کاخ سفید اعلام کرد که به زودی با مسکو در تماس خواهد بود

یک مقام کاخ سفید به رویترز گفت که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان اروپایی اش درباره پیشنهادات روسیه است و به زودی با دولت روسیه در این زمینه تماس خواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده آماده گفتگو در مورد مسائل امنیتی با روسیه است و به زودی در مورد پیشنهادات مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس خواهد بود.

مقام مذکور در همین رابطه گفت: ما آماده گفتگو در مورد مسائل و دغدغه های امنیتی و راهبردی با روسیه هستیم. ما در حال گفتگو با متحدان و شرکای اروپایی هستیم و به زودی در مورد اقدامات بعدی با دولت روسیه در تماس خواهیم بود.

همزمان «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز امروز جمعه اعلام کرد که آمریکا پیشنهادهایی را از سوی روسیه برای آغاز مذاکراتی که می تواند به کاهش بحران اوکراین کمک کند، دریافت کرده است و درحال گفتگو با متحدان و شرکای اروپایی خود در این رابطه است.

ساکی در این باره به خبرنگاران گفت: بدون متحدان و شرکای اروپایی ما، هیچ مذاکره‌ای درباره امنیت اروپا وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما از اصول کلیدی و مهمی که امنیت اروپا بر اساس آنها بنا شده است، از جمله اینکه همه کشورها حق دارند برای آینده و سیاست خارجی خود، فارغ از مداخله خارجی، تصمیم گیری کنند، عدول نخواهیم کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز پیش نویس های توافق هایی جامع بین مسکو، واشنگتن و ناتو را منتشر کرد که در آنها بر تضمین های امنیتی و عدم توسل به تهدید و زور در موارد مورد اختلاف تاکید شده است.

پیشنهادات مذکور همچنین شامل عدم تعهد گسترش ناتو به شرق اروپا و عدم پذیرش عضویت کشورهایی در این سازمان است که پیشتر از اقمار شوروی سابق بوده اند مانند اوکراین و گرجستان.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز امروز جمعه از آمریکا و ناتو خواست تا خواسته ها و پیشنهادات امنیتی مسکو را جدی بگیرند چرا که اوضاع بین المللی بسیار متشنج است.

پیشنهادات مذکور در حالی ارائه شده است که روابط روسیه و ناتو در ماه‌های اخیر فروپاشیده است و هفته‌هاست که ایالات متحده و متحدان اروپایی اش ادعا می کنند که مسکو ممکن است برای حمله به اوکراین «آماده شود» که مقامات و ارتش روسیه این ادعاها را رد کرده و غرب را به تشدید مصنوعی تنش ها و انتشار اخبار جعلی متهم کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس