ویژه ها

پوپولیسم یعنی یکروز مردم را از دلار ۵ هزارتومانی بترسانی و فردای آن روز، دلار ۳۲ هزارتومانی را فتح الفتوح جا بزنی و مدعی شوی که اگر ما نبودیم وضع بدتر بود و شاهد دلار ۴۰ هزارتومانی بودید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود ندارد

«قاسم محبعلی» فعال اصلاح طلب و مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«باید توجه داشت که آمریکا همچنان مایل است که برجام احیا شود... ما نگرانی جدی نسبت به تغییر در ترکیب تیم مذاکره کننده داریم. مشخصا امروز در ایران تیم مذاکره کننده‌ای به قدرت آن تیمی که دکتر ظریف ریاست آن را برعهده داشت، پیدا نخواهیم کرد و هیچ جایگزینی وجود ندارد. تیم مذاکره کننده دولت دوازدهم کاملا با مسائل بین‌المللی آشنا بود، زبان حرفه‌ای حقوق بین‌الملل را می‌دانست و با مسائل تسلیحاتی و حقوق مربوط به آن و مسائل هسته‌ای کاملا آشنا بودند و تیمی با این کیفیت بعید به نظر می‌رسد که وجود داشته باشد»

محبعلی در ادامه گفت:«حتی اگر تیمی با این کیفیت پیدا شود به علت اینکه آشنایی لازم وجود ندارد و طرفین مذاکره تغییر می‌کنند، زمان رسیدن به توافق طولانی می‌شود که به نفع ایران نخواهد بود. تیم جدید و مذاکره کننده جدید شاید به شکست مذاکرات نیز منجر شود که به هیچ وجه به نفع کشور نیست».

هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود ندارد/ بزک کنندگان «قاتلان حاج قاسم» از فروپاشی در ایران می گویند

طیف اصلاح طلب همچنان مشغول قهرمان سازی از ظریف و تطهیر کارنامه وی است. این در حالی است که به گواه مستندات متعدد، آقای ظریف، ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب اسلامی است.

ظریف در دوران مسئولیت خود چند رکورد تحقیرآمیز را ثبت کرد. اخراج غیرقانونی چند دیپلمات ایرانی، اقدام بی سابقه در بازداشت و محاکمه غیرقانونی یک دیپلمات ایرانی، واکنش بسیار ضعیف در رسیدگی به پرونده فاجعه منا، متن بسیار ضعیف برجام، دیپلماسی فشل منطقه ای، اعتماد بلاوجه به آمریکا و تروئیکای اروپا و...

قاسم محبعلی در مصاحبه مذکور مدعی شده که تیم مذاکره کننده دولت دوازدهم کاملا با مسائل بین‌المللی آشنا بود، این ادعا در حالی است که حجت الاسلام «سید محمود نبویان» نماینده مجلس- ۲۵ آذر ۹۴- گفته بود: «فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیقsuspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"».

«محمد جواد ظریف» در تابستان ۹۴ در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: «به شما اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»! اما آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد.

رهبر معظم انقلاب- ۶ مرداد ۱۴۰۰- در آخرین دیدار رییس جمهور و دولت دوازدهم با ایشان فرمودند: «در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آنها کمک نمی‌کنند و هرجا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آن و آمریکا کردید ناموفق بودید و هر جا که بدون اعتماد به غرب، حرکت و از آنها قطع امید کردید موفق بودید و پیش رفتید».

** بزک کنندگان «قاتلان حاج قاسم» از فروپاشی در ایران می گویند

«احمد نقیب زاده» فعال اصلاح طلب که پیش از این پیشنهاد تأمل برانگیز «کاهش برد موشک های ایران با هدف جلب رضایت اروپا» را مطرح کرده بود در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«من منتقد سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی هستم و معتقدم که باید تجدیدنظر جدی در سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام شود. بر اساس دانش روابط بین‌الملل، هر اندازه یک کشور در خارج از مرزهای خود مداخله‌گری کند، در داخل دچار چالش‌های بیشتر می‌شود. در واقع هزینه مداخله در خارج، باعث سوخت شدن انرژی داخل کشور می‌شود و کشور از درون تهی می‌شود».

نقیب زاده در ادامه نوشت:«این یک تئوری جا افتاده در روابط بین‌الملل است که هر کشوری بیش از حد در بیرون مرزهای خود تعهدات بر عهده بگیرد، در داخل دچار فروپاشی می‌شود...متاسفانه بخشی از انرژی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، صرف مداخلات خارجی می‌شود و نارضایتی در داخل را افزایش می‌دهد. به نظر من نیاز به یک بازبینی و تجدیدنظر اساسی در سیاست منطقه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد».

هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود ندارد/ بزک کنندگان «قاتلان حاج قاسم» از فروپاشی در ایران می گویند

نقیب زاده در یادداشت مذکور اقدامات منطقه ای ایران را مورد هجمه قرار داده و مدعی شده است که اقدامات منطقه ای ایران موجب فروپاشی در داخل خواهد شد. وی بهمن ۹۸ به فاصله کوتاهی پس از اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، گفته بود:«می‌دانیم که سردار سلیمانی در منطقه مانعی بر سر راه منافع آمریکا و سربازان این کشور در منطقه خاورمیانه بود و ضدیت آمریکایی‌ها با چنین چهره‌ای جای تعجب ندارد، اما در نهایت می‌توان انتظار داشت با پدید آمدن زمینه‌هایی و با گذشت زمان کاهش تنش اتفاق بیفتد. بحران میان دو کشور در روابط بین‌الملل، هرچند عمیق اما نمی‌تواند دائمی باشد. جایی که منافع ملی و کلان یک کشور ایجاب کند، امکان تغییر در برخی سیاست‌ها وجود دارد. به عقیده من نباید برای همیشه راه‌های کاهش تنش را مسدود فرض کرد».

طیف تندرو اصلاح طلب اصرار دارد که بلندگوی دولت تروریست آمریکا در ایران باشد. حالا تفاوتی ندارد که اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش! در کاخ سفید باشد، یا ترامپِ جمهوری خواهِ دیوانه و مزاحم یا جو بایدن؛ اصلاح طلبان اصرار دارند که بلندگوی دولتی باشند که داروی کودکان ایرانی و بیماران خاص را تحریم کرده است، دولتی که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده است، دولتی که دانشمندان ایرانی را گروگان می گیرد و در مسیر ارسال واکسن کرونا به ایران سنگ اندازی می کند.

دولتی که حامی درجه یک گروهک های تروریستی منافقین، داعش، الاحوازیه، جندالشیطان و...است. دولتی که صراحتا اعلام کرده است که «باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند». دولتی که هرگاه در کشور آشوب و اغتشاشی ایجاد می شود و مردم دچار مشکل می شوند، با ذوق زدگی از آن حمایت می کند.

اصلاح طلبان حاضرند بر همه داشته های ایران چوبِ حراج بزنند تا بلکه رضایت خاطر کدخدا! را به دست آورند. در این میان حتی از پاگذاشتن روی خون حاج قاسم سلیمانی نیز شرم نمی کنند.

سردار سلیمانی- اسفند ۹۷- با اشاره به نقشه دشمن و دنباله های داخلی آن برای اجرای برجام منطقه ای گفته بود: «برای دشمن، این برجام، سه‌ضلعی است نه یک‌ضلعی. اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌رسد، اما آدم عجولی که آمده(ترامپ)، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌رسد. اینکه اصرار می‌کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، این خونی را که در عالم اسلامی جریان پیدا کرده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

** مخالفان جریان غربزده «پوپولیست» هستند

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی با عنوان «خطر پوپولیسم اقتصادی» نوشت:«پوپولیست‌ها در اعمال سیاست‌های اقتصادی به هیچ اصولی تن نمی‌دهند. از نظر آنها نهادهای مستقل نظارتی، بانک مرکزی مستقل، کانون‌های حرفهای و قیود خارج (مثل قواعد تجارت بین‌المللی  یا دریافت و پرداخت بین‌المللی نظیر FATF )گزینه‌های سیاستگذاری آنها را محدود می‌سازد و بنابراین تمایل دارند تا کنترل آنها را به دست گیرند، به آنها اجازه دخالت ندهند یا بر قدرت آنها فائق شوند و سرکوبشان کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«پوپولیسم ماهیتی سریالی دارد. کشورهایی که تجربه پوپولیسم داشته‌اند، به احتمال زیاد باز هم آن را تجربه می‌کنند. بعد از یک بحران اقتصادی احتمال ظهور پوپولیست‌ها بیشتر استپوپولیست‌ها خود را تنها نماینده اکثریت مردم می‌دانند...اکثر مواقع اینکه خواست عمومی چگونه و از چه طریق برای آنها مسجل و مشخص شده در هاله‌ای از ابهام است. اغلب به‌گونه‌ای بحث را پیش می‌برند که هیچ نظر مخالفی را بر نمی‌تابند و طوری وانمود و صحنه‌آرایی می‌کنند که گویی در مقابل این خواست عمومی مجموعه‌ای از گروه‌ها در قامت «دشمنان مردم» وجود دارند (اقلیت فریب‌خورده، غرب‌زده‌ها، خارجیان، نخبگان مالی، رانت‌خواران، لیبرال‌ها، جیره‌خواران سرمایه‌داری و...). آنها همه‌جا هستند».

هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود ندارد/ بزک کنندگان «قاتلان حاج قاسم» از فروپاشی در ایران می گویند

جریان اصلاح طلب بارها طیف مقابل را به انجام رفتارهای پوپولیستی و فریبکارانه متهم کرده اند. از نگاه این طیف، مخالفت با FATF و یا نقد جریان غربزده و یا تاکید بر تکیه بر توان داخلی، رفتار پوپولیستی و مردم فریب است.

از نگاه این طیف هیچ اشکالی ندارد که یک روز بگوییم که «برجام فتح الفتوح اقتصادی است و همه تحریم ها را بالمره لغو می کند» و روز دیگر بگوییم «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود».

و همینطور اصلا هیچ اشکالی ندارد که یکروز بگوییم «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و روز دیگر بگوییم «آمریکا یک مزاحم بود و خوب شد که از برجام رفت» و...

رسانه های اصلاح طلب در سال ۹۶ مدعی شدند که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند وضعیت کشور بغرنج شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. این رسانه ها در دولت دوم روحانی و در مقطعی که دلار تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش یافت، خم به ابرو نیاوردند.

پوپولیسم یعنی یکروز مردم را از دلار ۵ هزارتومانی بترسانی و فردای آن روز، دلار ۳۲ هزارتومانی را فتح الفتوح جا بزنی و مدعی شوی که اگر ما نبودیم وضع بدتر بود و شاهد دلار ۴۰ هزارتومانی بودید.

پوپولیسم یعنی انکار وعده گشایش ۱۰۰ روزه، یعنی افتخار به نساختن مسکن، یعنی بی عملی در ساخت پالایشگاه و نیروگاه و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    86 8
    اینو که راست میگه ، واقعا جایگزینی برای ظریف وجود نداره . چون کسی که بتونه ساعتها و یکبند از ته دل جلوی کری و دیگر سران غرب در اوج ذلت قهقه های سفیهانه بزنه لنگه نداره
    • حسین IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      21 3
      ظ.... تو ضرر به جمهوری اسلامی،واقعا جایگزین نداره همه کارنامش یکطرف استعفاش زمان سفر بشار اسد به تهران،یکطرف خدا نگذره از این تیم محاکمه علنی اینها خواست مردمه
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      21 2
      خدا رو شکر وجود نداره!!!!
    • حجت MD ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      22 2
      بله جایگزینی برای بدبخت کردن و مردم و تیم جاسوس مثلی تیم جاسوس در ظریف وجود ندارد
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      20 1
      اینا که خودشون را کشتند تا ایران در افغانستان وارد جنگ با طالبان بشه باز میگن حضور ایران در ورای مرزها بده !!!! هنوز از اویزون شدن رفیقاشون از هواپیمای ارباب عبرت نگرفتند ؟؟؟
    • دیدگا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      8 0
      ایکاش واقعا هیشکی مثل اینها نباشه!! بیچارمون کردن این جماعت!
    • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      8 0
      بنویسید ظریف بخوانید میرزا آقا خان نوری
    • a IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      8 0
      تو به خاک سیاه نشاندن مردم خودمان لنگه نداره
    • مقدس IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      6 0
      ابو موسی اشعری زمان
    • US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      3 0
      خخخخ
  • نادر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    5 1
    تنها جایگزین ظریف...
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    21 0
    اگر وزیری کم کاری کرد عذرش را بخواهید.
  • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    39 5
    اگر مردم از این عملکرد اصلاح طلبان درس عبرت گرفته باشند دیگه تا عمر دارند به این جماعت رای نمیدن
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      12 4
      دوبره رای می دهند نگران نباش دمکراسی یعنی حکومت اح.... بر مردم
    • حجت MD ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      13 1
      اگر مجلس و دولت انقلابی خوب عمل کنند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    16 0
    دکتر ظریف پرت
  • حاج مسعود IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    15 0
    در اصل مشکل از ماست. شما سیاسیون مشکلی ندارید. نه ظلم کنید و نه در مقابل ظالم سکوت. علی ع.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    21 1
    عجب رویی دارند این اصلاح طلب ها
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      8 0
      اصلا روح ندارن مثل موجود بی جانند.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      5 0
      ظریف را چند مدت دیگر در کانادا می بینید
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    14 0
    اصلاح‌طلبان هرچه‌ مي خواهند حرافی کنند مردم متوجه‌ خيانت هاي پی‌درپی آن‌ها شدند واز قدرت پرتشون کردن بیرون
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    7 0
    آمریکا منت می کشید اگر فتنه نمی‌کردید ومنت میکشد چراکه مطمئن شده است دیگر با یک حرف وساده لوحی ظریف ایران باجی نمی‌دهد مگرآنکه حق ایران را بدهد . منطقه باافول وضعف درونی و مشکل بایدن فقط وقتی آمریکا از آن خیالش راحت میشود که حق ایران را بدهد .
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    4 28
    ظریف سیاستمدار طراز اول جهانی بود
    • محمد.قم IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      11 0
      دیگه باید چکار میکرد که یکی مثل تو سرعقل بیای.نمردیم و معنی طراز اول رو هم دیدیم!
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      12 1
      ظریف در نوکری غرب لنگه نداشت.
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      8 1
      اوهووووع
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      9 2
      در حفاظت از منافع آمریکا
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      9 0
      حالا حرص نخور
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      1 0
      زرشک
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    12 0
    جایگزین وتیم نمخواد یه پیام بده بگو هسته ای تقدیمتون دوربیناتم روچشممون کنترل کنن هیچیام نمیخوایم تحریمتم بیشتر کن خودشونو فداتون میکنن
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    18 0
    خداییش برای آمریکا و اروپا هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود نداره، خداییش خیلی بهشون خدمت کردن! میگن میخواستم تو بروکسل و واشنگتن دو روز عزای عمومی اعلام کنن به همین خاطر ولی گفتن تابلوئه!!!!!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    14 0
    میگن چون این تیم قراره عوض بشه وندی خواسته خودکشی کنه نجاتش دادن ولی گفته خودکار عباسو تا آخر عمر ميندازم گردنم!!! خخخخخخخ
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    22 0
    بدون شک هیچ جایگزینی برایش وحود ندارد که اینقدر در طول هشت سال رو به دوستانش .... در غیر از کشورش ... لبخند زده و خندیده باشد و واقعیت های دیپلماسی را از ملت پتهان کرده باشد و تنها کسانی از راضی باشند که تمام هدف زتدگیشون یک 《احسنت》گرفتن از لندن و پاریس و واشنگتن و برخی حاهای دیگر!!! بوده باشد‌... ما وزیر خارجه ای می خواهیم که شادی ملت براش مهم باشد نه مستر جان و مسترس وندی شرمن و...
  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    6 16
    ظریف قویترین وزیر ایران در طول تاریخ هستش لااقل حرفی بزنین خودتون باور داشته باشین مردم قشنگ میدونن که ضعیفه کی قوی
    • حجت MD ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      22 1
      قوی ترین در وادادگی در زانو زدن در قدم زدن با شیطان با بی خبری از امدن بشار اسد و .........
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      4 1
      ..... تو خودتو جای مزدم جا نزن منافق کثیف
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    9 2
    جناب محبعلی متوجه تیم مذاکره دانا و مسلط بر قوانین و روابط بین الملل ما آنچه توانست در طول هشت سال با موصوع مشخص برجام گل سرسبد . با تیم های مذاکره کننده چند کشور مذاکره کند و ما حصل هم گرفت . اما آنچه گرفتیم . بابت بی تدبیری در مفاد برجام بود . تازه در دور جدید هم آمریکا میخواهد بگوید مرع یک پا دارد . و حداقل اروپا هم . طبعا تابع .. حالا هم مشخصه که همان دیپلماسی مورد نظر ایشان هم جواب نداد . چون آنان کارهاشون بر اساس منطق نیست . اینرا که همه قبول دارند . حالا هی شما از قطعنامه و برجام حاصل تلاش هفت کشور با آنهمه بروبیا و جلسات طویل المدت . دلیل بیاور . حتی اروپا هم تائید کرده و حق به ایران میدهد .. چکار باید کرد . با طرفی که گوشش بدهکار حرف حساب نیست و مقصودش مشخص و بهانه میاورد . و ما هم حرف و سیاست مان روشن و بارها بیان شده . بنظرتان لازم نیست تا مقداری مانند خودشان شوی . و با زبان خودشان بحث کنی . فکر کنم نتیجه میگیریم و از این برزخ خارج میشویم . انشاءالله . تکلیف روشن . و آب پاکی روی دست ریخته شود . بهتر است از انتظار فرمایشات و توقعات غیر عادی مقابل
    • حجت MD ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      7 0
      قوی ترین در وادادگی در زانو زدن در قدم زدن با شیطان با بی خبری از امدن بشار اسد و .........
  • سعید IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    17 2
    برجام نافرجام سند ناکارآمدی و سوء مدیریت ظریف و روحانی است آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است !
    • SE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      12 0
      براستی که در وادادگی جایگزین ندارند
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    18 8
    حسین امیرعبداللهیان از هرجهت از ظریف برتر و سرتر است.
  • سید محسن ۱۹ساله IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    12 0
    جابگزینی در این حد خودباخته انصافا پیدا نمیشه
  • حمید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    20 2
    اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    6 21
    ای کاش آقای ریسی ظریف را به عنوان معاون سیاسی خود منصوب کند .
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      13 0
      من خودم .... بعنوان دربون خونمونم قبول ندارم، یهو دیدی به دزده لبخند زد همه چیزو مثل برجام داد بردن!!!!
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    21 2
    بله هیچکس نمی توانست مثل ظریف و عراقچی ترکمنچای برجام را به ملت ایران تحمیل کند !
  • مردم IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    7 20
    فعلا که تحریم ها لهمون کرده .تا کی میخواهیم با دنیا بجنگیم . خدا فرج مولایمان را برساند
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      12 4
      خودتی منافق، کسی که منتظر فرج آقا باشه نمیگه تا کی میخوایم با دنیا بجنگیم!!! به رجوی بگو سرمشق جدید بهتون بده!!! خخخخخ
    • بی نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      10 2
      تحریم ها عملا قابل دور زدن هستند و اگر تاثیر آنها را نمی توان منکر شد اما تاثیر تحریم آنقدر ها هم نیست که بتواند مسبب وضع کنونی بشود خطر نفوذی ها و غربزدگانی که مسئولیت های سیاسی می گیرند بسیار بیشتر است و قطعا تاثیر آنها هم بیشتر درد ما نفوذ است ... نفوذ ده ها برابر تحریم کارآمد است منتشر کن
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      3 0
      منافق ... تو دهنتو آب بکش بعد اسم امام رو بیار در ضمن به رجوی بگو آدم .... رو اجیر کرده
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    7 0
    خدا رو شکر.
  • حیدر صالح IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    9 1
    هرکی این بیانات «قاسم محبعلی» بشنوه به بی عقل اصلاحات یقین کنه! مگه ظریف و تیمش چند سال مذاکره نکردن؟ کل آنچه نصیب ایران شد پرتاب خودکار بعد از ذلت و التماس پای صندلی شیخ کویت بود آخرش هم "هیچ" از جعبه مذاکرات بیرون آمد
  • حسین IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    3 14
    اقای ظریف نه تنها در ایران که در جهان بی نظیر است.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    9 0
    تیتر وحشتناک و ناشی از کم سوادی روزنامه اعتماد : (( طی هفت روز اخیر از هر یک میلیون ایرانی ۱۲۱۳ نفر فوت کرده اند)) .... این رقم مربوط به ۲ساله نه یک هفته!!!!.....یه ضرب و تقسیم ساده میتونه جلوی چنین سوتیهایی رابگیره....
    • میثم IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      7 1
      از لحاظ ضرر به منافع ملی و دروغ تحویل دادن به مزدم و اعتماد بی جا کردن به دشمن ، اخم به دلسوزان و لبخند به خائنان و و و بی نظیر است
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    13 0
    بله ظریف بهترین وزیر خارجه بود منتهی برای آمریکایی ها و دشمنان ایران
  • فهیم IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    11 2
    برای ایران بزرگ امید وارم مثل ظریف دیگر پیدا نشود .ایران بزرگ مردان بزرگ می خواهد ذلیل نمی خواهد
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    4 0
    آیا ایران باید تعهدات بیش از حد درخارج از مرزهای خود ایجاد نکند و میدان را برای دخالت آمریکا آزاد کند یا شامل همه کشورها می شود؟ آیان اصلاح طلب چرا به آمریکا که از همه جا سر کشد می کند چیزی نمی گوئید؟.....
  • میثم IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    7 0
    ما هم با شما هم نظر هستیم ! هیچ جایگزینی از لحاظ خیانت و بی کفایتی به تیم ظریف نمی رسد. نداشتیم و نخواهیم داشت.
  • بیژ ن رستمی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    10 0
    گور پدر امریکا وبرجام
  • حسن IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    6 1
    از نظر اعتماد به غرب هیچ جایگزینی برای ظریف متصور نیست "امضاء جان کری تضمین است"
  • سهیلارحیمی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    10 0
    احتمالا"محبعلی هم یکی از نوچه های روحانی هستش ...واقعا"متاسفم برات محبعلی ...ان شاا ...محب... علی بزنه تو کمرت
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    9 0
    سوال بسیار مهم اکثریت مردم اینه واقعا اینها که امروز دولت جدید و نیامده را چرا زیر سوال میبرند، و چرادولت بی کفایت روحانی راتطهیر میکنند.؟ یکی نیست به ابلهانی که دولت روحانی را دولت کارآمد توصیف میکنند بگوید، خجالت هم خوب چیزیه. چه بلایی نباید سر مملکت میاوردید که نیاورده باشید. فقط جواب این سوال را بدید مردم را چرا انقدر به ذلت و فقر کشاندید؟ جیبهای خودشون رو فوه قضاییه برود ببیند امروز چقدر چقدر چقدر پرتر از روزی که سرکار اومدنده؟ ازجیب مردم خالی کردند و جیباشونو پر کردند. بماند وضع کرونا و مرگ و میر ناشی از ان، بماند برجام نافرجام، بماند تحریمها که گفتند برداشته میشه، بماند کلیدی که نشون دادند و گگفتند ١٠٠ روزه مملکتو آباد میکنند. بماند خیلی چیزا
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    7 0
    واقعاً خدا را شکر که جایگزین ندارند؛ خودشان به اندازه کل تاریخ ایران کافی بودند.
  • .................... IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    10 0
    البته که هیچ جایگزینی برای تیم فاسد روحانی وجود ندارد ۲اگر مخالفت با طیف به گند کشنده انقلاب و کشور پوپولیستی است بنده یک پوپولیست هستم ۳ آقای نقیب زاده ما نه رعیت اروپاییان هستیم که برای جلب رضایت آنها امنیت خودمان را فدا کنیم و نه نیازی به این کار هست چرا تا وقتی که می شود تحریم ها را دور زد دنبال معطل کردن کشور و توافق های زمان ناصرالدین شاه هستید؟ مذاکرات طولانی طیف شما که اتفاقا سالیان طولانی دولت را در دست داشتند (و بیشتر از اینکه قدرت دست انقلابیون باشد دست شما و همفکران شما بوده) نتیجه ای جز ضعف بیشتر و در نهایت عقب ماندگی و اتلاف وقت نداشته اصلاح طلب ها که تفکرات مرحوم هاشمی در آنها حلول کرده و در آقای هاشمی بعضا ذوب شده اند تمام فکر و ذکرشان مذاکره است چنان که بزرگ آنها مرحوم هاشمی همان ابتدای جنگ هم فکر مذاکره بود در سالهای اخیر طوری شده اند که با وجود آنها نیازی به اپوزسیون نیست و ضدیت خود را با جمهوری اسلامی نشان داده اند ( البته نه همه) این افراد به جای راه حل درست و گوش دادن به حرف رهبری همیشه خدا مذاکره می خواهند در حالیکه اگر در سال های اخیر به جای مذاکره به توان داخلی و نخبگان تکیه کرده بودند و برای رونق صنعت پرسود گردشگردی تلاش کرده بودند الان قطعا این اتفاقات نمی افتاد صنعت گردشگری ایران پتانسیل تولید ثروت دارد حتی بیشتر از امارات( اگرچه امارات بیشتر .... صهیونیست هاست ) ایران پر از شگفتی ها و جذابیت هاست که ناشناخته مانده اند و قطعا در صورت توجه می توانند کمک زیادی به کشور بکنند در نهایت مذاکره برای کشوری در شرایط ایران فقط وقت تلف کردن و خود را مسخره کردن است آمریکا به هسته ای و موشکی و ... راضی نمی شود آمریکا دوران آقایی و اربابی و نفت دزدی قبل از انقلاب را می خواهد آمریکا رعیت می خواهد آمریکا اسلام یزیدی مثل اسلام عربستان را می خواهد و جز با اسلام یزیدی توافق و دوستی نخواهد کرد.... انتشار لطفاً
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    9 0
    به نظر من ظ... بدرد ابدارچی کوچکترین سازمان دولتی هم کارایی نداره چه رسد به پسته به این مهمی که بهش داده بودن
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    4 3
    بعضی شاید دلشون بخواد . یک درگیری نظامی هر چند محدود رخ بده اونوقت بگویند دیدید که هیئت دیپلماسی جناب ظریف با تبحر و شناخت دنیا و ظرافت دیپلماسی در اینمدت مانع چنین رخدادی شدند . و حق با ما بود .. یعنی حتی افکار مال خودشان باشد و عاریه ای نباشد . راضی به تحولی که ایران را متاثر سازد . به اینکه فقط کلام و نظر خودشان را ویژه بنامند و بدانند
  • یک ایرانی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    8 0
    سلام علیکم با توجه به متن بالا چرا ریشه این همه احزاب را نمیکنیم تا کی باید اصلاح طلب ومیانه رو و بقیه راتحمل کنیم مگر حضرت امام خمینی ( رحمت آله) فرمود فقط یک حزب آنهم حزب الله
  • CA ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 2
    مردم ديگه نميخوان
  • حسن IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 1
    اندکی صبربفرماییدهمه چیزمعلوم خواهدشد
  • حمید IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 0
    هرچی ما اون دو روزنامه مزخرف و مضحک‌رو نمیخوایم ببینیم هی شما تابلو کنید جلوی چشم‌مون!!!!!!!!
  • وطن IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 6
    عمربسیارببایدپدرپیرفلک راچوظریف مادربزاید قدرزرزرگربداند قدرگوهرجوهری
  • محسن IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 0
    اگر میخواهید اوج ....... ظ.... و تیم مذاکره کننده رو ببینید سریال گاندو ببینید همون سریال که دولت قبلی اجازه پخشش را نمیداد
  • محمود IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 0
    البته این جماعت به اصطلاح اصلاح طلب و. مغزهای متفکر شان که هنوز بعد از دها سال خود هم مفهوم اصلاح طلبی را درک و ترجمه ای از ان ارایه ندادند .همه جماعت غیر خود را امی و پوپولیس خطاب و خودشان را با تدبیر و عاقل و کاردان میداند.نتیجه حکومت این طیف. سرمایه دار غربگرا در طی چند. دوره ریاست جمهوری وضعیت افتضاح فعلی است.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 0
    قطعا وجود نداره ، البته در حماقت ، ساده لوحی و شاید خیانت
  • اشنا IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 0
    اصولگرایان اگر می خواهند سقوط نکنند بکلی راه نفوذ اصلاح طلبان و اغتدالیون رو ببندند فکر کنم برای اصولگرایان درس عبرت شده باشد که این جماعت چند هدف دارند : 1-نابود کردن اسلام و قران و شیعه 2-نابود کردن جمهوری اسلامی 3-پیاده کردن اندیشه ی کامل غرب در ایران 4-هزم شدن ایران در بلوک غرب 5-و بعد از 4 به طبع رشد سلسله مراتبی و براساس تئوری ها و منطق کافران غرب 6-تربیت شدن نسلی غرب گرا 7-...
  • محمد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    شما پولی که این وسط به امثال محبعلی میرسه به مردم رنج دیده در ۸سال بدهید ن اون مقدار کلان در حد یک صدم پولی که اختلاس گران به امثال این میدن بدین به مردم بخدا ظریف رو امام خطاب میکنن اینها این چنین نگوین که نانشان کچ میشود مردم مهم نیستن فقط حزب و قدرت
  • سیاوش GM ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 0
    سلام خدمت برادر عزیز اقا تورا به خدا اسم اینها را اعوض کنید نگوید اصلاح طلب این توهینی بزرگ به مردم عزیز ایران است از امروز بجای اصلاح طلب ستون پنجمی ها را بکار ببرید
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 0
    به نظر من هم درست گفته. در فروش منافع کشور از روی جهل یا ترس یا خیانت هیچ جایگزینی برای اون تیم وجود نداره و البته امیدوارم که واقعا وجود نداشته باشه. انشاالله تیمی دانا، شجاع و وطن دوست جایگزین اونها بشه
  • GB ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 0
    درسته جایگزین کردن یک تیم جاسوس و نفودی و یگ وزیر هوچیگر دروغگو بسیار مشکل این کار کار خود لیبرالها هست هیچکس نمیتونه به آن پستی برسد.
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 0
    برید سوالای محمود نبویان تو کمسیون برجام و جواب های ظریف و عراقچی رو نگاه کنید بعد خودتون قضاوت کنید کی راس میگه.باهاتون شوخی کردن
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 4
    ای قربون زبونت
  • سید فخرالدین IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 4
    با سلام اینده نشان خواهد داد پیش داوری ارزشی ندارد
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 0
    خدا کنه هیچ فردغرب باور دیگر درامر خارجه همچون ظریف ودارودسته اش نباشد اول کار همینها را هم که مظهر سازش هستند ووجودشان دشمن را امیدوار میکن د جارو کرده وکنار بریزید
  • محسن IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 0
    خدا رو شکر که خود این اصلاح طلب هم فهمیدند ته خیار تلخه و در حال ماله کشی هستند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 0
    حالا تیم ظریف قدرتمند بوده که به این روز افتادیم اگه ضعیف بود چی میشدیم اخه نادان چهارسال تمام مثل توپ ازین کشوربه اون کشورپاستون دادن اخرش چی شدمن نمیدونم چی گیرخودتون اومدولی نتیجش واسه مردم خیلی معلوم بود
  • محمد جواد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 1
    فعلن نیاز به مذاکره جدید نیست همون که قبلن توافق شده و نهایی شده اروپایی ها و امریکا امضا کرده اجرا بشه کافیه حداقل هزینه مذاکرات و رفت و آمد ها در بیاد اروپایی دنبال حل مشکل نیستند به دنبال بدست آوردن نقاط قوت ما ست تا از آن جهت ضربه بزنند ما هرچه بیشتر مذاکره کنیم تحریم بیشتر و عرصه تنگتر میشه لذا ما خواستار اجرای همان توافق سابق هستیم بدون هیچ کم و کاستی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 0
    پر رویی نجومی که گفته شد انصافا شایسته گروهک موسوم بعه اصلاح طلبان است
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 3
    رفقای طالبان چطورید؟
    • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      4 0
      حالا اگر طالبان نوکر و عاشق کدخدا امریکا بود و بی عفتی و لخت و عور شدن و مینی ژوپ عرق خوری و ازدواج کاخ سفیدی و سگ چرانی رانتخواری و دزدی رقص و آواز.........را اشاعه میداد حتما دوست تو بو در این شک نیست.
  • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود ندارد/چرا وجود ندارد یک زلزله 15 ریشتری سراسری و یک طوفان از نوع طوفان زمان حضرت نوح همون خسارت ها را خواهند زد .بزک کنندگان «قاتلان حاج قاسم» از فروپاشی حزب و دار و دسته ما فیایی خودشان در ایران سخن می گویند
  • عدالت IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    حلقه حماقت هیچ کسی نمی تونه تا این حد احمق باشه و در راس یک کشور 8سال مدیریت داشته باشه
  • FR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    این اصلاح طلبان هنوز ؟! هشت سال نکبت دوازده سال فتنه و سی و دوسال خیانت و نفاق بنام اصلاح طلبی ...
  • حسين DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    آقاى محبعلى لطفاً در اولين فرصت خودتان را معرفى كنيد،شما بايد تا ابد در بخش بيماران روانى غير قابل درمان درمان بسترى شويد ،نوع نگرش شما و ساير همپالگيهاى شما بمراتب خطرناكتر از تمامى ويروسهاى جهش يافته كرونا است.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 0
    «قاسم محبعلی» فعال اصلاح طلب هیچ جایگزینی برای ظریف و تیم او وجود ندارد. بله قاسم جان شما راست می گوئید. هیچ تیمی مثل تیم ظریف وجود ندارد. در این تیم جاسوس بخواهیم وجود دارد. دو تابعیتی بخواهیم وجود دارد. منافع کشور را به تاراج بگذارند. وجود دارد.خندیدن ظریف وجود نداشت که داشت. کارت پستال هدیه دادن وجود نداشت که داشت. اما تیم جدیدفقط برای منافع کشورمان تشکیل خواهد شد. و مطمئن باشید نتیجه هم خواهند گرفت. امثال شما قاسم خان فقط هوچیگری بلدیدو ولا غیر.
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    هیچ جایگزینی در .... و وابسته بودن و نوکر اجانب بودن فقط و فقط در ظ..... و تیمش است
  • مقدس IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    این رسانه و روزنامه دنیای اقتصاد نماینده تمام وکمال بی بی سی و اینترنترنشال در ایران هست در بی شرافتی و بی اخلاقی و فتنه گری و تشویش اذهان عمومی از اربابانش هم پیشی گرفته .
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    کاشکی بعضی از مثلا سیاسیون بجای نظر دادن بی خودی و خط دادن به دشمنان در صحبت و آب در آسیاب بدخواهان سکوت کنند چون اگر حرف نزنند بیشتر بدرد کشور میخورند در این مدت فقط شکم مان را با حرف امثال شما پر کردیم و بگذارید مسئول یا وزیر مربوطه حرف بزند نه شما که میخواهید از آب گل آلود ماهی بگیرید شما در به قول یکی ۳۲سال دولت دستان بود چه گلی به سر زدید بگذارید جوهر امضاء مسئولین و غیره خشک شود بعد دهان باز کنید پیشنهاد میکنم به عنوان یک ایرانی سکوت کنید چون به کشور اینطوری بیشتر خدمت میکنید البته اگر منافعشان اجازه بدهد
  • US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    خدا کنه هیچ جایگزینی هم براش پیدا نشه. حالم ازش بهم میخوره
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    جناب ظریف خان که برای همیشه به موزه سیاسی تاریخ ادوار رفت 4/6/1400
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    وقتی این طیف اصلاح طلب در داخل اینجنین گستاخ و قبیح هستند ، وای به اینکه هم میز و هم نشین با غربیان شوند ،شرافت وعزت و مملکت را پیشکش آنها میکنند امثال محب شیطان(محبعلی) خدا میداند در دوران شغلی خود چه خیانت‌هایی به مملکت و نظام انجام دادهاند
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    درسته هیچ جایگزینی برای ظریف و همپالکی هاش وجود ندارد . امضاء جان کری با تضمین
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    بدبخت تر از نقیب زاده هم هست؟ آره، منافقین.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    کاملا درست گفته. در ضرر به کشور هیچ جایگزینی ندارد.
  • یاور انقلاب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    اقای مدیر کل اسبق لطف بفرمائید مدتی سکوت کنید ، اخه چقدر انحصار طلب هستید ، این ضعف شما و اقای ظریف است در مدت طولانی در وزارت امور خارجه نتوانستید نیروی جایگزین تربیت کنید ، از رفتار غرب و امریکا با مردم افغانستان عبرت بگیرید و به دامان ملت برگردید و اینقدر چاپلوسی برای غرب نکن .
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    دولت شما اصلاح طلبان که کارت سوخت دولت احمدی نژاد را حذف کردید و باعث میلیاردها ضرر به منابع انرژی ایران گردید و باز دوباره کارت سوخت را راه اندازی کردید.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    خب حالا ظریف رفت که رفت. یکی دیگه باید جای او را بگیر .اگه دلش برای کشور میسوزه و تجربه خوبی هم داره تجربه اش رو به وزیر اینده منتقل کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس