کد خبر 1317013
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
گفتگوی روسای ارتش آمریکا و روسیه

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بحبوحه تنش‌ها بر سر حضور نظامی مسکو در نزدیکی مرز اوکراین گفت، با همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری هیل، براساس متن منتشر شده از این تماس، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه درباره "مسائل مرتبط با امنیت منطقه" رایزنی کرد.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: این تماس تلفنی، در راستای ادامه ارتباط میان رهبران است تا از کاهش خطر و تنش‌زدایی عملیاتی اطمینان حاصل شود. طبق اقدامات قبلی، دو طرف برای حفظ جزئیات این مکالمه خصوصی خودشان توافق کردند.

براساس گزارش‌ها، روسیه حدود ۱۰۰ هزار نیرو در مرز با اوکراین قرار داده است و به دنبال آن غرب نسبت به تدارکات روسیه برای حمله احتمالی به اوکراین هشدار داده‌اند. با این حال، روسیه چنین قصدی را رد می‌کند و تاکید دارد این نیروها برای واکنش به اقدامات نظامی ناتو که تهدیدآمیز هستند، مستقر شده‌اند.

در روزهای گذشته روسیه پیش‌نویس توافق‌های امنیتی را منتشر کرد که از آمریکا و ناتو تضمین‌های الزام‌آور قانونی می‌خواهد تا به سمت شرق پیشروی نداشته باشند و به ویژه اینکه عضویت اوکراین و دیگر اعضای سابق شوروی در این ائتلاف نظامی را نپذیرند. مسکو همچنین از مقام‌های غربی می‌خواهد که قول بدهند تسلیحات مشخصی در همسایگی روسیه مستقر نشود.

در تلاش برای استفاده از کانال‌های دیپلماتیک به منظور سرکوب این تنش، آمریکا، روسیه و ناتو در نظر دارند ژانویه مذاکراتی برگزار کنند. مسکو همچنین مذاکرات جداگانه‌ای را با ناتو در ژانویه آغاز خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    بابا انقدر نکِشید اون گند رو . حیفید. همینا رو می کشین بعد می شینین هذیون میگید. نکنید با زندگی خودتون این کار رو نکنید انقدر نکشید اون مزخرف رو‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس