فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرد، عملیات آزادسازی «رقه» و «موصل» دست‌کم دو سال دیگر به طول خواهد انجامید.

به گزارش مشرق، «استفن تاونسند» فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در گفت‌وگو با «دیلی بیست»‌ در بغداد اعلام کرد، عملیات آزادسازی موصل و رقه و پاکسازی این مناطق از وجود نیروهای داعش حدود دو سال دیگر زمان می‌برد.

بنا بر این گزارش، این فرمانده ارشد آمریکایی تأکید کرد، اگرچه این عملیات به کندی پیش می‌رود اما تقریبا آنچه را که برآورد می‌شد، محقق ساخته است.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، زمانی که در ماه اکتبر عملیات آزادسازی موصل آغاز شد برخی مقامات عراقی اعلام کردند که امیدوارند این شهر تا پایان سال جاری میلادی از وجود نیروهای تروریستی به طور کامل پاکسازی شود در حالی برخی چهره‌های محافظه‌کار طول این عملیات را حدود سه یا ماه متوالی نبرد خیابان به خیابان تخمین زدند.

با این وجود مقامات آمریکایی سال گذشته تخمین زده بودند که نبرد با داعش حدود سه سال به طول انجامد.

ژنرال تاونسند ضمن عدم ارائه زمانبندی دقیق در این خصوص تأکید کرد که داعش با توجه به تاکتیک های نیروهای آمریکایی و شرکای ائتلاف به زودی مجبور به تسلیم خواهد بود.

فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در اقدامی بی سابقه از تلاش نیروهای عراقی نیز تقدیر به عمل آورد و گفت، نیروهای مردمی عراق نیز به عنوان متحدانی بسیار منظم عمل کرده‌اند و به پیشرفت‌های خوبی نیز در غرب موصل دست یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس