رمضان شریف نمایه

عملیاتی‌ترین محور تهدیدات دشمن علیه ایران کجاست!؟ این سؤالی است که سخنگوی سپاه پاسداران اخیراً پاسخ مهم آنرا تشریح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

موسویان: توافق ایران و چین قابلیت اجرای کامل ندارد!

وقتی مراقب تکرار نظرسازی‌های عباس عبدی نیستیم/ موسویان: توافق ایران و چین قابلیت اجرای کامل ندارد!

حسین موسویان، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به جریان چپ که در جریان مذاکرات دهه ۸۰ ایران با طرف‌های غربی به جاسوسی متهم شد، اخیراً طی اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است: ما اگر می‌خواهیم با چین یا روسیه رابطه استراتژیک داشته باشیم، باید در مذاکرات، راجع به تعریف و حدود این رابطه استراتژیک با آنها بحث جدی بکنیم که به فرض استمرار تخاصم ایران با امریکا، چین و روسیه تا کجا با ما می‌مانند؟

او تصریح می‌کند:

"امضای قراردادهای استراتژیک ۲۰ ساله چند صدمیلیارد دلاری خیلی عالی، ضروری و لازم است و من هم باشم این کار را انجام می‌دهم و حتی معتقدم دیر هم انجام شده. اما این را بدانیم که زمانی که خصومت میان ایران و امریکا به اوج خود می‌رسد، آن قراردادهای استراتژیک با سایرین هم قابل اجرای کامل نیست. "[۱]

*تحلیل موسویان بر این مبنا استوار است که چین هرگز حاضر نیست برای به دست آوردن منافعی که از رابطه با ایران انتظار دارد، از حجم عظیم تعاملات خود با آمریکا بگذرد.

این اماره در حالی است که اولا تحلیل موسویان صرفا ابتنای اقتصادی دارد. این در حالی است که توافق ایران و چین یک توافق راهبردی و اقتصاد فقط یکی از اضلاع آن است.

ثانیا بعید است آقای موسویان به مقوله "اهمیت استراتژیک" آشنا نباشد!

به این معنی که ممکن است چین دارای تعامل گسترده اقتصادی با چند کشور باشد؛ اما آیا در منطقه فلاتی خود که از اهمیت استراتژیک برخوردار است، می‌تواند با کشوری قدرتمندتر از ایران توافق راهبردی داشته باشد!؟

ثالثا مسئله تهدیدات همیشگی در حوزه‌های امنیت، انرژی و... هم چیزی است که گویا موسویان از آن غافل است.

تهدیداتی در حوزه‌های مختلف که چین را وامی‌دارد در فرکانسی بالاتر از حرکات آمریکا به تعامل با یک متحد قابل اعتماد و البته قدر قدرت بپردازد که در بحث انرژی و امنیت نه تنها در منطقه که در جهان حرف نخست را می‌زند.

رابعا باید این مسئله ساده را هم دانست که توافق چین و ایران به معنی مخالفت ایران با تعاملات چین و آمریکا نیست. و این مسئله اساسا معقول هم نیست. این مفهوم بدیهی است که چین همانقدر که به آمریکا نیاز دارد، به ایران هم نیاز دارد و گزینه "توافق راهبردی" ضامن همین حقیقت است.

همین دلایل کافیست تا اثبات شود تحلیل‌های موسویان در این زمینه، بسا که همچون ماجرای برجام و دلارهایی که موسویان از کاخ سفید دریافت کرد [۲]؛ زمینه‌سازی نظری برای به مذاکره کشاندن ایران با آمریکا باشد.

***

عملیاتی‌ترین محور تهدیدات دشمن علیه ایران کجاست!؟

وقتی مراقب تکرار نظرسازی‌های عباس عبدی نیستیم/ موسویان: توافق ایران و چین قابلیت اجرای کامل ندارد!

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران طی سخنانی در یادواره شهدای محور مقاومت با بیان اینکه ۵۰ میلیون از جمعیت کشور دوران مبارزاتی روحانیت و مردم علیه پهلوی را ندانسته و اطلاعاتی ندارند، تصریح کرد: امروز یکی از عملیاتی‌ترین محورهای دشمن این است که به مردم القا کند انقلاب مردم ایران اشتباه بود و برای آن از پخش فیلم‌های تقطیع شده و تحریف‌شده از دوران ستم‌شاهی در رسانه‌های خود استفاده می‌کنند و به دلیل عدم آگاهی جامعه برخی هم آن‌ها را باور می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با برشمردن برخی پیشرفت‌های بزرگ ایران گفت: پیشرفت ایران از اول انقلاب تاکنون در زمینه‌های مختلف باوجود تحریف همه‌جانبه علیه کشور چشم‌گیر بوده ولی جریان دشمن با رسانه‌هایی که در دست دارد اجازه نمایش قدرت و پیشرفت انقلاب اسلامی را نمی‌دهد و با جریان تحریف ذهن جوانان را به سمت خود سوق می‌دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن قصد دارد داشته‌های ما را کمرنگ و کاستی‌ها را مهم نمایش دهد و این خاصیت خصومت همیشگی آنان علیه انقلاب است.[۳]

*صحبت‌های سردار شریف، راهبرد اصلی دشمن در قبال ایران و ایرانیان را مورد اشاره قرار داده است.

همه باید بدانیم که یک توطئه موزاییکی علیه کشورمان در جریان است... دشمن با سیاه‌نمایی، بزرگنمایی از مشکلات، ناامیدسازی مردم و دست آخر دادن آدرس خیابان؛ می‌رود تا با ایجاد یک "فتنه اقتصادی"، کسانی از مردم را علیه نظام بشوراند.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که همین چند روز قبل بود که معاون یک حزب اصلاح‌طلب در اظهاراتی با اشاره به مشکلات کشور تأکید کرد: ایراد جدی به انقلاب ۵۷ وارد است! [۴]

جالب است که او به مردم نگفته بود مشکلات فعلی ایران از قبیل گرانی و غیره مشکلاتی عادی است که همه کشورهای جهان به انحاء مختلف درگیر آنها هستند.

یک پروژه خالص بزرگنمایی از مشکلات و دعوت به اغتشاش که در سکوت خواص شاهد آن بودیم.

درباره عملیات بزرگی که علیه کشورمان در جریان است البته راه‌های پدافند و عملگری نسل جوان دلسوز انقلاب و افسران جنگ نرم نیز مشخص است.

بیان دستاوردهای کشور و ماساژ آنها در فرایندهای مستند و منطقی، مقابله استدلالی با تحرکات مشکوک سیاسی و اقتصادی، شکل‌گیری مطالبه عمومی برای بکارگیری نخبگان صاحب کارنامه در مناصب کشور برای رفع مشکلات و البته تلاش عمومی مسئولان برای "تبلیغات رسا" پیرامون کارنامه انقلاب اسلامی (که نبود آن مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت) از جمله راه‌های مقابله اشاره شده است.

***

نظرسازهای "مؤسسه آینده" به دنبال فتنه اقتصادی

وقتی مراقب نظرسازی‌های عباس عبدی نیستیم

وقتی مراقب تکرار نظرسازی‌های عباس عبدی نیستیم/ موسویان: توافق ایران و چین قابلیت اجرای کامل ندارد!

عباس عبدی، از تئوریسین‌های جریان اصلاحات اخیراً در یک توییت نوشته است:

"اشتباه حکومت این است که نمی‌بیند ریزش مردم، از ضرب‌المثل قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود گذر کرده. اکنون در حال سرریز سطل سطل به دریای کینه و نفرت عمومی است و زمان زیادی لازم ندارد که پُر شود. طبقه‌متوسط، زنان، معلم، کشاورز، مودی‌مالیاتی، تهیدست، بیمار و... قدری تأمل ضرر ندارد."

*ما به مردم عزیز ایران این توضیح علمی را ارائه می‌کنیم که در فضای سیاست و جامعه؛ رویش و ریزش تابعی است از میزان عدل حکومت و از نحوه رفتار خواص...

تکلیف عادل یا جائر بودن یک حکومت در صورت کلی مشخص است.

اما مقوله "نحوه رفتار خواص" یا همان چیستی عملگری مراجع اجتماعی نیاز به توضیح و تبیین دارد.

مردم ایران باید بدانند که عملگری خواص در وجه مثبت یا منفی می‌تواند نتایج مهمی در بر داشته باشد.

همه ما تاریخ را خوانده‌ایم و دیده‌ایم که چگونه در شام سال ۴۰ هجری با دروغ‌های صاحبان منابر علیه مولای متقیان تصور می‌شد که علی(ع) نماز نمی‌خواند!

و یا خوانده‌ایم که چطور کسانی از مردم کوفه، حسین(ع) ‌ را به جرم خروج علیه امیرالمؤمنین! و حتی با نذر شهید کردند. در حالی که صدای روشنگری میثم تمّار و مسلم‌بن‌عقیل در کوچه‌های کوفه به محاق رفت.

این اثر وضعی عملکرد خواص است. که می‌توانند حقیقت را بگویند و یا در مسیری دیگر؛ بهشت را جهنم و جهنم را بهشت جلوه دهند.

قضایای اشاره شده ۲ مثال ملموس نزدیک‌تر هم دارد. یکی آن حکایت قدیمی ایرانی که اشاره دارد ملّای مکتبخانه چطور بر اثر اصرار شاگردان بازیگوش خود باور کرد که واقعا رنگ رخسارش زرد شده و بیمار است و دست آخر مکتبخانه تعطیل شد... و مثال دیگری شخص آقای عبدی و "پرونده نظرسازی" در مؤسسه نظرسنجی آینده در دهه ۸۰ است.

 آقای عبدی و دوستانشان در مؤسسه نظرسنجی آینده طی یک نظرسازی آشکار، مدعی شده بودند که اکثریت مردم ایران موافق مذاکره با آمریکا هستند!

اقدامی که البته بعدها با اعتراف عباس عبدی در دادگاه مشخص شد یک نظرسازی بوده است نه نظرسنجی علمی و اصولی. [۵]

اما مسئله مهمتری که در این میان باید پیرامون آن به بحث نشست و حتی سالیان سال درباره آن اقتراح کرد؛ تأثیر این قبیل رفتارها و این نظرسازی‌ها بر افکار عمومی جامعه است.

این همان تأثیری است که عبدی با علم به آن در یک نظرسازی تازه(!) مدعی اشتباه حکومت و ریزش مردم شده است.

این القائات اگر مثل دهه ۸۰ با ورود نهادهای ذیربط مواجه نشود و خواص دلسوز و نیروهای خودی کشور با آنها مقابله استدلالی نکنند؛ منجر به فتنه‌ای بزرگ و دامنگیر خواهد شد؛ مثل فتنه ۸۸ یا آبان ۹۸...

***

1_ etemadonline.com/fa/tiny/news-529025

2_ http://fna.ir/UCMCP0

3_ https://www.isna.ir/news/1400100704890/

4_ mshrgh.ir/1315720

5_ mshrgh.ir/1284244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حامد IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    34 22
    آقای عبدی بخوبی می داند که علت اصلی این ریزش همفکران او هستند که بابی کفایتی وعمدا کشور رابع این حال وروز انداختند
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      8 3
      دوستان و همفکران عباس عبدی 34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند نتیجه عملکردشون افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و تبعیض و فساد بوده است لذا بهتر است سکوت کنند.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 2
      الان درامد این یارو عبدی و حجاریان و تاجزاده از کجاست ؟ منزل و محل کارش کجاست ؟ مردم عزیز ایران اگه خواستید اشوب کنید برید خیابان انقلاب به بالای تهران تا دریای خزر را از هرچی برج و ویلا و باستیهیلز و پنت هاوس و پورشه و بنز و بی ام و است پاکسازی کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد مواظب باشید ادرس را اشتباهی به شما ندهند که جز چند زیلوی مندرس و تاکسی و اتوبوس واحد و موتور مردم بینوا گیرتان نمیایید
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    20 4
    ریزش مردم را نمی‌بیند که گذر کرده = پس مراقب باشین
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      9 3
      دولت اصلاح طلب روحانی بیشترین ضربه را به سرمایه اعتماد مردم وارد کرد.
  • NL ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    24 12
    عبدی مزدور صهیونیستها و آمریکاییها آرزوهای چهل و چند ساله اپوزیسیون مفنگی رو تکرار میکنه! چهل و چند سال میگن امسال دیگه تمومه! بعد چندصد نفر اوباش رو ساماندهی میکنند تخریب میکنند و خودشون رو ارضا میکنند.ولی با یه حضور شکوهمند مثل تشییع میلیونی سردار دوباره خمار میشن.عبدی هم با همین آرزو میمیره متاسفانه...(مشرق لطفا بدون حذف و تصحیح و سانسور منتشر کن.ممنون)
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      11 1
      احسنت
  • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    17 8
    چند روز پیش گفتند که عباس عبدی هم مهاجرت کرده و مردم ایران را از برکت وجود خود محروم ساخته است!!!! حالا معلوم است که ایشان کجاست و این سخنان ناب!! را از کجا فرمایش می کند؟؟؟!!!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    13 8
    کار صفحات و کانال ها معاند الان ایجاد دوقطبی مردم- حکومت هست. نمونه هاش "همه چی کارخودشونه" "مذهبی که میپره به بد حجاب" "روحانی که مخابلف موسیقیه" و.. قص علی هذا
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    19 10
    در سالگرد 9 دی و تشییع میلیونی حاج قاسم مدعی نفرت مردم ایران از حکومت شده؟!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      13 5
      بله. با همین جسارت
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    14 8
    البته جناب عبدی تا حدی درست می گوید زیرا در قرآن هم عبارتی مثل اکثرهم لایشعرون و یا اکثرهم لایعلمون و یا اکثرهم لایتفکرون و یا اکثرهم لایشکرون و یا اکثرهم لایعقلون و یا اکثرهم لایؤمنون زیاد می بینیم و ایشان و همفکران و پیروان شان می توانند مشمول این عبارات باشند!!!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    17 8
    یک دانه موشک زلزال کوچک درست کنند این عباس عبدی و حجاریان و اشغالی این طوریه جمع کنند بزنند تا زمین از لوث وجود این کثافت ها پاک شود
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      11 7
      اینا دارن از آزادی بیانی که توی ایران هست سوء استفاده میکنن و جریان سازی علیه مملکت انجام میدن.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    8 5
    علت این ریزش ها رفتار کارمندان با ارباب رجوع هست
  • ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 4
    نفت ایران فروش نرود دیگران نفت از تنگه هرمز رد نمیکنند پس ایران باید نفتش را بفروشد و کالاهایش را وارد کند وگرنه دنیا برود دنبال بی نفتی و نفت گران همانند جنگ اعراب و اسراییل و نیازی به امثال موسوی نیست
  • ف IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 6
    ننگ بر سرمایه های اسراییل در ایران ننگ بر عبدی و امثالش
  • رها IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    10 8
    اگربه ادبیات کامنت هاتوجه کنیدمشخص توسط یک نفرکه ازتحلیل های آقای عبدی عصبانی میشه نوشته شده.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 6
    اقاى عبدى اگر مثل شما دستكارى را ازاقلام ازادى ومجاز بدانيم درهمه جاى جهان سطل ها ى كينه ونفرت لبريز وپر است وبارقه اميدى هم دردل مردمانشان نيست درمورد مردم كشور ما دلخوش نظرات دستكارى شده خصوصا زمانى كه كدخدا ونوكرانش مشغول سياه نمايى از كمبودها وسختى ها هستند نباشيد مردم ايران عوارض جنگهاى اول ودوم جهانى را ازسر گذراندندسومى را با سربلندى از سر خواهند گذراند وروسياهى ان براى شما باقى خواهد ماند دير نيست
  • فرزاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 5
    ننگ براصلاح طلبان که کشور عزیزمان را عمدا تضعیف کردند امثال عباس عبدی وحجاریانها وصادق زیباکلام که خودش با افتخار اعلام میکند که ... را ملت ایران خوب شناختند اینهانوکرشیطان بزرگ هستند.
  • همایون IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 6
    عباس عبدی حرف رایگان میزنه.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 6
    آره ملت سرازیر میشود تا از شر تو (جناب عبدی)و امثال تو مملکت را برهاند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 1
    درود به شرف اقای شریف که لب مطلب را بیان کردند
  • حجت MD ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 4
    مگر پیروان ابلیس غیر سخن شیطانی هم دارند
  • MD ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 7
    قران می گوید اصلاحطلب منافق است
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    6 5
    چرا مشرق دوست داره نظرات خودش رو به جامعه تحمیل کنه عبدی به قول شما خیانت کار و غرب گرا شما این اعتراضات چندساله اخیر رو چگونه توجیه میکنید همیشه هرکسی که حرف حقی رو میزنه با انواع تهمت ها و بد وبیراه گفتن ترور شخصیتی میکنید
    • DE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 1
      این اعتراضات چند سال نیست بلکه حدود ۳۲ سال است یعنی به اندازه طول عمر خیانت اصلاح طلبکار ها در دولت و دولت داری . تاحالا خیلی خائنین به این مرزو بوم سعی کردند به بهانه مشکلاتی که خودشون بانی و باعثش بودند مردم را به خیابان بکشند و کار نظام را یکسره کنند . ولی اگر حتی ۱۰ درصد مردم‌واقعا تا پای جان با حکومت ایران مخالف بودند امریکا به ایران‌حمله میکرد و این ستون پنجم از داخل و آمریکا از خارج کار ایران را یکسره میکردند. ولی امریکا میداند مردم ایران بیش از ۹۵ درصد از اوضاع معیشتی ناراضی ولی ۱۰۰ درصد ضد دشمنان داخلی و خارجی هستند و ناراضی بودنشان از حکومت نیست بلکه از دولت های فشل و آبگوشت بزباشیانی های اصلاح طمعکار و نتیجه عملکرد آنهاست. لذا جرات نزدیک شدن به ایران را ندارد زیرا با کل مردم روبروست.
  • كريم IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 5
    پايه گذار همه بدبختي ها و گراني ها و ... بر مي گردد به دولت 8 ساله روحاني و دزدي ها و اختلاسهاي افساد طلبان. ننگ بر عباس عبدي نوكر آمريكا و تمام سران فتنه 88 و طرفداران خارجي و داخلي آنان.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 0
    موسویان با کدخدا باوری یانکیها تحلیل میکند ما با خداباوری. اگر امام خمینی و رهروانش همچون حسین موسوبان می اندیشیدند هرگز طاغوت را به زیر نمکشیدیم و امریکا را زیر پا نمیگذاشتیم. خائنان و بوقهای دشمن در لباس دوست حنایشان برای ایراندوستان رنگی ندارد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 2
    من فکر میکردم تقی زاده ها و نوری ها و سلطان حسین ها و ......همه در تاریخ گذشته بوده و امروز عبرت گرفته ایم که وابسته به بیگانه نباشیم اما صد حیف که این سرطان هنوز هم در سویه ای جدید بنام اصلاحات به جان میهن مان افتاده
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 6
    اشتباه انقلاب این است که خود را پالایش نمیکند و آشغالهای نفوذی و مهرهای معیوب و بیمار خود را تصفیه نمیکند
  • میثم IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 6
    وقتی وجدان و ... نباشد بهتر از نظرات عبدی و حجاریان و هم پالگیهایش بیرون نمی آید. همین هایی که تمام قد از دولت غرب زده تنبل ،بی عرضه روحانی حمایت می کردند الان تمام آن بی عملی و بی عرضه گی و مطالبه عمومی را دارند از دولت پرتلاشی که 4 ماه سکاندار کار مملکت شد طلب می کنند . و این نهایت بی شرمی و بی ....ی است که دامنگیر این غرب زده های نفوذی شده است.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 6
    عبد شیطانی فقط
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    3 4
    دوستان بزرگترین و قدرتمندترین دلیل برای صحت ادعای آقای عباس عبدی : در سال 58 در همه پرسی 98/2 درصد از ملت ایران اعلام کردن که خواهان جمهوری اسلامی اند
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      1 1
      مشرق نیوز خجالت بکش
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      1 2
      بنی صدر را هم ۹۸ درصد رای دادند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 4
    گرچه علت اصلی این چالشهایی که اقای عبدی ذکر کرده اند فشار حداکثری امریکا و جبهه غرب همراهی جریان غربگرا موسوم به اصلاح طلبان با فشارهای خارجی است متن و کف جامعه کما بیش چنین اظهارات و حالت انفجاری جامعه را تایید میکند .
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 6
    حرف اقاى موسويان اينست خدا وخرما باهم نميشود
  • ناصر IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 4
    اینها میوه های گندیده ای هستند که خیلی زودتر بایدازسبدمیوه ها جدامی شد که متاسفانه داره سرایت می کندباید چالشوکنندواتیش بزنند
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    6 3
    از منافق جماعت انتظاری جز این بیان ها نیست اما تعجب از مسئولین قضایی و امنیتی کشور است که حقوق بیت المال را می گیرند ولی به وظیفه شان در برخورد با این افراد عمل نمی کنند
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 4
    تمام کامنت ها با خشم و توهین همراه است ما باید یاد بگیریم که به نظرات دیگران احترام بگذاریم
  • ایرانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 4
    امروز ببینید کار بجایی رسیده یک زن در خیابان به یک نفر حمله میکند
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      4 1
      از فساد کارد به استخوان ملت رسیده
  • حامی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 7
    امثال عبدی و موسوی دنبال خوش رقصی برای آمریکا و اسرائیل هستند ولی از آنجا که اصلاح طلبان جایگاه و پایگاه مردمی ندارند بهتر است هیچگونه باعث دیده شدن اینها نشویم و معدود تریبونهای آنها را هم از دستشان خارج کنیم تا بیشتر به مردم و نظام لطمه نزنند
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 6
    انسان تعجب می کند که چگونه این همه خائن ونفوذی وجاسوس بدون هیچ گونه پی گیری قضائی و اتهام نشر اکاذیب وتحریک به اغتشاش و....آزادانه هر غلطی می کنند و کسی کاری به کار آنها ندارد !!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 0
      تعجب اینجاست کهببینی بازهم ماست مالی کنی .
  • کامران IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 6
    مشرق .شما مثل کپک سرتان را زیر برف کردهاید
    • DE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      1 0
      منظورت پرنده کبگ بیده نه قارچ و جلبک و اینا
  • جهانبخش IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    عبدی اشتباه میگه !
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 1
    کاری که عباس عبدی وامثال ان اصلاح طلبان انجام میدهند. از کاری که بی بی سی انجام‌میدهد وقیح تر است در حقیقت رسانه های اصلاح طلب کار عمر سعد وشمر را انجام میدهند چرا که اگر اینها نبودن یزید کاره ای نبود اصلاح طلبان نیروی نرم‌ مجاهدین خلق هستند
  • حسين DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    اين يارو موسويان جاسوس سابق كه اسرار هسته ائى ايران را در اختيار انگليس گذاشت
    • حسين DE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 0
      با سلام: مشرق محترم لطفاً مطالب من را سانسور نكن شما ميتونى براحتى چاپ نكنى من از اين بابت مشكلى ندارم ،ولى سانسور مطالب نوعى توهين به نويسنده مطلب است و اين اخلاقى نيست،لطفاً ملاحظه كنيد ، يا كلا" مطلب را چاپ نكنيد حالا هر دليلى داريد ويا آنرا كاملا چاپ كنيد، طبيعى كه مسئوليت نوشته بعهده خود نويسنده مطلب است نه شما . با احترام : حسين
  • FR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 1
    این نظرات شبیه نظر موسویان که اکنون ابراز میشود دقیقا برای اینست که تخاصم ایران با امریکا از اوج رو به پایین آمدنست و امثال این جماعت نزدیک به چپ ؟؟؟! دکانشان دارد تخته میشود....
  • FR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 1
    اصلاح طلبها کاملا ترسیده اند که برای همیشه به تاریخ بپیوندند و دلشان به کوچکترین نارضایتی قشری از مردم خوش است بدون اینکه توجه کنند در تمام کشورهای دنیا همیشه در مواردی عده ای ناراضی وجود دارد بدون اینکه اصلاح طلب داشته باشند که از شرایط سو استفاده کند
  • حسين DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    در بلاهت منورالفكرهاى اصلاح طلبان و ليبرالها شكى نداشته باشيد،اين يارو عباس عبدى از جمله اين ابلهان سياسى است ،اينكه اين يارو از نظر توان فكرى در چه مرحله و اندازه ايست نياز به توضيح نيست،در برابر اظهارات سخيف عبدى و همپالگيهاش پرسش اصلى و اساسى اين است كه مسبب و بانى شرايط سخت اقتصادى،گرانى،بيكارى،تورم ووووو كدام جريان سياسى است فراموش نكنيم كه بيش از سى و دوسال جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها كه اين يارو عبدى بدانها وابسته است قدرت اقتصادى و سياسى را در دست داشتند و در نهايت يك ويرانه و زمين سوخته و مين گذارى شده تحويل آقاى رئيسى دادند
  • GB ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    (ما اگر می‌خواهیم با چین یا روسیه رابطه استراتژیک داشته باشیم، باید در مذاکرات، راجع به تعریف و حدود این رابطه استراتژیک با آنها بحث جدی بکنیم که به فرض استمرار تخاصم ایران با امریکا، چین و روسیه تا کجا با ما می‌مانند؟) آیا در صحن دیپلماتیک این حرف شبیه به انتظارات بی معنی و نامعقول آمریکا از دیگران نیست؟ چقدر بی معنی و خارج از انتظار!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    ننگ بر عبدی
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    عباس عبدی رو بازخواست کنید.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    حرف شما درمورد ریزش درسته ولی مردمی که من باهاشون سروکار دارم از تبعیض خسته شدن... از نشنیدن صداشون... هیچکی هم نی بیاد مثل مرد بگه مشکل کجاست و چرا قیمت گرون میشه چرا دلبار بالا میره... مردم از این بی اطلاعی هاد هم خسته شدن و همه اینارو از عمد میدونن و دارن نا امید میشن... فکری به حال امید مردم کنن ،همه چی درست میشه...
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 1
    خداوند همانگونه که خرمشهرها را آزاد کرد ، قطعا سرمایه های صهیونیست ضد انقلاب و ایران را هم نابود خواهد کرد ، عبدی و ربیعی و حجاریان و فریدون و ...هم در مقابل خداوند هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    آقای عبدی روزی که پر شد برو سوراخ بخر
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    متاسفم کاری نه به اصلاح طلب دارم نه اصولگرا.
  • سعید ۱ IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    در مورد بحث تنبیه شدن چین توسط امریکا بخاطر ایران و اینکه چین رابطه اقتصادی با امریکا را فدای ایران نمی کند مطلبی وجود دارد که تا کنون ندیدم در هیچ رسانه ای مورد بررسی قرار بگیرد / نکته مهم در مورد رابطه چین و امریکا این است که همان قدر و چه بسا بیش از آنچه که اقتصاد چین به امریکا نیازمند است این اقتصاد امریکاست که به رابطه با چین نیازمند است که چه بسا اگر چنین نبود فارغ از مسئله ارتباط چین با ایران، امریکا رابطه اقتصادی خود با چین را قطع کرده و چین را تحت شدیدترین تحریم ها قرار می داد تا مانع قدرت گرفتن این کشور شود. اما واقعیت این است که قادر به این کار نیست چون اقتصاد امریکا شدیدا به رابطه با چین وابسته و نیازمند است . پس بحث قطع رابطه اقتصادی چین با ایران به خاطر حفظ رابطه با امریکا یک فرافکنی پوچ بیش نیست . در واقع حجم رابطه اقتصادی چین با ایران شدیدا تحت تاثیر تمایلات دولتمردان ایران است نه فشارهای امریکا به چین.
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    عبدی درست میکوید ،قطره قطره جمع شود وانکهی دریا شود ،منتها آن قطرات صبر مردم است که در نهایت خواهد ترکید و امثال عبدی و حجاریان و تاج زاده و زشت کلام و امثالهم را آتش به اختیار ،به جزای جوسازی‌ها و دشمنی با نظام خواهند رساند ،
  • Shahrokh IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    آقای رمضان شريف چطور نظام اجازه می‌دهد یک جاسوس وطنفروش چنین به ملت القاء کند چرا سازمان‌های امنیتی اجازه می‌دهند فردی مانند عباس عبدی که زمانی خودش یکی از مسولان عالی‌رتبه بوده حالا نان به نرخ روز خور شده مثل آن آقایی که در کلامش صادق نبوده زشت کلامی مانند عبدی خودش جز دست اندرکاران نظام بودند. چنین به ملت القا می‌کند چرا کسی نیست جلوی این ابن الوقتهای غربگرا نان به نرخ روزخور که.استخوانهایشان از همین نظام شکل گرفته خيانت به نظام و آرمان شهیدان بکنند.اینهمه مماشات واقعا بعيد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس