رییس شورای شهر تهران مهدی چمران نمایه

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کارنامه امیرکبیر و تأثیرگذاری زیاد آن شهید در مدت کوتاه مدیریتش؛ با مدیران همسو و ناهمسو اتمام حجت مدیریتی کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"امیرکبیر چگونه در مدت کوتاه مدیریتش تأثیرات زیاد برجا گذاشت؟ "

اتمام حجت مدیریتی چمران با مدیران مدیران همسو و ناهمسو

روسیه دشمن است، آمریکا دوست! / مدیران دولتی که شاید به‌خاطر "نان" برکنار شوند

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی این شورا با اشاره به ۲۰ دی ماه سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر گفت: امیرکبیر یکی از فرزندان این ملت و از خانواده معمولی و روستازاده بود که توانست رشد پیدا کند و در مناصب آن دوره مقامی کسب کند و صدارت را به عهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیرکبیر شخصیتی مستقل و دارای عرق ملی بود که در کوتاه مدت اقدامات بسیار موثری را انجام داد و همین باعث شد دشمنان کشور به ویژه انگلیس که نمی خواستند کشور مستقل باشد نهایتا او را به شهادت رساندند.

چمران گفته است:

"در آن دوره که کشور به هم ریخته بود اما میرزا تقی خان در کمتر از ۴ سال تحولی را به وجود آورد که آثار آن تا سالها باقی ماند. به این ترتیب نباید بگوییم که در کوتاه مدت نمی توان کارهای تاثیر گذاری انجام داد. تحول امیر کبیر برای دشمنان کشور گران تمام شد تا نهایتا به حذف او منجر شد. [۱]

*نکته‌ای که مهندس چمران در بحث "امکان تحول و انجام کارهای بزرگ در کوتاه مدت" بیان کرده در حالی است که مسئله مبتلی‌به این روزهای ما در نهادهای کلان کشور نیز مسئله تحول و اقدامات جهادی است.

جهاد و تحولی لازم‌الاجرا که از شهرداری تهران گرفته تا قوه قضائیه، مجلس، صدا و سیما و بخصوص دولت آقای رئیسی بایستی خود را به آن متشبّث کنند و سپس کارنامه خود در این باره را به قضاوت مردم بگذارند.

گزاره مورد اشاره مهندس چمران از زندگی جهادی امیرکبیر پیش از این مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته بود و این امر می‌طلبد که مدیران کشور برنامه‌های ویژه‌ای را برای انجام کارهای تحولی و جهادی در کوتاه مدت حضور خود در مناصب، تدارک ببینند.

***

 

روسیه دشمن است، آمریکا دوست!

روسیه دشمن است، آمریکا دوست! / مدیران دولتی که شاید به‌خاطر "نان" برکنار شوند

احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های چپ ایرانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز پیرامون روابط ایران و روسیه اظهار کرده است:

"روسیه به دنبال حذف ایران است و نمی‌خواهد تا ایران بیش از این در سوریه حضور داشته باشد."

او همچنین تصریح می‌کند: روسیه در خصوص رابطه ایران با غرب صرفا خواهان رفع تحریم‌هاست تا مسیر تجارت خودش باز شود و علاقه‌ای ندارد که ایران به غرب نزدیک شود.

نقیب‌زاده سپس به غرب (آمریکا) اشاره می‌کند و می‌گوید: سیاست خارجی فعلی ایران توانایی ایجاد توازن را ندارد و نمی‌تواند این صحنه را به خوبی مدیریت کند. ایران تا زمانی که غرب را به عنوان دشمن خود تلقی کند، مسیر برای ایجاد توازن مشخصا هموار نخواهد بود.

این فعال اصلاح‌طلب می‌افزاید: امروز ایران در نقاط مختلف خاورمیانه با غرب درگیر است و مشخصا در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که توازن شکل گیرد.[۲]

*خوانش ساده متن اظهارات آقای نقیب‌زاده به وضوح بر هر عقل محضی اثبات می‌کند که عده‌ای هرچقدر روسیه را دشمن ایران می‌پندارند اما آمریکا را دوست می‌دانند!

این نکته باید محل تأمل و تجربه باشد که حرف‌ها و تئوری‌های این افراد در تمام طول ۸ سال دولت آقای روحانی مورد اهتمام و توجه بود و دولت وقت در سیاست خارجی خود به همین اظهارات ابتنا کرد.

و نتیجه شد آنچه که نباید می‌شد... تحریم در صبح روز امضای برجام، جاسوس بازی در تیم مذاکره‌کننده، دستاورد "تقریبا هیچ"، گلابی‌هایی که هیچگاه نرسیدند و البته خروج آمریکا از برجامِ همین آقایان.

البته این حرف‌ها به معنی تکرار همین تجربه در قبال شرق نیست. بلکه نگاه سیاست خارجی در جمهوری اسلامی ایران یک نگاه تعادلی و البته معقولِ مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت است و باید باشد.

رهاوردی که متبعین خود را از افراط و تفریط باز می‌دارد و در هر شرایطی آنها را به سمت حفظ منافع ملی ایران اسلامی سوق می‌دهد.

آقای نقیب‌زاده باید بداند که مردم و نظام اسلامی متوجه فرایند همیشگی اعضای ستاد اصلاحات مبنی بر "تخریب روسیه و تحبیب آمریکا"! هستند و عقلانیت و منافع ملی اجازه جولان نفسانیت سیاسی عده‌ای خاص را نخواهد داد ان‌شاء‌ا...

نقیب‌زاده پیش از این و طی اظهاراتی در سال ۹۹، با ابراز خوشبینی نسبت به پیروزی "جو بایدن" آمریکایی گفته بود: "بازگشت به برجام چندماهی طول خواهد کشید. با این وجود برداشته شدن تحریم‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت رخ بدهد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که در کوتاه‌مدت فروش نفت ایران از سر گرفته شود و ایران بتواند نفت خود را مانند گذشته به بازارهای جهانی عرضه کند. حتی ممکن است شرایطی مهیا شود که ایران بتواند هواپیماهای مورد نیاز خود را خریداری کند. من فکر می‌کنم این اتفاقات ممکن است در دولت آقای روحانی رخ بدهد و به دولت بعدی کشیده نشود"!

***

مدیران دولتی که شاید به‌خاطر "نان" برکنار شوند

روسیه دشمن است، آمریکا دوست! / مدیران دولتی که شاید به‌خاطر "نان" برکنار شوند

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، روز سه شنبه گذشته در نشست کارگروه استانی گندم، آرد و نان ایلام با ابراز نارضایتی شدید از وضعیت نان در این استان و عملکرد بد مسئولان ذیربط گفته است: باید حساسیتی از نظر وجدانی و کاری داشته باشیم و به عنوان وظیفه آنرا تلقی کنیم. آیا این کار استاندار است که نانوایی ها را بگردد؟ شما به وظیفه خودتان عمل نمی کنید و همین موجب نارضایتی مردم شده است.

او افزوده است: گزارش های متعدد نشان می دهد اکثر نانوایی ها روزهای جمعه تعطیل، کیفیت پایین نان، وزن نان بسیار کم شده، مسایل بهداشتی نیز دچار نقصان و همه این مسایل موجب نارضایتی مردم شده است،  این وضع مدیریت نیست.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام در ادامه به بازدید خود از چند نانوایی این استان اشاره کرده و می‌گوید: در بازدید صبح در طول مسیر ۳ نانوایی تعطیل بود و از ۹ نانوایی بازدید شده ۸ نانوایی دارای تخلف بودند که در محل برای آنها پرونده تشکیل شد.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه در بازدید از ۸۰ درصد نانوایی‌های سطح شهر ایلام همگی دچار مشکل بودند، اضافه  کرد: این جای گله‌مندی از مدیران مربوطه است زیرا عرضه نان با کیفیت مطالبه مردم است. اگر نمی‌توانید کار را به اهلش بسپارید.

وی گفته است:‌ مدیرانی که به وظیفه خود عمل نمی کنند، ابتدا تذکر شفاهی و سپس کتبی -دریافت می‌کنند- و در آخر عذر آنها را می‌خواهیم.[۳]

*این رویکرد مدیریتی و حساسیت ابراز شده از سوی استاندار محترم ایلام اگر با کارنامه و پیگیری و اعلام نتیجه همراه باشد؛ حتما موجب اثر و رضایتمندی می‌شود.

نظارت میدانی، بیان راهبردها و مجازات کم‌کارها و عاملان اخلال در معیشت مردم شاه‌کلیدهایی هستند که برای مشکلات معیشتی این روزهای مردم ایران باید به کار گرفته شوند.

از نظام مدیریتی "باید و دستور" مجلس‌آرا و فاقد نتیجه نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد.

بازار مایحتاج مردم به بلایایی مثل گرانفروشی، تخم‌مرغ‌های تاریخ گذشته، حساسیت‌های بیجای قیمتی به برخی اخبار روز و نبود نظارت‌های دولتی مبتلی است و این بلیّه مرتفع نمی‌شود مگر با یک عزم نظارتی پیگیر تا رفع مشکل.

دقت شود که این کار به سادگی ممکن است و نتایج آن قابل حصول! به شرط آنکه هیچ مدیری از تهمت "قیمت‌گذاری دستوری" نترسد و ایستادن در مقابل گرانفروشان را ایستادن در مقابل مردم تعبیر نکند.

***

1_ https://www.isna.ir/news/1400102115276/

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/329678

3_ irna.ir/xjHbjQ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حجت MD ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    9 7
    حتی اگر قبول کنیم روسیه دشمن اما امریکا شیطان بزرگ است این فراموش نگردد
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      سلام - - آن چه مهم است راهنمايى و تذكّر دادن به انسان هاست، خواه با استدلال باشد يا با مَثَل. «ضربنا للناس... من كلّ مثل»
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      9 2
      اگر روسیه دشمن است پس چرا امریکا مردم ایران را تحریم میکند غیر از چهل دوسال مادر تحریم ها حتی تحریم دارویی و غذایی
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      15 1
      جناب نقیب زاده اصلاح طلب خودتان را به فراموشی زده اید دشمنی شیطان بزرگ امریکا با ملت مظلوم ایران به زمان پهلوی ها و دوران دکتر مصدق بر میگردد در ان زمان جمهوری اسلامی اصلا وجود نداشت و امریکا و انگلیس با سرنگونی دولت قانونی مصدق و حمایت از دیکتاتور خشن پهلوی ایران را عملا به یک زندان نظامی بزرگ با اعمال شاقه(ساواک ) تبدیل کردند ایا شما از ساواک چیزی شنیده اید ایا میدانید چند ایرانی در زمان طاغوت با مدیریت شیطان بزرگ امریکا ناپدید مفقود و کشته شدند چرا بدستور مستقیم شیطان بزرگ دولت قانونی دکتر مصدق با کودتا سرنگون گردید بالای نود درصد منابع نفت گاز و معادن و ثروت ملی کشور را امریکاییها چپاول کردند حتی در زمان طاغوت با مدیریت شیطانی امریکایی ها با اینکه ایران در زمان اواخر قاجار قطب تولید گندم و صادرات ان بود اما با ورود امریکاییها به ایران تبدیل به بزرگترین کشور ورشکسته و وارد کنند ه صفر تا صدی در همه زمینه های موجود وابسته گردید بعد از انقلا ب نزدیک به چهل دوسال از مادر تحریم ها تا تحریم های فلج کننده به اذعان خود امریکاییها علیه ملت مظلوم ایران بوسیله امریکا تا جایی که رسانه های امریکایی فاش میکنند دیگر تحریمی باقی نمانده که علیه ملت ایران انجام شود حتی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری حسن روحانی که حتی اب خوردن مردم را گره به مذاکره و برجام زده بود مگر اولین بار رودرو با دولت مردان امریکایی مذاکره نکردند تا جایی که برجام دیکته شده توسط انها در مجلس اصلاح طلب ظرف بیست دقیقه تصویب و دولت روحانی با اتکا به امضا جان کری ان را اجرایی کرد اما دریغ از یک ابنبات چوبی که شیطان بزرگ اجازه دهد بدست مردم ایران برسد چند بار روسیه و چین قطعنامه های شواری امنیت که شیطان بزرگ امریکا و روباه پیر فرتوت انگلیس میخواستند علیه ملت ایران بتصو یب براسانند ان را وتو کردند ایا تحریم های غذایی و دارویی امریکا علیه بیماران خاص مردم ایران اجرا نگردید تا جایی که بیماران پروانه ای و سرطانی حاد در رنج مشقت بسر میبرند ایا باز شما اصلاح طلبان امریکا را دوست و روسیه و چین را دشمن میدارید مگر روسیه و چین تحریم های سخت و ظالمانه را علیه ملت ایران وضع کردنند ؟؟ حتی افراطی های دوجناح امریکایی اقرار میکنند که همه تحریمهای فلج کننده علیه ایران انجام شد ودیگرتحریمی باقی نمانده است .
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      7 1
      ۱۵:۱۱ عزیزوم دشمنی امریکا با ملت عزیز نیست با کلیت ایران است
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 0
    نه شرقى ونه غربى به معنى نگاه به درون است تلاش براى برپاى خود ايستادن است ونه نگاه تعادلى
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    12 2
    باقیمانده دولت روحانی حتی در ورزش هم با استعفای مشکوک و حذف باشگاه‌ها از آسیا همچنان در حال ناامید سازی مردم هستند. اینها را در همه مناصب عوض کنید چون قصد خدمت ندارند. ساده لوحی بس است.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      عذر میخام از صراحتم: بعضیهاشون یه مشته بهائی ملعون هستند و بس.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    7 22
    به نظر،من اگر اتفاقی خوبی در برجام به افتاد روسیه ساز مخالف را میزند،این تمام بدبختی‌های که کشور ما در دوران تحریم دیده از این کشور روسیه وچین خدا نترس است.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      11 1
      این پیش بینی شما اگر تؤام با عبرتهای تاریخی بود محلی از اعراب داشت ولی فراموش کردن تمام جنایتها و خیانتهای آمریکا، انگلیس و در یک کلام غرب سراپا خبیث و ضد بشر همزمان با کمکهایی و روابط دوستانه مبتنی بر احترام متقابل چین و روسیه با ایران جایی برای توجه و جدی گرفتن این "نظرات" شما باقی نمی گذارد.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 17
    عده ای کور عیوب کسانی را دوست دارند هستند. نفت نمیتوانیم بفروشیم، ارتباط بانکی با خارج از کشور نمیتوانیم داشته باشیم، از لحاظ علمی نباید پیشرفت کنیم، پول های هنگفت خارجی که صرف رسانه ها و اغتشاش در مملکت میشود بای تحمل کنیم. انوقت روسیه دشمن است و امریکا دوست. انوقت روسیه دشمن است و امریکا دوست. منطق تزریقی ها!!!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 10
      این در تاریخ ثابت شده روسیه همیشه دنبال ایرانی بسیار ضعیف و وابسطه به خود هست و امریکا دنبال ایرانی قوی و وابسته به خود تا از خاور میانه راحت باشه حالا انتخاب با شما هست
  • US ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 14
    منظور اقای نقیب زاده دقیقا درسته ولی وابستگان فکری به روسیه و روس فیل ها برداشته دیگه ای دارند ایشون میگه باید توازن ایجاد کرد یعنی با هردو طرف باید رابطه برقرار کرد که کشور پیشرفت کنه ولی طرفداران عمو پوتین دل درگروی مسکو و کرملین دارن
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      17 7
      نقیب زاده یکی از غربگداترین و خودتحقیرترین اساتید کم سواد دانشگاه در ایران است حرفها و کتابهایش هم پر از همین حرفهای پوچ است
  • سید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    12 4
    جریان غربگدا یا همان اصلاح طلبان ایران به طور کاملاً اتفاقی و بدون هیچ گونه غرض ورزی یا برنامه ریزی ناگهان همه شان با هم متوجه شده اند که روسیه و چین دشمن ایران هستند و حیف است که کشور ما برای مقابله با این دشمنان قسم خورده، دوستان قدیمی و قابل اعتماد خود یعنی یانکی ها و انگلیسی ها و فرانسوی ها و صهیونی ها را برای خود نگه ندارد! واقعاً که صهیونی ها خوب سرمایه های خود در ایران را شناخته اند!!!!
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 5
      غربگدا یا شرقگدا هیچ فرقی ندارند و هر دو نزد ملت منفور هستند.
  • سید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 1
    جناب نقیب زاده حداقل به این سخن نیچه که چرچیل همواره آن را می گفت گوش کن که: کسی که با دشمن دشمنش دشمن کند، چند گام از حماقت فراتر رفته است!!!!
  • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    7 3
    این ابتذال سیاسی است که هر نقدی در رابطه با چگونگی رابطه با آمریکا تفسیر به روس پرستی و هر نقدی در رابطه با نحوه رابطه با روسیه تفسیر به آمریکاپرستی می شود! متاسفانه شما با این تفسیر از اخبار دارید کشور را محل منازعه طرفداران روسیه و طرفداران آمریکا می کنید، به جای اینکه در تعمیق فضای رقابت برای خدمت به منافع ملی کوشا باشید.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    4 6
    بالخره روسیه سیاستهای خود را اعمال کرد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 0
    آقای احمد نقیب‌زاده قبلا نتانیاهو گفته بود "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند." شما دیگر کمک به نتانیاهو نکن که بخواهی حرفش را ثابت کنی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    3 9
    اینو یه بچه ۵ ساله هم می دونه که روسیه بزرگترین دشمن ما در دویست سال اخیر بوده
    • ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      6 1
      اینم یه بچه دوساله میدونه اون روسیه تزاری و شوروی سابق بوده و الآن هم ما به روسیه وابسته نیستیم و حسن نیت هم نداریم اینم میدونه همون بچه دو ساله آمریکا و انگلیس فقط دوست پهلوی های وابسته بودن برای استعمار و غربی کردن ایران تجزیه بحرین نمونه استعمار
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 6
    با سلام آقای نقیب زاده یکی از استادان رشته علوم سیاسی است. کتاب برجسته وی در باره تاریخ تحولات قدرت های بزرگ در قرن نوزدهم یکی از کتاب های دقیق و درسی رشته کارشناسی این رشته است. من فکر می کنم این استاد عزیز بهتر از هر کسی بازی قدرت در سطح قدرت های بزرگ را می داند و هم اکنون تحلیل آمریکا ناشی از رفتارهای هیجانی نیست بلکه دقیق یک نسخه استعماری است. اختلاف نظر برخی از غرب زدگان با سیاست خارجی ج اا که تبلور اساسی آن در استقلال سیاسی است به محتوی تحلیلی آنان بر می گردد. این عده فرهنگ قدرت که از ادبیات غرب اشاعه و جهانی شده است را دست مایه تحلیل های خود قرار می دهند در صورتیکه در کشور سیاست خارجی از قرآن و دین الهام می گیرد. قرآن تحلیل مفصلی در باره فلسفه تاریخ و سیر تحولات تاریخی و تکوین قدرت ها و علل سقوط قدرت های بزرگ را تبیین نموده است. سازوکار استفاده از این منبع نورانی و ورود به این سامانه سیستمی نیازمند ایمان به توحید و لوازم آن است. اولین شرط پس از توحید ترس از خدا و نهراسیدن از غیر خدا است. این نهاد اعتقادی سپس با جهان بینی استقامت تبدیل به یک شجره طیبه می شود که نهال آن روز به روز تنومند شده و با رویش آن ذاتا جبهه مخالف و باطل را مضمحل می کند. سیاست خارجی نظریه پردازی این بخش از تحولات تاریخی است که جریان غربگرا و مرعوب قادر به تحمل و شنیدن آن نیستند.
  • علیرضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    4 0
    از عکس این چی چی قیب زاده معلومه که راجع به امریکا داره صحبت می کنه چون آب از لب و لوچه‌اش راه افتاده واز فرط میل و رغبت بیخود شده. باید مسئولان فکری به حال این مغزها بکنند فرار نکنند. مشرق جان این همه برای این مغزهای کشور هزینه نکن معروف می شن و این مغزهای برباد رفته را نمی توانی جمع کنی. من خودم با مشرق با این مغز آشنا شدم...
  • گوسفندی ارادتمند ترامپ DE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 8
    سلام بر احمد نقیب زاده
    • والی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      17 0
      اسمتو بذار مشرقی طرفدار جیره خوری!!!!!!
  • كريم IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 0
    اي نقب زاده آمريكا طلب ضد دين و اسلام و ايران، آمريكا كه دوست توست با پخش اين اراجيفهايت حساب بانكي ات را شارژ كرد. برو و يك سري به بانك بزن.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    3 0
    سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد. آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد.
  • عبدالله IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    به شیطان بزرگ صهونیسم بین‌الملل تبریک می گویم بابت مریدان بسیار سرسختی مانند آقای نقیب‌زاده اینان کسانی هستند که ملت‌های خود را به مسلخ بردگی و بندگی دشمنانشان می‌برند و برای این کار خود افتخار می کنند اینان سربازان و جان فداییان شیطان هستند و باید که فردا با امامان خود محسوب شوند و با همان ها ماخذه و محاکمه و پاداش داده شوند و این وعده قران است
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 42
    من هم با روسها کار کردم هم با آمریکاییها ولی موزی تر از روسها کسی نیست
  • تک سوار DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 17
    یعنی این قدری که مشرق مواضع غرب گرا ها رو باز نشر می ده خود بی بی سی هم نمی ده. کاری می کنه که جنگ روانی غرب گراها به تک تک اعضای جامعه برسه در عوضش خود اصلاحاتی ها روزی نیست که یکی رو ترور شخصیت نکنند. واقعا چیکار می کنید؟
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    درسته از روسیه دوست درنمیاد ولی آمریکا ما رو تحریم کرده .پس هر دوی اونها دشمن هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس