محمدعلی ایازی

یک فرد معمم که رسانه‌های اصلاح‌طلب از وی با عنوان آیت‌ا... یاد می‌کنند؛ اخیراً انتقاداتی را از حوزه علمیه و ائمه جمعه مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ورود یک مسئول سابق به مسیر شرارت علیه نظام!

ورود یک مسئول سابق به مسیر شرارت علیه نظام! / دفاع جانانه ماموستای کُرد از نظام و رهبریمحمدرضا ظفرقندی، رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در دولت روحانی اخیراً طی اظهاراتی در مجمع انجمن اسلامی چپ‌گرای جامعه پزشکی گفته است:

"مقوله ی دیگری که در سال ۱۴۰۰ به وقوع پیوست، رسیدن به ایستگاه پایانی جمهوریت نظام با اعمال شدیدترین حالت حذف و انحصار نظارت استصوابی در انتخابات ریاست جمهوری بود. در این انتخابات حتی چهره های میانه روی اصلاح طلب و اصولگرا هم از چرخه رقابت حذف شدند! "

به گزارش جماران، او همچنین تصریح می‌کند: امروز فاصله معنای انتخابات با اهداف و آمالی که در آغاز توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مطرح شد به بعیدترین وجه ممکن رسیده است و در حدی است که عملا امکان انتخابات آزاد از اکثریت ملت سلب شده است.[۱]

*در وهله اول بایستی دقت کرد که این از مظلومیت نظام اسلامی که برخی مسئولان سابق یا فعلی آن در حالیکه از گرده بیت‌المال فربه شده‌اند؛ اما صراحتا به ساختارها و رویکردهای نظام اسلامی معتقد نیستند.

تأکید ظفرقندی بر "پایان جمهوریت در نظام اسلامی" البته حرف جدیدی نیست چون معلم آقای ظفرقندی یعنی سعید حجاریان بلافاصله پس از انتخابات ۱۴۰۰ گفته بود که "اصلاحات صندوق‌محور مرد"!

 مفاهیمی مثل پایان جمهوریت و مرگ اصلاحات صندوق‌محور به معنی برداشتن اسلحه و فرمان اغتشاش عمومی علیه مردمسالاری و جمهوریتی است که اینان نمی‌پسندند.

وگرنه در هیچ حکومتی و هیچ کشوری به صرف بروز چند انتقاد یا ایراد و یا حتی نقض یک انتخابات؛ کسی در این سطح از بلاهت قرار نمی‌گیرد که دستاوردهای چندین ساله در سیاست و البته امنیت مردم را حراج کند و از پایان جمهوری و انتخابات حرف بزند!

 این حد از کینه‌توزی با نظام اسلامی و ساختارهای آن بر هرکس روا باشد اما بر مسئولی که از گرده همین نظام نان خورده و خودش و خانواده‌اش از نان و امنیت همین نظام مظلوم ارتزاق کرده‌اند، هرگز روا نیست و البته عین نفاق است.

***

 

درسی سیاسی که همه باید از یک عالم سنی بیاموزیم

دفاع جانانه ماموستای کُرد از نظام و رهبری

ورود یک مسئول سابق به مسیر شرارت علیه نظام! / دفاع جانانه ماموستای کُرد از نظام و رهبریماموستا ملا فائق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اخیراً در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان به طرح مسائلی پیرامون مذهب شافعی پرداخته و در ادامه با اشاره به خدمات بزرگ نظام اسلامی نوشته است: کردستان به برکت انقلاب اسلامی امروز مهد علمای برآمده از دل مردم و مردم پایه است. مردمی که باجان و دلشان در ساختن مساجد و حجره ها برای اعتلای دین اسلام و پرورش طلاب، خالصانه و خاضعانه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند، والحمدالله هرروز بیشتراز پیش حجره‌های ما زیادتر وغنیتر میشود، بدوراز هرگونه مشکل و یا گرایش خاص (افراط گرایی مذهبی).

او همچنین می‌افزاید: آنچه بگواه تاریخ شاهد هستیم، این است که کردستان مردمی مهربان و متحد دارد، مردمی که سالیان سال، چه شیعه و چه سنی در کنارهم به دور از هر گونه اختلاف و تنازعی زندگی می‌کنند و الحمدالله هیچ مانعی یا نقشهای از طرف دشمنان نتوانسته و نخواهد توانست این اخوت وبرادری را مکدّر و متفرّق کند.

ماموستا رستمی تصریح می‌کند: پرواضح است که ماموستایان ما دولتی نیستند، بلکه دولت‌خواهند، چراکه دولت همان انتخاب ملت است و این دولتی که خود مردم انتخاب کرده اند؛ ماموریت دارد تا به مشکلات مردم رسیدگی کند، واینجاست که باید گفت ماموستاهایمان دولتخواه هستند و وظیفه دارند همچون پلی ارتباطی مشکلات مردم را از تریبون مسجد مخصوصاً مسجد جامع به گوش مدیران دولتی برسانند، نه اینکه این تریبون مقدس را محلی برای مطالبه هواهای نفسانی و مطامع شخصی خود قرار دهند، و بلعکس فعالیت‌های دولت مردان و خدمات نظام را به مردم اطلاع دهند.

به گزارش رسا، در ادامه نامه این پیشوای سنی که در نماز جمعه این هفته سنندج قرائت شد، آمده است: جا دارد بنده اعلام نمایم۸۷ درصد مدیران ارشد ادارات کل، سازمانها و نهادها، از نیروهای بومی استانی بوده و ۶۸ درصد آن از عزیزان اهل سنت می باشد. الحمدلله و المنه خدمات این عزیزان به کل استان از مرکز استان تا دورترین نقطه مرزی حائزاهمیت است، که این فقط جزیی از اعتماد نظام به این استان ونخبگان آن است. در سال جاری نیز شاهد انتصاب و اعتمادی مهم توسط مقام معظم رهبری در استراتژیک ترین یگان نظامی کشور یعنی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به امیر دریادار شهرام ایرانی که از فرزندان شایسته استان کردستان هستند در پست فرماندهی بودیم، و حقیقتا این حجتی بود برای همگان وجوابی برای کسانی که می‌گویند: چرا از اهل سنت در پستهای کلیدی و نظامی استفاده نمی شود؟
ویا مورد دیگر که توسط ریاست محترم جمهوری بعنوان مشاور درامور اقوام ومذاهب انتخاب گردید؛ جناب ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی از فرزندان شایسته کردستان و اهل سنت هستند. یقین است که در نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری فرزانه و شایسته آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی تعصب و تبعیض نیست.[۲]

*این نامه شجاعانه و عمارگونه ماموستا رستمی نه تنها برای علمای اهل سنت که البته برای روحانیون حوزه علمیه و خواص سیاسی کشور نیز محل درس و عبرت است.

چه اینکه نظام اسلامی ما به گفته مقام معظم رهبری در تهدید "تبلیغات نارسای مسئولان" است و به "جهاد تبیین" نیاز دارد.

بدیهیست که اگر در مقابله بین تبلیغات نارسا و جهاد تبیین، اولی پیروز شود؛ نه تنها خدمات نظام دیده نمی‌شود بلکه ذهن مردم نیز مخدوش خواهد شد و این مسئله به نفع هیچکس نیست.

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که امثال آقای ظفرقندی که در اپیزود قبل به اظهارات آنها اشاره شد بایستی در محضر امثال ماموستا رستمی زانو بزنند و درس حفظ حرمت و عقلانیت حکومتی را یاد بگیرند.

***

صدای حوزه علمیه نمی‌تواند جهان را جذب کند!

ورود یک مسئول سابق به مسیر شرارت علیه نظام! / دفاع جانانه ماموستای کُرد از نظام و رهبریفردی به نام محمدعلی ایازی که رسانه‌های اصلاح‌طلب از وی با عنوان آیت‌ا... یاد می‌کنند، اخیراً در اظهاراتی که سایت صبح ما آنها را منتشر کرد، گفته است:

"متأسفانه امروز صدایی که از حوزه علمیه شنیده می شود، صدایی نیست که بتواند جهان را جذب کند، گاهی وقتی صحبت از حوزه قم می شود، مشخص می گردد که در تصورات اروپایی ها یک مرز روشنی میان اسلام و تشیع با جریان سلفی، وهابیت، خشونت و داعش وجود ندارد، آنها نمی دانند که مکتب اهل بیت(ع) یک مکتب عقلانیت، عدلیه و انسانیت است و معارفی که در اهل بیت هست، چیزهایی است که می تواند امروز یک گفتمان خوبی را ایجاد کند. متاسفانه گاهی رفتارها یا برخی از برخوردها و صداهایی که از ائمه جمعه منعکس می شود، صوت و صدایش، صدایی نیست که جهانیان را به وحدت وادار و تشویق کند، برعکس چیزهایی است که فکر می کنند تمام تشیع و اهل بیت(ع) در صحبت هایشان می گویند و این صحبت‌هاست که برجسته می شود و متاسفانه کسانی هستند که آنها را به جاهای دیگر منتقل می کنند و این مساله برای مکتب اهل بیت(ع) و تشیع بسیار زیان بار است."[۳]

*ما قضاوت درباره آنچه که ایازی گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

این فرد پیش از این اظهارات عجیب دیگری نظیر "امام(ره) در سال‌های آخر تغییر کرده بود"! و "اگر موضوعی در عرف جامعه تبدیل به منکر نشود، این دیگر منکر نیست" هم داشته است. [۴]

پیش از این تنی دیگر از رجال اصلاح‌طلب نیز حوزه علمیه و طلاب را به انفکاک از سیاست و یا اخذ روشی مثل مرحوم منتظری در قبال نظام اسلامی فرا خوانده‌اند. [۵]

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1536703

2_ rasanews.ir/002vpB

3_ http://sobhema.news/?p=19867

4_ mshrgh.ir/963680

5_ mshrgh.ir/1319728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    63 27
    ... طلبان همه شون منافق، عاشق پُست و مقام و مادیات هستند. از هاش... رفسنجانی فتنه گر گرفته تا کروبی ،خاتمی ،حسن روحانی ،دزد و خائن و ........ باید اینها را زنده زنده انداخت داخل زندان.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      20 2
      کاندیدای اینها همتی و مهرعلیزاده هرچی خواستند گفتند دو میلیون نصف ارای باطله رای اوردن اینها دوست دارن مردم را به بهانه اف ای تی اف 700 تا 700 تا بکشن و نظام را متهم عدم ورود واکسن کنند این ظفرقندی همانی است که سازمان متبوعش نظام پزشکی حاضر است مافیای خود را پروارتر کند و مردم در جایجای ایران بخاطر نبود دکتر بمیرند اما دولت مردمی ورودی پزشکی را زیاد نکند حالا دم از دمکراسی میزند که خودشان سال 88 به لجن کشیدند و از دلش دولت تدبیر را دراوردند و پاسخگوی عملکرد فلاکتبارش نیستند و نظام را پاسخگو میخواهند
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      4 32
      هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. اما خمینی (ره). امروز چه شده که شما به این یار امام می تازید ؟ خدا میدونه پشت پرده چه خبره
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      21 1
      علی هم فرمود زبیر ازما اهل بیت بود تاپسر نحسش امد . خب الان باید به علی ایراد گرفت یا زبیر ،؟؟؟ اون هاشمی که امام دروصفش چنان گفت با هاشمی اخر عمر یک دنیا فرق داشت.بعدم شما درباره تمام نظرات امام همینقدر محکمی ؟مثلا شورای نگهبان یا ولایت فقیه یا سپاه یا امریکا و اسرائیل یا ملاک حال فعلی افراد است
    • افشین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      3 1
      پسر جان اینو امام اولا در زمان ترور هاشمی گفت و دوما شما که خیلی سخنان امام را سرلوحه زندگی دارید حتما میدانید که ایشان گفتند ملاک حال فعلی افراد هست. پشت پرده چیزی نیست بلکه همه چیز عیان هست.از غارتگری دانشگاه آزاد و میراث فرهنگی ملت تا انواع فتنه گری. موسس زندگی اشرافی در بین برخی مسئولین همفکر و بردن کشور تا مرز سوریه شدن همه اینها روی پرده هست.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      3 1
      عاخیییی جناب رییس نظام پزشکی، جمهوریت به پایان نرسیده بلکه حقوق نجومی ریاستت به پایان رسیده به زوزه افتادی.
    • نظر IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      2 1
      مرده شان خیلی بهتره
    • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      4 1
      هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. اما خمینی (ره). امروز چه شده که شما به این یار امام می تازید ؟ خدا میدونه پشت پرده چه خبره/ طلحه و زبیر هم با شمشیر خودشون غبار را از اسلام برمیگرفتند ولی پس از رحلت حضرت محمد ص به جائی رسیدند که سهم خواهیشان از بیت المال و مقام و رانت و پارتی ....کمتر از حزب اشرافی و اصلاح طمعکاران امروزی نبود. و خواستند به مولاو آقایمان جام زهر بدهند.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 2
      نظر مخا لف كه پخش نميشه مث انتخاباتتون
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    31 22
    مجازات شوند مگه قانون نیست
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      13 4
      مجازات نیاز نیست ، ادله خود رو علمی ارائه کنند پاسخ علمی دریافت کنند . کلی گویی و غیر مستند حرف زدن و ادعا کردن مثل آنچه که آقای ایادی فرمودند شان علمی ندارد . در حد حرفهای عوام در کوچه و بازار است .
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      13 1
      با عرض پوزش از پزشکان متعهد و زحمتکش اما دکتر ها را زیاد جدی نگیرید اینها از لحظه ورود به ترم اول توی هپروت سیر میکنند تمام وسایل و ابزارکارشان که بدون ان هیچند ساخت مهندسان است اما پزش برای اینها چند روز قبل با یکیشون که متخصص داخلی با 35 سال سن برای شروع بکار در فلان بیمارستان امده بود برای اجاره خانه به چند جا رفته شد ادم جوگیر متوهم هرجا میرسید با تکبر دکتر فلانی هستم اله و بِله نفهمیدم تو دلمان بخندیم یا خجالت بکشیم
  • سید IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    48 19
    کم کم باید اصطلاح آیت اللّه خود خوانده را برای برخی معممین بی بصیرت و کم بهره از دانش رایج کرد!!!!!
  • DE ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    ؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    41 13
    اینها کف رروی دوشاب هستند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    68 28
    درود بر ماموستا فائق رستمی و اف بر محمدعلی ایازی و محمد رصا ظفر قندی
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      38 9
      درود بر حامیان عقلانیت و اسلام
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      9 32
      اگه شعارت بر عکس بود منتشر نمی شد شانس آوردین آزادی بیان و رسانه یعنی همین
    • GB ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      عالی
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 5
    اتفاقا انچه جناب ایازی گفته صحیح است واکر شما از لاک خود بیرون بیایید متوجه واقعیتهای گفته شده در جامعه ومخصوصا جوانان میشوید
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 3
    اگر قرا ر بر توهین باشد حتما شما ها کم خواهید اورد
  • FR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    13 0
    در غرب کسی که از قدرت عزل میشه دیگر اصلا مطرح نیست و خبرگذاریها به او مقاله ای هم اختصاص نمیدن و اگر کسی بر علیه منافع کشورش به پا خیزد او را نابود میکنن ! در ایران برعکس هست بخدا خیلی ازاد و ول هست تو ایران
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      برادربانظرشماکاملاموافقم ولی بایدبدان که اب اولوده دنبال چاله میگرده این رسانه ها که اینها را مطرح میکنند ازرسانه های بی ارزش وازطیف خودشانندهرکس اسم اصلاحطلب رایدک می کشد بدان که انسان بی ارزشی چون حزب هدیه غربیها است هرکس ازراه درست خارج میشود اصلاحطلبی پیشه میکنه اینهاستون پنجم غربیهاهستنداکثراخانواده هاشون درخارج زندگی میکنند البته باخرج ازجیب ملت ایران اینها دستوررااجرامیکنندحرفهای دشمنان ایران ازحلقوم این بی صفتها درمی اید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    11 2
    بخدا خسته شدیم آنقدر این خیانت کاران فتنه کردند و خرابی به بار آوردند و بچه حزب اللهی ها با جان و مال و آبرویشان قائله ها را خواباندند ....مگر این مملکت قانون ندارد؟؟؟ مگرآزادی بیان این است که همنوا با دشمنان دین اسلام و کشور حرف زده شود؟؟؟ واقعا این چه استدلالیست که به بهانه آزادی عده ای هرچه میخواهند آشوب طلبی کنند و آبروی مملکت مان را بر باد دهند؟؟؟؟
  • حاجی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    29 44
    چرا تحمل نظر مخالف رو ندارین
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      44 10
      اینها ثروتشان از بیت المال را تحویل دهند. بعد حرف زیادی بزنند
    • ترابیان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      8 1
      ظفرقندی که رئیس سازمان چپاولگر بنام نظام پزشکی بوده که زیر مجموعه اش از هر روش و ترفندی برای خالی کردن جیب مردم و بیمه ها استفاده می کنند باید در قبال وزیت های نجومی و تعرفه های سنگین مطب هایشان در قبال ملت و در نزد افکار عمومی پاسخگو باشند در کجای دنیا به این مفت خورها اینقدر کارانه و مزایا پرداخت می کنند بدون پرداخت مالیات
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      5 6
      چون سرشون رومثل کبک زیر برف کرده اند ونمیخوان نظر غیر ازخودراکه اکثریت هم هستن بشنون البته که رسانه هایی مثل شما هم فقط ازبه به وچه چه نظرات همفکرشما خوشتون میاد وبراتون مهم نیست چقدر ازجامعه برخلاف شما فکرمیکنن الان هم که یادگرفتین ومیگین ازمملکت خودتان برید بیرون
    • حسن CA ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      11 2
      ما تحمل نظر مخالف رو داریم تحمل ادم هایی که هشت سال تو قدرت بودن هیچ غلطی جز بدبخت کردن مردم نداشتن حالا طلبکار هم هستند رو نداریم
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      8 2
      همینکه سایت مشرق نظرات شما را منتشر کرد نشان از کذبگویی و بی خبری خود شما از اوضاع کشور و جامعه داردکه ۸ سال گذشته کشور دست تفکر شما بود و چیزی جز خسارت محض عایدش نشد ولی دریغ از یک عذرخواهی از جماعت غربگدا بابت این حجم از خسارت به مردم و کشور ، لطفاً سکوت کنید و کمتر مهمل ببافید
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 3
    معاندان نظام دقیقا باید چکار کنند تا مدعی العموم تکانی به خود دهد؟ وقتی سلاح ها از غلاف هایشان بیرون بیاید هزینه ها بسیار سنگین تر خواهد شد گروه رجوی ملعون را ببینید تمام بدبختی های کشور مدیون زحمات این مزدوران خبیث صهیونیستی است
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 4
    پنجاه سال پیش مهندس بازرگان به شاه گفت ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون و مدارا با شما صحبت میکنیم، نتیجه حذف شان را دیدیم..
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      بله درست میفرمایید، پدر فکری منافقین تروریست چنین فرموده بودند!!!!!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    27 10
    پیری بد دردیه!!!هوش از کله اش پریده!
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      3 2
      مال بعضیا اونیکه می پره عقل و شعوره نه هوش
  • شمس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 8
    حرفهاى ظفرقندى كاملاً صحيحه
  • DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    24 47
    بنظر میاد ابن آقا حرف مردمو می زنه
    • فاطمه AE ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      5 1
      این ضد انقلابها چطور مثل علف رشد کرده اند این ایازی ایت الله چه کسی است سید است یا نیست چرا حوزه علمیه به چرت و پرتاش واکنش نشان نمی دهد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    9 3
    چرا برخی تازمانی که در نظام پست ومقام ومیزوریاستی رااشغال کرده به نظرشان همه چیز خوب وعالی است ولی امان ازان روزی که خلع شوند ویگه میز ریاست وبخور بخوری ندارن یک شبه میشوند دلسوز زمین وزمان وفریاد عدالت خواهی شان بلند وچنین وچنان اقای ظفرقندی تاوقتی میز وبیت المال دراختیارت بود وعشق وحال میکردی لال بودی!!؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 2
    تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است اما چرا یاران اولیه از منتظری ، هاشمی، خاتمی کروبی و... همه بی راهه رفتند
  • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 3
    بنظر می آید اون آقا یعنی محمد علی ایازی را دیگران شایدهم از اون ور آب وادار به چنین حرفی میکنند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    مقوله ی دیگری که در سال ۱۴۰۰ به وقوع پیوست، رسیدن به ایستگاه پایانی اصلاح طلبان بود
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 5
    آزادی بیانی که در ایران هست در سوئد نیست فقط اگه موضوع گرانیها و تورم و مبارزه با آقازاده ها و مفسدین اقتصادی جدی بشه
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      5 8
      چند سال سوئد زندگی کردی که اینجوری تز میدی ؟
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 2
    سلام و درود بر نویسنده این عادت بدی هست که نسبت به انتقادات وارده بر نظام طفره میروید. میگویند با تندروی های برخی ها اسلام شیعی با اسلام طالبانی و داعشی خلط شده است میگید نظر این اقا درباره منکر این بوده. هیچ کس تاکید میکنم هیچ کس در این دنیا به جز معصومین و انبیا بی گناه نبوده پس از شاخه به شاخه نپرید .ایا تندروی های ما اسلام را در دید جهانیان بد نکرده است؟
    • DE ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      شما ناراحت اسلام نباش..... انا نحن نزالنا الذکر و انا لها لحافظون.اگر مشیت الهی این بود که همه انسانها مسلمان باشند همه را مسلمان میآفرید. و ما مامور به ادای وظیفه هستیم حالا میخواد غربی ها خوششون بیاد میخواد بدشون بیاد . حتی با داعش هم نتوانستند چهره اسلام را خراب کنند. چه رسد با ۴ تا تندرو
  • امیر IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 3
    حرف حق سنگینه والا چیز بدی نگفت گفتنزواقعیت هنوزهم تلخه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 1
    فرقی بحالمون نداره
  • SE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 4
    من کاری به اصلاحطلب ها ندارم ! اونها مثل شما ! ولی آقای محمد علی ایازی مجتهد شناخته شده ای هستند ! فقط لیست تالیفات حوزوی ایشون رو یه نگاهی بندازید
  • اسی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    جناب مشرق یکی ب نعل ویکی به میخ نزن در وسط لفظ عمار گونه چیه ؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    ما اصلاح طلب و اصولگرا نداریم
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 3
    این حرف. اکثریت است تند نرو
  • حسین IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 4
    در بدترین زمان در بدترین مکان به دنیا آمده ام
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    متاسفم برای او و ناراحتم که احترام لباسش را هم نگه نداشته
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 6
    مسیر شرارت یعنی چه . هرکس انتقاد می کند شما فقط بلد هستید توهین کنید و خود را برتر و انسان تر حساب کنید کاملا در اشتباه هستید.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    گفتند باید افزایش دانش اموز در رشته پزشکی داشته باشیم و از طرف دیگر گفته اند پزشکان باید مالیان و نسخه های خود را الکترونیک کنند ... زیرمیزی های هنگفت نگیرند. ..... رئیس جامعه پزشکان. شد افول گرا ، جمهوریت رفت و ....... اقا هرچی مفتی خوردین بسنیست
  • فرزاد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 0
    امثال ظرقندی منافق اصلاح طلب با پول بیت المال فربه شدند حالا به نظام دهنکجی هم میکنند واقعیت آن است اساسا اصلاحات یعنی نفاق .
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    هر چوبی میخوریم از این اصلاح طلبان کثیف است
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 3
    بنظرم آقای ظفرقندی بیراه هم نگفته.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 0
    ننگ و نفرین بر همه منافقان که به نام اسلام و خدمت قانون تعیین میکنند و هر روز فقر و فساد را بیشتر کرده و خود و با ندشان را تنومند تر و زورگوتر کرده و بنام قانون هم سرکوب میکنند
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 1
    مرگ بر ضد ولایت فقیه به نظر من تمام پولهای دزدا از حلقومشان بگیریم بدهیم به فقرا وملت سپس همه را اعدام کنیم
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 1
    حبّ الجّاه رأس کل خطیئه آقای ایازی حتماً باید حرف متفاوتی بزند و تصور کند که چون حرفی زده ، خیلی بزرگ است . ابتدا حوزه علمیه را تحقیر می کند و سپس برای این خبط خود دلیلی می تراشد مبنی بر اینکه در تصورات اروپائی ها (!) فرقی بین اسلام و شیعه با داعش و سلفی و خشونت وجود ندارد(!). حقیقتاً مصداق این حرف و این دلیل تراشی ایشان ، مَثَل افرادی است که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید :« فی قلوبهم مرض ...» آقای ایازی که ادعای استادی _ در دانشگاه آزاد_ دارد این نظر سنجی و آراء ادعایی خود از تصورات اروپایی ها را از کجا استخراج کرده و استناد و دلیل علمی و آماری ایشان از این تصورات چیست ؟. آقای ایازی تصور می کند که چون چند نفر در دانشگاه آزاد ایشان را استاد صدا می زنند و برخی از نشریات و سایت های خبری معلوم الحال ایشان را آیت ا... خطاب می کنند ، بنابراین بایستی نعل وارونه زده و با هدف تحقیر حوزه علمیه شیعیان ، اروپایی ها را مبنا قرار داده و از طرف و زبان آنها تصورات تراشی کند!. بحمدالله یکی از دلایل و نتایج زحمات حوزه علمیه شیعیان ، سخنان زیبای برادر اهل تسنن ما ، جناب آقای ماموستا ،آخوند فائق رستمی در خبر فوق است ، لذا بر اساس و مصداق فرمایشات رئیس مذهب ما شیعیان _ حضرت امام صادق علیه السلام _ وظیفه شرعی شعیان است که وحدت و احترام مابین مسلمانان را حفظ نماییم و لذا اگر قسمت شد و روز جمعه ای در سنندج بودیم ، وظیفه داریم که در نماز جمعه به ماموستای بزرگوار، جناب ملا فائق رستمی اقتدا کنیم و توی دهان آمریکا و غرب زده ها و تفرقه افکن ها بزنیم و همیشه پیرو ولایت فقیه باشیم ، إن شا أللّه.
  • علی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 8
    اینقدر نظام،نظام میکنید ببینید حالا کی گفته شما مسلمانید؟!!! داعش وطالبان هم ادعای مسلمانی دارند.!!!!
    • DE ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      0 0
      اسم علی را برای خودت انتخاب کردی که مثلا ملت فکر کنند خیلی خودت مسلمونی؟؟ یه بابایی اسم بچه شو گذاشته بود رستم بچهِ هر اسبی میدید فکر میبکرد رخشِ میخواست سوار بشه بره خواستگاری تهمتن . برو عمو خدا روزیت رُ جایی دیگه حواله کنه اینجا ما همه مچگیریم . لابد اگه میخواستی در مورد ماهی نظر بدهی اسم خودت رو میگذاشتی سمک عیار
  • DE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 0
    "مقوله ی دیگری که در سال ۱۴۰۰ به وقوع پیوست، رسیدن به ایستگاه پایانی نامزد شدن متهمین و رانتخواران و مخالفین اسلام ناب و عاشقان ندانم کار غرب شد. با اعمال معقولترین و شرعی ترین حالت حذف وادادگان و دلدادگان غربگدا ، انحصارا نظارت دقیقی در انتخابات ریاست جمهوری بود. در این انتخابات حتی چهره هایی که خود را میانه روی اصلاح طلب و اصولگرا جازده بودند و منتظر فرصت بودند که هر طرف بیشتر چرب است به همان طرف غش کنند هم از چرخه تحمیل به مردم و رانت حذف شدند....
  • فائزه IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    ننگ بر اصلاحات
  • علیرضا IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 0
    دست پاچگی اصلاح طلبان به خاطر درخطر افتادن منافعشان درکشورهای غربی علنا مشهود است خوشبختانه دست اینها برای مردم رو شده ملت از دو رویی وخیانتهای اینها به کشور خسته شدن ودیگر بین مردم جایگاهی نخواهند داشت
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    وقتی هر کس و ناکسی بتونه بیاد کاندید بشه و با شعار و وعده دروغ و طرفداری افراد خاص و سلبریتی‌ها رأی مردم را از آن خود کند و کشوری رو به نابودی بکشاند پایان همچین جمهوریتی خیلی بیشتر به نفع ملت هست.... شما هم ناراحت نباشید ۸ سال به اندازه کافی خوردید و گند زدید همون بهتر که نظارت استصوابی جلوی شما عوام‌فریبان خائن به مردم رو بگیره
  • احمد IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    جناب ظفرقندی جمهوریت نظام اگر پایان یافته ،شما حق اظهار نظر نداشتی که اینچنین الفاظی را بکار ببرید ، در ثانی رفتار بیمارگونه شما اصلاح طلب ها در مدیریت کشور اعتماد را از مردم سلب کرد .غربالگری شورای نگهبان حق قانونی است ،وقتی که کاندیداهای شما کارنامه خوبی در طول سالهای خدمتشان نداشته اند واکثریت عارشان می آید فرزندانشان تحصیلات عالیه را در کشور سپری کنند ،چطور میشود به آنها اعتماد کرد غربگرایی محص خصلت اکثر آنهاست ومردم ایران در طول این چهل واندی سال از غرب لطماتی دیده اند که از مغول ندیده اند .
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    حوزه توانایی جذب داشت اگر بذارند
  • حسن حبشی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    5 1
    واقعیت هارا نباید انکار کرد آنچه در انتخابات ۱۴۰۰ افتاد عریانی شمشیر اصلاحطلبان بر نظام بود
  • Nm IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    تقریبا همه به حرف اقای ظفر قندی معترضند ولی حال هر کس به نوعی حرف میزند پس بیخود نباید مارک ولکه چسباند
  • وحید IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    (بقره/۱۲۰/ وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ) محمد علی ایازی عقایدی شبیه محمد علی باب دارد که خود و اطرافیانش را محور عالم فرض میکند،اینها تحت تأثیر یهود واقع و تبعیت از آنها را پذیرفتند،لذا از طرف خداوند هیچ ولی و ناصری نخواهند داشت،منتظری هم خون آشامهای اطراف خود را قدیس میپنداشت و دیگران را مایملک خود میدانست!!!
  • TR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    نظام و چيستان نظام ، چرا انقلاب بايد تاوان ندانم كاري اين مسيولين رو بدوش بكشه و ماله كشي مثل مشرق هم خودشو بفروشه؟؟؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان اغتشاش مسلحانه رو‌کلید بزنند، بکنفرشون سالم در نمی روند. چون حجت بر انقلابیون تمام خواهد شد. معنای حرفم را افراد محوری این جماعت بهتر درک خواهند کرد.
  • ایرانی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    زنده باد برادران کردستانی مرگ بر تکفیری‌ها ورسوا باد دکتر ظفرقندی
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    امید خدا نابودیتون شروع شده
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    با سلام به آقای ظفرقندی بایدگفت شما و امثال شما به نام اصلاحات قدم به میدان گذاشته اید ولی هدفتان گذاشتن کشور در دامان غرب است. شما بجز هزینه سازی برای کشور و انقلاب چه چیزی را به معنای واقعی اصلاح کرده اید که اینقدر تشنه قدرت هستید؟ اگر کسی از من بپرسد اصلاحات یعنی چی، من به او پاسخ خواهم داد اصلاحات یعنی سازمان منافقین خلق در پوشش لباس سبز و یا بنفش.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    خدا ماموستا ملا فائق رستمی رو حفظ کنه ان شا الله
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    این افراد باید همان روز اول به داعش سپرده می شدند تا عمر داشتن شلوارشان خیس باشد از این افراد در زمان امام حسین امام حسن ومولا علی کم نبودند که نان حکومت را می خوردند ولگد میزدند نباید سخنان این افراد را پخش کرد چون مردم ناراحت می شوند که چرا اینهمه دورغ می گوید مگر چکار مردم است ما تا نفس داریم پیرو خط امام حسنتیم این افراد لقمه حرام خوردن مقصر نیستند
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    همپالگیهای حسن روحانی همشون سالهاست در حال شرارتند. اما مصلحت اندیشی هاباعث گستاخی بیشترشان شده که امروزه از هر جایی به گوش میرسد از جمله مظلوم نمایی های علی لاریجانی که عمری با نام دین وانقلاب تیشه به ریشه این ملت زده و حالا زبانش درازه.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    مامور MI6 است بهش گوش نکنین مثل حجاریان حرافی میکند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 1
    خب راستشو گفته چرا می ترسید؟؟؟
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 1
    خدا گواه است که بی اساس ترین و بی منطق ترین تحلیل ها و تفسیرها را تا کنون در سایت شما خوانده و شاهد بوده ام !!!
  • محمدرضا کیانفر IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    . محمدرضا ظفرقندی اصلاح‌طلب گفت: سال1400 رسیدن جمهوریت نظام به ایستگاه پایانی بود. آقای ظفرقندی، در خواب ببینی بخواهد به پایانش برسد
  • فتوحی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    درود به رهبر عزیزمان که هرگونه فتنه را حداقل 100 روز جلوترپیش بینی می کند من فدای آقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس