصا علیف هم داد تا حساب کار دستشان بیاد بفهمند سلطان قفقاز کیه. دم پوتین گرم.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    در مورد یمنی که ادعای دفاع از مردمش را دارید برید تحقیق کنید ببینید عامل اصلی کشتار کودکان و زنان و غیر نظامیان چه کسانی هستند . دوره جاهلیت تمام شده و به زودی دروغ گویان رسوا و ذلیل خواهند شد.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 1
    بابا اوکراین که ارتش ندارد مقاومت مردمی هم که ندارد پس همین سه روز هم که دوام آورده بخاطر منفجر کردن پل هاست وگرنه الان روسیه از کیف رد شده به رومانی رسیده بودند
  • محمد IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 1
    هر جا مظلومی باشد چه مردم یمن چه فلسطین چه مردم اوکراین، باید از آنها حمایت کرد و هر جا ظالمی باشد چه صدام چه نتانیاهو چه پوتین، باید آنها را لعنت کرد.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      لعنت نکن وجودش رو داری پاشو برو اوکراین برای جهودها بجنگ !!! شعار الکی هم نده !!!
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      فلسطین اشغالی ، یمن مظلوم ، عراق ... باز هم بگویم نام ببرم خدمتان همه این ها مورد ظلم و ستم و نسل کشی غربی ها و صهیونیست ها و عوامل آنها واقع شدن و مطلوم هستند لطف کنید برید و بشتابید برای کمک به این مظلومین !!! شعار نده !!!
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      بله بشرطی که بفهمیم ظلمی که مردم اوکراین می‌کشن نتیجه اشتباهات سران و رهبران خودشونه ، میخواستم یه. ییس جمهور کمدین غربگرا و غربگدای اینطوری که امنیت شهروندانش رو با تصمیمات غلیظ بخطر انداخته رو انتخاب نکنن/ الان هم اگه واقعا حمله روسیه رو ظلم!! میدونن بهتره نیروهای ناتو و تجهیزات شود رو از اوکراین اخراج کنند تا جنگ خاتمه پیدا کند / ی پوتین بهتون هشدار داده بود که از گسترش ناتو به مرزهای خودداری کنید هم دید و از ابزارهای غربی تون پیروی کردین حالا هم برید به همون اربابانتون بگید شما رو نجات بدن
  • US ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    به نظر شما ولادیمیر پیروز میشه یا ولودیمیر
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      همینکه سران آمریکایی ات جرأت ندارن با روسیه بطور مستقیم درگیر بشن خودش یه نوع پیروزیه ؛))
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    باعث وبانی این جنگ هم آمریکاست
  • US ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 3
    پوتین خان چنگیزی این گوی این میدان. مرد هستی امار تلفات و خسارات خودت منتشر بکن. ملعون متجاوز
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    ارباب پوتین مظلومه!!!
  • احمدخواجوند IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 1
    داری شوخی میکنی پوتین جنایتکار بشر دوستانه پوتین را باید دارزد تاباد دماغش ازخشتکش بیاد بیرود. تاشماها درس عبریت بگیرید تااز جنایتکاران حمایت نکنید
  • اکبرمظفری IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    رئیس جمهور اوکراین یک صهیونیست و نژاد پرست است و در جنگ علیه مسلمانان در سوریه عراق و یمن کمک آمریکا و اسرائیل و سعودی با فرستادن نیرو و تسلیحات کرده و می کند باعث جنگ با روسیه اکراین است درست قضاوت کنیم
  • محسن IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    به مردم مظلوم یمن هم رسیدگی کنید. این چه عدالتی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس