غلامرضا انصاری

اگرچه در سال‌های گذشته دولت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون حاکم کشور بوده اما یک فعال چپ اخیراً علت مشکلات را "ناکارآمدی اصولگرایان در سال‌های گذشته" عنوان کرده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

لاپوشانی این جنایت سیاسی ممکن نیست!

ادعای بی‌اعتمادی مردم در سالروز تشییع میلیونی حاج‌قاسم/ لاپوشانی این جنایت سیاسی ممکن نیست!

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وجود برخی اختلاف‌ها میان احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت:‌ زمانی که همه گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب به ائتلاف رسیده و جبهه اصلاحات را شکل دادند، همه موافق شرکت در انتخابات بودند. بعد از آنکه کاندیداهای مصوب جبهه اصلاحات رد صلاحیت شدند، تعدادی از گروهها علاقه‌مند بودند که چون اکثریت کاندیداهای جبهه اصلاحات رد صلاحیت شدند ما کاندیدایی در انتخابات نداشته باشیم و این به این معنی نبود که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم!

وی افزود: با توجه به آنکه آقای همتی جزو کاندیداهای جبهه اصلاحات نبود، حزب کارگزاران سازندگی به همراه بیش از نیمی از احزاب جبهه اصلاحات، از کاندیداتوری آقای همتی حمایت کردند. بنابراین اصلا موضوع شرکت در انتخابات نبود. همه گروه‌ها در انتخابات فعال بودند و ۹ کاندیدای مصوب نیز در جبهه اصلاحات حاضر بودند. بعد از رد صلاحیت همه کاندیداهای اصلاحات از جمله آقای جهانگیری، محسن هاشمی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری و سایر دوستان، نام دو نفر در جبهه ظاهر شد و با توجه به رد صلاحیت همه کاندیدای جبهه اصلاحات و اعلام نداشتن کاندیدا، کارگزاران و جمع دیگری از گروه‌های اصلاح‌طلب تفاوتی بین آقای همتی و رئیسی می‌دیدند که در نهایت از آقای همتی حمایت کردند.[۱]

*اظهارات مرعشی در حالی است که ستاد هسته سخت اصلاحات و جبهه اصلاحات با اعلام بی‌نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰، رسما و علنا دست به تحریم خاموش انتخابات زدند.

اقدامی کپی‌برداری شده از اقدام سال ۹۸ آنها در انتخابات مجلس یازدهم که به معنی قبول نداشتن ساختار و قانون و دموکراسی در کشور بود و آقایانی مثل حجاریان و ظفرقندی هم پس از انتخابات ۱۴۰۰ صراحتا "مرگ اصلاحات صندوق‌محور" و "پایان جمهوریت نظام" را اعلام کردند.

جالب است که آقای مرعشی باید بداند رفیق شفیق ایشان یعنی مصطفی تاجزاده پس از انتخابات ۹۸ اعلام کرده بود که "انتخابات مجلس یازدهم تحریم خاموش شد"!

بماند که آقایان دیگری از اصلاح‌طلبان هم در روایتگری از انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ صراحتا از لفظ تحریم استفاده کرده‌اند. [۲]

مسئله دیگر اصرار آقای مرعشی بر "بازی بد سیاسی" و لاپوشانی است.

ایشان و دوستانشان در حزب کارگزاران در ایام انتخابات ۱۴۰۰ رستگار شدند و بر خلاف تصمیم دشمنانه ستاد اصلاحات در انتخابات شرکت کردند.

آیا اکنون رواست که این حرکت درست سیاسی را با چنین لاپوشانی‌های سخیفی ممزوج و اجر خود را در دنیا و آخرت ضایع کنند؟

ما قضاوت درباره آن لاپوشانی آشکار و این بازی بد سیاسی را اول از همه به قضاوت مردم عزیز و سپس به قضاوت رجال معقول حزب کارگزاران می‌گذاریم.

***

ناکارآمدی اصولگرایان در ۸ سال گذشته!

ادعای بی‌اعتمادی مردم در سالروز تشییع میلیونی حاج‌قاسم/ لاپوشانی این جنایت سیاسی ممکن نیست!

غلامرضا انصاری، فعال چپ و عضو ادوار مجلس و شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است: اصولگرایان همچنان با بحران مقبولیت مواجه هستند. امروز بی‌تفاوتی مردم به جریان‌های سیاسی باعث نوعی ناهنجاری در کشور شده است. هنگامی‌که مشکلاتی مانند معیشت، مسکن و آسیب‌های اجتماعی حل نشده به مسأله تبدیل می‌شود و هنگامی‌که مشکلات حل نشده و روی‌هم انباشته شد به بحران تبدیل می‌شود.

او می‌افزاید:

"ناکارآمدی اصولگرایان در سال‌های گذشته باعث شده جامعه امروز ایران با بحران‌های مختلف مواجه باشد و با تجمیع این بحران‌ها باید انتظار فاجعه از چنین جامعه‌ای داشت."[۳]

*آقای انصاری به هر دلیلی فراموش کرده‌اند که این ناکارآمدی اصلاح‌طلبان و آقای روحانی در سال‌های گذشته بود که مردم را با برخی مشکلات مواجه کرد و اساسا اصولگرایان در سال‌های گذشته در قدرت نبوده‌اند!

سال‌هایی که می‌شد در هرکدام از آنها به جای سرگرم شدن با برجام و برنامه‌ریزی برای گرانی یک شبه بنزین و علمگردانی برای تحریم انتخابات، به حل مشکلات مردم مشغول شد.

در رابطه با مسئولیت اصولگرایان همچنین باید اشاره کرد که رئیس جمهور جدید هم رسما خود را مستقل نامیده است.

درباره آنچه که انصاری بیان کرده است، تذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که واقعیت‌های تاریخ و گزینه تحریف ممکن است به همین سادگی در یک جامعه رخ دهد. اگر خواص و تریبون‌های جامعه متوجه نباشند و در فضای سکوت مشغول اشتغالات خود شوند...

قبل از انصاری، سعید حجاریان نیز در اظهاراتی عجیب و معارض عقلانیت اینطور ادعا کرد که مردم ایران یک‌روز خواهند فهمید ایران اسلامی حتی امن هم نیست! [۴]

***

ادعای بی‌اعتمادی مردم در سالروز تشییع میلیونی حاج‌قاسم

ادعای بی‌اعتمادی مردم در سالروز تشییع میلیونی حاج‌قاسم/ لاپوشانی این جنایت سیاسی ممکن نیست!

اسماعیل گرامی مقدم، قائم‌مقام حزب چپ اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سخنان رئیس‌جمهور در بحث اعتماد مردم گفت: تاثیر بی‌اعتمادی بر جامعه فراگیر شده است؛ از ابتدای انقلاب به این طرف یک بخشی از جامعه به مسئولان اعتماد نداشت رفته رفته این بخش کوچک تبدیل به یک بخش بزرگ شد و آنقدر این بی‌اعتمادی‌ها افزایش پیدا کرد که امروز مردم برای تعیین سرنوشت خودشان هم وارد عرصه انتخابات نمی‌شوند.   به طوری که مشاهده کردیم چیزی حدود ۶۰ درصد آنان از آمدن پای صندوق‌های رأی امتناع کردند؛ همین عدم حضور در انتخابات یکی از شاخص‌های مهم بی‌اعتمادی است.

وی افزود: چندین عامل باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود،  وعده‌هایی که مسئولان می‌دهند اما به آن‌ها عمل نمی‌کنند و سیاست‌هایی که به واسطه آنها همه چیز را وارونه جلوه می‌دهند. به عنوان مثال هنگامی که تحریم‌ها تاثیر بالای ۶۰ الی ۷۰ درصدی بر روی اقتصاد کشور دارد، روشن است اگر تحریم‌ها برداشته شود چه میزان گشایش در حوزه اقتصاد به وجود می‌آید اما این را کاملا کتمان می‌کنند به گونه‌ای که تحریم را یک چیز با برکت برای جمهوری اسلامی و ممکلت جلوه می‌دهند!  که جالب است بسیاری این مطلب را عنوان می‌کنند. [۵]

*دقت شود که ادعای آقای گرامی‌مقدم در سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی عنوان شده است که میلیون‌ها ایرانی در تشییع پیکر این سرباز نظام اسلامی حضور یافتند.

حضوری که به معنی اعتماد مردم به نظام و موافقت با رویکردهای اساسی ولایت فقیه است.

اما این گناه مردم و نظام نیست که افرادی در ستاد هسته جریان سخت اصلاحات، بیش از یک دهه است که برای تحقق "فتنه اقتصادی" می‌کوشند و یکی از ارکان مقوّم این پروژه شوم را "القای بی‌اعتمادی" به جامعه می‌دانند.

جالب است که تقلای آقایان فاقد هرگونه استدلال عقلانی یا سند محکم است و برعکس، هرآنچه که هست تأیید اعتماد مردم به نظام اسلامی است.

آیا مواردی مثل حضوری میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی، مراجعات گسترده به قوه قضائیه برای طرح دعاوی ریز و درشت، افزایش کمک‌های مردم به نهادهای خیریه حکومتی، رعایت شدن قوانین موضوعه کشور و افزایش ذخایر مالی مردم در بانک‌های کشور نشانه اعتماد به نظام نیست!؟

دقت شود که این افراد به تازگی و پس از سال‌ها القای بی‌اعتمادی توانسته‌اند بهانه‌ای در اشاره به کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات ۱۴۰۰ پیدا کنند.

این در حالی است که کاهش مشارکت اولا به معنی بی‌اعتمادی نیست. ثانیا همین رفتار اشتباه نیز ناشی از تحریم خاموش اصلاح‌طلبان بود که عملا و رسما کسانی از مردم را به مشارکت نداشتن ترویج کرد.

چه اینکه وظیفه احزاب و فعالان سیاسی تشویق مردم به مشارکت است و هنگامی که کسانی از مردم ببینند کنشگران سیاسی از تحریم انتخابات حرف می‌زنند، طبعا متمایل به عدم حضور می‌شوند.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1177605

2_https://tn.ai/2265314

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/329313

4_ mshrgh.ir/1321849

5_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1177583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    12 7
    اگه انقد مطمئن هستين چرا به اجرا نميزارين كه همه بدونن
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      35 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتر است سکوت کند.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      22 1
      باند بازی و رانت خواری و فامیل بازی و ویژه خواری ویژگی جریان افساد طلب است و به همین دلیل هم توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    40 37
    دیگر نه رأی میدهم نه دیگران را به رأی دادن تشویق میکنم
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      22 2
      بله از طرفداران شیخ بنفش غیر از این توقعی نیست.... اما من یکی که همیشه رای درست داده ام (بیشتر وقتها کاندیدای مورد نظرم رای نیاورده اند از احمد توکلی در سال 80 گرفته تا جلیلی 92 و رئیسی 96) اما همیشه مردم را به رای دادن و رای به اصلح دادن تشویق میکنم... شما به خودت و نوع رای دادنت شک کن
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      10 2
      اتفاق مهمی در دنیا نمیافتد کل 8 میلیارد نفر هم همین امروز بمیرند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد از نظر من تنها چیزی که اهمیت داره اینه که هر لحظه در جبهه امام حسین باشم حالا 70 نفر یا 70 میلیون نفر خدا کنه عقب نمانم انشاءالله
    • DE ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      22 2
      دیگر نه رأی میدهم نه دیگران را به رأی دادن تشویق میکنم// تو رو خدا اینو نگو خواهش میکنم بیا رای بده بیا بیا بیا بیا بیا... خوب ترمز بزن دنده یک برو بالا گاز گاز گاز گاز فرمون رو بده دست شاگرد خودت چرت بزن .....بابا در ایران آزادی کامل در مورد رای دادن یا رای ندادن وجود دارد .دوست داری رای بده دوست نداری رای نده .چه رای بدهی چه رای ندهی دهها میلیون از مردم میرن رای میدهند چون سرنوشت کشورشان برایشان مهم است.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      17 2
      به جهنّم که رأی نمیدی. اگر خداوند بخواهد، میتونه مؤمنینی بیاره که جای شما رو پر کنن، پس گمان نکن با رأی ندادن، به کسی جز خودت ضرر میرسونی
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      17 0
      زیباکلام » رای 2/5 میلیونی همتی تیر خلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      2 0
      ۱۲:۰۵ بسیار زیبا گفتی
    • حسن IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      8 1
      مگه وهابی ها هم رای میدن؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 0
      همون موقع هم که رای دادی به شیخ بنفش جز خسارت برای مردم ما نداشتی
  • عبدالله CA ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    33 12
    میلیون ها نفر شرکت کننده در تشییع والله که دریای انسان بود....
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 32
    درود بر مشایی احمدی نژاد وظریف
    • DE ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      12 1
      درود بر مشایی احمدی نژاد وظریف خخخ دمت گرم این سه تا از مثلث برمودا خطرناک تر هستند مثلث " ماظ " . .. . احمدینژاد برای رای آوردن در آینده با هر کسی که بشه اعتلاف میکنه داره جای حجاریان را میگیره .
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      11 4
      مثلث ویران کننده ایران
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      0 0
      جهانگیری و روحانی رو جا انداختی
  • مهراب IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    25 6
    هر غلطی خواستید بکنید، اما فراموش نکنید که تعداد آرای همتی در انتخابات دولت سیزدهم نشان داد که دیگر شما هیچ پشتوانه مردمی ندارید
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 5
    از انچه بر میاد اصول گرایان ، اصلاح طلبان را باعث وضع موجود کشور میدانند و از طرفی اصلاح طلبان هم اصول گرایان را باعت این وضعیت کشور میدانند و عده ای هم که هر دو را باعث این وضعیت و معیشت مردم میدانند لطفا داوری بی طرف این وسط،قضاوت کند
    • سید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      10 5
      آن چه برمی آید نویسنده این نظر از حامیان حسن روحانی در انتحابات گذشته بوده است که اکنون غرور، کینه و لجاجتش مانع از آن است که به اشتباهش در گذشته اعتراف داشته باشد! خدا هدایتش کناد!
    • DE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      10 0
      32 سال اصلاح طلبان و حزب اشرافی دولت دستشون بود بازرگان که خودش اصلاح طلب و یا همون نهضت آزادی بود و بنی صدر هم که غربگرا و به عبارتی اصلاح طلب بود ...کلا نظام مقدس جمهوری اسلامی حدود 42 سالشه .32 سالش را غربگدایان راس کار بودند 10 سال هم جنگ که غربگداها جرات خرابکاری نداشتند... .آهان شما یک داور بیطرف میخواستی ببخشید این کامنت مرا نخوان چون خیلی باشرف نوشتم منظور با طرف نوستم نه بیطرف.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 3
    کاملا درست گفتی لا پوشانی هیج امری که علط است درست نیست
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    11 5
    چون گفتید به قضاوت مردم می سپارید باشد ما می گوییم هرچند هروقت خوشتان نیامد سانسور یا تقطیع می کنید،واقعیت این است که اصلاح طلبان از عدم تمایل اکثریت مردم به رای دادن یک استفاده سیاسی دقیق کردند وبا اعلام تحریم انتخابات رای ندادن مردم را به نفع خود مصادره کردند در حالیکه برکسی پوشیده نیست کاهش شرکت در اتخابات بخاطر بی اعتمادی مردم به خوشان بود ،نابسامانی اقتصادی هم با این هشت سال خودشان وتحریم ها بدتر شد مردم چجوری انتظار بهبود اوضاع اقتصادیشان را داشته باشند
  • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    19 3
    کراهت اصلاح طلبان برای ملت بسیار آزار دهنده شده است! به گونه ای که محو شدن شان از کشور هم رضای خدا و هم خلق خدا را به دنبال دارد! یکی از دعاهای مردم به درگاه خدا در حال حاضر همین خواسته است! به امید اجابت کامل آن!!!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 3
    متاسفانه سرتون رو مثل کبک توبرف فرو کردین
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 3
    بی نجابتی در جبهه اصلاحات آنچنان است که مشکل مسکن که بانی آن وزیر مزخرف اصلاحاتچی بود و به کارشکنی و تعطیلی ساخت مسکن در کشور افتخار می کرد و هنوز هم می کند به گردن اصولگرایان می افتد و آقایان اصلاحاتچی همچنان با بیشرمی خود می گو... و خود می خندند و طلبکار می شوند. البته آنچه ملت به اینان بدهکار است به این جماعت خائن با سود و بهره آن پرداخت شده و تا تسویه حساب نهایی پرداخت خواهد شد.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 13
    خاک بر سرت مشرق که برای اثبات اعتماد مردم به نظام رفتی سراغ افزایش پول مردم در بانک ها!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      11 3
      مودب باش گرچه از طایفه ای که صبح تا شب ...همنشینش هستند و فقط همینو یادگرفته اند انتظار محالیست
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      12 1
      مگه ندیدی تو کشورای بحران زده جلو بانکا تجمع میشه تا پولا رو بکشن بیرون؟
    • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      3 1
      خاک بر سرت که برای اثبات عدم اعتماد مردم به نظام رفتی سراغ مخالفت افزایش پول مردم در بانک ها!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    18 4
    چرا یک عده خیانت کار و وطن فروش باید با عنوان فریبنده یک طیف( اصلاح طلبی) هرچه میخواهند بکنند و آشوب به پا کنند و با دشمنانی که جوانان مارا به شهادت میرسانند طرح دوستی بریزند و هرازگاه یکی از طیفشان به خارج پناهنده شده و اسرار کشور را فاش کند و..... باز هم جوانان حزب اللهی با خون خود هزینه خیانت این شهوت رانان ثروت اندوز را بدهند؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 3
    عجیب است که افساد طلب از افساد
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 4
    نمیشه انقدر گروه گروه نکنن حالمون دیگه بهم میخوره جناحها وگروه ها گروه فقط نه اینوری ونه اونوری حکومت عدل علی
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 3
    اصلاح طلبان مطرود ملت
  • حسین IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 6
    چرا حاج قاسم رو قرار میدی کنار لاریجانی ها حاج قاسم اونقدر به خودش سخت می‌گرفت برای مردم اما شما اینقدر با خودتون مهربونم هستید که مردم هم از گرسنگی بمیرن حاضر نمیشید کسی رو دستگیر کنید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    مشکل خیانت هست نه چیز دیگه
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      0 1
      مشکل بیسوادی مملکته امتحان بگیرند اصولگرا اصلاح طلب اندازه سوم راهنمایی نمیتوانند جواب دهند
  • داود IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 0
    درود بر حاج قاسم عزیز
  • علیرضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    12 1
    باسلام،اینحقیر۴۷سال دارم وزمان ریاست جمهوری شهیدرجایی وآقای خامنه ای رابه یاددارم که حتی درزمان جنگ چگونه مملکت رااداره ونه گرانی ،نه تورم ونه بیکاری بودولی درهمان زمان ،آقای رفسنجانی که رئیس جمهورشدنداجناس گران شدوایشان حتی پشت تریبون نمازجمعه گفت که روال همین است ومردمی که نمینوانندگوشت بخرند،بایدازتهران بروند!و...یعنی دراصل این کارگزاران،دوم خردادیهاوباصطلاح اصلاح طلبها بوده وهستندکه باعث بیچارگی وعقب ماندگی،گرانی،تورم و...درایران شده اندوهمیشه طبق ترفندنفاق،نیرنگ،شارلاتان ومغلطه بازی درعین حیله گری ومظلوم نمایی ومقصرجلوه دادن رقیب خود،کارشان رابه پیش برده اند.ملت ایران بایدطبق مستندات هوشیارباشندکه این جناح واحزاب باسؤاستفاده ازروانشناختی مردم وتبلیغ آزادی،ویدیو،ماهواره،اینترنت،بی حجابی و...وظواهرپوچ وگناه دنیوی ،همیشه رأی مردم راکسب نموده اندودرعمل درپی مفتخوری،حرامخوری،چپاولگری برای خودوهفت نسل بعدازخودوآینده احزاب مطبوعشان بوده وهستندو دراین راه ،درخیانت به دین،ایران وایرانیان لحظه ای درنگ نکرده وتنها هوسها وزندگی دنیویشان،اهم واجباتشان بوده،هست وخواهدبودوهمه مابایدهوشیارباشیم که نفاق باعث ویرانیمان واتحادباعث پیروزیمان خواهدبودباتشکر
  • صادق IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 3
    اعتماد و علاقه ملت به سرداران رشیدی همچون سردار شهید سلیمانی و صیادها و کاظمی ها و... رو به حساب عملکرد غلط و فساد بی اندازه دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا نگذارید. بلاییکه این دو جناح بر سر این کشور و ملت آوردن دولت آمریکا نتوانست بر سر این ملت بیاورد ملت از هردو جناح دل خوشی ندارد....حساب سرداران بی منت با عزت رو از حساب خودتان جدا کنید
  • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    امروز بی‌تفاوتی مردم به جریان‌های واداده سیاسی نظیر اصلاح طمعکاران و عدم انتخاب نامزد آنان باعث نوعی ناهنجاری در اردوگاه غربگرایان شده است. هنگامی‌که مشکلاتی مانند معیشت، مسکن و آسیب‌های اجتماعی تولید شده در 32 سال دولتهای اصلاحات حل نشده به مسأله تبدیل می‌شود و هنگامی‌که مشکلات حل نشده و روی‌هم انباشته شده در دولتهای اصلاحات و مرفهین بی درد سعی میشود توسط غربگدایان به بحران تبدیل شود باید فکری برای محاکمه ستون پنجم کرد و آنها را بخاطر بی کفایتی سیاسی و مدیریتی و رانت و خسارات میلیاردی برجام...تحویل قانون داد.
  • محمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 1
    من سیاسی نیستم ولی مطمئنم ... تر ودروغگو تر ومنفعت طلب ترو.... تر ونامردتر از اصلاح طلب هنوز بوجود نیامده .ما در یکی از شهرک های مسکن مهر هستیم آخوندی نگذاشت کامل ساخته بشه .همه مجتمع ها نیمه کاره رها شد .الان ما هستیم و بیابان وسگها و هیچ .میگفت مسکن مهر اشتباهه .فکر نکرد تکلیف پول ملت چیه .حالا اینها همه از همون افراد هستن .ننگ به اصلاح طلب ضد مردم که جلوی غرب ضعیفن .
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    هدایت شود هرکس نامی از جناح وحزب وگروه دراین کشور نام میبرد هدایت شود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 1
    در دین اصلاح طلبان شک داریم بروند توبه کنند و خود را اصلاح کنند جهان اسلا م دیگر دشمن نخواهد داشت
  • FR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 1
    اصلاح طلبها مثل ... هایی که تمام زندگی شون را باختند اگر این چیزها را نگن چی بگن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 3
    مگه چند درصد مردم در انتخابات شرکت کردن؟ مگه تحریم نبود؟ ما شهروندان عادی همه چیز را لمس می کنیم شما سیاستمداران بر اساس منافع خودتون ارزیابی می کنین
  • رسول رضایی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 0
    باعث این وضعیت رای اشتباه خودمونه
  • MD ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    (:
  • عشق ایران و ایرانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    فساد را ریشه کن کنید درست میشه همه چی. شفافیت شفافیت شفافیت
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 0
    این افسادطلبای بی شرم رو باید... شماها چقدر وقاحت دارید با این همه گرفتاری که برا ملت و نظام درست کردین بازم حرف مفت میزنید . نمیفهمید یا خودتونو به نفهمی زدید، بابا ملت دیگه بهتون اعتماد ندارن دستتون دیگه رو شده .
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 0
    این کشور اینقدر بدبخت بوده که امثال انصاری نماینده مردم بودند و مردم بیچاره نمی دانستند که سرنوشت خود را به چه گرگهایی در لباس میش می سپردند.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 2
    اصلاح‌طلب‌واصولگرا‌نداریم‌همه‌ازیک‌قماشن.
  • US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    کسانی که گاهی نظرات و عقاید حجاریان را پخش میکنن و حالا به هر دلیلی لطفا ی نگاه به افکار طرف بندازید جنون ازش میباره
  • Mohammad IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    امثال انصاری یا قادر به درک واقعیتهای حاکم بر دنیا نیستند یا با دروغ می خواهند ضربه نهایی را به انقلاب و نظام بزنند ولی نمی دانند دست انتقام کسی که در بیش از چهل سال گذشته حافظ این نظام و انقلاب است صورت آنها را به خاک خواهد مالید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس