هیچ کشوری نمی‌تواند مانع ادغام اوکراین در ناتو شود

ولودیمیر زلنسکی و بوریس جانسون توافق کردند که هیچ دولتی حق ندارد مانع پیوستن اوکراین به ناتو شود.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «بوریس جانسون» نخست‎وزیر انگلیس تاکید کردند هیچ کشوری نمی‌تواند مانع ادغام اوکراین در ناتو شود.

ریاست‎جمهوری اوکراین در خصوص رایزنی‎های زلنسکی با جانسون اعلام کرد سران اوکراین و انگلیس تاکید کردند پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» نباید به عنوان سلاح مورد استفاده قرار گیرد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز امروز شنبه تاکید کرد در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین‏، خیلی بعید است که انگلیس و متحدانش در این قضیه مداخله نظامی کنند. این در حالی است که نخست وزیر انگلیس دیروز جمعه به ولودیمیر زلنسکی اطمینان داد لندن از همه اختیارات دیپلماتیک و اقتصادی خود برای ممانعت از هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین استفاده خواهد کرد.

پیش از این آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که عضویت فرضی اوکراین در ناتو از خط قرمز منافع ملی روسیه عبور می‌کند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان که از اعضای حزب سبز است نیز در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، هشدار داد حمله نظامی روسیه به اوکراین که غربی‌ها به شدت از آن بیمناک هستند، می‌تواند پیامدهای وخیمی برای پروژه خط لوله بحث برانگیز نورد استریم ۲ داشته باشد.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید کرد از نقطه نظر ژئوپلیتیک، نورد استریم ۲ یک اشتباه بود. همه کشورها به جز آلمان و اتریش همیشه مخالف این پروژه بوده اند. این خط لوله اکنون ساخته شده است؛ و مسئله راه اندازی آن همچنان مطرح است و باید مطابق با قوانین و مقررات اروپا و آلمان درباره آن تصمیم گیری شود.

تنش‌های رو به افزایش روسیه و با غرب در مناطق هم مرز با اوکراین بیشتر شده است و انتظار می‌رود با عضویت اوکراین با ناتو این تنش‌ها جلوه‌های جدی‌تری به خود بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ش. AE ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    هنوز توی احمق نفهمیدی این غربی ها خودشون فدای تو نمی‌کنند بلکه تو را فدا میکنند مثل یوگسلاوی
    • ناشناس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 0
      پوتین باید گوشمالی بشه تا از کریمه خارج بشه، روسیه بزرگترین کشور متجاوز در جهان هست تجاوز و اشغال خاک گرجستان و اوکراین،
  • محمد IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    یک بار برای همیشه باید شاخ روس‌ها را شکست همچون نادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس