علیرضا زاکانی

رویکرد شهردار جدید تهران در "ایجاد بنیه اقتصادی برای بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار در مشاغل خانگی" می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای زندگی بهتر تهرانی‌ها خلق کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

علت تأکید بر اعتراض در ایران همزمان با وقوع جنگ داخلی در قزاقستان چیست؟

تحرّک "بریگاد قزاق" در ایران!

تحرّک "بریگاد قزاق" در ایران! / پیشنهاد تکرار اقدام نابجای روحانی به رئیسی

علی باقری، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: اعتراضات یک موضوع طبیعی است و چون ناشی از شرایط واقعی است که مردم با آن زیست می‌کنند،  نباید نگاه توطئه‌آمیز به آن داشته باشیم. البته در همه دنیا و حتی در کشورهای کمتر توسعه‌یافته این شرایط مستعد است و از اعتراضات اجتماعی بهره‌برداری‌های سیاسی صورت می‌گیرد. بنابراین، اعتراضات اجتماعی در نسل جدید به سرعت رنگ و بوی سیاسی و امنیتی به خودش می‌گیرد.

او می‌افزاید: همه اعم از معترضان و حکمرانان در کشور باید تلاش کرده و به تطبیق نوع نگاه کمک کنند اینکه ما به سرعت، به اعتراضات سیاسی، رنگ و بوی سیاسی و امنیتی ندهیم و در همان بطن خود به آن نگاه کرده و تعامل داشته باشیم،  معترضان هنجارهای قانونی را رعایت کنند و حاکمان اصل اعتراضات را به رسمیت بشناسند، زمینه شکل‌گیری آن فراهم شود و از سیاسی و امنیتی کردن آن خودداری شود آن وقت به یک شرایط ایده آل در زمینه برگزاری تجمعات رسیدیم. اما علیرغم اینکه در سال‌های گذشته گام‌هایی را به سمت شرایط ایده‌آل برداشتیم، اما همچنان برای رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله زیادی داریم.

باقری در اظهارات خود همچنین با اشاره به بحث چرایی جا نیافتادن مسئله اعتراضات قانونی و مسالمت‌آمیز گفته است:‌ ما، هم از طرف معترضین و هم از طرف مقابل که با معترضین مواجه است، مشکل داریم. البته من مشکل را از طرف مقابل می‌دانم. یعنی بخش‌هایی از حاکمیت نسبت به این اعتراضات رویکرد قانونی و مدافع‌جویانه ندارند یا در این مورد احساس نمی‌کنند که وظیفه‌ای دارند یا به گردنشان حق شهروندی دارد. حق شهروندی فقط تامین آب و نان مردم نیست. یکی از حقوق مسلم شهروندی که قوانین هم آن را به رسمیت شناخته، حق اعتراض نسبت به هر چیزی است که برای آن‌ها وجود دارد.

او تصریح می‌کند: اعتراضات زنجیره‌ای معلمان نمونه موفق تجمعات اعتراضی است و در طرف مقابل برخی مسئولان به دنبال این هستند که تجمعات اعتراضی را بدنام کرده و مشکلاتی برای آنها به وجود بیاورند تا بساط آن را جمع کنند.

این فعال اصلاح‌طلب در بخش پایانی اظهارات خود نیز گفته است: بیش از هر موضوعی، تجمعات قانونی در کشور، لنگ یک اراده است. یعنی بیش از اینکه ما در قوانین و مقررات در پی راه حل باشیم، باید دنبال اراده‌ای بود که حل این موضوع پایدار شود. اگر اراده آن که عمدتا به دست حاکمیت است، به وجود بیاید راه‌های اجرای آن دم دست است. اراده حاکمیت باید این باشد که اصل اعتراضات را به رسمیت بشناسد و اجازه ندهد نیرویی شکل بگیرد تا تجمع مسالمت آمیز مردم به هم بریزد و مانعی برای آن ایجاد شود.[۱]

*در اظهارات فرد اشاره شده به روشنی هویداست که او همزمان بحث جا نیافتادن اعتراضات قانونی و مسالمت‌آمیز را در ایران مورد اشاره قرار داده اما در عین حال تأکید دارد که باید اعتراضات در ایران به راه بیافتد! و این گزاره متناقض که در انتهای آن جنگ داخلی و فتنه قرار دارد، یا از سر جهالت است و یا از سر بدخواهی. مقوله‌ای که ما قضاوت پیرامون آنرا بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

 بر اساس نظر برخی محافل تحلیلی، اعضای ستاد جریان سیاسی خاص بیش از ۱۰ سال است که ایجاد "فتنه اقتصادی" را با ابزارهای سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی از مشکلات و البته منزوی‌سازی تحلیل‌های درست و خدشه‌آوری بر کارآمدی در نظام اسلامی دنبال می‌کنند. رویکردی که طراحانش پس از آبان ۹۸ نیز به این نتیجه رسیده‌اند که این پروژه می‌تواند به نتیجه برسد!

تمام تأکیدات آنها بر بزرگ بودن مشکلات کشور، قهر بودن مردم [۲]، ‌ بی‌اعتمادی مردم و لزوم اعتراض مسالمت‌آمیز(!) هم صرفا این هدف را به دنبال می‌کند که مردم را علیه نظام به خیابان‌ها بکشاند و شعله‌ور شدن فتنه اقتصادی و تکرار حوادثی شبیه به قزاقستان را به تماشا بنشیند.

کما اینکه همزمانی اظهارات آنان در تأکید بر قهر بودن مردم با نظام اسلامی و آغاز اعتراض‌ها در ایران با وقوع جنگ داخلی در قزاقستان بایستی برای همه محل تأمل و هشدار باشد.

در اینجا بیان این نکته هم ضروریست که تحلیل‌های مربوط به فتنه اقتصادی هرگز به معنی انسداد مسیر قانونی برای اعتراض مسالمت‌آمیز نیست و وزارت کشور نیز تاکنون مجوزهایی را برای تجمعات معقول ارائه کرده است. [۳]

اما رؤیت شرایط حساس کشور و حتی محیط پیرامونی در فرا مرزهای ما، عقلانیت و منطق صحیحی را در نگاه به تجمع و اعتراض طلب می‌کند.

خاصّه اینکه مردم عزیز ایران باید بدانند در موقعیت کنونی کسانی علم اعتراض را برداشته‌اند و بر آن تأکید می‌کنند که اغلب آنها صراحتا با نظام جمهوری اسلامی دچار مشکل هستند، پایان جمهوریت نظام را اعلام کرده‌اند و در فتنه سال ۸۸ نیز جزو "فرماندهان فتنه" بوده‌اند.

گفتنیست تأکید افراد اشاره شده بر موفق بودن تجمعات معلمان و یا تظاهرات سکوت سال ۸۸ در حالی است که اولا این تجمعات مجوز نداشتند و تجمع بدون مجوز یعنی اغتشاش. ثانیا در تجمع منتسب به معلمان در تهران شعار "بیشرف"(!) علیه نیروی انتظامی سر داده شد و ثالثا تظاهرات سکوت سال ۸۸ یکی از خطرناک‌ترین حرکات اغتشاشگران سال ۸۸ بود که می‌توانست منجر به یک رخداد خونبار شود اما به فضل الهی بهانه از دست فرماندهان فتنه ستانده شد.

*بریگاد قزاق نام نیروی نظامی ایران طی عصر قاجار است که نقش مهمی را در تحولات تلخ رضاخانی ایفا کرد. رضاشاه در مقطعی از بریگاد قزاق با عنوان "سربازان امام زمان" یاد کرده بود!

***

برنامه‌ای در شهرداری تهران که اقتصاد بانوان صاحب مشاغل خانگی را متحول می‌کند

تسهیل‌گری زاکانی برای اقتصاد مشاغل خانگی

تحرّک "بریگاد قزاق" در ایران! / پیشنهاد تکرار اقدام نابجای روحانی به رئیسی

مریم اردبیلی، مشاور امور بانوان شهردار تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا با اشاره به فعالیت مراکز کوثر شهرداری تهران؛ توسعه مشاغل خانوادگی و مشاغل محله ای را جزو اولویت های شهرداری برای زنان عنوان کرد و گفت:

"شهرداری تهران در حال ایجاد و توسعه  غرفه های موقت و دائمی برای عرضه محصولات زنان است تا زنان سرپرست خانواری که توسط شهرداری توانمند می شوند بتوانند محصولات خود  را در این محیط ها عرضه کنند، البته در کنار توسعه کمی و کیفی مراکز کوثر لازم است به بحث مشاغل خانگی زنان نیز توجه شود، بگونه ای که زنان در راستای توانمندسازی اقتصادی بتوانند در خانه نیز کسب و کاری داشته باشند. در این میان شهرداری حتما نقش تسهیل‌گر را خواهد داشت تا مسیر ارتقاء برای این افراد فراهم باشد."[۴]

*تسهیل‌گری در امر اقتصاد زنان و ارتقای درآمد بانوان خانه‌دار یا سرپرست خانواده، می‌تواند یک رویکرد راهبردی در شهرداری یک شهر اسلامی باشد.

خاصّه در کلانشهر تهران بعنوان امّ‌القرای جهان اسلام که بافتار جمعیتی متنوع آن می‌طلبد توجه ویژه‌ای به مسئله "اقتصاد زنان" شود.

بانوان در محیط خانه با قناعت، صرفه‌جویی و البته با مشاغل خانگی، یکی از اصلی‌ترین ارکان اقتصاد خانواده هستند که توجه به این مسئله می‌تواند در درازمدت موجب تأثیرات زیادی در بهبود زندگی اقتصادی جامعه شود.

فلذاست که توجه نهادهای کلان و متولی به این حقیقت راهبردی و ایجاد زمینه برای ایمن‌سازی اقتصادی بانوان خانه‌دار (اشاره به مقولاتی مثل بیمه و یا پس‌انداز بانوان خانه‌دار) و در ادامه امکان درآمدزایی از درون خانه؛ نتایج شگرفی در امروز و آینده همه افراد جامعه خواهد داشت.

بدیهیست که یک بانوی خانه‌دار و یک مادر در هنگام قوت اقتصادی فردی و هنگامی که با هنرهای شخصی توانایی ایجاد درآمد داشته باشد؛ آنگاه مردان و سپس منصه عمومی جامعه شاهد پشتیبانی‌های بهتری خواهد شد که این مسئله به نفع همه است.

توجه جدی و راهبردی شهرداری تهران به مشاغل خانگی و تسهیل‌گری برای کسب درآمد بانوان از این مشاغل؛ صدقه جاریه‌ای خواهد بود که انتفاع آن یک امر همگانی و کلان است.

***

اثر برجام احتمالی در دولت رئیسی همانست که در دولت روحانی بود

پیشنهاد تکرار اقدام نابجای روحانی به رئیسی

تحرّک "بریگاد قزاق" در ایران! / پیشنهاد تکرار اقدام نابجای روحانی به رئیسی

فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب در یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد با اشاره به سفر قریب‌الوقوع حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه و نقش بعضا واسطه‌ای روسیه در مذاکرات برجامی، نوشته است:

"خودتان با امریکایی‌ها ملاقات و گفت‌وگو کنید. رهبری قبلا هم اجازه این کار را داده‌اند. چه معنایی دارد که مهم‌ترین تصمیم و مذاکرات کشور طی ده‌ها سال گذشته به دست واسطه‌های ناامن و غیرقابل اعتماد سپرده شود. ‌شما که بهتر از رفتار روسیه در سوریه باخبرید. شما که می‌دانید نه روسیه و نه غرب و نه چین به فکر منافع ما نیستند. این امر کاملا عقلانی است. پس به این گونه مذاکره پایان داده به منشأ اصلی فتنه رجوع کنید تا مبادا ایران وجه‌المصالحه تنش‌های روسیه در داستان اوکراین و چین در ماجرای تایوان باشد. من و هم شما می‌دانیم که بدون گفت‌وگوی مستقیم، هیچ‌گونه تفاهمی محقق نخواهد شد. نهایتا این امریکا و ایران هستند که باید توافق کنند. پس نقش بازیگران حاشیه‌ای را کم کنید یا از آنها در راستای تامین منافع خود بهره ببرید. شنیدن اخباری مبنی بر مذاکره نماینده روسیه از سوی ایران با نماینده امریکا و انتشار عکس‌های این ملاقات‌ها، سودی که ندارد هیچ، خشم افکار عمومی را علیه شما و دولت‌تان برمی‌انگیزد. خیرخواهانه عرض می‌کنم جلوی این فرآیند را بگیرید. شما به قرآن قسم خورده‌اید تا پاسدار حقوق مردم ایران باشید. به عهد خود وفا کنید. هرچه این ماجرا طول بکشد، روس‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و... ثمره خود را می‌برند. "[۵]

*درباره اظهارات زاهد و توصیه‌های او به آقای رئیسی باید دانست که اولا انتظار می‌رود رئیس‌جمهور رئیسی در دام اشتباهی که روحانی مرتکب آن شد (تماس تلفنی با اوباما) و مورد شماتت رهبری هم قرار گرفت، نیافتد.

ثانیا رهبر معظم انقلاب هرگز و هرگز اجازه ملاقات و مذاکره مستقیم رئیس‌جمهور ما با مقامات آمریکایی را نداده و در شرایط فعلی هم نخواهند داد. بماند که این کار بر خلاف عزت، حکمت و مصلحت ملی نیز هستد.

و ثالثا در قبال اظهارات افرادی مثل زاهد باید دانست که مسئله اینان نه حتی توافق که "آمریکا" است.

هر عقل سلیمی می‌داند که یک "توافقِ ممکن" حتی با وجود واسطه هم شدنی است. پس چرا آقای زاهد و امثال ایشان اصرار بر کمرنگ‌سازی نقش یک ضلع ماجرا (روسیه) و پررنگ سازی ضلع دیگر (آمریکا) دارند!؟

مشخص است که مسئله بر سر "کدخدا نمایی از آمریکا"ست و نه اهمیت توافق یا بی‌اهمیتی روسیه.

بماند که تحلیلگران معتقدند اثر برجام احتمالی در دولت آقای رئیسی همانست که در دولت آقای روحانی بود... "تقریبا هیچ".

زاهد پیش از این در اظهارات دیگری، به وزیر امور خارجه و نماینده مذاکراتی ایران در وین نیز پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را داده و گفته بود:

"امیرعبداللهیان یا علی باقری در یک گوشه دنیا، در یک راهروی تنگ، در یک جلسه بین‌المللی می‌توانند تنها یک لیوان قهوه به همتای امریکایی خود تعارف کنند. همین اندک بازیگری پیام خود را می‌رساند. نه چین و نه روسیه نباید فکر کنند که ما مجبور به احتضار بین‌المللی در چنبره منافع آنها هستیم. "[۶]

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1179317

2_ mshrgh.ir/1323275

3_ https://www.isna.ir/news/98083019679/

4_ https://www.isna.ir/news/1400101712513/

5_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/179272

6_ mshrgh.ir/1305742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    21 25
    خخخ ببین کی به کی میگه بریگاد قزاق!!! شما جرات انتشار یه نقد علیه پوتین رو نداری اونوقت به بقیه میگی بریگاد قزاق!!
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      19 8
      اینکه پوتین تو کشورش جچوریه به ما ربطی نداره. اون چیزی که به ما ربط داره نوع رابطه دیگر کشور ها با ماست که در رابطه با پوتین و روسیه دوستانه است
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      6 2
      اعتراض یعنی بیای حرفتو بگی . اما اغتشاش یعنی کشور رو به آتش و خون و ناسزا و آسیب برسونی. و سرمایه های اسراییل دنبال اعتراض نیستن. دنبال اغتشاش هستن.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      8 3
      ۱۰:۳۵ - پوتین بهترین برای مردمش هست
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      4 3
      شما انتقاد کن. مثلأ همان حرفهای آمریکا و اروپا را این جا تکرار کن. آفرین، بدو
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      9 5
      روسیه و چین تهدید و تحریم و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      8 3
      امریکا و اروپا دوست ایران نیستن حتی اگر منافع شون تامین بشود از پشت خنجر می زنند.
    • جواد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      کدخدایی همه غم و هوس است کد رها کن خدای تو را بس است
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    20 4
    جای اکثر اصلاح طلب ها زباله دان و حولف دونیست که اینقدر آزادانه هر غلطی خواستند نکنند و کشور رو دچار هزینه نکنند
    • حسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 3
      تجمعات معلمان و یا تظاهرات سکوت سال ۸۸ در حالی است که اولا این تجمعات مجوز نداشتند و تجمع بدون مجوز یعنی اغتشاش به کسی که بخواد اعتراض کنه مجوز نمیدن
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 1
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و باید ساکت باشند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    13 3
    اگر قصد اعتراض داشتند باید در آن ۸ سالی که حسن روحانی سرکار بود و اقتصاد، تکنولوژی و مزیت رقابتی کشور را به نابودی سوق داد باید اعتراض می‌کردند نه برای دولتی که هنوز یکسال از سرکار بودن آن نیز نگذشته است. اگر قصد اعتراض داشتند، به رفتار حسن روحانی و تیم وزارت خارجه در دوران اصلاحات اعتراض می‌کردند حاج قاسم را وسط میدان رها شده به دشمن ایران نشان دادند و دشمن را به این ترتیب برای ریختن خون او راغب کردند. اگر اصلاح طلبی در ایران شرافت دارد باید آن زمان اعتراض می کرد.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      اگر قصد اعتراض داشتند باید در آن ۸ سالی که حسن روحانی سرکار بود و اقتصاد، تکنولوژی و مزیت رقابتی کشور را به نابودی سوق داد باید اعتراض می‌کردند/جواب .شما اول اعتراض کردن یاد بعضیا بدهید . که بانکها را آتش نزنند . .اعتراض بدون فحاشی و بدون اغتشاش .آرام و دوستانه یاد بدهید.تا اعتراض کنند .جامعه ای که بعضیا حرف آرام بلد نیستند بزنند .انتقاد سازنده و بدون غرض ورزی بلد نیستند . یه تصادف کوچک می کنند و بخاطر آن به همدیگر فحش می دهند
  • مهدی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    14 1
    روحانی غلط کرده با هفت پشت جد و ابادش و با همه اصلاح طلبان خودش چی غلطی کرد که برای دیگران نسخه می پیچد اف بر خود روحانی .
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 0
      اف
    • مرتض IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 0
      خدا ازسرتقصیرات بگذرد امروز سفره ماگرانترازدیروزشده بی انصاف دلواپس گرفتار
  • دیدگا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    9 3
    این بی ....هایی که پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا رو میدن انگار یادشون رفته که این آمریکایی ها بودند که یکی از مقامات تراز اول نظامی ایران رو در یک سفر دیپلماسی ترور کردن و هیچوقت به معاهدات خودشون پایبند نبودن و در آخرین تجربه ای که باهاشون داشتیم بعد از هفت هشت سال مذاکره خیلی راحت زدن زیرش! ایکاش این جماعت آمریکا پرست سرشون رو از زیر برف دربیارن!
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    8 2
    از نظر جناب فیاض زاهد این فقط آمریکا است که به فکر منافع ما هست و برای همین جنابش اصرار دارد که درست و صحیح آن است که با یانکی ها مذاکره کنیم! خوب است که یادشان رفته است که تا همین چند روز پیش می گفتند این مذاکره همان مذاکره ای هست که در دولت قبل انجام می شد و دولت جدید همان کار دولت قبلی را انجام می دهد و آقای رئیسی و وزیر امور خارجه اش را به همین سبب نکوهش می کردند، اما حالا یادشان آمده است که در این دور مذاکرات ایران یانکی ها را خارج از گود نگه داشته است و آن ها را به بازی نگرفته است و این برای اصلاح طلبان به نوعی شکست محسوب شده است!!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    10 3
    مشرق جان لطفأ کمپین مجازات عاملین فتنه های سال 88 به بعد و محاکمهٔ عوامل در حصر رو راه بنداز لطفأ، اینها رو شون زیاد شده!!
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    11 0
    اصلاح طلبان دست قوم سامری را از پشت بسته اند اف بر پدر و مادر و اجدادشان باد که بجای خدمت به ملت و مملکت لحظه ای از دسیسه و توطئه دست نمی کشند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 3
    تو همین تهران مرد مکتبی با تحصیلات عالی مهندس عمران زن و بچه دار بیکار داریم خدایی این حرفها را نزنید
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      3 1
      بله ممکن داشته باشیم ولی آیا این دلیلی برای ریختن تو خیابون و آشوب کردن به سبک افسادطلبان فتنه گر میشه ؟
    • آرش IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 1
      چه ربطی داشت؟؟!!!!!!
  • GB ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 2
    اتفاقا این اصلاح طلبها هم سرنوشت مشترکی با شما خواهند داشت.
  • میرک IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 1
    اقای زاهدبلای که برجامتان وباامضای کری جانتان واوبامامودب با هوشتان برسراین مردم مظلوم اوارکردیدبس است لطفاسکوت.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 3
    زاكاني رو عشقه
  • سعید IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 4
    اینکه امریکا دشمن قسم خورده و شماره ۱ ایران و ایرانی هست یقین هست،کدام بی غیرتی میتواند بر سر یک میز با قاتلین نامرد و پست قهرمان ملی و دینی ما سلیمانی بنشیند ؟دوما بقول امام ره و مقام معظم ما به هیچ قدرت خارجی اعتماد نداریم حتی برای یک دقیقه،همه آنها برای منافع خود تلاش میکنند چه امریکا چه روسیه و چه چین.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 0
    ف و هم عنان هایش آنقدر ذلیل و حقیر هستند که هنوز در این توهم هستند که این حقه بازی های و پشت هم اندازی ها و دروغ پردازی هایشان محلی از اعراب دارد و شنونده ای مگر حقیر و ذلیل و پست تر از خودشان دارد. ف تلاش خود را می کند که آمریکا را از این وضعیت حقارت بار و التماس در بیاورد و آنرا دوباره بر ایران مسلط کند. ولی زهی خیال باطل. یک نگاه به اصلاحاتچی کافی است که بیننده را تا ابد از هرچه غرب و لیبرالیسم و آمریکایی و اروپایی است بیزار کند.
  • فهیم IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    اقای شهردار در رابطه ساخت مناطق بافت فرسوده و ناپایدار همان سیاست شهردار قبلی است کاری نکردید .....
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    مواظب باشید
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 2
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    نمی گذاریم قزاقخانه دشمن هرکاری دلش خواست در ایران ما بکند. عصر پهلوی تمام شده است.
  • فرهاد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 1
    دلم خون هست از دست خائنین به وطنم ایران عزیز
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 0
    بنظر من از سر بدخواهیه. اصلاحطلب برای ایران خیر بخواهد باید تعجب کرد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 2
    جدای خط فکری زاهدی کدام عقل سلیمی قبول میکنه شما وقتی با همسایه کنار دستتون میخوایید تعامل کنید همسایه کوچه پشتی بیاد حرف ببر بیار بشه؟!!!خوب قطعا چهار تا اضافه میکنه دو تا کم /روسها و اروپا از خداشون هست ما مستقیم مذاکره نکنیم چون هم باج از ما میگیرند هم از آمریکا پس فیاض درست میگه
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 2
    چی شد معلمین عزیز توی هشت سال فلاکت اقتصادی روحانی، روزه سکوت گرفته بودند. حالا شدند معترض، ما هم به عنوان والدین بچه ها، به رفتار و عملکرد و بیسوادی شما معلمان اعتراض داریم.
  • ايران زمين IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    خداوند ايران را از شر اصلاح طلبان دروغين (قدرت طلبان غربزده) حفظ كند
  • جوادی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 1
    اصلاح طلبها سرمایه های رژیم جعلی و کودک کش اسراییلن. چه توقعی دارین؟
  • DE ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 3
    اعتراضات یک موضوع طبیعی است زیرا پس از ۳۲ سال ندانم کاری و خرابکاری و‌ بخور بخور و رانت و شتیتیل اصلاح طمعکاران و ایادی آنان و غفلت از شرایط واقعی زندگی مردم‌ و مشکلاتی که مردم با آن زیست می‌کنند، روزی این اعتراضات لبریز میشوند و شدند و مردم دست رد به سینه پر کینه اشرافیون و غربگدایان و اصلاح طمعکاران زدند . حال چرا باید این جرثومه های فساد و تباهی نگاه توطئه‌آمیز به تجمعات مردم داشته و‌با تحریکات‌خود تجمعات را به آتش بکشند. خب پیداست الگو ی آنان فتنه ۸۸ و ارباب آنان امریکا و ایدئولوگ آنها جورج سوروس است . خروجی میشود آتش و خون و حرکات اراذل و اوباش در تجمعات.
  • DE ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 2
    بیخود نیست اسرائیل ادمکش اصلاحاتچی های بی کفایت و فتنه گر که اینهمه مشکلات برای مردم درست کردن رو سرمایه گران خود می داند!
  • رضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 1
    باید هرکاری رو که روحانی انجام داد رو برعکس انجام بدیم مذاکره و التماس به آمریکا هیچ دردی رو درمون نمیکنه.تعهدی که ایران در برجام داده باعث شد تا ایران نتونه از برجام خارج بشه
  • G IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    ما ملت الان تو ی کشوری زند گی میکنیم که از همه طرف تحریم هستیم. و بیشترین فشار زندگی و معبشت مردم هست که باید هر چه زودتر درمان شود
  • اکبر IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    بابا هیچ کشوری دوست و رفیق ما نیست هم سواستفاده گر هستند و به فکر منافع خود
  • سید فروزان CH ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    کافر همه را به چشم خود پندارد اکر مسئولان جریان اصلاح طلب ،در یک قهوه خانه تاریک یا راهرو باریک با یک فنجان قهوه مملکت را براحتی فروخته و میفروشند ،از بی غیرتی و بی ... آنها بوده
  • سید فروزان CH ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    فعال غربکدا ،اعتراضی طبیعی مردم است اکر در چار چوب قانون باشد ،نه طبق تئوریِهای بنیاد سورس برای یک اعتراض خیابانی طبق قانون کشورهای پیشرفته که اشاره میکنی ، تاریخ ،زمان ،موضوع ،مسیر ،ساعات ، تعداد ،انتظامات ، اعلام و درخاست ،اکر پروانه صادر شود ، با آرامش زیر نظر نیروهای امنیتی و پلیس انجام پذیر است اما برای طیف غربکدا ،اعتراض و تظاهرات یعنی خانه خاله و گود زور خانه ،یعنی اغتشاش ،شکستن ،آتش زدن ، فحاشی و هرج و مرج ،دقیقا اهداف دیکته شده از تئوریسنهای انقلاب یا کودتای مخملی که ماشالله از خاتمی تا روحانی ،از مرعشی تا فرزندان هاشمی ،از حجاریان و زیبا کلام تا تاجزاده ،در خدمت این اندیشکدها مشغول فعالیت بوده و هستند
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    عزیزان مشرق نیوز ترا به خدا ،اقرار نامه های عوامل فتنه سال ۸۸ را مرتب پخش کنید از بنیاد کثیف سورس و روابط آن... از خاتمی تا روحانی و ظریف و حجاریان و غیره مرتب بنویسید تا نسل جوان بدانند و نسل قبلی هم فراموش نکنند این وظیفه مشرق و تسنیم و کیهان و دیگر نشریات جریان انقلابی و وفادار به کشور و نظام است بعنوان یک دوستدار ولایت و نظام در خارج از کشور ،مدیون شهدا هستید سید از ژنو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس