کد خبر 995343
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
محمد عبدالسلام

سخنگوی جنبش انصارالله در پی حملات تازه عربستان به مناطق مختلف یمن اعلام کرد که «ائتلاف سعودی تحت حمایت آمریکا و انگلیس بر ادامه جنگ و محاصره ظالمانه علیه یمن اصرار دارد».

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس مذاکرات هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن به حملات شب گذشته ائتلاف سعودی به دو استان عمران (شمال غرب صنعاء) ‌و حجه(شمال غرب یمن) واکنش نشان داد و آن را نشانه عدم تصمیم عربستان برای پایان جنگ برشمرد.

بیشتر بخوانید:

آیا انصارالله می‌تواند رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد؟

تغییر موازنه قوا در منطقه توسط محور مقاومت

به گزارش شبکه المنار، محمد عبدالسلام گفت که «ائتلاف متجاوز تحت حمایت آمریکا و انگلیس خواستار ادامه جنگ و محاصره ظالمانه علیه یمن است».

این در حالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا پس از انجام حملات پهپادی یمن به پالایشگاه‌های سعودی عربستان، به طرف سعودی پیشنهاد توقف مشروط حملات یمن به عربستان را داده است.

«مهدی المشّاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته (جمعه، ۲۹ شهریور) از توقف مشروط عملیات‌های تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ارتش یمن علیه عربستان خبر داد و اعلام کرد، امیدوار است ریاض هم به حملات خود پایان دهد.

این اقدام پس آن صورت گرفت که ارتش یمن پالایشگاه‌های تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داد و درباره توانایی‌اش برای انجام عملیات‌هایی از این دست به ریاض هشدار داد.

در همین ارتباط، «عدنان هاشم» رئیس مرکز پژوهش آماری «ساس» در یمن به روزنامه مصری «عربی ۲۱» گفت، این امر نشان دهنده آن است که آمریکا تمایل به پیشبرد مذاکرات میان انصارالله و عربستان سعودی در مسقط پیدا کرده است.

وی افزود: سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به ریاض آنقدر که مربوط به موضوع توقف شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادهای یمنی بود، به صحبت درباره «مقابله با ایران» اختصاص نداشت.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن از طرح «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر توقف مشروط حملات یمنی‌ها به عربستان استقبال کرد.

گریفیتس شنبه‌شب گذشته در سخنانی اعلام کرد، «طرحی که صنعاء با حسن نیت آن را مطرح کرده است، می‌تواند پیامی محکم درباره اراده پایان جنگ یمن باشد»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 0
    چیز تازه ای نیست.این جنگ انشاله به قیام امام زمان منتهی میشه چون راستگوترین مردم به اون وعده دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس