ویژه ها

دولتی که بایدن در آن معاون اول بوده است، رکورددار تحریم های ضدایرانی در ۴۰ سال اخیر است. با اینحال اصلاح طلبان با ذوق زدگی از روی کارآمدن رکوردداران تحریم های ضدایرانی استقبال می کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**خباز:بایدن، رونق اقتصادی را به ایران برمی گرداند

«محمدرضا خباز» استاندار سابق سمنان در دولت روحانی که در دوره مدیریت خود بجای رسیدگی به مشکلات مردم، اقداماتی عجیب از قبیل «مراسم رونمایی از پلاک خانه پدری روحانی» با حضور معاون رئیس جمهور را انجام می داد در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «وقتی برجام به‌وجود آمد، طبیعتا شرایط خیلی بهتر شد. در رفت و آمد به اتاق بازرگانی، سرمایه‌گذاران خارجی زیادی را بعد از برجام می‌دیدیم که آسانسورهای بزرگ اتاق بازرگانی گنجایش جابه‌جا کردن آنها را نداشت و بعد از اینکه مدت‌ها در صف بودند، عاقبت راه‌پله‌ها را برای مذاکره و سرمایه‌گذاری در پیش می‌گرفتند. اما در دولت دوم دکتر روحانی، ترامپ انتخاب شد که فردی تاجرپیشه بود و می‌خواست همه کارها را با زور و قلدری پیش ببرد. حتی اروپایی‌ها هم از او می‌ترسیدند... و از ترس آمریکا به تعهداتشان عمل نکردند».

خباز در ادامه نوشت: «سخنان دیروز رئیس‌جمهور که خواسته عموم مردم است و با پشتوانه ۲۴میلیون رای مردمی بیان می‌شود، نشان‌دهنده این است که جو بایدن به تعهد انتخاباتی خود عمل می‌کند و به برجام برمی‌گردد و با اولین قدم همه تحریم‌ها شکسته می‌شود و مجددا سرمایه‌گذاران خارجی به ایران سرازیر می‌شوند و سرمایه‌گذاران داخلی هم کم‌کم امیدوار می‌شوند و رونق به کشور برمی‌گردد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «البته بعضی کشورهای اروپایی مثل آلمان و بقیه، نسبت به مصوبه مجلس اعلام نظر منفی کرده‌اند که البته طبیعی است و ما هم این مصوبه را زودهنگام می‌دانیم و باید اجازه می‌دادند بایدن تصمیم خودش را بگیرد و چنانچه نامناسب بود، چنین مصوبه‌ای ارائه دهند، نه اینکه پیشاپیش بایدن و دولت آمریکا را در مقابل عمل انجام‌شده، قرار دهند».

دولتمردان در سالهای اخیر به دفعات به بی دستاوردی برجام اذعان کرده اند. از تاکید بر «دستاورد تقریبا هیچ» تا اذعان به «افزایش تحریم ها» و «کاهش فروش نفت» و «انتقال پول با گونی» در پسابرجام.

در روزهای گذشته سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که اعضای اروپایی برجام حتی پیش از خروج آمریکا از توافق هم به تعهدات خود عمل نمی کردند.

جو بایدن و مشاورین و اعضای احتمالی دولت وی در هفته های اخیر بارها تاکید کرده اند که «تحریم های هوشمند» را علیه ایران به کار خواهند گرفت.

دموکرات ها همچنین تاکید کرده اند که برجام را یک سکو می بینند، سکویی برای دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران و ضمیمه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای کشورمان به برجام.

علاوه بر این، جو بایدن کارنامه روشنی در ساختار حاکمیتی آمریکا دارد. وی در دولت اوباما معاون اول رئیس جمهور بود. همان دولتی که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرد و داعش را ایجاد کرد و حامی اصلی فتنه ۸۸ بود.

همان دولتی که در اولین روز اجرای تعهدات ۱+۵ ذیل برجام، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد و همچنین قانون تحریمی آیسا و قانون محدودیت ویزا و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تصویب و تمدید کرد.

دولتی که بایدن در آن معاون اول بوده است، رکورددار تحریم های ضدایرانی در ۴۰ سال اخیر است. با اینحال طیفی که ادعای تسلط بر زبان دیپلماسی دارد، با ذوق زدگی از روی کارآمدن رکوردداران تحریم های ضدایرانی استقبال می کند.

**توصیه های فعال فتنه ۸۸ درباره اهمیت صندوق رأی!

«فیض الله عرب سرخی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «صندوق رأی به عنوان آخرین روش و تجربه بشر برای به‌کارگرفتن رأی و نظر مردم در اداره کشور است. این اولین نکته در باب اهمیت صندوق رأی و انتخابات است. دومین نکته اینکه در کشور ما جریاناتی موانعی در راه کارکرد صحیح صندوق رأی ایجاد کرده‌اند و از جمله آن نهادهایی به موازات نهادهای قانونی شکل گرفته یا اختیارات به گونه‌ای دستکاری شده که نهادی مثل مجلس فشل، منفعل و ناکارآمد شده و نظارتی بر انتخابات و مجلس اعمال می‌شود که اثر رأی زائل شده است».

عرب سرخی در ادامه گفت: «اینکه آیا می‌توانیم مردم را به حضور دوباره پای صندوق رأی امیدوار کنیم و اعتمادشان را به دست بیاوریم، به برنامه‌ها و مجریانی که ما معرفی می‌کنیم مربوط است. باید برنامه‌ای ارائه کنیم که پاسخ‌گوی مطالبات جامعه و مردم باشد و مدیرانی که چه به عنوان رئیس‌جمهور و چه به عنوان نماینده مجلس معرفی می‌کنیم، باید ظرفیت و قابلیت اجرای آن برنامه‌ها را داشته باشند».

عرب سرخی در حالی در باب اهمیت صندوق رأی به اظهارنظر پرداخته که در کارنامه خود سابقه لگدمال کردن رأی مردم و شورش علیه جمهوریت را ثبت کرده است.

وی و همقطارانش در سال ۸۸ با دروغ تقلب جندین ماه کشور را دچار آشوب و التهاب کردند. علیرغم آنکه شورای نگهبان در سال ۸۸ تاکید کرد که معترضین به نتایج انتخابات با طی روال قانونی، شکایت خود را بررسی کنند و حتی تاکید شد که آرا دوباره بازشماری خواهد شد، اما فتنه گران با گردن کشی مقابل قانون، از این اقدام سر باز زده و به آشوب و اغتشاش خیابانی روی آوردند.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ ادعای تقلب را مطرح و پیش از آنکه شمارش آراء به پایان برسد، خود را پیروز انتخابات نامید. در سوی مقابل از باراک اوبامای دموکرات تا هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ و از توئیتر و فیسبوک تا بی بی سی فارسی، این اقدام را محکوم و آن را مصداق دیکتاتوری، حمله به دموکراسی، اقدامی مستبدانه و خطرناک نامیدند.

این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران، «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» نیز دقیقا همین اقدام را انجام دادند.

در آن سال، در شرایطی که مردم هنوز مشغول رأی دادن بودند و انتخابات به اتمام نرسیده بود، میرحسین موسوی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور،   برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم»!

همانطور که مقامات و رسانه های آمریکایی و انگلیسی در هفته های گذشته تاکید کردند، این اقدام میرحسین و کروبی مصداق دیکتاتوری و استبداد و قانون شکنی و حمله به دموکراسی بود؛ اما در آن مقطع از باراک اوبامای دموکرات تا جان بولتون جمهوری خواه و از توئیتر و صدای آمریکا تا فیسبوک و بی بی سی فارسی همگی به تشویق و تمجید از میرحسین و کروبی پرداخته و بر آتش فتنه ۸۸ دمیدند و مردم ایران را ماهها درگیر آشوب و التهاب کردند.

در هفته های گذشته، هم حزبی های ترامپ، ادعای وی را محکوم کردند، اما فعالین اصلاح طلب از خاتمی و حجاریان و تاجزاده و آخوندی و زنگنه و ربیعی و ترکان و نعمت زاده و مجید انصاری و موسوی خوئینی ها تا معصومه ابتکار و زیباکلام و عباس عبدی و علوی تبار و عماد باقی و کرباسچی و مرعشی و فائزه هاشمی و ...همگی از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کرده و علیه جمهوریت شورش کرده و رأی مردم را لگدمال کردند.

جریان فتنه در آن سال با دروغ تقلب، رأی ۴۰ میلیون ایرانی را لگدمال کرد. این در حالی بود که بعدها فعالین فتنه در دادگاه صراحتاً اعلام کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود».

** اصلاح طلبان:ما «روحانی» جنجالی و انتخاباتی می خواهیم

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «دفاع از جمهوریت» نوشت: «منازعه میان حسن روحانی و محمدباقر قالیباف نخستین‌بار در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ شکل گرفت. جایی که روحانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان بود و قالیباف یکی از ۲ چهره مورد وثوق اصولگرایان. جدال لفظی که پس از انتخابات آن سال و پیروزی روحانی و تکیه زدن بر کرسی ریاست‌جمهوری نه‌تنها متوقف نشد، بلکه گاه و بی‌گاه چون زخمی کهنه سر باز می‌کرد تا اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ بار دیگر رو به‌وخامت گذاشت. قالیباف آن سال هم به سود سیدابراهیم رییسی کنار رفت اما اجماع اصولگرایان هم حریف حسن روحانی و حامیانش نشد تا اینکه چندی بعد رییسی به قوه قضاییه رفت و قالیباف در انتخاباتی با کمترین مشارکت ثبت شده در تاریخ جمهوری اسلامی به مجلس».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حالا قالیباف به‌ جای روحانی قانون ابلاغ می‌کند و روحانی از تریبون دولت تلاش می‌کند اختیاراتش را در قامت رییس‌جمهوری ایران تشریح و تبیین کند؛ همانند آنچه در جلسه روز گذشته دولت گفت...رییس‌جمهوری ایران روز گذشته در جلسه هیات دولت ابتدای اظهاراتش را به اختیارات خود اختصاص داد تا تلویحا از اقدامات نمایندگان مجلس و تحدید اختیاراتش گلایه کرده باشد. او ۲۴ میلیون رای خود را یادآور شد تا افکار عمومی خود آن را با آرای چندصد هزار تایی رییس و چندده هزارتایی دیگر نمایندگان مجلس یازدهم قیاس کنند».

اخراجی های مجلس همچنان از مردم عصبانی هستند. چرا که در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران، قالیباف با حدود یک میلیون و سیصدهزار رأی صدرنشین شد و در مقابل، «مجید انصاری» سرلیست اصلاح طلبان علیرغم تبلیغات وسیع و گسترده، تنها حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد.

به عبارت دیگر، در تهرانی که «محمدرضا عارف» در انتخابات ۹۴ حدود یک‌ونیم میلیون رأی آورده بود، اصلاح‌طلبان در اسفند ۹۸ نتوانستند حتی ۸۰ هزار رأی بیاورند.

حالا اصلاح طلبان که در انتخابات ۸۸ علیه جمهوریت شورش کردند، با ژست دفاع از جمهوریت، از اظهارات جنجالی روحانی ذوق زده شده اند.

در سالهای اخیر هر وقت روحانی اظهارات تند و جنجالی مطرح می کرد، اصلاح طلبان به وجد آمده و سوت و کف و هورا می کشیدند و صراحتا اعلام می کردند که ما همین آقای روحانی را می خواهیم، روحانی جنجالی و انتخاباتی!

طبق قانون مدنی، رئیس جمهوری ۵ روز مهلت دارد تا مصوبه تایید شده مجلس را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند تا آنها این قانون را عملیاتی کنند ولی اگر مهلت قانونی رئیس جمهور به اتمام برسد و قانون ابلاغ نشده باشد رئیس مجلس باید قانون را ابلاغ کند.

چهارشنبه هفته گذشته (۱۲ آذر) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد و روحانی تا روز دوشنبه هفته جاری فرصت ابلاغ آنرا داشت که این کار را انجام نداد و قالیباف به عنوان رئیس مجلس روز سه شنبه (۱۸ آذر) این قانون را ابلاغ کرد.

با اینحال، اصلاح طلبان همصدا با برخی دولتمردان به قالیباف خرده گرفته اند که چرا قانون را اجرا کرده ای!؟ گردن کشی مقابل قانون جزو لاینفک رفتار طیف تندرو اصلاح طلب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    42 1
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      23 0
      آمریکا رونق را به جیب افسادطلبان کاسب برجام و تحریم مردم بر می گرداند
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      29 1
      اصلاح طلبان کاسبان مذاکره با آمریکا و جیره خواران برجام!
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      24 0
      7/5 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن 6 ماه آینده هم به امید جو بایدن هستن و در نهایت هیچ !
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      10 1
      نفهم بفهم روزی دست خداست نه کدخدا !
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      14 1
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      24 2
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است این جماعت در 7 سال گذشته اثبات کردند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      6 0
      تحریمهای ثانویه و آیسا مربوط به دوران اوباما بود بایدن هم هیچ امتیازی به ایران نمی دهد همان طور که اوباما هیچ امتیازی نداد.
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      23 0
      افساد طلبان 7 سال با وعده دروغ لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی مردم را سرکار گذاشتن بازهم دارند وعده دروغ و سرخرمن می دهند.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      13 0
      عرب سرخی سابقه سیاهی در حراست وزارت فرهنگ در زمانی که خاتمی وزیر بود رو داره.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      12 0
      ۲۴ میلیون مال ۹۶ بود الآن مردم تو خیابون ببیننت با تخم مرغ آب پز و گوجه میان استقبالت
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      7 0
      زمان احمدی نژاد که برعکس بودند اگر رئیس جمهور ابلاغ نمی کرد عربده می کشیدند که واویلا قانون اجرا نمی کند و ...
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    یعنی روحانی و اصلاح طلبها میخوان همچنان ما در تحریم بمانیم و به نظام فشار بیارند برای تسلیم های بعدی؟ من نمیفهمم مگه نمیگن بایدن میخواد همه تحریمها رو برداره؟پس باید دفاع کنند از این طرح.وقتی مخالفند یعنی نمیخواد برداره و اینها مدافع تخلفات آمریکا و اروپا هستند.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 0
    هیچ آبی ازطرف این دولت برای ما ملت گرم نمیشه که نمیشه،ماباید بفکر خودمان باشیم
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      12 0
      کسی که به امید نذری همسایه باشه، شب گشنه می‌خوابه!! نور تو چشمتون قوت تو زانوتون، یاعلی بگین و مملکتو بسازین!!!
  • FR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 0
    بايد يك سيستمي ايجاد بشه كه ايران اسلامي با تبعيت از رهبري و نيروهاي مسلح جلو ببره و نه اينكه به دولت اجنبي التماس كنه .....
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 2
    "قالیباف به عنوان رئیس مجلس روز سه شنبه (۱۸ آذر) این قانون را ابلاغ کرد" دو ماه بعد از ابلاغ، دیدن داره ...
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    47 0
    با سلام خباز و امثال وی با این ابراز ارادت و اعتقاد به امریکا عملا در برابر هتجارهای انقلاب ایستاده اند. عملکرد این عده هرگز از یاد و حافظه مردم شریف ایران نمی رود.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    20 0
    خباز یکی از کوتوله های اصلاحطلب و بقیه همپالگی هایش بعنوان مظاهر جاهلیت عصر کنونی، امیدها و آرزو های پوشالی خود را با صدای بلند فریاد می‌زنند بدون آنکه درک کنند دشمن تنها خوش رقصی آنان رو میخواد نه خواسته ها و آرزوهای اونا رو .
  • مسعودی نیا IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    سلام فقط شورای نگهبان باید این اظهارات را در آرشیو داشته باشد
  • وحید IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    اندیشمند!؟حقوقدان!؟ سیاستمدار!؟ اون گله گاوی که از آمریکا واروپا آمدند آسانسور ها وراه پله ها را پر کردند برای صحنه سازی پیش مردم وعقلای جامعه بود تا نفوذیها تمام راههای دور زدن تحریمها را تقدیم دشمن بکنند.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    بلهواقای خباز شما جنجالی میدین ب ه چی هست
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    از حالا شروع کردید .. پیر شدید برید .. ..،والا خدا میبره ..
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    بدداری جوونا بیا روو کار .. شما پیرمردها خوردید بسه
  • عدالتخواه IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    10 0
    در جواب روحاني كه ميگه اگه 7 سال در دولت بوده ام 20 سال در مجلس بوده ام. دقيقا دليل درجا زدن اقتصاد و خيلي از مشكلات ديگه امثال جنابعالي هستند كه بر نمي گردند به اسكاتلند و دست از سر ما جووناي اين مملكت بر نمي دارن.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    بزار جای همون رونق قبلی که برامون آوردن و آوردید خوب بشه بعد
  • علیرضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    عجب رویی دارند !!! هوشیاری ملت را نی طلبد!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    امریکا اروپا غرب اسراییل سعودی + مذاکره باید نابود شود هرچه بدبختی داریم بخاطر مذاکره است اما ملت را حتی با کرونای دروغین می کشند کسی هم حرف نمیزند
  • US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    16 0
    دم قالیباف گرم کارش خیلی درسته
    • FR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      4 0
      كاملا با شما موافقم ! اي كاش درصدي از ايرانيان به روحانى يك " نه " بزرگ گفته بودن كه مردم انقدر فقير نشن با بازي بورس و ندانم كاري اين گله بي سواد كه به ايرانيان هم توحين ميكنن ! بي شناسنامه و...
  • ک IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 0
    آقای خباز چیزی حالیش نیست که برجام و امضاء دادن پدر ایران را در اورده بحرین و امارات برای ما تعیین تکلیف می کنند آب دهان بر صورت باید اهدا کرد
  • هست چخان IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 0
    کاش روحانی میفهمید که حداقل بیست میلیون نفر از اون بیست و چهار میلیون مدنظرش روزی هزار بار میگن ببخشید غلط کردیم
  • حسن IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    به نظرم انقلابیون در سال ۱۴۰۰ برای انتخابات نیاز به کاندیدایی با فن بیان بالا . آشنا به تاکتیکهای جنگ روانی . مسلط برفن مناظره. و جامع الاطراف در بیان درد اجتماع دارند. کسی باشد که اگر طرف مقابل بخواهد با هوچیگری و با اتکای به سخنوری اورا مغلوب کند، نتواند . ن‌گذاریم تجربه تلخ ۹۶ دوباره تکرار شود
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 0
    آقای خباز شتردرخواب بیند پنبه دانه عمروعاص های دوران
  • mohsen RU ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    خباز با این کارهایی که برای دولت کردی تا اخر ۱۴۰۰ سرت تو و حسابی شکمتو سیر کن، فعلا که آب سربالا میره و غورباغه ها هم ابو عطا میخونن.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    بازی وطن فروش ها با ملت دوباره شروع سد
  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 0
    چرا این مفسدان اصلاح طلب ریاکار بوقلمون صفت را محاکمه نمی کنند تاشرشان کم یشه??؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    بایدن به حیات سیاسی امریکا پایان خواهد داد و ادعای تحریمهای هوشمند برای جلب رضایت ایران است تا مسئولین را در عدم پاسخگویی به مشکلات کشور کمک کند.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    از خباز بعید بنظر میرسید . اما متاسفانه واقعیت .حقبقت تلخی بدنبال داره . یگ وقتی بعنوان انقلابی با سخن و صدای بلند و بالا گفتار میکرد ..چه باید گفت . اثر همنشینی هست که بیشتر ظن به همین است . خدای ناکرده فریبکاری نبوده . تقوا . اهداف انقلاب ِ فرمایشات امام و رهبر . کجای کاریم . چرا از اتفاقات صدر اسلام درس گرفته نمیشود . حیف نیست
  • سید فروزان CH ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    زمانی بیست و چهار میلیون رای دادند ، امروز مملکت ۸۰میلیون جمعیت دارد ، گیریم باز هم بیست وچهار میلیون رای بدهند به غربگدایان ، میماند ۵۶میلیون ، پس این آقای خباز و مابقی غربگدایان غلط و بیخود میکنند با ۲۴میلبون رای ، برای ۵۶میلیون دیگر خود را اختیار دار مملکت میدانند
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 0
    خیالتان راحت باشدملت بخاطرخون شهدا و باخطررهبری چیزی نمی گوینددراتتخابات بعدی انشالله به یاری همه شما میرویدکنارتاانسانهایدرستکارو خدماگزاربیایندانهانی که دنبال اشوب هستندچراخودشان درخیابانها جلوی ملت پیدا نیستندملت راجلو میاندازنددیگرتمام شده ان دوره مجلس حرف ملت و مرکزقانون گذاریست همه بایدتابع قانون باشیم و اتحادداشته باشیم
  • roohollah IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 1
    امام صادق عليه السلام فرمودند: لايکون هذا الامر حتي لايبقي صنف من الناس الا و قد ولّوا علي الناس حتي لايقول قائل انا لو ولّينا لعدلنا. ثم يقوم القائم بالحق و العدل. . ظهور رخ نخواهد داد مگر هنگامي که همه ي گروه ها بر مردم حکومت کردند و کسي نگويد: اگر ما، حاکم بوديم، به عدالت رفتار مي کرديم. پس از اين وضعيت، قائم (عج) همراه با حق و عدالت، قيام خواهد کرد. اين حديث بدين معناست که مردم بايد دريابند که خود، توان هدايت، رهبري و رسيدن و رسانيدن به آرمان هاي خويش را ندارند. پس بايد در پي منجي واقعي باشند، که همانا حضرت مهدي (عج) است. غيبت نعماني، ص 274
  • محیط بان IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    خباز جان ! یالان کیلویی چند؟ یالان دمه خباز جان
  • طاها IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    اقای خباز از نظر سن عقلی شاید 12 بیشتر نباشد ادم شرم می کنه چطور 30 سال ایشان در سمت های مختلف بوده وای بر کارمندان وی . ادم واقعا شرم می کند
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    چقدر دل داده به آمریکا هستند واقعا
  • آزادمرد IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    نام اصلاح طلب واژه معقولی نیست برای این اشخاص... اینها خائن به وطن هستند و ستون پنجم دشمن
  • یه دوست IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    کی بود گفت بوقلمون صفت؟! خدا خیرت بده به خدا خیلی کیف کردم!ولی اینا ارزش بوقلمون رو هم ندارن.حداقل بوقلمون جرات داره حمله می کنه،بیشتر شتر مرغن تا بوقلمون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس